{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Affjedring i bag. {{forumTopicSubject}}

Hej..
I plejer og være flinke til at hjælpe en uerfaren herinde, så jeg har lige et par spørgsmål mere..

Jeg har som sagt denne Mercedes 250 St. car. 1995.

Der er hydrauliske støddæmper i bag, de kan være behaglige lige og køre med, men på den anden side synes jeg også det er meget trælse, da de gøre undervognen meget sejleret og smider bagenden utrolig meget op og ned smiley

Er det mulig og sætte almindelig fjedre på i stedet for? Uden for meget ombyggelse osv?

Min kammerat fortalte han havde noget stikværk han satte sin Mercedes til inden han skulle ud og køre i den, og den blev varmet op, elektronisk på en måde..
Er det noget i kender til ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Affjedring i bag.
  • #1   21. feb 2010 .

  • #2   21. feb 2010 Da en T model er født med denne undervogn bagtil, må du ikke umidelbart pille den af, da dens funktion er nivelering af undervognen i forhold til lasten i bilen.

    Dermed laver du en kontruktion ændring på bilen, det er klart ike noget de fleste sunhaller er klar over, men støder du ind i en der ved det, så dumper den.

    Det du skal have er nye fjedre og elelr stødæmpere hvis de er utætte, det kan også være dine gaskugler.

    Men det er altså ikke dine nivaue regulerende støddæmpere som gør din undervogn hoppende, det er enten fordi de er utætte/trætte eller fordi dine fjedre er.

    Du kan også være udsat for at det er fordi dens højde er justeret forkert.
    Det kan justeres med en anordning der sidder ned under bilen ved bagbroen.

    Hvis du eks. forstiller dig at den er justeret til en forkert højde som gør at bilen rent faktisk enten trækker ned eller trykker fjedrene op, så vil dine fjedre virker langt strammere i den retning hvor de ellerede er trykket ud eller ind til og modsat vil de være slappe i den anden retning og dette kan også medførre at bilen vil hoppe en del.

    Du vil elske den undervogn så længe den spiller 100% og mange undervudere dens stabilitet.
    Desværre når de har det med at fejle og man får kikket på den af ukyndige fagfolk, så dømmer nogle den død og montere manuelle dæmpere i stedet også pga. prisen kun er den halve.

    Men det er altså bare at se og få tjekket justeringen af den og den hvilet i fjedrenes nulpunkt eller om den rent faktisk står forkert.

    Hvis du forstiller dig fjedrene trækker sig sammen over tid og med slitage, så vil støddæmperne nivaue regulering prøve at modarbejde denne synken i fjedrene.

    Så det er i den grad et system man skal holde øje med altid er 100% i orden, ellers så kan det hurtigt få undervognen til at opførre sig på mange mærkelige måder.

    Så det bedste råd er altså at de skal få lavet et tjek hos en der kender systemmet på disse biler og give dig et prej om hvad der bør gøres ved det.

    Skal du have nye fjedre, så kan du faktisk godt købe et sæt progresive fjedre/sænkning for en hårdere undervogn og så bare justere dine dæmpere som indehodler nivaue reguleringen ned til det nye hvilke punkt.

    Men er det dine dæmpere der volder problemmer (utæthed) så skal du bare have nye på af dem, det koster, men er alle pengene værd.


  • #3   21. feb 2010 Så de vil sige at de hydaruliske dæmpere ikke skal gøre bilen blødere, men bare sørge for at opretholde niveau?

  • #4   21. feb 2010 Precis smiley



  • #5   21. feb 2010 Du kan også få undervognen i Sportline udgaven, men her er det blot fjedrene og bærearme osv som er anderledes samt styrhus.

    De bagerste dæmpere er precis de samme :o)


  • #6   21. feb 2010 Okay, jeg troede det var med til at gøre den noget blødere.. Men det kan være jeg skal sætte den en tur ned til mercedes horsens så kan de lige se på det smiley


  • #8   21. feb 2010 Er det til at sætte sådan en koger i og hvor skal den evt sidde. hmm..

  • #10   21. feb 2010 Hvis du har en diesel så sidder den højst sandsyneligt allerede i din motor.

    Du kan købe det org. Mercedes stik og så er den lige til at sætte til 230V.

    Den sidder bagerst på motorens venstre side.
    Den samme side som dit batteri sidder i.

    Den varmer så vandet op i blokken så den ikke er så lang tid om at blive varm.

    Du kan se teknikken her, blot på en engelsk model hvor stikket derfor er til de enngelske stikkontakter og derfor kan du ikke bruge dette reservedelsnummer, men Mercedes kan slå det op for dig hvis du viser dem det fra artiklen.

    http://www.peachparts.com/Wikka/OM606BlockHeater

    Så jo det er muligt, men du skal lige tjekke om du har dyb kogeren sidende i blokken eller om du skal have den med også :o)
    Delene koster ingen ting og forbinder du det sammen med et 12V relæ til den recirkulations vans pumpe, og strøm til kabine blæseren, så kan du opvarme kabinen samtidig.


Kommentér på:
Affjedring i bag.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce