{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.105 visninger | Oprettet:

Hejsa. Ny i gruppen og nysgerrig. {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg har lige købt en 97 Galant stationcar 2.0.

Jeg har altid synes den model har været skide flot.
Og jeg er da også utrolig overasket over hvor meget udstyr der er i sådan en.

Har kikket lidt rundt i gruppen og kan se at jeg ikke er den eneste der bøvler med uret mister tiden smiley

Men ud over det har jeg nogle specifikke spørgsmpål og nogle gennerelle jeg gerne vil stille til jer smiley
Jeg har en lille fejl på min.
Jeg ved godt det kan være en million ting men kan jo være mange har prøvet det og ved hvad det kan være.

Den står utrolig lav i tomagang. helt nede ved en 650-700 stykker. Og den kan engang imellem lave en udsætter ved lave omd. Jeg har en mistanke om jeg skal have skiftet tændkabler da jeg får stød bare jeg rør ved dem. Men jeg går ikke ud fra det skyldes den lave tomgang, men måske de enkelte udsættere.
Nogle der ved hvad det kan værev det med tomgangen?

Og så vil jeg gerne høre om nogle kan give mig et heads up på hvad jeg skal være opmærksom på med sådan en Galant.

Hvad er deres svagheder sådan rent teknisk, har de nogle børnesygdomme og lign.?

Og nå ja, er der en der gider at fortælle mig hvilke sokkeltyper den kører med i forlygterne og tågelygterne?
Det gælder både for nær / flern / positions lys.
Jeg har nemlig et par døde pærer smiley

Og så ang tågelygterne. Kan det passe de skal lyse meget skarpere end alm nærlys? Jeg synes nemlig mine er utrolig skarpe i forhold til alm tågelygter.

Håber ikke det er alt for stor en omgang smiley
Håber der er nogle venlige hoveder med en masse viden derude smiley

Mvh. Jan K



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hejsa. Ny i gruppen og nysgerrig.
  • #1   7. mar 2011 Jamen, velkommen:)

    Mht. tomgangen - start med at rense gasspjældet grundigt. Det plejer at hjælpe. Ellers kan man selv justere tomgangen, men det kan kun bruges som den eller sidste udvej....

    H7 for nærlys
    H1 for fjernlys
    H3 for tågelys
    BA9s for positionslys
    Baglygter/stoplys er helt specielt. Dem køber man som regel hos Mitsu.

    Tågelygter skal have en H3 55W pære. Selvfølgelig, hvis yidligere ejer smækket 100W i dem, så lyser de nok skarpere. Men det burde de ikke gøre...


  • #2   7. mar 2011 Okay takker.
    Er der ellers ting man skal være opmærksom på?

    Har lige skiftet en forlygte pære men lagde mærke til at den der "sokkel" pæren skal sidde er fuldstændig ædt op af ir og lign. Det samme er stikket, så blev helt i tvivl om pæren overhovedet var i stykker da jeg var nød til at vrikkke med det for at få pæren til at lyse.
    Kan man få sådan nogle sokler og stik eller skal jeg til en hugger?


  • #3   7. mar 2011 Nu er det desværre ikke spritny bil længere, så man skal være opmærksom på alt. Kommer MEGET an på hvordan den tidligere ejer har passet på bilen. Men rust er en vigtig detalje. Hvis den ikke har fået supplerende beskyttelse, så er de forreste støddæmpertårne og de bagerste skærme/vanger risikere at blive væk ret hurtigt...

    Håber ikke, at du har smidt den gamle pære væk, for det er 99% ikke dens skyld, at der ikke var lys i, men fatnigen.
    Jeg har en masse af dem liggende, så hvis du betaler forsendelsen, kan du få den gratis som en velkomstgave, haha


  • #4   7. mar 2011 hehe det lyder da lækkert. Men hvad med selve stikket? Hvor skaffer jeg sådan et?

    Det lyder til du har ALT til at ligge til de her kære mitsuer. Har du din helt egen Galant ophug kørende?? smiley


  • #5   8. mar 2011 Hej Velkommen til..
    Ved ikke om du har fundet svar på det med uret, men det er meget nemt at lave, hvis man har lidt snilde og en lodde kolbe.. smiley


  • #6   8. mar 2011 Takker,

    Jo har godt set hvordan man selv laver dem smiley Men det er ikke så slemt med min. Den "glemmer" bare tiden hvis man ikke kører i den hver dag.

    Er der egentlig nogle af disse modeller der har køre computer eller såkalt info center? til at se forbrug pr km og sådan? Er der nemlig ikke i min, men kom til at tænke på om det kunne fås?


  • #7   9. mar 2011 Tror jeg ikke. Men spørg 440hk Galant vr4.. Han ved alt om den model:)

  • #8   9. mar 2011 Nope... Ingen af dem har kørecomputer, eller lignende, desværre

  • #9   9. mar 2011 Nå Nå.. skidt pyt, smiley Den har så meget andet hehe.


    *440hk Galant VR4 *

    Du skulle ikke ligge inde med sædevarme elementer?

    Jeg synes mine virker meget "dovne" , sys kun jeg mærker varme i ryggen.


  • #10   10. mar 2011 Man plejer ikke at skifte varmeelemeneterne på dem - det er MEGA besværligt. Man ødelægger som regel sædet helt, hvis man prøver.
    Så det er nok enten ny sæde, eller ny siddehynde...
    Men jeg har altså varmeelementen liggende, hvis du tør gå i krig med dem:)

    Mht. stikket til nærlys: du kan købe denne her...
    http://cgi.ebay.co.uk/H4-472-headlamp-bulb-Repair-plug-connector-Wires-/380321003636?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item588ce5f874


  • #11   16. mar 2011 Jeg siger mange tak for den gode vejledning.

    Nu har jeg haft fingrene i motoren på den og lavet et stort service, og har renset gasspjældet på den. Det hjalp meget på den meget lave tomgang.

    Men jeg står nu i den situation at jeg skal have grundindstillet / nulstillet den, da den har lidt svært ved at finde ro. Den står nu og flakker lidt omkring de 1000 omd og 1200 omd.

    Men ved du hvordan det skal gøres?
    Skal jeg have en tester på eller skal det gøres manuelt?
    Har hørt noget om at man skal afmontere batteriet og lade den stå i tomgang i et hvis tidsrum for at grundstille den.

    Mvh Jan

    P.s Er der nogle der ved om man kan få 60mm sænknings fjedre til sådan en mitsu. Kan kun finde 40mm. Og jeg synes den er allllllt for høj foran, så vil gerne lidt længere ned en 40mm -->Uden at skulle bruge gevind <--


  • #12   17. mar 2011 Ang. sænkning. Jeg har 40 på min og det er rigeligt da den er meget lav under bunden.

  • #13   17. mar 2011 Dennis:

    Har du oplevet den skraber på bunden da?

    Kunne godt være det jeg bare skulle tage en 40/30. Ville bare gerne have haft en 60/40 da jeg synes den er alllllt for høj foran smiley



  • #14   17. mar 2011 Ja tit. Især på 14" vinterhjul.

  • #15   17. mar 2011 Mht ujævn tomgang... Hvis du har haft strømmen af... så skulle det nok blive bedre efter et par hundrede kilometer, for motorstyringen skal lige genindlære de data, den mistede under "strømsvigt".

    Mht sænkningen... Så vil jeg ikke anbefale at gå længere ned end 40mm. I forvejen 40mm vil ændre så meget på camberen, at du vil have tendens til at hoppe sidelæns over de fleste kloakdæksler, men med 60 bliver den livsfarlig i vådt og glat føre, medmindre du får justeret camberen samtidig. Og ja, med for lille ET på fælgene vil du også skrabe på bagskærmene ret nemt


  • #16   17. mar 2011 Ja og meget hurtig nedslidte dæk.

  • #17   17. mar 2011 okay. Tak for svarene. Var ikke klar over den var så følsom ovrer for camberen.

    Vil gå på udkik efter noget 40/40 eller 40/30 så smiley

    Det der avance noget? kan se mig frem til det er noget originalt.

    Kan det fås andre steder end ved Mitsubishi (hvis det da stadig fås)
    Kan det passe der er nogle modeller der har en meget større "bule" i motorhjælmen? synes jeg det ser ud til på nogle profiler? Eller er det vare synsbedrag?


Kommentér på:
Hejsa. Ny i gruppen og nysgerrig.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce