{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.077 visninger | Oprettet:

Scirocco som hverdagsbil..? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg skal lige have luftet en mening med Scirocco folket.
Hvor mange af jer der bruger Sciroccoen hele året som hverdagsbil?

Jeg får den ikke brugt som sommerbil, da jeg også har MC. Desuden vil jeg ikke ofre dobblet forsikring/vægtafgift for at have 2 biler indregistreret.

De sidste to år har min Scirocco derfor kørt ca. 40 km.

Jeg overvejer lidt at få en god undervognsbehandling og så bare køre i den til hverdag. Det er jo en fed lille hverdagsbil!
Ja, det er synd at køre i salt med den, men det er da trods alt en brugsgenstand som enhver anden bil smiley
Hvad gør I? Har i den opmagasineret hver vinter?
Har I jeres på plader hele året?

Mvh. Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scirocco som hverdagsbil..?
  • #1   19. aug 2011 Jeg har kørt 30.000 km. i min, over de sidste 3 år. Kører i alt vejr, uden problemer. Kører med helårsdæk, hvilket jeg er meget tilfreds med. Bilen fik undervognsbehandling for første gang, sidste år. Selvom den var 24 år gammel havde den næsten intet rust. Kun 2 huller i bagskærmen, ind mod bagagerummet, og dem fik jeg svejst.

  • #2   19. aug 2011 Er enig med Patrick. Din er sgu for fin til hverdagsbrug. Hvis du vil køre Scirocco om vinteren, må du købe en anden.

  • #3   19. aug 2011 Morten : For det første vil jeg ikke anbefale dig at køre hverdags kørsel i den bil da den har kørt så få kilometer. Så hellere pille nummerpladerne af og stille den et sikkert sted med stilstands forsikring, eller lade den classis forsikre.

    Undervognsbehandling ville ellers være en oki ide.
    Til det vil jeg kraftig anbefale dig at vælge den lysebrune voks fra firmaet "SUVO" Den skal min Scirocco have, og det er jeg blevet anbefalet rigtig mange steder.

    Jeg selv bruger min ca 3-4 måneder om året. Resten af året står den i vinterhi på stilstands forsikring. I år har jeg kørt meget, hele 7000km UHA. Men det er jo også kun en sommerbil for mig som kun fungere som fritidsbil. Har ikke meget kørselsbehov da jeg kun har 1km til arb.
    Vinterbilen er min Country og sammenlagt køre jeg nok ikke over 15000km om året.


  • #4   19. aug 2011 Jeg takker for et ærligt svar.
    Jeg har sådan set haft den samme indstilling i mange år.
    Grunden til mine overvejelser er at jeg jo ikke har meget glæde af en bil der bare står.
    Den står tørt og fint under dækken, men det går en bil jo også til af på sigt. Pt. står den på 4 "nye" dæk der er mørnet, kabinen er så småt begyndt at mugne osv.
    Så stilstand er jo ingen garanti for at den holder sig pæn.

    Jeg kunne godt købe en anden til hverdagsbrug, men det løser ikke min problemstillig mht. at jeg har en bil der bare står og syner hen.
    Den har været til salg et par gange, men ingen købere der vil betale prisen for en bil i den fabriksny stand den jo står i.

    Jeg kan selvfølgelig sælge den billigere og så importere en Scirocco i "dåligere" stand. Hvis man regner det regnestykke lidt efter, så er der bare ikke ret meget gevinst i det, så den løsning ser jeg ingen fornuft i.

    Grunden til at jeg købte den her i sin tid, var at prisforskellen i tyskland ikke er ret stor, så det kan aldrig betale sig at købe en i dårlig stand.

    Classicforsikring har jeg undersøgt ved mit selsskab.
    Det er den ikke gammel nok til før om 3 år.


  • #5   19. aug 2011 Nu kan det godt være jeg stiller tingene lidt på spidsen, men jeg håber I forstår min overvejelse.
    Da jeg købte den tilbage i 2008 var det meningen at den skulle køre som hverdagsbil.
    Jeg har altid importeret og kørt Golf 2 - året rundt vel at mærke - og jeg synes at Sciroccoen var et sjovt alternativ til den.
    Hver bil jeg har importeret har fået rustbeskyttelse i undervogn, motorrum og hulrum og jeg har aldrig oplevet dem ruste.

    Grunden til at jeg overvejer det lige nu, er at jeg netop har solgt min hverdagsbil så valgtet står mellem at importere en ny eller få Sciroccoen på plader.

    Men jeg må jo lytte til folket, og importere noget andet så. Så får Sciroccoen lov til blive stående under sit dækken...den bliver vel penge værd en dag smiley


  • #6   19. aug 2011 har brugt min, og gør det stadig, som alm bil. Den har dog ikk kørt når kong vinter bider fra sig de to sidste år.

    Min kærestes holdning......det er en bil, kør dog i den.

    Kan godt forstå, at lige specielt din, måske burdes værne mere om, men beskyt den godt og brug den, den har jo gavn af det.

    Om vinteren har jeg købt en skodbil....polo hit feks......og så skrotter jeg den bagefter....billig løsning på transport, kører ca 25 000 km om året


  • #7   19. aug 2011 Jeg vil sige at hvis den står og mugner indvendig, så har du en dårlig garage.
    Min står i en gammel lade hvor der er nogle gange er halm og/eller andre vinterhi's biler og både. Der har aldrig været hentydning til noget mug eller andet. Men det kommer nok an på hvor meget luft udskiftning der er.

    Inden jeg smider min i vinterhi, bliver der skiftet olie, lidt hulrums spray på forskellige steder, grundig rengjort alle steder og fjerner ting fra hanskerum og bagagerum som kan samle fugt. Når den så er godt tør, bliver alle ventilations dysser lukket, ruder og soltag en my på klem og bilen får et godt sejl over. Helst et der kan ånde og ikke de plastik sejl man kan få hos Thansen. Jeg købte den dyre model til 3-400,- hos Bilthema.
    Mine dæk mørner også, for de når jo at blive gamle før de bliver slidt, men det kan man ikke undgå.
    I løbet af vinteren skubber jeg bilen lidt frem og tilbage for at den ikke skal stå på samme dækflade for længe, for så kan dækket blive skævt.
    Den bliver aldrig sat på bukke, for det ødelægger hjulophængetes gummi bøsninger. Samtidig med jeg gør det, lufter jeg lidt ud i bilen. Selfølgelig ikke en dag når der er meget fugt i luften.
    Jeg starter ALDRIG bilen i løbet af sin vinterhi's periode. Det giver fugt i motor, gearkasse og udstødningssystemet.

    Ps. Min kom i vinterhi i går torsdag. Nu er det Countryen der arbejder.


Kommentér på:
Scirocco som hverdagsbil..?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce