{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.860 visninger | Oprettet:

Rep. i "kamæleonlak" {{forumTopicSubject}}

Sagens kerne er:

Jeg har fået lavet en voldsom bule i min forskærm, bulen er rettet op uden lakskade, men eftersom bulen er lavet med en dyb ridse til følge var jeg nødt til at slibe overgang i den eksisterende lak.

Bilen er lakeret i Mipa Gemini, med sort bundfarve.

Spørgsmålet er så hvordan repper man lige det møg nemmest?!

Jeg har tidligere reppet i 3lags farver uden problemer, men det har alle været farver hvor 3.farve blot er en lacerende farve og ikke som mipa, hvor 3.farve er den blivende effekt.

Jeg vil ikke male hele siden, selvom jeg ved det ville være nr 1.

Så enten er det om man skal give hele forskærmen sort og så mipa eller om man skal give sort over skaden, slibe udsprøjtningen ud og så udsprøjtning i mipa og klarlak på det hele?

Jeg ved godt der er stor risiko for farveforskel uanset hvad jeg gør, det er netop derfor jeg spørger efter andres mening.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rep. i "kamæleonlak"
  • #1   6. feb 2010 Du kan ikke alve speed repair i en mipa smiley
    - du skal ha' klarlak på hele forskærmen, og hvis du er heldig, kan du nøjes med at reparere i farverne.

    Først slib hele skærmen, UDEN at slibe igennem klarlakken, for så er du på skideren .. så reparere du skaden, og begrænser dig så meget som muligt. Giver fylder, hvis nødvendigt, sliber fylder, osv ..

    Så kan du først lave "speed repair" med den sorte, lad det tørre op, og så mipa'en, (hvis du bruger Spies Hecker, så start med at sprøjte "1050", hvis du bruger Hi-tech aka serie 480, eller "9005" hvis du bruger serie 280-285, det er WB888 med 10 procent 6000, ud over de stder, du IKKE skal ha' farve. Ellers reparere du bare i farverne, med klarlak over hele forskærmen til sidst.


  • #2   7. feb 2010 Havde i sinde at give klarlak på hele skærmen, jeg polerer for ofte i min lak til at en udsprøjtning i klarlakken er optimal.
    Vi bruger Nexa på værkstedet - og den sorte i Nexa's vand synes jeg ikke er "sort nok" i forhold til sort akryl.

    Hele skærmen er vandslebet og kan nemt slibe uden at komme igennem klarlak, da den har 3x klarlak på. Jeg er mest bare i tvivl om hvorvidt metalstykkerne i MIpa'en kan lægge sig ordentlig ned i udsprøjtningen.
    Vi har ingen colorblend-produkter i Nexa..


  • #3   7. feb 2010 Har nexa ikke en transperent ? smiley Så brug den, så lægger sølvet sig som det skal på resten af skærmen smiley - ellers må du bare give hele skærmen farve, og leve med forskellen ..

  • #4   7. feb 2010 jeg ville nok tage døren med så burde der være plads til og lave en meget blød og stor overgang ....


  • #5   7. feb 2010 Baunkjær, jo nu jeg tænker over det så er der vist noget transperant som oftest er en del af recepten til de laserende farver.


    Men hele min "bekymring" går på om der opstår farveforskel imellem det nye lag Mipa hvor bunden er sort og hvor bunden har den gamle fulde effekt.


  • #6   8. feb 2010 har du prøvet og sprøjte et farve kort op ? har på et tidspunkt lavet en ny dør i cameleion og den passede 100% i farven . så måske du bare kan male hele skærmen uden problemer


  • #7   8. feb 2010 Nej jeg har malet mine sideskørter og bagklap ( da maleren i sind tid lige glemte dem) og der er der en nuance forskel. "Normale" mennesker ser det ikke, men det gør alle malere smiley

  • #8   8. feb 2010 Ja, alle malere ser det .. :b

  • #9   8. feb 2010 hehe ja så er der nok ik andet for end og forsøge og lave en rep

  • #10   9. feb 2010 Nej jeg må bare forsøge mig frem, og hvis det går helt galt så er der bare endnu en grund til snart at gide skille den ad og lakere helt om.
    Mangler bare at finde den helt rigtige farve før jeg gider fuld omlak.


  • #11   11. feb 2010 Nå, så fik jeg udbedret den skade - og det lykkedes sørme smiley
    Fandt en gammel Jet black tonefarve på fortynderbasis, det gjorde det hele lidt nemmere.


Kommentér på:
Rep. i "kamæleonlak"

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce