{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.893 visninger | Oprettet:

gearkasse støj {{forumTopicSubject}}

Davs folkens..

Min crx er begyndt at larme utrolig meget fra gearkassen af, så ville lige høre om hvad der muligvis kunne være galt??

Har en ekstra gearkasse liggende, fra en Crx mk1 med stort set samme motor, kunne den eventuelt passe lige over på, uden at man skal til at finde nye træk aksler og alt det der...

Motorkode: D16z5, og Mk1 er vist DOHC ZC1, og de skulle være ens efter hvad jeg har læst mig frem til..

Håber i kan hjælpe..!

Mvh
Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gearkasse støj
  • #2   13. apr 2011 den skal vel bare ha en gang nye lejer.

  • #3   13. apr 2011 begge gearkasser er da med kabel træk? smiley

  • #4   13. apr 2011 Mr. Japanese . ja jeg er sku også bange for at det er det, der er galt smiley

  • #5   13. apr 2011 det er formentlig nye lejer ja... du skal lige vide at der også kan være forskel på antal stråler på højgearsakslen, så der skal muligvis ny kobling på også... jeg kan ikke huske hvornår det skiller fra den ene til den anden, men tjek det lige inden....


  • #6   13. apr 2011 det kan være leget eller mangel på gearoile eller at den trænger til at få skiftet gearoile

  • #7   13. apr 2011 der er ikke noget at være bange for, hvis det er lejerne, der er nemt at skifte... (hvis man kan) og det koster ikke en formue, man skal bare lige være opmærksom på at det ikke er sikkert at den shims (staves) der sider i nu, vil passe med de nye lejer, så der skal nok lige måles lidt, når du har smidt de nye lejer i,

  • #8   13. apr 2011 Mr. japanese: hva kræver det af værktøj at skifte lejer selv? jeg har en gearkasse liggende som jeg godt ku lege lidt med... lejerne er gået, og jeg ska ik bruge den til noget, så den ku være fin at prøve det af på...

  • #9   13. apr 2011 Sådan en fætter her, gør adskilese nemmere : https://www.elfaelektronik.dk/elfa3~dk_da/elfa/init.do?item=80-209-84&toc=18859

    Men ellers skal du bare have en presse og en "kop" der kan komme ind under lejet, og så presser du akslen ned ( værd lidt forsigtig ) ville anbefale du brugte det stykke værktøj jeg linker til, til at hive lejerne af... i hvertfald de lejer der sidder på akslen, og leje skålen som sidder i gearkassehuset, kan du tage med noget i stilen som denne, dog skal det være med udad vendte klør : https://www.elfaelektronik.dk/elfa3~dk_da/elfa/init.do?item=80-209-59&toc=18859


  • #10   13. apr 2011 og så skal du have nogle "shims" ( store tynde afstandstykker, som skal under lejet i huset" så den er helt stabil og ikke køre for løst/stramt når gearkassen er samlet, der skal være en forspænding på kassen, og den skal du måle når du har samlet din gearkasse, passer forspændingen ikke, skilder du den ad igen, og prøver med en ny shims.

    Forspænding måles ofte i NM, så det kræver du har et stykke værktæj som kan måle hvor mange NM man drejer med, for at dreje den rundt, og det værktøj kan jeg ikke huske hvad hedder.


  • #12   13. apr 2011 David .
    Korrekt... jeg bruger automatgearkasse olie på mine manuel gearkasser, uanset mærke... jeg har endnu aldrig krøllet en gearkasse på det.... og man får et perfekt gearskifte, samt meget mindre friktion i gearkassen = flere HK på hjulne.


  • #13   13. apr 2011 er automat gearkasseolie ik er noget med 80w130? jeg har altid fyldt normal gearkasseolie på mine hondaer, og det gået fint indtil videre... fik indtrykket af at når gearkasserne har kørt langt bliver tolerancerne større, også er der brug for tykkere oliefilm i kassen... men det er så forkert??

  • #14   13. apr 2011
    de fleste er mellem 75W-80 og 85W-140 men man kan få dem i andre
    jeg køre med 10W-50 automat gearolie, den virker meget tyndere en en alm. 10w50 motorolie. og der er nogle helt andre aditiver i, men det virker sku smiley
    Selv min vinter racer smiley ( corsa a ) køre på det, og der er ingen problemer ;D dog koster det 1500,- for 4 liter. ( min pris ) kender ikke udsalg. Kan fanme ikke huske hvad det hedder, men man kan kun få den i 1L dunke og dunkene er mørk grøn og castrol


  • #16   14. apr 2011 hvoffor ikke bare bruge den orginale MTF gear oile til honda den er ikke serlig dyr og den er kun godt 2 liter der er i gearkassen

Kommentér på:
gearkasse støj

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce