{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.660 visninger | Oprettet:

"vibrationer" i kabinen {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Picantoen er nu lidt over 1 år gammel, har kørt 31.000 km og har lige fået lavet det 2. service.

Desværre har jeg fået et irreterende problem. Dagen efter det 2. service bemærker jeg en underlig lyd i kabinen ved ca. 2000 o/min og igen ved ca. 4000 o/min. Det lyder som om noget vibrerer et sted inde i instrumentbrættet. Kører selvfølgelig bilen til det værksted hvor service blev foretaget, men de kunne efter 1 times forsøg ikke lokalisere lyden.

Nu skal den så tilbage til værkstedet næste uge, hvor de vil skille lidt mere ad for at finde ud af hvor lyden kommer fra.

Er der nogen af jer der har oplevet noget lignende? Jeg må nok sige jeg er lidt på bar bund, og det samme er værkstedet. Det lyder som om det kommer fra noget inde bag ved speedometeret eller inde bag de øverste blæsere i midterkonsollen. Men er meget svært at lokalisere.

Så ethvert hint der kunne føre mig eller værkstedet på sporet af de vibrationer ville være perfekt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "vibrationer" i kabinen
  • #1   30. jan 2011 Jeg har noget der vibrerer omkring føredøren når jeg køre, det kommer oppe ved diskanten tror jeg. Jeg er ved at være idiot over den lyd. Puls den skuffe i føre og passager døren vibrerer osse når jeg spiller musik.

  • #3   31. jan 2011 Døjer også med en lidt irriiterende knirken omkring instrument bordet - men bemærker ikke noget om sommeren så tror umiddelbart det er plasticen der bare giver sig lidt her i kulden så jeg ser det ikke som det store problem. Sys ikke lige jeg oplever det ved bestemte omdrejningerne som jer... men kan også være et helt andet problem i har end jeg oplever. smiley

  • #4   31. jan 2011 Okay, lyder ikke til at jeg er den eneste der har oplevet dette.

    Jeg synes bare det var lidt underligt, at det kom lige efter et serviceeftersyn. Men værkstedet gennemgik alle skruer etc, som de have rørt ved serviceeftersynet. Der var ikke noget at komme efter. Så muligvis er det bare tilfældigt. Heldigvis er de gået med til lige at tjekke en ekstra gang...

    Og vibrationer fra løse ting i kopholder, handskerum osv. er selvfølgelig blevet udelukket som noget af det første smiley

    Men ja, træls er det da! Tak for indlæggene. Jeg holder jer lige opdateret hvis jeg finder ud af noget.

    Mvh
    Jan



  • #5   14. apr 2011 Synes lige i skal have en update...

    Siden jeg skrev indlægget har Picantoen været på værksted i sammenlagt nok 10 dage (under garantien heldigvis), men de har endnu ikke kunnet finde lyden.

    De har haft ALT skilt ad i kabinen, men lyden er fortsat den samme. Skide træls! Men værkstedet har sku gjort et godt stykke arbejde - har set billeder de har taget hvor hele instrumentbrættet mv. er pillet ud. Desværre uden held.

    Så nu har de taget sig en tænkepause og så prøver vi igen senere på året...

    Men det er da ufatteligt, at en lyd der komme inde fra kabinen (man kan INTET høre udefra) ikke kan lokaliseres eller fjernes, selvom hele kabinen er skild ad!

    Nå, men fortsat er ethvert forslag til hvor lyden kommer fra guld værd... Det er sku lige før jeg sætter en findeløn på højkant smiley


  • #6   27. apr 2011 Endnu en update, hvis nogen skulle være interesseret:

    JEG FANDT SKU SELV FEJLEN.. EFTER ALT DET BØVL MED VÆRKSTEDET!

    Det var speederkablet der lå og raslede. Forklarer også hvorfor lyden kun var der under acceleration = når kablet er spændt.

    Men det var ikke noget, en klat WD-40 i begge ender ikke ku klare...


Kommentér på:
"vibrationer" i kabinen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce