{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.771 visninger | Oprettet:

RB renovering erfaring ved MS-Performance {{forumTopicSubject}}

Vil her prøve at forklare et lidt kedligt forløb jeg har haft ved MS-Performance v/Mikkel Christensen. Kunne godt tinke mig jeg kunne vedhæfte mere end en fil så jeg ku dokomenter for hvad jeg skriver. Men jeg har valgt at vedlægge min reviderede opgørelse som mikkel sendte mig tilbage i August måned som sener bliv til ca 60000
Så her er hvad jeg sendte til FDM og min Advokat.
håber det giver lidt mening og den ikke er alt for lang.

Hej ......

Her er den opgørelse jeg modtog da jeg gjorde Mikkel opmærksom på jeg ville afhente bilen d. 26 aug. efter at jeg havde mistet toldmodigheden med ham da der næsten var gået et halv år. Med noget som han havde lovet færdige til engang i starten af juni. Og som højest kunne tage en lille måned.

Men jeg vælger ikke at tage bilen med hjem da den nyrenoverede motor tydligevis fejler et eller andet, som lyder som ødelagte lejer ved krumtapen. Mikkel vil dog ikke høre tale om dette, han mener det kommer fra hans topstykke, som han har sat på midlertidlige. Indtil mit eget ville blive færdigt. (Også noget han skulle stå for, men nogen havde knækket/brækket en knast aksel, som vi så var nødsaget til vente på skulle komme hjem. Så for at overholde vores dateline som var senest d. 4 aug. havde han sat et andet topstykke på af hans eget)

Vi bliver enig om en ny dateline som er den 22. sep. så havde han ca. 3 uger til at få skiftet topstykket. I starten af september finder jeg så ud af at han har sendt hele motoren over til et nyt cylinder service firma. Dette under jeg mig lidt over da det jo bare var topstykket der skulle skiftes. Og spørger derfor Mikkel ad hvor min motor er. For så at vide den er ved Østjysk cylinder service. Jeg tager kontakt til dem, men de har aldrig set min motor og de lavede forøvrigt også kun diesel motor.
Jeg spørger Mikkel igen om han nu også var helt sikker på min motor var hvor han sagde, og det påstod han stadige.

På det tidspunkt beslutter jeg mig så for at finde ud af hvor min motor er, så jeg begynder at ringe rundt til de forskellige Motor service firmaer i midt og sønderjylland. Og finder så frem til at min motor befinder sig ved Åbenrå cylinder service. Og han fortæller mig også at han lige har honet cylinderne, slibet og polert krumtappen. I den ellers helt nyrenoverede motor der ikke engang nåde ud af Mikkels værksted inden den gik i stykker. Men Kaj fra Åbenrå cylinder service fortæller at da man har lagt en for lille toppakning i (Dette har Mikkel selv fortalt mig han ville gøre da han besluttede sig for at tage et af hans egne topstykker op ligge på for at spare) og ikke den tykker metal toppakning der fuldte med renoverings kittet. Har stemplerne banket imod topstykket. Og der ved ødelagt hele under motoren. (Stempler, krumtap, lejer ovs.)

Dette bliver jeg selv sagt lidt skuffet over at han ikke ringer og fortæller mig men i stedet prøver at snakke uden om, og holde det hemligt overfor mig. Og bliver ening med mig selv om at uanset stand og hvor meget der mangler at blive lavet på bilen til det aftalte tidspunkt d. 22 sep. Så skal bilen hjem.

Da jeg så som aftalt stiller hos Mikkel d. 22 sep. for at afhente bilen er der igen motor i, og motoren er kun halt samlet færdige. Havde nu hælder ikke forventet andet. Han kan stadige huske vores aftale og vi går straks igang med at pakke alt sammen. Da vi har pakket det sammen vi kan finde som umildbart tilhøre mig. Når vi til selve afregningen da jeg gerne vil helt ud af det nu og her har taget 19000 kr med i kontanter. Dette mener Mikkel ikke er nok. Så jeg tilbyder at overføre 10000 kr mere via min mobile netbank. Mod at han skriver under på at vi helt kvit. Ellers vil jeg have lov til at checke motoren efter, for at sikker mig at alle tolorencer er overholdt. Inden han for de sidste penge.
Dette kan han ikke accepters han forlanger 15000 kr hvilket jeg ikke mener kan være rimeligt da igen ting er færdigt som aftalt. Og jeg selv sagt ikke længer tør stole på ham med noget og derved, ved jeg bliver nød til selv at få checket motoren efter af et andet motor firma. Så der ikke sker noget lignende igen. Så da jeg vurder risikoen ved det hele mener jeg faktisk det er et ret så godt tilbud. Men da det stadige ikke kan accepters køre jeg hjem 19000 kr fatiger og en halv færdige bil. Og kunne starte helt forfra igen.

I løbet af ugen efter kommer motoren ned til Westspeed. Hans opgave er som min. af sikker sig at motor er hel ren for alle metal spåner efter første gang den fik i stykker, mens den var i mikkels hænder. Også checke at alle tolorencer passer.
Og det viser sig da også at motoren kun har en krompotion 7,5 (mikkel har oplyst at jeg ville opnå min. en krompution på 8,5 vilket også er hvad den har org.) Men da man ville undgå at stemplerne skulle banke i mod topstykket igen har man lagt to toppakninger i. Dette er ikke rigtige nogen god idet hælder at gøre.
Der ud over er krumtrappen ikke rund efter man har slebet og polert krumtapen efter Mikkel fik den lavet for anden gang. Hvilket har betydet at lejerne bør skiftes igen igen. Krumtapen kan dog stadige redes. Og stemplerne skal tilpasses så de ikke længer går mod topstykket. Så man kan nøjes med en toppakning og man kan opnå en bare nogen lunde krompotion. Alt dette er Westspeed igang med at lave for mig, men det er i nu ikke færdige gjordt. Så jeg kender ikke prisen på det i nu. Men tror det løber op i ca. 8000 kr i arbejdsløn. 2500 kr til nye lejer. Dertil skal motoren samles igen og ligges i.

Efterfølgende D. 26.09 modtager jeg så en rykker på ca. 41000 kr Udover de 19000 kr. Jeg allerede har betalt ved afhentning af bilen. Før drejede det sig jo kun om højest 15000 kr. (se også ved hæftet opgørelse) Dette under jeg mig meget over og ved faktisk ikke rigtigt om jeg skal tage det seriøst eller ej. Men skriver kort mail til Mikkel hvor i jeg skriver Jeg ikke kan genkende nogen af beløbende og ikke vil accepter regningen som også er en rykker. D. 04.10 modtager jeg en påmindelse om manglende betaling af rykkeren. D. 17.10 modtager jeg så en inkasso varsel fra DKS med rykker gebyr på 1950 kr plus et andet rykker gebyr på 100 kr. De truer i øvrigt med både det ene og det andet.

Med hensyn til Mikkel og vores aftale. Så lød den på 8000 kr Også skulle bilen kunne starte og køre. (Og det alt inch. lidt lednings net samling af motor og hvad der hertil måtte være at små materialer.)

Hertil aftalte vi så at han skulle skaffe en ny indsugnings manifold. (Aftalt pris alt inch. 5900 kr)
Dysebro (aftalt pris 700 kr)
Monter ny olie køler. (Ikke noge aftalt pris. Anslået pris ca. 1500 kr)
Lave nye trykrør. (Aftalt pris alt inch. 2500 kr)
Samt så var jeg også informert om at regningen fra motorservice firmaet kom for uden ved. (Pris ca. 8000 kr)

Alle ander stumper i forbindelse med byggeriet, har jeg enden selv bestilt hjem, også har Mikkel nogen enkelte ander ting. Men alt dette var der afregnet for inden opstart projektet.

Opgørelsen lød som sagt på 31000 kr. Vilket man også sagtens kunne diskuter da jeg har lidt svært ved efterføligene af finde alle stumperne som han mener at have brugt. Men jeg havde med glæde betalt vær en krone hvis det bare havde virket og kunne køre.

Så derfor mener jeg ikke det være rimeligt, og jeg forstår ikke hvordan han kan være nået frem til at jeg skulle skylder ham 41000 kr. Det kan simpelt hend ikke være rigtigt at jeg skal betale for alle hans fejl. Og da han hælder ikke har levert hvad der var aftalt, så forstår jeg slet igen ting.


Kommentarer på:  RB renovering erfaring ved MS-Performance
  • #1   28. okt 2012 det er satme trælst det der!

  • #2   28. okt 2012 Først vil jeg sige rigtig rigtig surt problem at være i. Det er jo mange penge der er tale om. En anden ting er at du burde få en til at læse din tekst igennem inden du sender det til både FDM og advokat. Der er mange ting som jeg synes er rigtig svær at læse pga. stavefejl og andre ting. Det er vigtig at sådan noget er iorden, og hjælper med at få FDM og advokat til at se mere seriøst på sagen.

    Ønsker dig held og lykke i sagen og håber du kommer ud at køre i bilen uden alt for mange urimelige udgifter.


  • #3   28. okt 2012 De tager mig skam seriøst:-)

  • #4   28. okt 2012 hold da kæft en omgang. Kunne nærmest ligge op til grænsen af svindel. (ikke den opfattelse jeg har af Mikkel) Men held og lykke med det. I mine øjne skulle du ikke betale noget som helst, men MS performance skulle have regningen for at redde din motor.

  • #5   28. okt 2012 Det er satme trist Benjamin !! Men du er ikke den første Mikkel tager røven på, og sikkert heller ikke den sidste..

    Du skylder vist ikke Mikkel mere end du allerede har betalt og været ude for smiley


  • #6   29. okt 2012 jeg mener bestemt Mikkel burde betale dine 19.000 kr tilbage!
    du har fået et manifold, samt et fuelrail, men tilgængæl, har han så ødelagt din motor.
    om det er hans skyld, eller det firmaet som lavede motoren, er uvedkommende for dig.

    som sagt, da vi talte over telefonen, så kan det umuligt være dig some skal betale for omgang nummer 2, når bilen ikke har været i dine hænder, nok er der ikke garenti på tuning, men da han har lavet en fejl under forløbet, må han, eller hans forsikring dække dette!

    kør sagen hele vejen i retten, han ender formentlig med at skulle betale dig nogle af dine penge igen, minus manifold/fuelrail..

    Ronni...

    Det er godt sager som denne kommer frem, så folk ved hvem de handler med!


  • #7   29. okt 2012 Helt enig med Ronni..... Den skal køres i retten, du har ikke fået det produkt som han har solgt dig, du har faktisk fået en ødelagt motor ud af det. Kender en sag lignene denne og den tog 2 år i retten og kostede mekanikeren 1.5 milioner + en komplet ny motor (700hk) + sags omkostninger.

    Men undskyld jeg siger det her......
    Hvem har anbefalet dette firma til dig ?
    Har du spurgt nogle andre med erfaring på emnet ?
    Det er ikke et firma jeg har hørt om og et kort visit på hans hjemmeside siger alt om firmaet.


  • #8   29. okt 2012 jan i

    Man skal aldrig bedømme en bog på omslaget?

    De bedste folk i mange brancher, har ofte ingen, eller en ringe hjemmeside, blot fordi det ikke er nødvendigt når først folk anbefaler vedkommende.

    Til det skal det siges, at jeg har set hvad der var lavet ved Mikeys´s bil, og jeg var blevet rasende hvis det var min bil! cas sensoren var ikke boltet fast, der var skåret et kæmpe hul til rørføringen, som lignede noget en 5årig havde lavet, for ikke at tale om det som var ændret på rørføring, var helt latterligt grimt, i forhold til det mikey selv havde lavet.
    sammentidigt kunne bilen på ingen måde holde tomgang.

    Mikkel har selv medlem af gruppen? han kunne evt lige give en form for forklaring i denne tråd?


  • #9   29. okt 2012 Mikkel er en stor fusker der ikke burde have lov til at lave nogle folks biler , Fik min bil tilbage efter 4 måneder , disse 4 måneder var virkelig lange og fyldt med undsyldninger fra mikkels siden til hvorfor min bil ikke var færdig. og ikke nok med det ender det så med da den endelig er færdig sender han også mig en ekstra regninger PÅ TING JEG SELV ER KOMMET MED !!!!! , envidere som ronnie skriver falder alting fra hinaden da jeg modtager den , tingene er ikke spændt og bilen dør i tomgang , FLOT MIKKEL MS-PERFORMANCE !

    Den eneste grund til af jeg ikke har haft skrevet det herinde har været at jeg ikke har ville udstille personen hvis dette nu var en enkelt gangs tilfælde. men det viser det sig jo så nu det ikke var.


  • #10   29. okt 2012 Det er forståeligt nok Ronni, men er man dygtig til noget så relamere man også med det... Det vil jeg gøre smiley

    Man udstiller ingen, ved at dele sin erfaringer, om det så er pris eller andet. Så længe man forholder sin text, forstålig og uden skælds ord osv.

    Men synes det er svinet af et firma, at tage penge for noget som de slet ikke har styr på. Endnu mere at give kunden falsk trykhed, samtidt med at der er løfte brud gang på gang og ender med at give kunden en lussing af en regning for hans dumpe karaktere i Mekanik.


  • #11   29. okt 2012 Vil da lige give en kommentar med her inden det bliver til en rendyrket "Hæng Mikkel" tråd.
    Jeg kender ikke noget til denne eller andres sager eller andre gode eller dårlige erfaringer... kun mit indtryk og min erfaring med Mikkel.

    Mikkel har hjulpet mig meget og har gjort meget som jeg aldrig er kommet til at betale for men som han har brugt rigtig mange timer på ! Samtidig har han på mig virket som om at han godt ved hvad han har med at gøre og kan ikke genkende et billede af ham som fusker og svindler !

    Da jeg kan se på indlægget at der er blandet advokater mm ind i det så skal man nok desværre ikke regne med at Mikkel svarer tilbage med hans version for der er jo nok også her 2 sider af samme sag ..... dermed ikke sagt at jeg holder med nogen , for det gør jeg ikke da jeg reelt set ikke kender en skid til hvad hverken Benjamin eller Mikkel har foretaget sig, Men jeg har bare set denne slags tråde før hvor man i bedste fald ødelægger mere end man gavner...







  • #12   29. okt 2012 ikke for at blande mig for meget i Mikkels arbejde Tommy, men alt hvad angår Mega Squirt på din bil, har Brian fra Fantasy Tuning lavet, dette er ikke arbejde som Mikkel har udført da han ikke kunne klare opgaven selv, det er også derfor Mikkel brænde 2x MegaSquirt til Gatebil...

  • #13   29. okt 2012 Tommy F jeg syntes bestemt ikke benjamin "hænger" mikkel ud!

    han har blot skrevet et godt oplag af hans forløb, med ms-performance..

    så kan folk blot drage en konklution af hvorvidt de vil sende deres bil til msperformance eller ej.

    Ronni.

    Mikkel burde nu allivel skrive sin side, eftersom jeg kunne forestille mig nogle af hans kunder er medlem af gruppen.


  • #14   29. okt 2012 Det ændrer som sådan ikke på min generelle indstilling til Mikkel..... Jeg er da bare glad for at han er gået til andre med et problem han måske ikke har kunnet løse ... Jeg gør det samme når der er noget jeg ikke kan .....heldigvis smiley

  • #15   29. okt 2012 ja du burde sku have hver en krone tilbage..

  • #16   29. okt 2012 Ronni
    Det var ikke det jeg mente ...... Det er jo Benjamins udlægning af hvad han har oplevet !
    Det jeg mener er at der hurtigt breder sig en stemning .... specielt blandt folk der ikke kender noget til nogen af parterne som går ud på at Mikkel er en idiot ....... og det er ikke fair !

    Jeg ville også ønske og råde Mikkel til at komme med hans oplevelse men jeg ved bare at det bliver utroligt kompliceret når først at der bliver blandet advokater ind i det .

    Det havde jo alt andet lige været nemmere hvis det kunne blive en battle her på forum så alle kunne se alle argumenter ......... men det er jo nu forbeholdt retten og vi kommer jo nok først til at se resultatet om et eller flere år.

    Så er spørgsmålet : Er det sådan at Mikkel intet kan andet end at tage røven på folk og at han skal lukke sin lille forretning (som meget vel kan blive konsekvensen)
    eller
    Har han været uheldig enten ved andres eller egne fejl men rent faktisk har lavet noget der virker til mange andre ?

    Igen ..........................Det aner jeg ikke en skid om !



  • #17   29. okt 2012 Vildt nok!!



  • #18   30. okt 2012 Tommy F

    Nu er det sådan, som jeg kan læse, så er det kompliceret opgaver han har fejlet på og det er i den dyre ende.... At han har lavet små ting hvor folk er glade for hans arbejde er fair nok, men så skulle han nok holde sig til det.

    Desværre har jeg set disse her inlæg alt for tit og det er nøjagtigt det samme problem. Firmaet laver en fejl eller flere, men vil ikke indse at de faktisk har lavet en fejl. Det koster i den sidste ende firmaet dyrt, selv om det kunne have været klaret meget hurtigt.


  • #19   30. okt 2012 Det lyder som en ret træls historie håber du får styr på din sag og det hele løser sig

  • #20   1. nov 2012 http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1811843.ece

    faktisk en meget god atikel, vi har her en situation, hvor du heller intet har fået, bortset fra et manifold, samt en fuelrail.

    den her sag kan virkelig gå hen og blive en dyr for firmaet, hvis den går i retten.

    Hold os gerne updateret!


  • #21   3. apr 2013 .

  • #22   3. apr 2013 Bump ? smiley

Kommentér på:
RB renovering erfaring ved MS-Performance

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce