{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.109 visninger | Oprettet:

airbag lampe lyser efter horn ændrede sig {{forumTopicSubject}}

Jeg har en mondeo stc fra 06' som idag har lavet en skrækkelig fejl. Da jeg skal køre afsted her til morgen og hilser på en nabo med hornet smiley hvor hornet pludselig lyder anderledes,lidt mere skinger. Da jeg så holder ind ved en tank går min mand ud og kigger i motorrummet hvor han rører lidt ved det øverste horn og dens ledning,herefter blinker airbag lampen pludselig inde i bilen hvor den efter lidt tid stopper med at blinke og udelukkende lyser. Vi forsøger derefter at holde ind igen og prøver at gøre det samme ude i motorrummet som tidligere og der er airbag lampen ved opstart igen ikke aktiveret men efter et par kilometers kørsel kommer den igen først med blink og derefter igen lys konstant.
Den blinker 4 gange kort pause også 2 gange også 4 gange igen osv.

Er dette noget kendt eller skal jeg på værksted og betale store penge nu ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  airbag lampe lyser efter horn ændrede sig
  • #1   4. nov 2012 Jeg tror den skal nulstilles , ellers få en tester på den og få udlæst fejlen..
    Tror ikke på det er noget dyrt noget..


  • #2   4. nov 2012 Han er nok kommet til at røre ved kollisions sensoren foran, sidder under gitteret. Følerens stikben er sikkert irret over. Så i skal nok ha en ny kollisionssensor og måske nogle nye stikben i stikket til sensoren. Hvis altså ikke bare han er kommet til at pille stikket af. Og det kunne også lyde som om i skal ha et nyt horn. smiley

  • #3   4. nov 2012 Men hvis nu han havde ramt stikket og det var faldet af så passer det jo ikke sammen med at efter han havde pillet ved det igen ikke startede op før efter lidt kørsel så den udelukker jeg lige helt.
    Men så er det lige det med et stik som måske er lettere medtaget og det lille ryk har kunnet påvirke det, den tror jeg mere på, lad os sige at det både er kollisions sensoren og stikket der er stået af, hvad koster sådanne noget og kan man uden den store bilviden skifte det selv ? Kan det også bare været stikket til kollisionssensoren der er færdigt og kan det skiftes alene eller hænger begge ting sammen ?
    Det med nyt horn havde vi lidt regnet ud for efter at have set at der faktisk sidder 2 stk derude kunne vi regne ud at den ene del ligesom er stået af smiley


  • #4   4. nov 2012 UPDATE: Vi kig lige ud for at kigge ledninger under sæderne bare for at være sikre på at de ikke var knækket eller sådanne noget og under føresædet sad der skisme en toiletrukke i spænd, en toiletrulle vi har haft til at ligge på bagsædet i en måneds tid uden at tænke over det... den sad i spænd da sædet var helt nede som det er når det er min mand der kører bilen, så dvs sædet kan have kørt op og ned på denne rulle flere gange da vi benytter os af forskellig sæde højde. Vi håber fejlen lå der for så kan vi ordne det gratis og nemt men i morgen vil vi forsøge at finde en der kan lave en aflæsning på fejlen og hvis den er i sædet vil vi nok få den nulstillet for at se om det bare har givet et lille knæk på ledningen som ikke har gjort skade og ellers får vi det loddet. Vi krydser fingrer for at det bare er denne lille ting og at vi i morgen finder en der kan aflæse, har ihvertfald en mekaniker her i byen men ellers må vi til horsens, vil bare helst ikke på til ford da det efter sigene skulle koste lige omkring 1000kr at få aflæst og nulstillet.

  • #5   5. nov 2012 Hej jeg har næsten lige skiftet min kollisionssensor, den var irret, og den kostede vidst 700-800kr ved ford. Held og lykke med det.


  • #6   6. nov 2012 Lige om lidt bliver den kørt ud for at få målt fejlen, jeg krydser dog fingrer for at det bare er sædet og i følge fords fejl blink skulle blinkene betyde at det er i et af sæderne.

  • #7   6. nov 2012 Plejer at være kollisions føleren ude bag frontgitteret.

  • #8   8. nov 2012 Hvor køber i denne kollisionssensor til rette pris for ford i horsens vil have over 1000kr for den og det er kun for reservedelen ?

  • #9   11. nov 2012 købte den for lidt over 700 ved ford i billund og det er den sammer som i vejle. (bøje og Brøchner) det var den der sidder ude foran bag ved hjem låsen


Kommentér på:
airbag lampe lyser efter horn ændrede sig

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce