2.542 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "den nye volvo"
Den nye volvo...
Hey gutter, så er der udkommet skitser/billeder af hvordan den nye volvo ser ud indvendig (+ lige forlygten).... Syns selv det ser lovende ud, og glæder mig til at være en af de første på bornholm d...
Hey gutter, så er der udkommet skitser/billeder af hvordan den nye volvo ser ud indvendig (+ lige forlygten).... Syns selv det ser lovende ud, og glæder mig til at være en af de første på bornholm d...
Skrevet af: Simon N - 28. nov 2007
Den nye Volvo S60...!
http://bilmagasinet.dk/article/28754 Den er bare smuk...men stadig en concept...håber den endelige version kommer til at ligne.....;-)
http://bilmagasinet.dk/article/28754 Den er bare smuk...men stadig en concept...håber den endelige version kommer til at ligne.....;-)
Skrevet af: Ali T - 16. dec 2008
Spar penge på din forsikring
jun 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 2 Svar: 75
den er da godt nok grim...
jan 2003
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 39 Svar: 2.222
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
jun 2003
Følger: 72 Følgere: 72 Biler: 7 Emner: 18 Svar: 2.152
Det tror jeg mere er sandsynligt, end at det skulle være den nye volvo og hvad ved jeg.
sep 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Biler: 8 Emner: 48 Svar: 316
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 51 Svar: 492
aug 2008
Følger: 87 Følgere: 84 Biler: 4 Emner: 19 Svar: 353
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 8 Svar: 67
sep 2005
Følger: 48 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 299
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 8 Svar: 67
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 51 Svar: 492
Det kunne han ikke finde på
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 24 Svar: 1.958
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.236
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Det er altid dejligt med en undskyldning for lidt utidig power shopping. ;-)))
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.236
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
aug 2008
Følger: 71 Følgere: 69 Biler: 11 Emner: 50 Svar: 694
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 63 Svar: 1.476
har ellers hørt at den skulle komme til at ligne DAF, mht størrelse af hyt osv.. gør den det blir der sku nok ikk møj' salg i de andre mærker..
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.884
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.236
Jeg havde også hørt rygter om at de var i gang med at lave en med en mere lodret forrude...
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.236
Jeg synes så at volvoen har et dejligt hyggeligt førehus, i kraft af det er så kompakt, forhold til fx daf, hvor man nærmest skal huske tandbørsten hvis man skal over på passagersædet (for at spise)....
jan 2003
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 39 Svar: 2.222
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 63 Svar: 1.476
jan 2003
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 39 Svar: 2.222
Giver dog gerne ret i at Volvo'ens hytte kan føles lidt klemt, men til gengæld er den bedre indrettet end kabinerne fra f.eks. Scania og specielt DAF...
Men det er jo smag og behag....
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Ja kompakt er den da mindst. Hvis jeg står op på motorkassen, så kan jeg ikke vende mig uden at ramme noget og skal jeg åbne en skabslåge, så skal jeg bøje eller svaje eller jeg ved ikke hvad.
Ufatteligt jeg havde fortrængt det. Jeg medgiver, at DAF'en virker lidt "kold" fordi den er SÅ firkantet - Men det andet her er da helt skævt.
Det er det jeg siger, Scania the one and only!
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.236
Det samme er så også galt på volvoen hvis jeg skal have et eller andet i de skabe uden jalouxi-låger...
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 24 Svar: 1.958
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Jamen det er jo ikke fordi man ikke kan overleve med den plads der er i en Volvo - Faktisk er det sjældent jeg bruger alt det skabsplads der er i biler med høj førerhus, men til gengæld er jeg glad for, at jeg kan stå op når jeg tager tøj af og på og det går altså betydeligt bedre i en Topliner eller en DAF end i sådan en Volvo.
Dybest set er det vel de færreste af os der reelt har noget at bruge alt den plads til - Jeg har kørt ret meget eksport i en 124'er med almindelig førerhus og med køleskab stående inde på motorkassen - Det gik sgu da fint. Det andet er bare lettere.
Og uanset, så kan jeg altså ikke se det hyggelige i det der Volvo skur - Omvendt kan jeg sagtens følge, at sådan et DAF skur virker koldt og meget stort og underligt. Dog er køjen uovertruffen i en DAF. Jeg lå lige på briksen i går mens jeg læssede, i sådan en Volvo ender man også med at ligge i spænd hvis man formaster sig til at ha armene oppe over hovedet - Med mindre man kører sædet frem inden man smider sig.
Det står mere og mere klart for mig hvorfor jeg var SÅ glad for min 124 Topliner med køje over forruden - Det duede sgu.
Noget helt andet er så med sådan en Volvo, at sideruderne er helt til rotterne på den her årstid, den sviner da helt vildt og spejlvarmen kører på 2 volt eller noget i den stil, fuck den er ringe!
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.884
Enig med sideruder og spejlvarme. Men alt andet, der er jeg kæmpe fan af volvo. Jeg kan godt relatere til hyggen. Jeg synes at når man sidder bag rattet, så er det den bil hvor jeg føler mig bedst tilpas. Jeg har overhovedet ikke brug for alt det udenoms plads, i hvert fald ikke i højde. Jeg er ikke ret høj (175 cm). Jeg vejer 93 kg nu, men når jeg er helt i god form og har en fedtprocent på 12-15, så vejer jeg alligevel 80 kg. Så pt. er jeg lettere overvægtig, men er generelt krafig af bygning. Og en Volvo er PERFEKT til min størrelse. Jeg gider sgu ikke at stå på tæer på motorkappen for at nå topskabene...
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.884
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.236
Og ja, det er da nemmere at tage tøj på i en daf end en volvo, men nu har jeg bare set mig endnu mere gal på den lorte "bongraket"....
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Det er heller ikke fordi, at en Volvo er det værst jeg har været udsat for, slet ikke, den passer bare ikke pisse godt til mig. Sådan noget som ratjusteringen finder jeg ganske håbløs, men derfor kan der da være mange der synes den er fin nok, jeg synes bare ikke det passer ret godt til noget som helst, jeg savner mere vinkel på rattet. I en DAF er det bedre, men slet ikke godt nok.
Umiddelbart har de nye MAN'er vognmanden har fået en rimelig førerplads, omend jeg ikke er meget for at indrømme det, hvordan de kører aner jeg ikke og jeg kæmper med næb og klør for ikke at ende i sådan en. Men dem der har fået dem er blevet positivt overraskede - Siger de.
Morten L K
Ja, køjen er et hit i sådan en tulipan raket der. Det er der ingen tvivl om!
At du har set dig gal på den er kun forståeligt. LooooL
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.236
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 619
Men der går mange år før den kommer i produktion...
Men vi ser nok flere af dem når de kommer på feltprøve i det almindelige liv
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Hvis der går mange år inden den kommer i produktion, så er det da lige tidligt nok, at Volvo holder udsalg på den gamle model som de lige har gjort. ;-))
Altså medmindre de har et overdådigt lager af overproduktion.
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Der er slet ingen tvivl om, at Scania er lysår foran de andre når vi snakker ratjustering og faktisk kan det nemt sket du har ret med DAF'en, jeg kan kun huske, at jeg ikke finder det optimalt, men det kan da nemt ske, at det er lige så skod som i Volvo'en.
Hvordan er en TGX'er i forhold?
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.236
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Lyder ikke som et hit med såern en TGX'er der. Omvendt er en ny bil jo en ny bil. Hahahaha. Tror jeg.
Desværre er jeg ved at blive ret godt tilpas med det overskud en 660'er har når det går op af - Men jøsses hvor sidder jeg ikke ret godt!
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.236
Og jeg har nu også bestemt mig for min næste bliver en svensk 16´er....
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
En standard 164/580'er er jeg ikke imponeret af, men den her har bare lige tilpas med overskud. Det giver en dejlig tilbagelænet kørestil - Desværre koster det virkelig på brændstoffet.
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.236
Den 580´er jørgen har, kan han da vist holde et snit på 3,2 ved blandet kørsel herhjemme. Og han er altså ikke ked af at læsse den godt og vel op over max når han kan. Og selv der trækker den godt siger han. Men jeg tror så også et eller andet sted det I-shift er med til at holde skruen i vandet.
Nu har jeg kun selv kørt en 480´er med i-shift, men jeg synes stadig den var bedre til at udnytte motoren på en eller anden måde... Men det kan godt ske det bare er mig der er totalt forelsket
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Det er overordnet set min erfaring, at containerkørsel er hårdere ved olien end det er at køre rundt med en 13.60 trailer der står helt oppe i hytten. Jeg har aldrig været specielt god til at køre langt på literen, bevares jeg ved udemærket hvad der skal til og hvis jeg gider kan jeg godt, men sådan i hverdagen har jeg altid ligget sådan midt i det hele i de firmaer hvor der blev holdt regnskab med det, men alligevel, så faldt det mig ganske nemt at køre over 3 i R500 ved Rise og det var jeg faktisk lidt imponeret over.
I tilfældet med min 660'er tror jeg det er flere ting, bla. navreduktionen, jeg har hørt, at det koster ca. 200 m/l - Så det er jo ikke ligemeget. Nu er den med I Shift, så jeg har ikke den store indflydelse på gearskift osv. og nej, den står ikke i power og nej, den står heller ikke i manuel, den får lov at passe sig selv i Eco mode. Nu ved jeg godt, at det har været et lorte vejr med blæst og det gør det da ikke bedre, men uanset, så er 2,25 - 2,56 bare ikke ret meget for en moderne bil og man skal jo huske på, at den også bruger Ad-Blue det skal lægges til.
Og så tror jeg faktisk, at der er stor forskel på hvor meget en 580'er og en 660'er kan nå at trykke igennem. - Det maksimale forbrug kommer jo før på en mindre bil. Der er ingen tvivl om, at skulle jeg købe en Volvo selv, så skulle det være en 16'er - Helt klart, men jeg ikke sikker på det skulle være en 700. Nok snarere en 600.
Efter sigende, så kører de 700 Henrik Svith har ekstremt kort på olien. Så der tegner sig et billede af, at de bare er tørstige når de får en vis størrelse. Det er en skam der ikke er flere herinde der har erfaring med Scanias 620'er i forhold til 500.
Da jeg var til demo på 730 var den ikke voldsomt tørstig og der havde den fået max prygl hele dagen og lå alligevel lige over 2.
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.884
Nu er det jo værd at regne med, at det brændstofforbrug du havde ved Rise, jo også er ved en lavere tophastighed? Er der ikke noget med at Rise kun kører/kørte 80 eller 85? Det ved jeg så heller ikke om du stadig gør, eller om du holder max. damp på... Men det er da en faktor der kan spille væsentligt ind i et brændstofforbrug...
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Rise bilerne kørte 80 men kun når de kørte på timeløn her hjemme. Alt exportkørsel var med fuld skrue ligesom alle andre.
Men du har da ret, at det ikke er uden betydning, jeg snakkede med en vognmand i sidste uge der har fået to nye biler justeret til 85 og de kører 300 meter længere pr liter.
Men faktisk har jeg så sent som i dag kørt 78 fra Århus til Karup. Og i går kørte jeg 80-85 i lange perioder. Så det har været med forskellig hastighed.
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.884
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 619
Min kammerat har også set den på en af sine ture... han kunne heller ikke lige finde ud af hva det var for en bil inden jeg viste ham billedet...
Men håber da snart de kommer med den nye bil... men jeg tror på at den først kommer om tidligst 2 år...
jan 2003
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 39 Svar: 2.222
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Det tror jeg ikke Brian Andersen er enig med dig i. Han har 620'er nu og har haft 610'er.
Men mon ikke det har en del at sige hvad den bliver bugt til og hvordan?
jan 2003
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 39 Svar: 2.222
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 24 Svar: 1.958
den nye volvo 2011
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside