{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
570 visninger | Oprettet:

Scarface (1932) {{forumTopicSubject}}

Jep, det er den helt gamle Scarface vi har fat i her, vi skal tilbage til år 1932, 8 år før Al Pacino kommer til verden.
http://www.imdb.com/title/tt0023427/

Det er ikke helt den samme historie som i remaken (De Palma´s version som alle kender), men der er mange ting der går igen, så det er ikke helt ved siden af.
Jeg nød denne film, i fulde drag, lige hvad jeg havde brug for sådan en sen onsdag aften.

Man skal selvfølgelig være obs på at det altså er en film, fra en helt anden tid, og man gjorde bare tingene anderledes dengang. Så vær forberedt på en film i sort/hvid og med lyd som en gammel grammofonplade, skuespillet virker lidt påtaget til tider, og der er en enkelt scene hvor man tydeligt ser, at der bliver slået i håndfladen og ikke i ansigtet (genialt, hehe).
Nu har jeg ikke selv set særlig mange film fra denne tidsalder, men jeg har læst mig til at den skulle være den bedste classiske gangster film. og den er da også god.
Du får både koldblodige mord, macho mænd, bedårende kvindfolk, gammeldaws action, automobile politijagter, spænding, magtkamp, dominans, humor med et glimt i øjet og så er det dengang, hvor man gik med hat.

Jeg er rigtig glad for at jeg fandt denne classiker, passer godt i en rigtig samling smiley
og jeg kan kun anbefale den, til film entuisiaster.

Anders B. rating: 8/10

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Scarface (1932)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce