{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Bil med pant... {{forumTopicSubject}}

Jah... nu prøver jeg at høre herinde fra, om der skulle komme nogle input fra nogle der har prøvet noget lignende.

Jeg købte i 2012 en Ford Mondeo fra en autokommision, som solgte den for en Ford Forhandler.
Da jeg købte den var der restgæld i bilen, via et pantebrev.
Sælger gjorde mig opmærksom på det, og han forsikrede mig for, at det ville blive slettet med det samme, så det skulle jeg ikke tænke på.
Fint nok...

Vi lavede en slutseddel, og kontrakt, hvorpå der tydeligt står, at han har solgt bilen uden pant, og at de hæfter hvis der er noget.

Så det tænkte jeg ikke mere på.

I oktober 2013, valgte vi så at købe en spritny bil hos en Skoda forhandler, og ville give vores Ford i bytte + en masse kontanter selvfølgelig smiley

Skoda forhandleren ringer så et par uger efter, og siger at der stadig var pant i Ford'en.
Jeg ringer liiiige med det samme til der hvor jeg havde købt den, og de reagere ikke rigtig på det. De siger de nok skal fikse det, og det ene og det andet. Men der sker intet.
Nu er der gået over et halvt år, og bilen er stadig med pant, og står hos Skoda forhandleren og han kan ikke sælge den.

Hva fanden skal man gøre i denne sag ?
Har jeg ret til at køre op til forhandleren og forlange at de køber bilen tilbage til dagspris eller det jeg gav for den, dengang ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil med pant...
  • #1   31. maj 2014 Det må være en sag for politiet. Jeg selv havde taget op og smadret idioten allerede første gang der blev sagt at der stadig var pant i bilen

  • #2   31. maj 2014 nu går jeg ikke ind for vold smiley -Selvom det nok var det eneste de ville lære noget af smiley

    Politiet er ligeglad, eller sagt på en anden måde. Kan de ikke tjene penge på det, gider de ikke rode i det.
    Fotovogne... DET kan de finde tid til...

    men hvor står jeg, rent juridisk ?


  • #3   31. maj 2014 hvis du ik har skrevet under på at forhandleren tar din bil i byt og den er uden restgæld, så er det vel et mellemværende mellem forhandler og panthaver og du kan juridisk set være ligeglad.

  • #4   31. maj 2014 Altså jeg vil jo kalde det "handel i ond sind" eller hvad man kalder det.

    Han ved jo godt at han har taget røven på dig og er ligeglad, så politiet burde bare tage sig æidt sammen. Snak med politiet og hvis de siger de ikk vil gøre noget ved det så bare gi dem hans adresse og sig at de godt kan få en ambulance afsted, for så ska du nok selv ordne det, du ska intet gøre ham men så kan de godt komme ud af vagten smiley

    (Har selv brugt trusler overfor politiet før på den måde i anden sammenhæng og der gik 10 min så holdte der 2 patruljevogne)


  • #5   31. maj 2014 det er stadig skodaforhandlerens problem at der er en anden panthaver i bilen, det skulle han før handel ha undersøgt..mener jeg. det samme gælder for private der handler bil indenbyrdes, der skal man selv tjekke for restgæld, hvis man ikke vil hænge på noget senere hen. altid punkt et hvis man kigger bil privat (tjek for restgæld) ved forhandler køb. få forhandler til at garantere fri for restgæld i slutseddel.


  • #6   31. maj 2014 Jamen jeg kan jo bare ikke være ligeglad, for jeg har total dårlig smag i munden, når jeg har givet en bil i bytte, som der har været fusket med.
    Jeg er bare lidt ude i, hvordan jeg står, når jeg har en købskontrakt som er 2år gammel nu, og hvor der står at jeg købte bilen uden pant.

    Hvad giver det mig af rettigheder, når det nu viser sig, at der ER pant i bilen.


  • #7   31. maj 2014 meld dig evt. ind i fdm, og spørg dem ellers... eller gå til gratis retshjælp på biblioteket.


  • #8   31. maj 2014 Hvad med at tage kontakt til panthaver. Så kan du i det mindste få størrelsen af pantet oplyst. Det må så være den forhandler du oprindeligt har købt at der skal betale det beløb?

  • #9   31. maj 2014 Skod skod, gad vide om der er forældelsen på sådan nogle sager..



  • #10   31. maj 2014 Ja, så kender vi det danske politi igen!

    Men vi lever jo osse i en verden hvor pizzaen kommer før politiet gør___


  • #11   31. maj 2014 I bund og grund er problemet ikke dit da Skoda forhandleren nu har bilen og dermed også panten. Når det er sagt så forstår jeg godt din dårlige smag i munden, jeg ville heller ikke kun se mig selv i øjnede. Men har du snakket med Skoda forhandleren, han har nok nogen advokater han bruger, vis du hjælper med at skaffe beviser (din gamle købskontrakt) om de så ikke selv kan køre sagen? Du har jo på papir at han skal fjerne restgælden vis der er nogen.

  • #12   31. maj 2014 Gå til en advokat han kan hjælpe og så bliver du fri for at høre på den ene som vil smadre folk eller bare på kloge folk som intet aner alligevel

  • #13   31. maj 2014 Først og fremmest, så glem politiet. Det har ikke noget med dem gøre (dem der har travlt med at svine dem til, kan jo starte med at finde den paragraf i straffeloven som det omhandler)

    Juridisk set er det jo den der har bilen som hænger på planten. Hvis du har skrevet under på at den var ude pant da du solgte til Skoda, så ka Skoda med rette gøre krav på det beløb der er pant for. Det krav kan du så gøre gældende over for det sted hvor du købte den. Altså en masse tovtrækkeri i retten, eller du kan gøre som du er i gang med og fortsætte med dialog. Når de engang bliver så trætte af dig at de får den sletter så kan du huske til næste gang at tjekke at panten ER slettet smiley


  • #14   31. maj 2014 Okay, rettelse. Det er jo nok ikke "planten" de hænger på men panten. !! smiley F...... Ipad

  • #15   31. maj 2014 advokat på. og du kan sikkert nemt selv finde ud af hvem der er pant ejeren. ring til dem og få en snak, det er altid det nemmeste.

Kommentér på:
Bil med pant...

Annonce