{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Lidt små problemer med s40 t4 {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Har for nyligt erhvervet mig en volvo s40 t4 som kører super, men der er dog nogle små ting som irritere mig lidt.

1: Når jeg starten bilen og den er helt kold, driller den med gassen når den er under 1500 rpm. Når man giver den svagt gas dør den lidt og falder i rpm, og føles det som om at den slet ikke har nogle kræfter under 1500 rpm. er der nogle som ved hvad det kan skyldes? det skal sige at det er kun når den er kold, og efter 1 km er der ikke noget.

2: Når bilen så er blevet blevet varm og kommer til et sted hvor jeg skal holde stille i tomgang, kan den pludselig begynde at svinge meget i rpm, mellem 500-1000 og man kan ligesom høre at den kæmper for at holde sig igang, og efter et par sekunder med dette tænder både antispin lampen, motorfejls lampen samt blæseren i motorrummet starter.
Når man så kører videre kører den som den plejer og der er egentlig ikke rigtig noget at føle på den, det er bare mere det at motorfejls lampen lyser. Kan man selv udlæse fejlen eller skal man på værksted for at få det gjort? og nogle som har en ide om hvad det skyldes?

Håber i kan hjælpe og at teksten er forståelig, ellers må jeg prøve igen smiley

Mvh Patrick


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt små problemer med s40 t4
  • #1   7. maj 2012 jeg vil nok få udlæst fejl koder.

    hvor i væst sjælland er du jeg har mulig for at gøre det
    bor i kalundborg


  • #2   7. maj 2012 Bor midt mellem roskilde og holbæk, så der er et lille stykke vej til kalundborg.

    Men gemmer den fejl koderne? for oftest så er lampen slukket igen efter en nats stilstand


  • #3   7. maj 2012 jo den er læret i bilen hukommelse så den kan ses når der er tester på

  • #4   9. maj 2012 Har samme problem med min.. og kender 2 andre med samme problem i deres t4.. Har hørt at det kan være bensin tryks regulatoren der ikk kan finde ud af det.. Mmm det med fejlkoden skriver den kun at det er en fejl i dit brændstofsystem / Tændingssystem og det er et ret vidt begreb...

  • #5   9. maj 2012 Okay det lyder lidt som om at det er en lidt kedelig sygdom ved dem?
    Men ja, det kan jo være en del ting hvis den bare melder fejl i hele brændstofsystemet. Men hoved problemet må vel så ligge i at den ikke får nok at leve af eller?


Kommentér på:
Lidt små problemer med s40 t4

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce