{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin pumpe?
  • #1   13. jan 2013 Jeg er nysgerrig, hvad er forskudt ind og ud i samme linje?

  • #2   13. jan 2013 Det inde på turbo motor. Dk der er 2 forskellige og der står ik andet end den ene er med forskudt ind og ud og den anden er i samme linje??

  • #3   13. jan 2013 Så aner det heller ik men gider ik stÅ med en forkert smiley

  • #5   13. jan 2013 evt find model tilpasset, med ny opsamler og det hele, har jeg næsten lige fået hjem.


  • #6   13. jan 2013 Aha det er bare om selve studsen er forskudt.

    Som ses her, er de på lige linje.
    http://media.photobucket.com/image/recent/david86/CA18DET/PICT0179.jpg



  • #7   13. jan 2013 Har en oem s13 pumpe hvis den kunne havde interesse?

  • #8   13. jan 2013 Jeg har sådan en i min tank jeg kan kigge i morgen og skrive det til dig

  • #10   14. jan 2013 Den hvor den går lige igennem er en inline pumpe.. Den skal bruges sammen med en anden pumpe.
    Så du skal bruge en af de andre


  • #11   14. jan 2013 Du skal bruge med forskudt ind/ud, som stuve siger passer Wallbro GS342 perfekt.

  • #12   14. jan 2013 GS342 så spiller det. har fået en billigere hjem end den i link som du kan få til 550kr. hvis det har interasse smiley
    http://www.ms-performance.dk/benzin-anlaeg/255lph.html

    god aften


  • #13   15. jan 2013 Jeg ville vælge en original pump.
    Nogle skifter til bosch 044 ledninger til pumpen fra motorrummet er dog lige tynde nok.


  • #14   18. jan 2013 Takker for hjælpen okay så forstår jeg det smiley

    Mikkel den du har linket til står til 750? smiley



  • #15   18. jan 2013 ja men har fået nogle pumper hjem fra et andet firma jeg kan sælge billigere men har ikke kunne få så mange til den gode pris..

  • #16   18. jan 2013 Har du et flowe Map på de kopi pumper.

  • #17   20. jan 2013 nej har jeg ikke,men en kunde har fået sin bil kørt ind for 14 dage siden og lavede 450hk kun med den så de kan saktens levere smiley

  • #18   20. jan 2013 Mikkel MS-
    Grunden til at jeg er skeptisk ved kopier af mekaniske vigtige deler at hvis de fejler kan det give fatale konsekvenser.

    Ville du selv samle en motor med en uoriginal ukendt oliepumpe eller en billig tandrem med Indiske bogstaver. En ting er at bruge en billig EBay turbo da skaderne af et turbo havari nok vil være begrænset.

    Mikkel kan du garanter at den kopi pumpe ikke bliver træt i et glide leje og mister ex. 40% flow på et tidspunkt hvor motoren går 6782 Rpm.

    Mikkel jeg håber at du forstår at det ikke er en personlig hetz mod dig og dine vare.


  • #19   21. jan 2013 kan jeg saktens men ville ikke sælge noget jeg ikke mener er iorden smiley
    har selv kørt med en i flere år samme sted fra som disse komme uden problemer.

    det med turbo havari ikke skader andre ting må jeg sige at jeg har oplevet flere motore få skader i lejer efter at en kina turbo er gået død under kørsel og har leveret leje stumper fra turboen til motorens olie og derved ødelagt motorens lejer med motorskade til følge. dette er også ofte set på flere org. motore der er monteret med turbo. jeg er tekniker for jaguar og landrover import i Danmark, Sverige og Norge må erkende at vi har min. 1-2 motore om året vi må erstatte fordi de org turboer er gået i smader og været årsag til motorhavari. Men hertil skal det siges at vi nok også erstatter ca. 20 - 50 turboer om året. tandrem og olie pumpe er jeg totalt enig i smiley

    God aften alle sammen


  • #20   21. jan 2013 Leje stumper skulle ellers gerne blive fanget i grov sien før oliepumpen og mindre stykker i oliefilteret.
    Hvor mange defekte/kolapset oliefiltre har i på sådan et år?


  • #21   22. jan 2013 ingen defekte oliefiltre. Problemet ligger i at stumperne fra turboen ikke er magnetiske og er for små til at oliefilteret kan holder dem tilbage når pumpen har 3-7 bars olie tryk.

  • #22   22. jan 2013 Lyder helt sindsygt at trykket i oliefilteret skulle have indflydelse på filtreringsevnen.
    Med mindre det er filtrets "bypass" funktion der kun skulle åbne ved koldstart der tømmer filteret for spåner hvergang trykket bliver for højt.

    Lyder lidt som om at nogle gør turboen til syndebuk og udnytter tvivlen i "hvem kom først, hønen eller ægget" når årgangen til fejlen skal findes.

    Men måske derfor nogle vælger Fleetguard oliefilter.


  • #23   23. jan 2013 Vil lige nævne igen at jeg tidligere har målt under 11 volt på min benzin pumpe når den køre, og det med et fult opladt batteri.
    Hvor meget benzin der rent faktisk kan komme op til dysserne ved jeg ikke.

    Jeg har mange gange lovet mig selv at teste dette ved at måle mængden af benzin der løber retur fra benzintryksregulatoren.
    Der skulle helst være en 500cc for hver 100 hk motoren yder.

    Det vil sige at hvis din motor kan lave 400Hk så skal pumpen sende 2liter tilbage i tanken fra BTR. målt i motorrummet da modstanden tilbage til pumpen ikke behøves at måles med.

    2liter i timen x 60 min giver 120 liter benzin leveret til dysserne.
    Det skulle en Walbro 255l/t sagtens kunne klare ved 13.5V og et benzintryk ved 43psi som vi finder i Sr20det (ca18det bruger 37.5psi)
    http://www.stealth316.com/images/flowtest-walbro.gif

    Ved 12 V giver en gss341 pumpe 215 liter i timen
    Hvis vi nu siger at vi skal lave et ladetrykket på 2bar eller 30 psi kommer vi op på et benzintryk på 73psi. Og her giver denne pumpe kun 140 liter i timen.
    Hvis vi så som undertegnede samtidig påstår at der kun kommer 11volt frem til pumpen så er vi måske nede på 120liter i min.
    Men hvor meget benzin kommer der så frem efter 3m tynd benzinslange + et gammelt benzinfilter.

    Jeg tror at benzin tilførslen på 200sx biler er stærkt overvurderet.
    Og max sikker tilførsel må ligge mellem 350hk og 400hk med en 255 pumpe
    Det afhænger selvfølgelig af hvad benzintrykket er på dysserne, jo større dysser jo mindre tryk kan man vælge at køre med og på den måde få mere flow.

    Selv køre jeg med 60psi på mine dysser og kan kun lade max 1.3 bar.
    Det giver mig kun lige nok Benzin til at jeg kan lave 300 hk på hjul målt med min Iphone.
    Noget der kun kan lade sig gøre fordi jeg sidder med næsen ind i min pc når jeg køre.

    Men spændingsfald gennem tynde ledninger til pumpen er problemet.

    Apex laver et kit med lidt tykker ledninger til pumpen.
    Hvis du har batteriet bag i bilen kan du også trække ledninger direkte til pumpen gennem et relæ. Relæet bliver så trukket at de gamle ledninger til pumpen.
    Når der kommer tænding på motorstyringen kommer der nu spænding til relæet og pumpen bliver nu koblet ind direkte fra batteri der står 50 cm fra pumpen.
    Nu skulle du så kunne få max volt på din pumpe og måske hæve med 2volt eller 50-60liter i timen.

    Så hvis du går med tanken om at hæve trykket på dine 440cc dysser til 65psi for at kunne trække 550cc ud af dem og så regner med at køre 1 bar fra din nye 2871'er
    Så skal du regne med at din Walbro 255'er kun kan forsyne dig med 110liter i min.
    Det er vel og mærket ved 12v og uden modstand i slanger og filter.
    Men det er vel nok til måske 300hk.

    Tak fordi jeg måtte dele mine tanker med jer i denne kolde nat.




  • #24   23. jan 2013 2liter i timen x 60 min?

    Du mener 2L i min. ikke?


  • #25   23. jan 2013 Ja selvfølgelig...
    Men man har jo kun 5 min til at læse sit indlæg og rette fejl.
    Lol


  • #26   23. jan 2013 hmm. hvis ens ledningsnet er iorden og motoren køre under last skal spændingen på pumpen være minimum 13,5 -14,8 volt. på en 200sx sider relæet under 1 meter ledning væk fra pumpen. det er forbundet med 2,5kvadrat kabel vilket vil sige at kablet kan levere rigtigt mange amp. til pumpen ( amp = strøm mængde) uden at falde i spænding. det kan være man til tider kan måle 11,6-12,5 volt men det er maks i tomgang og ulastet motor eller hvis man har alle forbrugere tændt i bilen samtidig så genneratoren ikke kan levere strøm mængde nok (amp)

  • #27   24. jan 2013 Det er så vidt jeg ved kun på en 180sx at der sider noget der ligner et relæ 1 meter fra pumpen. Og det er noget tomgangs spændings relæ.

    På s14 og s13 kommer strømmen fra motorummet og er ikke 2.5 kvadrat kobber ledning som kan beregnes i en eller anden tabel.
    Jeg vil anslå den til at have den samme modstand som 1 kvadrat nyt kabel med en modstand på 0.0175 ohm / M
    Men den kan sagtens have en støre modstand da det er noget løst flertrådet snask.

    Hvis vi beregner spændingsfaldet på 6 meter kabel og at en kraftig benzin pumpe der på grund af tynde bensinrør og filter modstand + 30 psi ladetryk og 45 psi grund benzintryk trækker 13 amp.

    0.0175 x 6 / 1 kvadrat = 0.105 x 13 amp = 1.365 volt i spændingstab ved fuldt ladetryk.
    Og det er kun på ledningerne til pumpen.

    Hvad du kan måle på batteriet er ikke interesant da det ikke er herfra vi har vores ledninger forbundet....

    Når du køre 6500 rpm bruge dysser og spoler rigtig meget strøm, er det samtidig lidt koldt og der er lys på bilen skal du ikke regne med at der er meget mere end 12 volt på det relæ i motorummet hvor vi måler fra.
    Ledningen fra batteriet ned til sikringsboksen er måske kort, men ikke særligt tykt.
    Også her vil du finde et ikke ubetydeligt spændingsfald.

    Hvis du søger på SXOC vil du blive overrasket over hvor mange tråde der er lavet om hardwiring fuelpumps.
    https://www.google.dk/search?hl=da&client=safari&tbo=d&biw=768&bih=928&tbm=isch&sa=1&q=hardwiring+fuelpump+kit+s14&oq=hardwiring+fuelpump+kit+s14&gs_l=img.3...11000.13336.0.13973.4.1.0.3.0.0.104.104.0j1.1.0...0.0...1ac.1.YGtdjLm9WRA

    Hvis du har indkørt din bil og du ligger lige på grænsen for om pumpen kan følge med i benzin.
    Så kan du få alvorlige problemer hvis du en kold dag skyder bilen af med et ikke fuldt opladt batteri.
    Næste gang du får kørt din bil ind hos en tuner, så få det gjort med lys på bilen.

    Der er sku ikke så meget pis, din motor smelter hvis den ikke får benz nok.





  • #28   24. jan 2013 hold da helt op. skal jeg ud og tage billede af min 200sx år 1991? hvis du kikker i diagrammet så er der også et relæ og det er kun psa der som udgangspunkt kun bruger 0,75 kvadrat ledning til at trække ting men de kører også med hævet spænding for at ledningerne ikke brænder af smiley

    vi er enige om at for lidt benzin er lige med defekt motor smiley


  • #29   25. jan 2013 Mikkel MS
    Ja tak! Hvis du har et relæ der sider 1meter fra pumpen så må du gerne gå ud og tage et billede af det.

    Og ja hvis jeg ser i diagrammet så er der selvfølgelig et relæ til pumpen som bliver trukket af motorstyringen.
    Men det sidder i motorrummet i sikringsboksen sammen med den 10A sikring til pumpen. (10A er også lige lidt nok til en pumpe som trækker op til 15A
    Selv bruger jeg 15A da den er brændt et par gange)
    http://www.impactblue.org/content/display.php?page=caref.eccs_wiring_diagramhedder FuelPump.
    Der står også at relæet befinder sig i motorrummet.

    Mikkel tro mig når jeg fortæller at standard kabler til benzinpumpen ikke er tykke nok. Der er ikke meget overskud at give af, og hvis batteriet er lidt afladt en dag så kan det galt.

    Til gengæld kan problemet løses for ca. 200kr ved at trække et 4 kvadrat fra pluspolen på batteriet gennem et relæ i bagagerummet til pumpen. Det virker!
    Du kan så sætte en bryder på denne ledning som sikkerhed til race eller skjult tyverisikring.


Kommentér på:
Benzin pumpe?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce