{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sænkning af 206 gti
  • #1   9. mar 2010 De folk der har forstand på det, har desværre det med at tage mange penge for det...

    Har hørt nogle sige at Peugoet tager 3000kr for det. Jeg har snakket med en privat mand, han tog 1500kr for det.

    Så om 1 måneds tid når min skal ned, så vil jeg selv give det et forsøg med hjælp fra en kompetent ven der roder i biler ind i mellem smiley


  • #2   9. mar 2010 okey. kunne han tænke sig at gøre det på min også:) hvor meget sænker du den så foran??

  • #4   9. mar 2010 Jeg sætter gevind undervogn på, så ved ikke endnu hvormeget den bliver sænket.. Den bliver sænket som det passer til mine fælge smiley

    Bliver fornemtlig en FK Highsport, kan få den hjem til ca 3500kr med porto på ebay.de. Så har jeg en kammerat med lift hvor jeg kan stå, som samtidig tidligere har forsøgt sig med de stænger, dog uden held da armene sad for fast.

    Men håber på held ved mig :), og jeg så samtidig kan få kortere dæmper på i bag samt gevind undervogn i for... uha jeg glæder mig smiley


  • #5   9. mar 2010 Okay Holgato, men H&R fjeder koster nu hellere ikke ret meget hvis du ikke har fået skiftet dæmpere.. så er stadig dyrt efter min mening =)

  • #7   10. mar 2010 Gør det hos Peugeot så er du sikker på at det bliver gjort ordentligt + du har en form for garanti. Og 700 kr er ikke meget ekstra for en sænkning der måske holder bedre. Bare husk at få skiftet tårnlejre hvis de er det mindste slidt så de ikke skal skiftet om et halvt år:) skete for min:(

  • #8   10. mar 2010 Hvilken form for garanti ?? smiley

    Du får da ingenting ud over at de tager mere for det.


  • #12   10. mar 2010 Holgato. Hvis jeg selv montere en gevindundervogn, så frafalder der jo ikke noget, som der ikke ville gøre hvis en mekanikker montere den, det er da noget fis smiley

    Så ville man jo skulle have lavet alt ved en mekanikker, der har jeg da aldrig endnu fået gjort. Har klaret mig med hjælp fra de venner som er i lære som mekanikker.

    Enig i det nok er bedst at få Peugoet til det, men gider bare ikke betale kassen for noget jeg formentlig selv kan klare med en smule hjælp


  • #13   10. mar 2010 de vil heller ik i taastrup.. kender i ik nogle, de vil gøre det efter arbejdstid hvis i forstår smiley

  • #14   10. mar 2010 http://www.hi-speed.dk/lavere.html

    Det er bare selv at gå igang smiley


  • #15   11. mar 2010 har lige læst det der, det lyder da helt vildt simpelt, er det præsis sådan der på en 206`er.. hvis det er kan man da lige så godt gøre det selv.

  • #16   11. mar 2010 Ja det er sådan der Peter J... Ja det er i princippet meget nemt MEN de stænger kan sidde fast som bare pokker og derfor kan det godt blive bøvlet.

  • #17   12. mar 2010 ja er det så ik bare at tæve løs på dem til de gir sig:)

  • #18   12. mar 2010 De skal jo trækkes ud, så du skal have en stang du skruer i den og så med et lod i enden så du kan banke den ud

  • #19   20. mar 2010 Okay jeg er total lost

    Sænkningsfjedre eller Gevind justerbare
    undervogne hvad skal jeg købe? jeg vil ca. 30mm ned og hvor køber jeg det

    Tak drenge


  • #20   20. mar 2010 hvis du kun vil 30mm ned vil jeg foreslå dig at købe sænkningsfjedre til foran. Bagved skal dine torstitionsstænger stadig løsnes og sænkes vha. dem.

    Du kan købe sænkningsfjedre over alt :), alle bil forretninger både lokalt og på nettet.

    Jeg foreslår fjedrene fordi de er billigst, efter min mening vil du dog altid få en bedre undervogn med en justerbar af en vis kvalitet.


  • #21   20. mar 2010 okay tak Lauridsen.

    ved i hvordan jeg for den sænket bagi?

    Tak



  • #24   22. mar 2010 Ja det er jo billigt, men ikke en undervogn jeg kunne finde på at købe.. kvalitet hænger sammen med pris smiley

    Men selvom du sætter den der undervogn på, så skal du stadig sænke din bagende ved at afmontere din torsionstænger, flytte positionen på dine svingarme og montere torsionsstængerne igen.


  • #25   22. mar 2010 Fuck du ved bare det der hehe!!!
    Jeg tror bare betaler mig fra det mange tak for hjælpen


  • #26   23. mar 2010 De fleste steder giver de fast pris. Har selv ringet til bilxperten samt peugeot smiley

  • #27   24. mar 2010 det har du så ik helt ret i, stort set alle de steder jeg har været og ringet til, har de ikke kunnet gi en fast pris, fordi det kan være noget lort.. Så vil gerne lige høre hvilke steder du har ringet til hvor de gir fast pris???

  • #28   26. mar 2010 Jeg har også ringet til flere Peugeot værksteder. Der er det samme her Enden tør de ikke og vil ikke give fast pris, så snakker de om varme og jeg ved ikke. Der var kun et sted hvor jeg kunne komme tæt på en fast pris, ikke over 6000,- sagde han med alt. Han sagde så også at det ville være smart hvis vi startede i røven for at se om den kunne, fordi det foran det var ikke noget at snakke om.

  • #29   26. mar 2010 Min står for tur i morgen, jeg går selv igang sammen med en kammerat. Så håber jeg de skide stænger gider at løsne sig smiley

  • #30   26. mar 2010 sejt.. held og lykke.. gør du det så på min bagefter:)

  • #31   26. mar 2010 Nu skal jeg jo lige lykkes med min egen først smiley

  • #32   28. mar 2010 Så er min vogn sq blevet sænket smiley

    Lige nu står den omme ved en kammerat, da jeg tog den direkte i byen, men tager lige et billed af den fine vogn når jeg får den hentet smiley

    Men pyha et arbejde... selvom alt det hele på min var faktisk nem at løsne, så går tiden bare... Men var dejlig at arbejde med når det først var løsnet, så rengjorte vi alle huller og stænger total, og derefter smurte strålerne op.. Vi havde det så skilt af 2 gange mere for at finde den rigtig højde, der var de stænger bare lige til at trække ud, dejligt smiley


  • #33   28. mar 2010 fedt nok smiley gjorde i det på et værksted eller hvad?? hvis din og dig gider at hjælpe mig skal i nok få noget for det...

  • #34   28. mar 2010 Jeg lånte en værksted ved en privat, efter et opslag på nettet.

    Havde en kammerat med der ud som bestemt er bil kyndig, og jeg er da hellere ikke selv helt grøn på området. MEN var meget glad for at ham der havde stedet, var Peugoet mand, og før havde rodet med sænkning af franskmand. For uden ham, så var vi nok ikke kommet igennem det.

    Der ligger en del taktikker i, hvilke rækkefølge man skal gøre tingene osv. :). Der kræves også en håndfuld værktøj, som han heldigvis havde.

    Sååå efter at have været med til at sænke en, så vil jeg ikke begive mig ud i at skal stå for det :), det tør jeg ikke stå inden for at jeg kan.


  • #35   28. mar 2010 hehe. det helt iorden.. på med nogle billeder så vi kan se den:)

  • #36   28. mar 2010 Det bliver først i morgen :).

    Den skal også lige justeres helt ind foran, havde ikke tid til at flyvekneppe igår da jeg skulle til middag kl 19, var nok at jeg kom 45mins for sent med sort negle fordi det trak ud smiley

    Så skal lige ned i aften hvis energien er der, og have justeret begge fjederben både i højde og hårdhed. Skal nok lige lave et indlæg her inde når der er billeder


  • #37   30. mar 2010 Så fik jeg lige lagt et billed ind, blev kun lige til et i denne omgang. Den er nemlig møj beskidt efter weekenden, sådan går det når der går 3 mand og arbejder på en bil der har fået undervognsbehandling smiley

    Den skal have foretaget 4-hjuludmåling i morgen, derefter bliver den rengjort og så kommer der flere billeder.


  • #38   30. mar 2010 Som skrevet oven over, så vil jeg ikke selv gå igang med det på en anden bil, det vil jeg ikke stå inden for ... Så kan desværre ikke hjælpe med at sænke den.

    Ham jeg lånte værksted af, ham lejede jeg til at hjælpe mig, da han havde gjort det på en 106er før, så han vidste hvordan stængerne fungerede.


  • #39   30. mar 2010 Han er meget tralvt for tiden, ved hvertfald han er optaget i påsken. Men når jeg snakker med ham igen, kan jeg lige høre ad om han gider en gang mere smiley

    Jeg gav 150kr per time, så stillede han værksted, værktøj, sig selv og drikkelse til mig og mine kammerat til rådighed.

    Skulle også have givet 500kr for at låne værkstedet, men efter vi havde haft en hel god dag sammen, så sløjfede han dem. Men jeg endte med at give ham 1200 da det tog 8 timer.

    De første 3 timer ca går med at få løsnet alle de stænger bagi, så skal der bruges 1 time på at rense alle huller/stænger og smøre dem op, så tiden løber med det smiley


Kommentér på:
sænkning af 206 gti

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce