{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ventiler tikker?
  • #1   18. okt 2010 hov det er selvfølgelig min astra 1992, 1,4 c14nz

  • #2   18. okt 2010 du er sikker på at det er ventiler og ikke plejl lejer..

  • #3   18. okt 2010 ja det er jeg rimlig sikker på... lyden kommer fra ventil dækslet..
    man ville vel kunne høre det kommer længere nede fra, hvis det var plejl lejer?


  • #4   18. okt 2010 okey det må jeg lige tjekke så..
    men er meget sikker på det er ventiler..

    men hvis nu vi siger det er ventilerne, hvad skal man så udskifte/lave?


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #5   18. okt 2010 Hvilken olie kører du på? Thassan's den billige 15w/40?

    Og tro mig, du tager ikke fejl hvis der er gået et plejlleje, for det tikker ikke kun... smiley


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #6   18. okt 2010 det er jo heller ikke alle plejllejer der går på en gang...

    Det kan også være noget møg hvis olien er for tyk, som fx en 15w/40 olie... 10w/40 eller 5w/30 er meget bedre...


  • #7   18. okt 2010 Det kommer da sa sandelig an på hvad olien skal bruges til. Du kan ikke bare slynge ud at en 10w40 og 5w30 olie er meget bedre end 15w40. Der er også ret stor forskel bare på 10w40 og 5w30.


  • #8   19. okt 2010 kører med 10w40 olie fra thansen...
    tror bestemt også det er ventilerne og ikke et plejl leje...


  • #9   19. okt 2010 hvor skal man så købe sin olie henne?
    lyder bare underligt, for har kendt mange som køre på det olie fra thansen og de har aldrig tikket :s


  • #10   19. okt 2010 Ja, olie er forskelligt, og bliver brugt forskelligt.
    Kør evt forbi din lokale opel-forhandler, de ved hvilken olie din bil skal bruge.
    Prøv at skru dit ventildæksel af, så kan du hurtigt se om nogle af de hydrauliske løftere "hænger". De sidder lige under knastakslerne.
    Går ud fra at du har tjekket oliestanden?


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #11   20. okt 2010 Hardcore cruiser -> Castrol edge eller castrol sport kan købes hos bl.a høyer autodele og mekonomen ved jeg med sikkerhed mobil1 er en anden rigtig god olie som også kan anbefales...

    Anders B .--> Nu du er ved det, så ved jeg udmærket hvilke fordele og ulemper der der ved de forskellige grader der findes af smøreolier, jeg laver motorer til hverdag, og ved hvad de forskellige olier gør og ikke gør, plus har jeg haft noget andet uddannelse, der har en del med smøreolie at gøre, end lige skibsmontør uddannelsen som jeg har taget senere... Så nej, man kan eller skal ikke bare slynge noget ud som man ikke har begreb om, og det gør jeg skam heller ikke, SÅ KLAP LIGE HESTEN! Du ved ikke noget som helst om, hvad jeg har af viden om forskellige ting...

    GENERELT vil jeg sige alle der læser med og andre der har noget at indvende: Ring for helvede til opel og spørg dem ad hvad de vil anbefale... Mit gæt er en 5W/30 olie med API/SF eller API/CC godkendelse...

    Fuck hvor en børnehave, i en anden tråd var der et spørgsmål om hvilken kølevæske man skulle hælde på sin motor, og svaret var fra BG's kloge hoveder: DEN BLÅ slags kølevæske, hvor klog er man så????


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #12   20. okt 2010 BTW det kan være at nogen af dine løftere bare er slidt op pga en kombi af dårlig olie, kolde tæsk og for mange kørte km, hvem ved... Men det ved BG's kloge medlemmer nok også mere om end mig...

  • #13   20. okt 2010 martin p..
    Det er jo ikke top stykket han vil tage af men derimod ventil dækslet..den kan man altså godt tage af uden at have en moment nøgle..


  • #14   20. okt 2010 Det var dog fantastisk som du kan folde dig ud.

    Jeg aner intet om din baggrund og viden, og omvendt aner du heller ikke noget som helst om min baggrund og viden. Jeg har arbejdet på autoværksted i 3 år og læser bare til maskinmester, så jeg ved jo nok lidt skal du se.

    Det eneste jeg kommenterer ud fra er din kommentar: "10w/40 eller 5w/30 er meget bedre...". Du kan godt selv se det ikke? Jeg disser dig ikke på nogen måde, men det var bare et mærkeligt svar - så må man jo lige skrive at "ud fra de og de erfaringer og min viden som er baseret på sådan og sådan, kan jeg sige at den og den olie nok vil være at foretrække". Det kunne jeg meget bedre klare, og så havde jeg ikke kommenteret dit indlæg.

    Hvis du lige slapper lidt af med at holde Shift inde eller bruge Caps Lock for den sags skyld, så kan jeg også tage dig mere seriøst.

    Til topicstarter -> Hvis den ikke holder kæft, så har vi fra værkstedet erfaring med Castrols 10w60 edge olie til biler hvor ventilerne snakker eller olieforbruget er lige en tand for højt, afhjælper problemet. Du skal bare være opmærksom på at olien er ret tyk når den er kold, så motoren skal lige være varm inden den får aaalt for meget at leve af - men sådan kører man selvfølgelig generelt.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #15   20. okt 2010 Anders B - I lige måde siger jeg bare, for det er jo lige præcis maskinmester uddannelsen jeg har min viden fra, man får jo også meget erfaring på 3 år på et værksted i forhold til de 12 år det snart er for mit vedkomne... Jeg undskylder desuden ikke noget som helst, over for nogen som helst, resten kan diskuteres over private beskeder, alt andet er sgu for barnligt... Eller, det eneste der skulle falde en undskyldning for, skulle da være for at ødelægge den her tråd med en masse lort, men det er jeg da svjv ikke ene om...

  • #16   20. okt 2010 hehe fed diskution i har gang i der smiley

    min bil bruger ik olie (olie standen står samme sted som for 3mdr siden)
    og selvf. har jeg ik hældt for meget eller for lidt olie på..
    prøver lige at skrue ventil dækslet af og se når jeg får tid..

    og tak for de forskellige svar ang. typer olie smiley


  • #17   21. okt 2010 Jesper N -> PB sendt.

  • #18   21. okt 2010 pjat..ny pakning i og så spænd det til..færdig..evt jysk hånd moment..

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #19   21. okt 2010 Hvis ret skal være ret, så skal det spændes moment, men når det er de små 6 mm bolte, så er det nærmest ligegyldigt i mine øjne... Man skal bare ikke ha for hårdt fat, så river man gevindet ud af knast huset...

  • #20   21. okt 2010 ja det kræver da dem lille moment nøgle..en t nøgle på så spænder man det aldrig for hårdt..

Kommentér på:
ventiler tikker?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce