{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.602 visninger | Oprettet:

vr6 går dårligt nu :-( {{forumTopicSubject}}

Den har svært ved at starte og starter ikke på alle seks med det samme, den ryger og oser som en gal, går ud i vejkryds, tændingsbanker ved belastning og kører tit kun på 4/5 cylinder. Den står også højere i tomgang end normalt. Kan det være lamdasonden der er stået af?
Skiftede luftmassemåleren, det hjalp ikke en døjt. Hvad fanden kan gøre den går bedre uden massemåleren sat til? Den får alt for fed blanding når massemåleren er sat til, og den får for mager når den er taget fra, så meget ved jeg da, men ved bare ikke hvad problemet kan være, kan det være omdrejningsføleren der gør det eller er det som førnævnt lamdasonden der er stået af? Ingen der har prøve ligende?
Kan ECUen få bilen til at reagere på den måde den gør?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vr6 går dårligt nu :-(
  • #1   14. jun 2010 lambdasonde er et godt bud. Hvilken årgang er din vr6 ?
    Det kan også være en simpel ting som den blå føler i vandhuset.
    Har du gået den efter for utætheder i vacum og indsugning ?


  • #2   14. jun 2010 tændkabler har en tendens til at blive dårlige på grund af varmen fra udstødning på bagsiden og måske der ikke sidder originale tændrør i, alle andre tændrør går den dårligt med, den går bedst med NGK med 3 elektroder. Kommer an på årgang, men måske rotor og rotor dæksel skal skiftes ud

  • #3   14. jun 2010 Rotor og dæksel er ikke så gammelt igen, har vel kørt små 4000 km, tændkabler er fine og jeg har iridium tændrør fra ngk i, så de er også fine nok. Tror det kan være lambdasonden eller måske ligefrem styreboksen der laver lort i den, har bare ikke mulighed for at smide en computer til da den eneste jeg kender i vestsjælland som har det ikke kan fordi hans pc er gået død smiley

  • #4   16. jun 2010 Fik tester på den i dag, og det var en kombination af død lambdasonde og død føler ved termostathuset (blå), fik skiftet føleren da jeg havde en ekstra at ligge, så mangler bare lambdaen nu smiley
    Hvor er den billigst at købe?


  • #5   16. jun 2010 Kan godt lide at have ret !!! Fedt du fandt fejlen.
    Køb en bosch der passer til den.
    Hvor den er billigst for dig ved jeg ikke....de koster ca. 800.-


  • #6   17. jun 2010 Hvor får man en bosch til 800,- det billigste jeg hat kunne finde den til er lige godt 1.000,-
    Fandt en Walker til ca. 750,- incl. fragt, er den noget værd sammenlignet med en fra bosch?


  • #7   17. jun 2010 Kan knaster være "skæve" egentlig? Kiggede ned igennem oliehullet og jeg synes at det ser ud som om knasten er skæv når den står og kører i tomgang, men hvis den nu virkelig var skæv, ville den vel larme som en i helvede fra toppen, mon ikke?

  • #8   18. jun 2010 Jeg synes du skal købe en bosch....jeg kender ikke direkte walker men har haft dårlige erfaringer med andre typer/mærker.
    Hmmm....kan være jeg tænker på en rabatpris el.lign. med de 800,- men prøv ellers i tyskland. Ebay...el. andre sites med reservedele.
    Hvis din knast var skæv ville der være en hel del larm. Den ville sansynligvis brække på et tidspunkt. Har set det på en 8v, hvor det var tilfældet.


  • #10   21. jun 2010 Ledningerne i stikket ser ok ud, ved ikke hvordan de ser ud nede ved sonden, er det der de går for det meste eller?

Kommentér på:
vr6 går dårligt nu :-(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce