{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.613 visninger | Oprettet:

hvad vil i foretrække {{forumTopicSubject}}

jeg har kommet til at invistere i 2 stk. turbo motorer en B21ET og en B23AT motor.

skal have den ene af motorene bygget i min blå volvo 240. men ved bare ikke hvilken motor der er den bedste, og mest holdbare mht mere tryk og sådan? ved i det?

jeg har overvejet at bruge B23AT motoren fordi den er lidt mere original til min volvo da det er en B230a original.

tak for jeres svar på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad vil i foretrække
  • #2   11. feb 2013 B21ET kongekværn

  • #3   11. feb 2013 Helt klart B21ET motoren.
    Har været med til at bygge en Volvo 242 Turbo GrpA rallybil og den yder 320 hk og 450 Nm på en standard bund, 405 top, større dyser, GrpA turbo, GrpA intercooler og gnistet indsprøjtningshoved.
    Det kræver også ombygning af benzintilførslen med trykregulator og ekstra pumper.
    Men det er muligt og den kan holde i hvertfald til alm. brug.


  • #4   11. feb 2013 b23at er lovligt med godkendelse at ligge i..

    b21et er en ombygning til en turbo model.!

    men vil til en vær tid foretrække b21et

    b23at lider en del af turbo tøven, det er en del mindre på b21et

    smid top og sprøjt fra b21 over på b23, a knast og en manifol fra en b21/23e eller fra en f


  • #5   11. feb 2013 tak for jeres hurtige svar smiley

    det medd tøven er det noget med karburatoren a gøre, altså simpelthen fordi indsprøjtningen er mere hurtig og præcis?

    min plan er heller ikke at smide den over 200 hk, så håber da 23'eren kan klare presset, da det nok er den motor jeg overvejer at smide i i første omgang smiley


  • #6   11. feb 2013 b23 er rigeligt stærk er samme motor som din b21 på nær boring..

    ved ikke hvorfor den har så meget turbo tøven..mine med AT kit er først begyndt at trække ved ca 3000o/m og lidt sløv indtil da...med lav tænding og med godt af leve af for den kunne kører med de 1,3 bar den gik med.. var pænt tørstig.. :S

    b21et jeg har haft den ene med A knast og e manifold trak rent fra under 2000o/m
    den anden var med D knast trak først ordentligt efter 3000o/m

    b21et er mere brugbar til hverdags kørsel..


  • #7   12. feb 2013 Jeg er enig med Team dunk, tag det bedste fra begge motorer. Flyt indsprøjtning fra ET over på B23. Så får du det bedste setup.

    Nu skriver du ikke hvad du pt. har i, men er det en kaburator motor så kræver det lidt mere arbejde af bruge ET delene: Ny toppakning, installering af benzin retur og benzin pumpe mm.

    /Steffen



  • #8   12. feb 2013 Jeg har en B23ET hvis det var noget... haha
    Se det er et KONGE klaver


Kommentér på:
hvad vil i foretrække

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce