{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.382 visninger | Oprettet:

Nedvejning af bil? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg står og skal til at købe en af mine fars firmabiler, en Opel Vivaro 1.9 DTI fra 2003. Der er betalt moms på bilen, så den må bruges privat.

Men den koster 8.500 kr i vægtafgift om året og det vil jeg helst ikke give? Hvis jeg kan slippe. smiley

Jeg ved at på den bil min far selv kører i, også en Opel Vivaro, der satte han bare et nyt klistermærke på siden af bilen med en max totalvægt på 2 tons og så lige over til synshallen og få den registreret. Og så blev hans meget billigere? Men hans er fra 2012/2013.

Jeg har læst at biler fra før 2007 at der skal ligge en vurdering af bilen fra skat eller lign? Og at det tager op til 6 måneder? Men man kan også springe det over og gøre det hos mekonomen eller lign? Men det koster også penge.
Kan forstå at man skal betale ny registreringsafgift på x antal % af bilens værdi.

Vil jeg kunne sætte nye klistermærker på bilen med max totalvægt på 2 tons og køre den gennem synshallen og få den registreret med det? Uden at der skal ske alt muligt med skat?

Bilen skal fremdadrettet i mit navn kun bruges 100% privat?

Har læst på Skat, FDM osv. og der ser det ud til at man SKAL det hele igennem....

Men er der nogen der ved om man kan gøre noget uden? smiley

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Nicolai H. Pedersen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nedvejning af bil?
Kommentér på:
Nedvejning af bil?

Annonce