{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

motor skifte. {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.
Så er tiden sku kommet (måtte ikke købe en extra kone bil), så nu skal passaten under kniven for alvor - hvad motor angår.

Pt. er den std. monteret med 1.8 8v, kode PF, HK 107, benzinpumpe i tank (eneste pumpe) der levere 0.24 bar i tryk og 3.0 bar i shut off pressure, flow 130 liter i timen.

Jeg vil gerne smide en hvilken som helst motor over i, dog ikke vr6 og G60 (er politiet ikke så vilde med).
Årgangen skal være efter '88 (som min egen er).
Der skal ikke udføres ændringer i motorrummet for og smide den i, ophæng skal passe (ved ikke om G3 motoren har samme ophæng som G2 har).

Hvad skal jeg se efter når jeg kigger bl.a 16v, da jeg er vildt hug på og smide en 16v'er i den.
Ved det giver lidt synsproblemer om 2 år, men den tid den "glæde".
Kan min nuværende pumpe levere det tryk og den mængde der skal til i en 16v'er eller anden GTI motor.

I har jo nok regnet ud at jeg er ude efter nogle flere HK, så en skam tunet 90 hk's model er ikke en option.
kom med et par bud på hvad jeg skal søge efter.
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  motor skifte.
  • #1   27. jan 2011 haha jamen for søren da smide en 2,0 16v i den det er lovligt at gøre uden nogen problemer.. finder lige motor kode serien imorgen når jeg kommer ud på værkstedet.. og den kan der rykkes en del heste ud a.. smiley
    Ellers kig efter en audi 80 motor i 2,0 16v samme motor som i passat og golf..


  • #2   27. jan 2011 Har haft audi 80 selv, men der er motoren da vendt 90 grader. Passer ophænget så ?
    Ved at jeg ikke må smide en 16v motor i, da jeg lige kommer på den forkerte side at de 20% inden for motor skifte, da den smider 136 hk og den lovlige grænse for mig er 128.4 hk, den har jo kun 107 std. den lille passat 107+20% =


  • #3   28. jan 2011 sagdu du ikke det oprindeligt var en g60 jeres bil? var det ikke det synsmanden sagde hr. erbs smiley

  • #4   28. jan 2011 Jo det var det han sagde, men er sku ikke 100% på det. Da jeg syntes der er flere ting ved eftersyn der ikke helt stemmer.
    Men anyway - har fundet mig en 2.0 8v komplet kværn jeg nok køber og smider i, så hurtigt som jeg kan få fingre i den og finde et sted med en lift, så jeg kan få den monteret.
    Bliver sku lækkert med lidt mere bundtræk når vi skal afsted med campingvognen til sommer.


  • #5   29. jan 2011 jep audi motoren passer i har lige gjort det modsatte ved svigerfars tog en motor fra en vw og smed i hans audi.. dog med nye orginale ophæng til audi 80.. gearkassen kunne så ikke bruges da den har udtræk til den fprkerte side når den bliver vendt.. men hans bil køre da nu..

Kommentér på:
motor skifte.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce