{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  den nye volvo 2011
  • #1   30. jan 2011
    den er da godt nok grim...


  • #2   30. jan 2011 x2

  • #3   30. jan 2011 Total Magnum klon - Måske det er en en ny Renault?

  • #4   30. jan 2011 kunne det tænkes at det blot er en chauffør med artik pakken på sin renault magnum???? det ligner sådan et kappesæt som man monterer for at køre langt oppe nordpå. Det er jo taget i sverige.

    Det tror jeg mere er sandsynligt, end at det skulle være den nye volvo og hvad ved jeg.


  • #5   30. jan 2011 Den er da totalt grim, ligner en Magnum på en prik faktisk...

  • #6   30. jan 2011 Kæft den gad jeg godt at køre stykgods med!!! Eller noget......

  • #7   30. jan 2011 Tommy k. pas på med at sige det her inde, kan være vognmanden allerede har bestilt en til dig smiley

  • #9   30. jan 2011 ja hvis det bliver den nye volvo så har de sq mistet en fan ( mig ) det står helt fast

  • #10   30. jan 2011 Jeg syntes det mere ligner en renault ....

  • #11   30. jan 2011 Grønbeck

    Det kunne han ikke finde på smiley


  • #12   30. jan 2011 Ja man må satme håbe at den bliver kønnere når den får alt det plastik halløj af. For køn er den sku godt nok ikk.

  • #13   30. jan 2011 Så ender det da vist med jeg skal have ny bil før tid... smiley

  • #14   30. jan 2011 Morten L K

    Det er altid dejligt med en undskyldning for lidt utidig power shopping. ;-)))


  • #15   30. jan 2011 Ja, lige præcis.... Hmmm... men hvad faen, hvis valget falder på scania, kan det jo være lige meget i et stykke tid endnu - forhåbentlig. Jeg kan nu ellers rigtig godt lide den nye, nuværende FH. Sådan en kunne jeg rigtigt godt tænke mig. Men nu må vi se når vi får pillet tøjet af den, om det er så frygteligt. Håber bare ikke der bliver for meget man eller magnum over det hele. Vi kan jo krydse fingre for vi måske kan få den at se i herning her til april smiley

  • #16   30. jan 2011 Ja, det kunne være cool hvis den er med på messen.

  • #17   31. jan 2011 Det var da også på tide de rejste forruden igen smiley kæft den er ækel .. men mon ikk den bliver pænere når man vænner sig til den og i nogle fine farver ? smiley

  • #18   31. jan 2011 ad!! ligner en Magnum..
    har ellers hørt at den skulle komme til at ligne DAF, mht størrelse af hyt osv.. gør den det blir der sku nok ikk møj' salg i de andre mærker..


  • #19   31. jan 2011 Jeg synes faktisk også at den minder lidt om en DAF udefra... Men lad os nu se når der kommer logo i fronten, så kan det være at det hjælper lidt....

  • #20   1. feb 2011 Benne: Ja, både og... Hvis det skal være på bekostning af at den bliver en MAN/Magnum indeni, kan det være det samme. Men lad os nu se hvor galt det går.

    Jeg havde også hørt rygter om at de var i gang med at lave en med en mere lodret forrude...


  • #21   1. feb 2011 Uanset, så er det da kærkomment at forruden bliver rejst op. Der er da ingen plads i sådan en Volvo - Det havde jeg da lykkelig glemt, lige indtil jeg nu her igen blev placeret i en.

  • #22   1. feb 2011 Jeg synes nu ikke det er så slemt igen... Man kan i det mindste stå oprejst uden at skulle dreje overkroppen som man skal i en MAN.... Men okay, lidt mere plads ville da ikke gøre så meget.

    Jeg synes så at volvoen har et dejligt hyggeligt førehus, i kraft af det er så kompakt, forhold til fx daf, hvor man nærmest skal huske tandbørsten hvis man skal over på passagersædet (for at spise)....


  • #23   1. feb 2011 Morten L. K > Dreje overkroppen i en MAN? Er det en TGS du hentyder til? For de XXL kabiner jeg har haft mellem fingrende der kan jeg i kraft af ca 2 meters længde stå fuldt oprejst og strejke mig uden at ramme det ene eller det andet, en XXL kabine er da det mest rummelige man kommer i nærheden af, og så meget plads er der sgu heller ikke i en DAF, jeg har aldrig været imponeret....

  • #24   1. feb 2011 MAn har altid, efter min mening, været bilen, hvor der er mest plads i hytten.. Kan godt være Volvo har meget skabsplads, men rummelig hyt, det er der langt fra.. blir forruden rejst op, bliver det måske bedre.. jeg sværger dog stadig til MAN;) med eller uden XXl kabine..

  • #25   1. feb 2011 Altså en gammel F2000 hytte uden Commander hat på den er der skutte møj plads i da hehe.. men en XXL eller til nød en XLX der er der sgu rigeligt med plads...

    Giver dog gerne ret i at Volvo'ens hytte kan føles lidt klemt, men til gengæld er den bedre indrettet end kabinerne fra f.eks. Scania og specielt DAF...

    Men det er jo smag og behag....


  • #26   1. feb 2011 Morten L K

    Ja kompakt er den da mindst. Hvis jeg står op på motorkassen, så kan jeg ikke vende mig uden at ramme noget og skal jeg åbne en skabslåge, så skal jeg bøje eller svaje eller jeg ved ikke hvad.

    Ufatteligt jeg havde fortrængt det. Jeg medgiver, at DAF'en virker lidt "kold" fordi den er SÅ firkantet - Men det andet her er da helt skævt.

    Det er det jeg siger, Scania the one and only!


  • #27   1. feb 2011 Nobody: Ja, hvis jeg står oprejst i en man, er jeg nødt til at bøje overkroppen, for ikke at banke hovedet ind i overskabene...
    Det samme er så også galt på volvoen hvis jeg skal have et eller andet i de skabe uden jalouxi-låger...


  • #28   3. feb 2011 Nu skriver i jo så alle om at det meget god plads i både MAN og Daf. Men hva faen ska man bruge al den plads til. Nu har jeg selv lige skiftet til en Volvo jeg savner godt nok ikk Daf'en førehus og jeg syntes så derimod at Volvo's er noget mere hyggeligt end sådan en kæmpe hyt der. Personlig selv har jeg stort set intet og bruge al den plads til, udover pladsen i skabene, men ellers kunne jeg godt undvære sådan en stor hat.

  • #29   3. feb 2011 Jr Kræmer

    Jamen det er jo ikke fordi man ikke kan overleve med den plads der er i en Volvo - Faktisk er det sjældent jeg bruger alt det skabsplads der er i biler med høj førerhus, men til gengæld er jeg glad for, at jeg kan stå op når jeg tager tøj af og på og det går altså betydeligt bedre i en Topliner eller en DAF end i sådan en Volvo.

    Dybest set er det vel de færreste af os der reelt har noget at bruge alt den plads til - Jeg har kørt ret meget eksport i en 124'er med almindelig førerhus og med køleskab stående inde på motorkassen - Det gik sgu da fint. Det andet er bare lettere.

    Og uanset, så kan jeg altså ikke se det hyggelige i det der Volvo skur - Omvendt kan jeg sagtens følge, at sådan et DAF skur virker koldt og meget stort og underligt. Dog er køjen uovertruffen i en DAF. Jeg lå lige på briksen i går mens jeg læssede, i sådan en Volvo ender man også med at ligge i spænd hvis man formaster sig til at ha armene oppe over hovedet - Med mindre man kører sædet frem inden man smider sig.

    Det står mere og mere klart for mig hvorfor jeg var SÅ glad for min 124 Topliner med køje over forruden - Det duede sgu.

    Noget helt andet er så med sådan en Volvo, at sideruderne er helt til rotterne på den her årstid, den sviner da helt vildt og spejlvarmen kører på 2 volt eller noget i den stil, fuck den er ringe!


  • #30   3. feb 2011 Morten S
    Enig med sideruder og spejlvarme. Men alt andet, der er jeg kæmpe fan af volvo. Jeg kan godt relatere til hyggen. Jeg synes at når man sidder bag rattet, så er det den bil hvor jeg føler mig bedst tilpas. Jeg har overhovedet ikke brug for alt det udenoms plads, i hvert fald ikke i højde. Jeg er ikke ret høj (175 cm). Jeg vejer 93 kg nu, men når jeg er helt i god form og har en fedtprocent på 12-15, så vejer jeg alligevel 80 kg. Så pt. er jeg lettere overvægtig, men er generelt krafig af bygning. Og en Volvo er PERFEKT til min størrelse. Jeg gider sgu ikke at stå på tæer på motorkappen for at nå topskabene... smiley


  • #31   3. feb 2011 Og nu er det ikke just det kønneste, men lidt koste på skærmene, så tager det meget af det svineri på sådan en volvo. På den sidste FM9 jeg kørte i, da havde karosseribyggeren misforstået os, så han satte koste på bagskærmene... Det er sjældent set... smiley

  • #32   3. feb 2011 DAF-køjen er og bliver nok bare en af de bedste både mht størrelse og bæreevne.... Jeg har i hvert fald ikke prøvet noget bedre endnu.

    Og ja, det er da nemmere at tage tøj på i en daf end en volvo, men nu har jeg bare set mig endnu mere gal på den lorte "bongraket"....


  • #33   3. feb 2011 Thomas F

    Det er heller ikke fordi, at en Volvo er det værst jeg har været udsat for, slet ikke, den passer bare ikke pisse godt til mig. Sådan noget som ratjusteringen finder jeg ganske håbløs, men derfor kan der da være mange der synes den er fin nok, jeg synes bare ikke det passer ret godt til noget som helst, jeg savner mere vinkel på rattet. I en DAF er det bedre, men slet ikke godt nok.

    Umiddelbart har de nye MAN'er vognmanden har fået en rimelig førerplads, omend jeg ikke er meget for at indrømme det, hvordan de kører aner jeg ikke og jeg kæmper med næb og klør for ikke at ende i sådan en. Men dem der har fået dem er blevet positivt overraskede - Siger de.

    Morten L K

    Ja, køjen er et hit i sådan en tulipan raket der. Det er der ingen tvivl om!

    At du har set dig gal på den er kun forståeligt. LooooL


  • #34   3. feb 2011 Morten: Mht rat i hhv volvo og daf er jeg lige omvendt... Jeg vil godt give dig ret i at rattet i volvoen mangler noget vinkel i forhold til Scania fx. Men daffen er da endnu ringere mht vinkel. Men ratjustering tror jeg nu Scania vinder på, for det er da vist det med flest indstillingsmuligheder, og ikke mindst mest vinkel (eller hvad man nu skal sige).

  • #35   4. feb 2011 Den hytte ser sku ikke lang ud, men det er nok bare dag udgaven...
    Men der går mange år før den kommer i produktion...
    Men vi ser nok flere af dem når de kommer på feltprøve i det almindelige liv


  • #36   4. feb 2011 Henrik L

    Hvis der går mange år inden den kommer i produktion, så er det da lige tidligt nok, at Volvo holder udsalg på den gamle model som de lige har gjort. ;-))

    Altså medmindre de har et overdådigt lager af overproduktion.


  • #37   4. feb 2011 Morten L K

    Der er slet ingen tvivl om, at Scania er lysår foran de andre når vi snakker ratjustering og faktisk kan det nemt sket du har ret med DAF'en, jeg kan kun huske, at jeg ikke finder det optimalt, men det kan da nemt ske, at det er lige så skod som i Volvo'en.

    Hvordan er en TGX'er i forhold?


  • #38   4. feb 2011 Nu har jeg ikke været oppe i en TGX, men TGA er ligeså ringe, hvis ikke ringere end daf... Og umiddelbart tror jeg ikke der er den store forskel på de to. Det ser ud til at være den samme elendighed...

  • #39   4. feb 2011 Hmmmmmm.

    Lyder ikke som et hit med såern en TGX'er der. Omvendt er en ny bil jo en ny bil. Hahahaha. Tror jeg.

    Desværre er jeg ved at blive ret godt tilpas med det overskud en 660'er har når det går op af - Men jøsses hvor sidder jeg ikke ret godt!


  • #40   4. feb 2011 ha ha... Ja, pas på du ikke bliver forvendt!! Det siger ham jørgen i hvert fald jeg overtog trækket af. En gang 16´er, altid 16´er.

    Og jeg har nu også bestemt mig for min næste bliver en svensk 16´er....


  • #41   4. feb 2011 Jeg har nu haft min del biler gennem tiden der virkelig kunne rykke - Men indtil videre er den her den første der gør det så overbevisende som den er fra fabrikken. De andre har enten været skruet i pumpen eller været chippet.

    En standard 164/580'er er jeg ikke imponeret af, men den her har bare lige tilpas med overskud. Det giver en dejlig tilbagelænet kørestil - Desværre koster det virkelig på brændstoffet.


  • #42   4. feb 2011 Okay. nu skriver du jo selv det er pga. containerkørsel, men navreduktionen æder vel også lidt.

    Den 580´er jørgen har, kan han da vist holde et snit på 3,2 ved blandet kørsel herhjemme. Og han er altså ikke ked af at læsse den godt og vel op over max når han kan. smiley Og selv der trækker den godt siger han. Men jeg tror så også et eller andet sted det I-shift er med til at holde skruen i vandet.
    Nu har jeg kun selv kørt en 480´er med i-shift, men jeg synes stadig den var bedre til at udnytte motoren på en eller anden måde... Men det kan godt ske det bare er mig der er totalt forelsket smiley


  • #43   4. feb 2011 Morten L K

    Det er overordnet set min erfaring, at containerkørsel er hårdere ved olien end det er at køre rundt med en 13.60 trailer der står helt oppe i hytten. Jeg har aldrig været specielt god til at køre langt på literen, bevares jeg ved udemærket hvad der skal til og hvis jeg gider kan jeg godt, men sådan i hverdagen har jeg altid ligget sådan midt i det hele i de firmaer hvor der blev holdt regnskab med det, men alligevel, så faldt det mig ganske nemt at køre over 3 i R500 ved Rise og det var jeg faktisk lidt imponeret over.

    I tilfældet med min 660'er tror jeg det er flere ting, bla. navreduktionen, jeg har hørt, at det koster ca. 200 m/l - Så det er jo ikke ligemeget. Nu er den med I Shift, så jeg har ikke den store indflydelse på gearskift osv. og nej, den står ikke i power og nej, den står heller ikke i manuel, den får lov at passe sig selv i Eco mode. Nu ved jeg godt, at det har været et lorte vejr med blæst og det gør det da ikke bedre, men uanset, så er 2,25 - 2,56 bare ikke ret meget for en moderne bil og man skal jo huske på, at den også bruger Ad-Blue det skal lægges til.

    Og så tror jeg faktisk, at der er stor forskel på hvor meget en 580'er og en 660'er kan nå at trykke igennem. - Det maksimale forbrug kommer jo før på en mindre bil. Der er ingen tvivl om, at skulle jeg købe en Volvo selv, så skulle det være en 16'er - Helt klart, men jeg ikke sikker på det skulle være en 700. Nok snarere en 600.

    Efter sigende, så kører de 700 Henrik Svith har ekstremt kort på olien. Så der tegner sig et billede af, at de bare er tørstige når de får en vis størrelse. Det er en skam der ikke er flere herinde der har erfaring med Scanias 620'er i forhold til 500.

    Da jeg var til demo på 730 var den ikke voldsomt tørstig og der havde den fået max prygl hele dagen og lå alligevel lige over 2.


  • #44   4. feb 2011 Morten S
    Nu er det jo værd at regne med, at det brændstofforbrug du havde ved Rise, jo også er ved en lavere tophastighed? Er der ikke noget med at Rise kun kører/kørte 80 eller 85? Det ved jeg så heller ikke om du stadig gør, eller om du holder max. damp på... Men det er da en faktor der kan spille væsentligt ind i et brændstofforbrug...


  • #45   4. feb 2011 Thomas F

    Rise bilerne kørte 80 men kun når de kørte på timeløn her hjemme. Alt exportkørsel var med fuld skrue ligesom alle andre.

    Men du har da ret, at det ikke er uden betydning, jeg snakkede med en vognmand i sidste uge der har fået to nye biler justeret til 85 og de kører 300 meter længere pr liter.

    Men faktisk har jeg så sent som i dag kørt 78 fra Århus til Karup. Og i går kørte jeg 80-85 i lange perioder. Så det har været med forskellig hastighed.


  • #46   4. feb 2011 Ok. Jeg tror også at nogle biler kan risikere at køre kortere af det.. Nogle af de biler vi kørte i ved Post DK, de knoklede på en anden på ved motorvejskørsel, efter de blev sat ned til 85... Det var som om at motoren ikke rigtig kunne finde ud af hvad den skulle...

  • #47   5. feb 2011 har kun hørt der skulle kører 4- 5 stykker deroppe nordpå...
    Min kammerat har også set den på en af sine ture... han kunne heller ikke lige finde ud af hva det var for en bil inden jeg viste ham billedet...
    Men håber da snart de kommer med den nye bil... men jeg tror på at den først kommer om tidligst 2 år...


  • #48   6. feb 2011 Hvad jeg har HØRT så skulle brændstofforbruget i en R620 vist være rimeligt "voldsomt" kender et par stykker der har haft fornøjelsen og der snakkes der om at den gamle FH16 610 skulle være mere økonomisk...

  • #49   6. feb 2011 Nobody

    Det tror jeg ikke Brian Andersen er enig med dig i. Han har 620'er nu og har haft 610'er.

    Men mon ikke det har en del at sige hvad den bliver bugt til og hvordan?


  • #50   7. feb 2011 Morten S> Helt sikkert, dem jeg kender har brugt dem til både nord (mest) og sydgående eksport hovedsagligt...

  • #51   7. feb 2011 43'eren jeg kørte i da jeg kørte Anco lå på ca 3 ved blandet container kørsel og ca 2,7-8 når det var reefere eller en 20'er på røven.

Kommentér på:
den nye volvo 2011

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce