{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.416 visninger | Oprettet:

Daniel85 T
Daniel85 T
Tilmeldt:
24. jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Køb af flådebil {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg søger lidt info som jeg ikke sådan lige kan finde via google smiley

En bilforhandler har forklaret mig han kan give mig en flåde rabat hvis jeg blot har et CVR nummer bilen kan købes igennem.

Det kan jeg godt fremskaffe. Så vil vel stå som "Anden føre" af bilen.

Men vil firmaet overhovedet få noget af vide eller om købet?
Hvordan med forsikringen?
Hvordan med politiet eller skat?

Det eneste jeg har fået af vide er at hvis bilen bliver totalskadet inden for 1 år vil jeg kun får 80% af summen udbetalt.

Kan i hjælpe? Også gerne PM smiley

På forhånd mange tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af flådebil
  • #1   24. jan 2014 Tror du ikke mere han prøver at komme ud af sine garanti forpligtigelse? hvis han sælger den til et CVR nr, skal han kun give 1 år garanti/reklamationsret, ikke 2 år som du ville få som alm forbruger

  • #2   24. jan 2014 Det lyder som om du vil købe med et cvr-nummer uden at "ejeren" ved det? Ellers er det jo bare at handle med cvr-nummeret, og efterfølgende sælge videre til dig selv...

  • #3   24. jan 2014 Vil du/han undgå garanti?

    Fordi du bruger et cvr, behøver du jo ikke medtage det i regnskabet.


  • Daniel85 T
    Daniel85 T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   24. jan 2014 Nej nej. Det er en helt ny bil som skal købes med 5 års garanti.

    Men jeg bliver lidt forvirret med hensyn til ejer forholdet osv smiley

    Tak for jeres svar.


  • #5   24. jan 2014 Der er ingen konsekvenser ved det, som du vil mærke til. Man mister reklamationsret, men produktgarantien erstatter den jo alligevel, så det betyder ikke noget i praksis.

    Man køber den i CVR-nummer og sælger den videre til sig selv samme dag. Den bliver ikke registreret i firmaet.


  • #6   24. jan 2014 Hmm glemmer i ikke en vigtigt ting her??

    Ved handel mellem erhverv og erhverv, er det kun det der står i købskontrakten som er gældende, hvilket vil sige at forhandleren i realiteten kan fraskrive sig alt ansvar vedr. garanti osv..


  • #7   24. jan 2014 Kent R
    Der er stadigt produktgarantien, som er den samme, dvs. gældende i 5 år i dette tilfælde. Så det betyder ingenting.


  • #8   24. jan 2014 Det kommer vel helt an på hvad der står i den købekontrakt cvr nummeret skriver under på..

  • #9   24. jan 2014 Jeg har aldrig set en kontrakt på en flådebil, hvor garantien er forringet.

  • Carl H
    Carl H Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #10   16. feb 2014 Køb af flådebil: Typisk er kravet til køb af flådebil, at denne købes af et firma, hvor der som min Skal være 5 biler, som er indregistreret som fri bil i et firma, der er dog ingen krav til et bestemt mærke.
    Skatteteknisk skal/bør Firmaet stå som bruger af bilen, den skattemæssige værdi udgør op til 300.000 25% af bilens værdi, samt 20% af en mulig værdi over 300.000.
    Visse bilmærker kører så meget store forskelle på deres alm listepriser til private og firnabillister. Et eks Skoda, hvor eks en Superb 2,0 TDI combi elegance opgives til 445.000, denne kan nok erhverves til 340.000 som flådebil.
    Garantien er helt den samme.
    Dette ikke at forveksle med biler, der annonceres brugte og kun 'sælges til cvr nr'. Her er der typisk tale om billige biler, der ønskes afhændet hurtigt og uden yderligere garanti...



Kommentér på:
Køb af flådebil

Annonce