1.074 visninger
|
Oprettet:
Idder til løsning på motor problem!! {{forumTopicSubject}}
Bilen hoster ,hakker og vil ikke trække under 3000 omdr, det lyder næsten som tændingen udebliver !!
astra 1,8 16V fra 99, en x18xe1 motor
Så er Ecu skiftet... uden det har hjulpet nævneværdigt, jeg er nu ved at være SÅ hamrende træt af den bil. Alt er skiftet og cheket at det fungerer.
Gasspjæld renset, potentiometer udmålt ok, ecu skiftet, tempføler udsk, tændbro+rør, Luftmassemåler udsk, egr ventil udsk, ekstra stelforbindelser udført på , luftmassemåler ecu og tændbro og temp føler.
det eneste der IKKE er udskiftet er katalysatoren!!
nogen gode ideer ??..ENYONE?
mar 2005
Følger: 15 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 73 Svar: 350
jul 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 119
mar 2005
Følger: 15 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 73 Svar: 350
dec 2005
Følger: 111 Følgere: 117 Biler: 10 Emner: 43 Svar: 1.279
jul 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 119
udskifede dele:
Toppunktsføler/knastsencor.
luftmassemåler.
temperatur føler.
lambda sonde.
tænd rør.
Tændbro.
Egr ventil
Ecu/motor styreenhed.
Gennemmålte/rensede ting:
gasspjæld, potentiometer målt igennem =ok.
stelpunkter.
Ekstra stelledning udført på:
temp føler.
ecu.
luftmassemåler.
tempføler.
tændbro.
hvilke flere oplysninger skal jeg gi ??
mar 2005
Følger: 15 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 73 Svar: 350
Det er vel et kabel når det ikke er følerne
jul 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 119
imorgen får jeg igen udlæst fejlkoder på bilen... men tror efterhånden ikke en FIS på disse fejlkoder...
mar 2005
Følger: 15 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 73 Svar: 350
De fortæller hvor den melder en given fejl, og ud fra det kan man så starte med at gætte på hvad det kan skyldes.
jul 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 119
mar 2005
Følger: 15 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 73 Svar: 350
jul 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 119
mar 2005
Følger: 15 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 73 Svar: 350
dec 2005
Følger: 111 Følgere: 117 Biler: 10 Emner: 43 Svar: 1.279
dec 2005
Følger: 111 Følgere: 117 Biler: 10 Emner: 43 Svar: 1.279
dec 2005
Følger: 111 Følgere: 117 Biler: 10 Emner: 43 Svar: 1.279
jul 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 119
mar 2005
Følger: 15 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 73 Svar: 350
Det samme gælder hvis åndefunktionen i benzindækslet ikke virker så der kommer vacum i tanken.
Men det er da en billig ting at prøve, især hvis den trænger til udskiftning i forvejen.
jul 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 119
Fejlkode p0130: lampsonde for høj værdi.
lambdasonden skal regulere mellem 50 og 750 milli amp.
Den regulerer NU mellem 7300 og 7450 milli amp.
Det vil sige den blander ALT for fed!!..
Konklusion: en eller flere indsprøjtnings dyser med fejl på... de/n står konstant åben.
Løsning: Ny dyssebro..
WEEEE... så håber jeg på det lykkes denne gang!!
mar 2005
Følger: 15 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 73 Svar: 350
Idder til løsning på motor problem!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside