{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.079 visninger | Oprettet:

Bremseskiver / klodser {{forumTopicSubject}}

Dette er til de mere erfarne, jeg vil gerne høre om en amatør mekaniker som mig kan skifte bremseklodser og skiver på en honda civic fra 1997 smiley

Den piver hvergang hjulet tager en omgang og så ryster den en smule.. Når jeg løfter den op på en lift og drejer hjulene en omgang kan jeg mærke på et punkt den er hårdere end resten af vejen, er det normal? antager bremseklodserne er slidt og skiven er lidt skæv.. Forkert antaget? smiley

Men skal man have noget specielt værktøj for at fikse det smiley ?
På forhånd tak fra en stolt honda ejer :b


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremseskiver / klodser
  • #1   31. jul 2012 Det der piver kan godt være en ankerplade. Hvis det ryster i rattet når du bremser er det fordi skiverne er skæve. Ny skiver og klodser..
    HUSK at kontrollere at stemplet i kalibrene kan glide rimelig let tilbage. De skal kunne trykkes ind med en stor tang med en hånd hvis du er lidt stærk smiley


  • #2   1. aug 2012 Kommer an på om det er i for eller bag om det er nemt smiley front er ik så slemt. Kan selv jeg finde ud af smiley

  • #4   1. aug 2012 Jeg har ALDRIG oplevet at en hjulleje piver. så det vil jeg slet ikke begynde at pille ved Asser. Hjullejer rumler eller knurre for det meste
    Hvis rattet ryster når du laver en nedbremsning er det højst sandsynligt dine skiver der er lidt skæve. Derimod hvis det kun er den piven du vil have væk så er det nok kun klodser du skal skifte.
    Dog vil jeg anbefale at skifte både klodser og skiver


  • #5   1. aug 2012 Hej alle, sry jeg har måske forklaret forkert , det piver ikke så meget det er mere en lyd som da man var knækt og bukkede et spillekort og sat det fast med en tøjklemme på cyklen lyd :b
    Det ryster slet ikke når man bremser eller sådan:)
    For at tjekke stemplet i kalibrene skal man så have hele kaliberen af?:) (hvor længe/langt holder et bar bremseklodser normalt?)
    Det er foran :b jeg har tromlebremser bag i smiley
    Tak for indstrukserne Jan P, lige sådan noget jeg manglede:b Kan godt pille hjulet af men derefter bliver det svært ^^
    Tror piven kommer fordi bremseklodserne går imod skiven eller fordi der er rust på skiven:)
    Men jeg vil kaste mig ud i at skifte bremser og klodser smiley
    - Tak for hjælpen drenge! godt der er nogle at sætte sin lid til i nød smiley
    - Hvis nogle keder sig må de godt skrive en detialjeret beskrivelse af at skifte det, da jeg ikke ved hvordan man får kaliberen af smiley Men finder nok ud af det hvis i ikke har tid smiley Tak igen smiley


  • #6   1. aug 2012 hvis du piller hjulet af kan du ja tydeligt se om bremseklodser er nedslidt og de er mega nem at skifte, bremsekalibrene er kun gjort fast med 2 bolte, du skal bare bruge en skraldenøgle med en 17 top, skrue de to skruer ud, tage kaliperet af skiven( eventuel med hjælp af en hammer hvis den sidder fast på kanten af skiven) og nor du har gjort det, kan du nemt pille klodserne ud og ser samtidig hvordan de nye skal sættes i. nor du har sat de nye klodser i, presser du zylinderen tilbag, med en skruetvinge, eller tange, så at du nemmer kan få kaliperet på skiven igen og så burde det ikke give de store broblemer;)
    hvis klodserne foran er opslidt er bakkerne bagvel nok også slidt og skal skiftes:)


  • #7   1. aug 2012 http://www.youtube.com/watch?v=Bk1fGs0p6XI
    fand en video til dig, er godt nok lidt anderledes end jeg plejer at gøre det, men det virker også, jeg plejer at pille hele kaliperet med klodserne af skiven:) men tror faktisk at det her er nemmer:)
    http://www.youtube.com/watch?v=ZX0QiogOMcY
    denne video er til bagvel, jeg plejer dog at pille den stor møtrik af som sidder midt i trumlen under jernproppen, så kan du tage det hele af og meget nemmer komme til:) men denne møtrik kan godt sidde rimligt fast:(


  • #8   1. aug 2012 Go Fuck Yourself : (ikke som en hendtydning ^^) Mange tak det er lige sådan noget jeg kan bruge smiley Mange tak ! smiley

  • #9   2. aug 2012 var så lidt;)

Kommentér på:
Bremseskiver / klodser

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce