{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på CA18DET?
  • #1   4. okt 2010 den motor i min er bygget i england for 20kg :S

    men find da en sr20det? smiley


  • #2   4. okt 2010 Anders E
    Ville gerne have en SR20DET .

    Men...
    1.)
    prisen for et frontcut er ekstremt når man er lærling

    2.)
    jeg bruger ikke bilen til nogle former for ræs, så jeg ikke brug for noget større.

    3.)
    Jeg er er en nærrigrøv smiley


  • #3   4. okt 2010 ja gid man var udlært smiley

  • #4   4. okt 2010 Haha præcis smiley

  • #5   4. okt 2010 hva er du i lærer som?

  • #6   4. okt 2010 Lager og transport operatør...

  • #7   4. okt 2010 Hvem har bygget den?
    Kan du få lov til at høre den køre....?
    Hvem har ported toppen?
    Gearkasse?
    Gademotor eller driftmotor....?
    Er den boret op?
    Hvad sidder der på af udstyr?


  • #8   4. okt 2010 1342 F
    Den står i england. Men lyder sund. Har set et klip hvor den kører. Og den er blevet brugt til hverdagskørsel og en lille smule drift i ny og næ.
    Gearkasse medfølger ikke. Det er kun motoren.

    Og det eneste der er lavet ved motoren er de lejer der er monteret og portet.


  • #9   4. okt 2010 Hvor langt har den kørt?:)

  • #10   4. okt 2010 s14a frontcut koster da kun 25 af de lange:-)


  • #11   4. okt 2010 Sr20 swap koster ikke mere end 16000 kr med det hele til.

  • #12   4. okt 2010 Quote:
    men find da en sr20det? & s14a frontcut koster da kun 25 af de lange:-)

    Nu bliver der jo spurt om en Ca18det, men hvad er det de sr20 motore kan som ca18det ikke kan.... Kom nu!

    Hvorfor bliver den solgt uden gearkasse ?
    Hvormange Hk. havde den?

    Ud fra de oplysninger du har her ville jeg slet ikke købe den.
    1: Hvis den er boret op er motoren lidt svager og det kan kun gøres et vis antal gange.
    2: Hvis toppen ikke er lavet af en prof. kan der været lavet noget lort.




  • #13   4. okt 2010 Claus - ZR-DESIGNS Z
    Har jeg endnu ikke fået svar på.

    Kim J og Kim S
    Som skrevet tidligere kan jeg ikke se en grund til at skifte til SR20DET da jeg ikke bruger den til nogle former for ræs.
    Og jeg har sgu ikke lige 25k eller 16k til at ligge når man er lærling.

    1342 F
    Well... Hvis jeg ikke kan få min nuværende motor til at gøre som jeg vil så bliver det desværre nødvendigt med en anden motor.

    Og de eneste specs. jeg har på den er dem jeg har smidt. Hvad den smider i hk. kommer jo and på hvilken turbo og ladetryk osv. den har haft på sig.


  • #14   4. okt 2010 Men det er jo ikke din motor der fejler noget.... det er din styring.
    At smide en nu klump i bilen ændre ikke noget....


  • #15   4. okt 2010 1342 F
    Det vides ikke med 100% sikkerhed om det er min styring. Jeg venter selvfølgelig med at bestille en motor til jeg har fået skiftet den lambda. Og derefter får jeg målt styreboksen gennem som du skrev i den anden tråd. Og hvis det så heller ikke virker så er jeg på bar bund.


  • #16   4. okt 2010 Bare hiv stikket af din lamda og prøv at starte....

    Og så skal du komme med en bedre beskrivelse af hvad motoren gør.....
    Alt... Hvor meget gas du giver, hvormange omdrejninger den har i tomgang, om den lugter af bensin i motoren eller er det kun bagfra, går den på alle cyl, hvordan ser dine tændrør ud, du skal være 100% sikker på at din tænding står rigtigt, du skal trykprøve dit rørsystem, genemgå dine små trykslanger.


  • #17   5. okt 2010 Hvis du alligevel kommer op over 7000kr, så få din egen motor renoveret hvis den er slidt.

    Jeg fik

    Nye stempler mm .
    Nye lejre i bund
    Slibning af krumtap
    Ophoning til overstørrelse.
    syrebad mm.
    Planing af topstykke.
    For godt 6000kr.

    Mens jeg selv renoverede topstykket.

    Synes det er tovligt at gå ud og bruge mange penge på en brugt motor, når man ligeså godt kan lave sin egen istand for samme penge, og så ved man hvad man har med at gøre.


    Hvis du mangler nogle smådele til udskiftning mens du fejlfinder, kan du godt låne af mig.
    Min Nissan er stillet i vinterhi de kommende 3 år smiley


  • #18   6. okt 2010 1342 F
    Nu har jeg ikke prøvet at hive stikket på lambdaen af, men hvad skulle der ske hvis det ikke sad på?

    Anyway så har jeg fået taget billeder af tændrør og spoler. De kan ses her: http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=69880

    Og tomgang ligger lige omkring 1000rpm når den er kold.

    Den lugter slet ikke af benzin. Og Intercooleren er endelig blevet tæt. Jeg skal dog gå alle de små ledninger gennem så snart jeg har tid til det.
    Og den går på alle cylindere og kører generelt som den skal.

    Om tændingen står rigtigt ved jeg ikke. Jeg har ingen idé om hvordan jeg finder ud af det.

    René M
    Jeg fik motoren tilbudt for £420 inkl. fragt som er omkring 3600kr...
    Og den har gået 80k miles.

    Men det kunne godt være jeg skulle finde en som kan give min motor en god omgang med nye plejllejer, hovedlejer, tandrem, stempelringe og hvad der ellers er nødvendigt smiley
    Dog synes jeg det er surt at din kommer i vinterihi de næste 3 år. Bare stil den herned, så skal jeg da nok køre lidt i den så den ikke ruster op smiley


  • #19   6. okt 2010 Nååh ja, er det meningen af turboen kan rykke sig som på denne video?

    http://blah.dyndns.dk/ash_nissan/40/CIMG6585.AVI
    højreklik og gem som


  • #20   6. okt 2010 Puuha, der er noget helt galt. turboen skulle gerne sidde 100 % fast. Det har helt sikkert noget at gøre med den køre dårligt.

    Det vil evt komme falsk luft ind eller luft ud, så kan motorstyringen ikke finde ud af det. For din luftmægdemåler sider før turboen.


  • #21   6. okt 2010 Hvis du tager dit lamdba stik af og motorgangen ikke ændres, så er den i stykker. Samme kan du gøre med luftmægdemåler.
    Husk self at køre en tur når du gør det.


  • #22   6. okt 2010 Kim S
    Jeg vil prøve at køre en tur i morgen uden lmm og derefter uden lambda.
    Jeg tror ikke det vil være godt at køre nu da min promille er "lidt" for høj.


  • #23   6. okt 2010 Hold op!
    Få sat den turbo fast med ny pakning mm. motoren fejler ikke noget.....


  • #24   7. okt 2010 Lige lidt nyt. prøvede at spænde turboen. Men fandt ud af at det kun var halvdelen af turboen der rykkede sig. nærmere betegnet indsugnings-delen.

    http://blah.dyndns.dk/ash_nissan/41/TN_CIMG6603.JPG

    Så det er vist på tide jeg køber en anden turbo... igen smiley


  • #25   7. okt 2010 Hvad skal det være for en turbo.....?

    Måske det var tid til en 28'er og en chip....


  • #26   7. okt 2010 Chip har jeg liggende. Men jeg har ikke brug for flere heste. Så har overvejet denne:
    http://cgi.ebay.co.uk/T25-T28-Turbocharger-Turbo-Nissan-200SX-180SX-S13-S14-/380274849980?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item588a25b8bc


  • #27   7. okt 2010 Den er ret stor den turbo du linker til, hvis du ikke vil have flere heste. Det er jo med .86 A/R compressor og op til 375 hk står der.. Alt for stort til dit behov vil jeg sige?

  • #28   8. okt 2010 Køb en billig standart turbo og behold din standart manifold....


  • #29   8. okt 2010 1342 F
    Jeg har købt 2 standard turboer og fået en renoveret. dvs. begge blev skildt af og de dele i bedst mulig stand blev samlet sammen med et renoverings-kit.

    Og i sidste ende kostede det mig små 3000kr. Hvilket er i overkanten. Og jeg gider ikke give 3000kr for en standard turbo som holder i 6 måneder.

    Den turbo jeg linkede til er rimelig billig, ny og passer i min spand. Og der er ingen grund til at køre med højere ladetryk end jeg gør nu.

    Jeg vil bare have en turbo som jeg ved holder i rimelig lang tid.


    Og en anden ting. Jeg prøvede at hive lambdasonden fra i går. Og der skete intet. Bilen kørte fint i tomgang og tog omdrejninger præcis som da den var sat til.


  • #30   8. okt 2010 Jeg ville ikke starte motoren får du får lavet den turbo......

    Turboen fra Ebay ved du ikke noget om, den kan være fin eller dø når du mindst venter det.

    Den vil sikket virke fint på din motor, men du skal regne med at du først vil have 1 bar ladetryk efter 4500rpm, og hvis du køre med for meget tryk vil den dræbe din motor ret hurtigt da dine dysser ikke kan følge med.....

    Her må også være nogle der har en standart turbo til at ligge....
    Min gamle har ligget i ude i regnen da sådan en ikke er til noget.
    Hvem er det der har renoveret de 2 turboer, og hvorfor?
    Gå til en hugger og find en brugt..... det er rigtig gode og holdbare turboer, måske det bedste valg til 220Hk


  • #31   8. okt 2010 1342 F
    Jeg har prøvet at finde brugte 200SX turboer men synes ikke rigtigt jeg kan finde nogle. Min Nissan står stille.

    Og du har ret i at det er et ukendt mærke. Men som sagt så ved jeg intet om hvad jeg skal have fat i. Og der er ikke nogle huggere i danmark der har en 200SX liggende. Har forhørt mig rundt omkring.

    Og ham der har renoveret den havde tidligere renoveret flere turboer til Toyota. Men pga. dem jeg havde ikke var i super stand ville han ikke give nogen garanti på det.



    Men hvis du finder en standard turbo i god stand så råb højt. Og det samme gælder alle andre.


  • #32   8. okt 2010 Hvad er problemet med turboen. Det er et rebuild kit fra garret. Så samler man selv coren, og får den afbalancert ved et turbo værksted, evt turbomotor.dk eller esbjerg cylinder service. Det er de nærmeste, når du kommer fra det sønderjyske.

    Er du ikke sikkert på det bare er din kompressor side på turboen som sidder løst? Men det kan muligvis have skadet dit kompressorhjul.


  • #33   8. okt 2010 Ja se at få hevet turboen af så du kan se hvad den fejler

  • #34   8. okt 2010 Kim S
    Jeg så lige at linket vil den video jeg optog i går ikke virker.
    http://blah.dyndns.dk/ash_nissan/41/CIMG6603.AVI
    Den skulle gerne virke.

    Men ja, det er huset som ikke sidder fast på resten af turboen. Og sidst ofrede jeg 1500kr (eller var det 1000) på at få den renoveret. Og der fik jeg af vide at turboen ikke var i topstand. Så det kan ikke betale sig at renovere den en gang til hvis den igen kun kan køre i små 6 måneder.

    Men jeg må få hevet nummerpladerne af nissanen og få den kørt i vinter-hi. Og så få hivet turboen og udstødningsmanifolden af.



    1342 F
    hvad skulle der ske hvis bilen kører uden lambdasonde? For der er intet forskel på om min er sat til eller ej.


  • #35   9. okt 2010 Du skulle gerne kunne høre forskel lige det du hiver lambdasonden af.
    har du prøvet at køre et par test på dine styreboks, måske den ser nogle andre problemer også?


    Det er først nu, at jeg har set videoen af den turbo. Har aldrig set noget lignende, den er helt gal.


  • #36   9. okt 2010 Claus - ZR-DESIGNS Z
    Så vidt jeg kan høre så er der 0 forskel på at lambdaen sidder på eller ej.
    Men hvordan laver man en test på styreboksen?


  • #37   9. okt 2010 Er lambdaen blevet udskiftet?
    Du kan finde test proceduren i manuelen:)



  • #38   9. okt 2010 Nej, den er ikke blevet udskiftet endnu. Men jeg har en ekstra liggende som bare skal monteres.

    Jeg kigger lige manualen gennem og ser om jeg kan finde noget smiley


  • #39   9. okt 2010 Glem nu den lambda, og flå den turbo af......
    Jeg er ret sikker på at styringen slet ikke bruger lambda får der kommer godt blæs på systemmet og spjældet står måske 30% åben....
    Næsten 100% sikkert er det at når spjældet er helt lukket køre systemet med en fed forbranding for at kunne holde en god stabil tomgang,

    Hvorfor mon det kan betale sig for en Lupo at slukke når den holder i tomgang, nej den var tynd.

    Husk også at det tager tid for en lambda at blive varm nok før den overhovet kan måle noget... måske 3-5 min fra kold?


  • #40   12. okt 2010 da jeg soglte den ene af dem jeg havde fik jeg 5500

Kommentér på:
Pris på CA18DET?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce