{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.699 visninger | Oprettet:

Pernille H
Pernille H
Tilmeldt:
10. jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Garanti på udskiftet dele {{forumTopicSubject}}

Hej vil lige høre om I andre har rendt ind i det samme som mig. Jeg har to gange fået skifte ABS-føler på min Spark, sidste gang er i januar 2013. I forbindelse med dette bad jeg om en o-faktua således at jeg kunne dokumentere hvad der var skiftet hvornår, fordi der på de dele nu er min. 2 års reklamationret jvf. købeloven, men der er faktisk faldet en dom om at den garanti der er på bilen oprindeligt overgå på de dele der er skiftet i garantiperioden.

Dette vil Motordepotet Viby overhovedet ikke høre tale om, ifølge dem stopper alt garanti når bilen er 3 år også selvom at der er skiftet dele ugen før. Det har de fået oplyst af Chevrolet Danmark.

De ved godt at det ikke er sådan hos andre bilfirmaer, men sådan håndtere Chevrolet Danmark det og de siger at de har vundet 5 sager omkring dette emne.

Det følger slet ikke dansk lovgivning og jeg oprettede en sag hos forbruger ombudsmanden omkring dette, men de opfattede det som om det kun var min eget enkeltstående tilfælde og derfor vil de ikke behandle sagen.

Men der er flere herinde som har fået skiftet dele under garantien, har i tjekket at der er ny garanti på de dele ?
Eller vil I gøre det og vende tilbage

Jeg vil gerne følge den her sag helt til tops, da de første Spark snart runder 3 år og dermed er totalt uden garanti.

Hilsen Pernille


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Garanti på udskiftet dele
  • Pernille H
    Pernille H Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #1   30. jan 2013 Hej Casper
    Det lyder godt, hvem er din forhander, jeg har købt hos motor-depotet i Viby og de vil ikke skifte under garantien - for de kan ikke få det retur hos chevrolet, kan jo være det er dem som er "firkantet" og jeg vil ikke slippe den her sag.

    Hvor har du læst det henne med ABS/ESP-føleren ? Kan regner ud at min også har den fejl


  • Pernille H
    Pernille H Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   30. jan 2013 Ja jeg købte min tidligere bil Alfa 155 i Frederikshavn - der var god service. Bare lidt langt at køre for service nu - bor i Århus.

    Men dejligt med det her forum og oplysninger, så vil jeg kontakte nogle andre forhandler og se hvordan de stiller sig, for kan godt forstille mig at det bliver ved med min SPARK og de føler.

    Det passer også med årstiden begge gange har været efter de første 14 dage med sne og frost.

    Bare spændt på hvad de sker når bilerne runder de 3 år og garantien er udløbet


  • #3   30. jan 2013 Der er 2 års rek på alt hvad der bliver skiftet også er det lige meget hvad Har Viby siger...

    Men tror også du har været meget uheldig Casper...

    De har også bestilt en helt ny en til mig smiley


  • Pernille H
    Pernille H Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   31. jan 2013 Hej Danni, ja det er også det jeg har fundet på nettet men hvad hjælper det hvis de næget at udskifte det med mindre jeg betaler ?

    Derfor er jeg nød til at blive ved indtil jeg har noget på skrift der kan dokumentere at Chevrolet DK ikke kan omgåes loven som de siger i Viby - skulle have købt et andet sted


  • #5   1. feb 2013 Du finder bare et anden sted hvor de sælger Chevrolet...

  • #6   29. jun 2013 jeg kender det godt min motorhjelm fløj op og smadre min bil for 25.000 kr hvor jeg skulle betale ved kasse et selv om bilen er 1½ år gamle

Kommentér på:
Garanti på udskiftet dele

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce