{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.366 visninger | Oprettet:

Hallol H
Hallol H
Tilmeldt:
27. aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27

Nummerplade brugt til to biler {{forumTopicSubject}}

En familiemedlem ejer feks en corolla med syn og forsikring og jeg har også corolla bare 4 dørs og en anden farve men ingen syn eller forsikring

Hvis jeg bruger familiemedlemmets nummerplade hvordan sku politiet se om nummerpladen og bilen passer sammen i en almindelig rutinetjek?

For politiet ka Ikk se hvor mange døre og farve den originale bil har, i deres database.
Medmindre de kigger stel nummer? Kun stel numret kan skelne om bilen passer til nummerpladen

Hvad har folk at sige herinde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nummerplade brugt til to biler
  • #1   27. aug 2014 Stelnummer og nummerplade skal selvfølgelig passe sammen.

    Det er dokumentfalsk.


  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #2   27. aug 2014 Altså de ka kun buste en ved at kigge på stel nummeret og hva er chancen de gør det?

  • #3   27. aug 2014 der ikke så meget at sige udover man er et kæmpe skvat hvis man gør det , og din forsikring ville i øvrigt ikke dække hvis der skete noget og du ville forhåbentlig stå i gæld resten af livet .

  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #4   27. aug 2014 Så teknisk set kan politiet ikk finde ud af før de tjekker stel nummeret altså feks en ulykke

  • #5   27. aug 2014 jeg er meget i tvivl om de ikke kan se bilens original farve når de slår dem op i systemet ..

  • #6   27. aug 2014 De kan se farve på bilen når de skår den op !
    Ud over det tjekker de rimelig ofte stelnummer hvis de stopper en bil !
    Ud over det er det bedre at kører uden nr plade, end med en "falsk"


  • #7   27. aug 2014 Husk nu at det er dokumentfalsk og straffen er op til 8 år i fængsel....

    god tur.


  • #8   27. aug 2014 sådan en gammel corolla er da snildt 8 år værd for en køretur smiley

  • #9   27. aug 2014 Nu det ikke så tit jeg bliver stoppet men langt de fleste gange har de Været ovre ognse stel nummeret. Bare sådan lige mens de gårnog kigger..

    Men er en corolla det værd


  • #10   27. aug 2014 kommer nok an på hvilke bil det er for de gider tjekke , min e36 coupe har fået tjekket stelnummer en eller 2 gange , men min M5 tjekker de aldrig, de få gange de har stoppet mig ..

  • #11   27. aug 2014 Politiet kan sagtens se hvor mange døre bilen har.
    Det kan man se i DMR.


  • #12   27. aug 2014 som 24 årig burde du slet ikke tænke i de baner, du burde være mere og mere på vej mod det voksne sind inde i dig selv... vil du betale regningen for en mor og et barn når forsikringen ikke dækker din spasserkørsel...

  • Professoren
    Professoren Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Svar: 72
    #13   27. aug 2014 og de tager din plader og ham som ejer dem skal købe nye + han får en bøde

  • #14   27. aug 2014 Det er sku nok det dummeste oplæg/spørgsmål jeg nogensinde har læst.. Hvad pokker tror du selv, hvis du har bare det mindste omløb i hovedet..?

  • #15   27. aug 2014 Trolll.

  • #16   27. aug 2014 Det står da dårligt til hvis der ikke er økonomi til en forsikring og nummerplader til en Corolla smiley

  • #17   27. aug 2014 Hvordan skulle de kunne se farven, ved at slå den op?
    Mig bekendt, har man ikke oplysningspligt, hvis man farveskifter sin bil.


  • #18   27. aug 2014 De kan under ingen omstændighed se farven på bilen

  • #19   27. aug 2014 De kan se original farven men ikke nødvendigvis den farve bilen har. Men de kan helt sikkert se om den er 2 eller 4 dørs

  • #20   27. aug 2014 spørg politiet, de kan gi dig svar. smiley hc

  • #21   27. aug 2014 Rasmus:
    Muligvis på ny(ere) biler.
    Men selv på min Carisma Di-d fra 2002 når jeg slår den op, så står der både nej til at den har skivebremser eller turbo mm. og slet intet om farven.
    Antal aksler er nok det tætteste vi kan komme på at være sikker på de kan slå op.
    Men farvekoden er altså kun Sverige/tyskland der har det oplyst i registeret...
    Men ja som folk påpeger, så er det dokumentfalsk=tid i brummen BIG TIME og bøde.
    Som sagt, skal du til købmanden slipper du billigere ved blot at køre derned uden plader og får kun et par tusinde i bøde for manglende plader/forsikring.


  • #22   27. aug 2014 Lad vær!

    Jeg har en bekendt som har været inde og sidde for det der.
    Det er ikke noget de ser på med milde øjne


  • #24   27. aug 2014 Mads L:
    De SPØRGER efter farve og Bilmærke/type? Eller er det DIG der spørger efter det? smiley

    Men fortæl mig så lige farven på XD90395


  • #25   27. aug 2014 Det kan han IKKE;)

  • #26   27. aug 2014 Anders B:
    Det regnede jeg heller ikke med, men man havde vel lov at håbe på at lære noget nyt smiley
    For så slipper vi da for at ringe rundt til importørene når vi skal bruge farven smiley


  • #27   27. aug 2014 Bare fordi at man som privat person ikke kan slå noget op om et køretøj kan Politiet jo sagtens gøre det?

    Du kan jo heller ikke slå op hvem der ejer XD90395
    Det kan politiet sagtens.

    Så jeg tror de har adgang til noget mere info end du regner med


  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #28   27. aug 2014 Hva snakker i om inde på skat har de ikk engang oplysninger om hva farve eller hvor mange døres bilen har , de ku være måske at det gamle biler , de skriver selv(skat) motorregister at de ikk har alle oplyser rigtige kun for biler efter 2012

  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #29   27. aug 2014 Bar fordi vi ikk ser navn til et nummerplade betyder det ikk at der andre oplysninger som farve og dør som også ligger skjult for os

  • #30   27. aug 2014 Ud fra typegodkendelsesnr. kan de vel se om bilen har 2, 3, 4 eller 5 døre smiley

  • #31   27. aug 2014 Af alle de biler, jeg har hentet og registreret i DK, har jeg ALDRIG skulle udfylde bilens farve. Hverken til toldsyn eller registreringssyn. Synsfolk noterer heller ikke farven nogen steder. Hvor skal politiet så have oplysninger fra om farven?
    Politiet kan kun se, hvad der står på reg.attesten.


  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #32   27. aug 2014 Det står kassori 3døres 5 døres altså der står ikk konkret hvor mange døre også fordi det ældre biler vi taler om så står der ikke antal døre

  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 104
    #33   27. aug 2014 når man køber autofarve hos Merkonomen eller aut. bilforhandleren til sin bil, opgiver man reg.nr og udefra kan de finde farven, så mon ikke kan politiet også ser denne info.

  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #34   27. aug 2014 Hvordan sku politiet vide når man selv farver sin egen bil som mange andre gør

  • #35   27. aug 2014 Det er jo heller ikke sikkert at de har den opdateret information

    Men det skulle ikke undre mig at de kunne se bilens oprindelige farve


  • #36   27. aug 2014 Når politi slår bilen op i deres system så kan de se alt der står på reg attesten f.x. model/antal døre træk og hvor mange KG osv

    Og det er faktisk ofte de tjekker nummeret .. Ihverttfald de sidste 4-5 ciffer


  • #37   27. aug 2014 Nu er bygge dokumentet og registreringsinformation 2 forskellige ting, som jeg nævner, bliver vi også tit nødt til at ringe til især japanske bil producenter som Mazda osv. da de ofte ikke skriver farvenummer i, men importøren kan slå stelnummeret op, hvis de har bestilt den, da de jo har haft den inde i systemet, så fremt den ikke er parralelimporteret...
    Ringer du til Mazda kan de ofte også fortælle dig om det stelnummer er en 5 eller 6trins den er født som, men det kan politiet altså ikke se i deres systemer, medmindre de OGSÅ ringer til importøren..

    Og som sagt, så kan jeg på mange af mine egne biler ikke engang se på told dokumentet, som sagt, så står min Carisma til at være uden skivebremser og uden turbo, til trods for at den er født med det.


  • #38   27. aug 2014 Da jeg var i praktik i en periode af én måned hos Citroën, og jeg så sku' køre biler til syn - Samtlige af de biler blev slået op, først med nummerpladen, og så stelnummeret - Så, den der er helt i skoven!

  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #39   27. aug 2014 Chris forstod dig ikk joe

  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #42   27. aug 2014 Hvad fan snakker du om

  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #43   27. aug 2014 MAds?

  • #44   28. aug 2014 jeg gør det tit,,,

  • #45   28. aug 2014 Mads L:
    Jeg fanger stadig ikke hvor du vil hen med din kommentar om at DU oplyser farve og bilmæke til politiet?! smiley
    Som sagt, så er det kun tyskland og vidst Sverige, der har den slags indkodet i centralregisteret..


  • #46   28. aug 2014 Og Norge .. I Norge får man enda bøde hvis bilen skifter farve og man ikke giver besked til skatteetagen ...

  • #48   2. sep 2014 Leo:
    Hvor dumt det er, er vel afhængig af om det går galt jo, men det vil stadig være "Mindre" dumt at køre helt uden nummerplader, da det kun udløser en lille bøde for manglende indregistrering og ikke "dokumentfalsk" som plade om bytning anses som.


  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #49   2. sep 2014 Hvem har bevis eller kilder på nummerplade ombygning er dokumentionsfalsk

  • #50   2. sep 2014 Det er ikke dokumentionsfalsk.

  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #51   2. sep 2014 Folk er helt væk herinde hvis folk har en påstand så vedlæg et bevis/kilde

  • #52   2. sep 2014 vel ligemeget med bevis på noget, hvis du bruger plader fra en anden bil er du jo bare idiot,
    vi andre betaler squ for at ku køre på vejene hvorfor skal du så ikk?

    hvis polititet stopper dig og finder udad det så håber jeg da de er kloge og venlige over for resten af samfundet og bare afliver dig med det samme


  • #53   2. sep 2014 #50 bevis at det ikke er dokumentfalsk smiley

  • #54   2. sep 2014 Jeg kender en som kørte med pladerne fra en anden bil og blev så stoppet af policen, det gav en bøde på 1500kr.
    Han var dog ejer af begge køretøjer, hvis det er en anden mands plader så er det nok en anden snak da du jo så enten har lånt pladerne eller stjålet dem.


  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #55   2. sep 2014 Du bliver nok aflivet mere end jeg bums

  • #56   2. sep 2014 Jeg ved ikke om det vil karakteres som dokumentfalsk, men ulovligt er det. Er bilen med en anden bils nr. plader indblandet i et uheld, får føreren og ejeren af nr. pladerne en ordentlig bøde og er erstatningsansvarlige for alle former for erstatning (f.eks. tab af forsørger for evt. kone og børn og erhvervsevne ved invaliditet). Ansvars
    forsikringsdækning gælder kun for den bil med det korrekte stel nr.
    Så smart idé, det tror jeg sgu ikke!!!!!!!!!!!!!!


  • #57   2. sep 2014 Dennis j

    Hvis man læser din kommentar, så er man fristet til at tro, at det er dig, der er en idiot...

    "vi andre betaler squ for at ku køre på vejene hvorfor skal du så ikk?"

    Han betaler jo stadig for et sæt plader, som han bare sætter på en anden bil? Han betaler jo ikke mere, hvis de plader sidder på den rigtige bil??


  • tonny w
    tonny w Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Svar: 3
    #58   2. sep 2014 det vil sikkert gå helt fint.tror ikke de ser stelnummer og om de kan se hvor mange døre den skal ha i forhold til nr plader ved jeg ikke men tror ikke de ser det.men men men hvis du nu kører en familie ned eller anden stører ulykke.så bliver du klædt af til skindet måske resten af dit liv. dumt dumt dumt

  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 82
    #59   3. sep 2014 Hallol H - du må være min. 20 % dummere end en plade krydsfinér for overhovedet at stille sådan et spørgsmål! Hvis du ikke selv kan regne ud, at det er en RIGTIG dårlig idé at køre med en anden bils nummerplade, så burde du nok slet ikke have kørekort, men nok nærmere køre på 3-hjulet cykel. Det er da vist så langt evnerne rækker.....

  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #60   3. sep 2014 Tak Tony


  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #61   3. sep 2014 Kenneth du er for dum for til at kommentere svar istedet for jeres negativ stil

  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 82
    #63   3. sep 2014 Synes du ikke, du har fået svar nok? Ellers lad mig gentage: DU MÅ VÆRE DUM SOM SNOT, HVIS DU KØRER MED EN ANDEN BILS NUMMERPLADER!!!

  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 82
    #66   3. sep 2014 Thomas - det ville nomalt også være min indstilling, men her må der vist være tale om en undtagelse... Du synes måske, det er et fornuftigt spørgsmål, trådstarter har stillet her?

  • #67   3. sep 2014 Hold kæft, hvor de hellige folk har bare ondt i røven herinde...

    Ingen tvivl om, at det er ikke den bedste idé...

    MEN I KAN SGU DA VÆRE PISSE LIGEGLADE MED HVILKEN BIL HAN KØRER PÅ HVILKE NUMMERPLADER!


  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #68   3. sep 2014 Haha Kenneth har ikk venner ?
    Du keder dig smut væk! Væk!


  • #69   3. sep 2014 i tilfælde af et uheld, så er du ikke dækket på nogen som helst måde og du ville også i sidste ende få en straf ud af det, som en anden skrev er det dokumentfalsk og kan ende bag tremmer.

  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #71   3. sep 2014 Folk opfør sig som om staten er deres farmand alle laver noget , så føl jer/dig hellige

  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #72   3. sep 2014 Gutter tak for svar

  • #73   3. sep 2014 R M

    Det er IKKE dokumentfalsk. Det er bare en bøde for at køre med forkerte nummerplader. 1500,- så vidt jeg husker.


  • #74   3. sep 2014 #73

    mener bestemt det er dokumentfalsk, da man jo kører i en bil med et sæt plader personen ikke ejer men ''låner'' eller stjæler, så udgiver man sig jo for og være en anden end man lige er...er det så ikke rigtigt forstået at det dokumentfalsk?


  • #75   3. sep 2014 438HK Biturbo Galant
    tyder lidt på du er ligeså dum som tråd starter, andre der har flere biler har squ også et sæt plader til hver.

    men okay vi køre bare efter din logik det fint folk har 3-4 biler og kun har et sæt plader som de bare bruger på dem alle.
    hold da kæft


  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #76   3. sep 2014 Hmmm jamen hva hvis man ejer begge bil men den ene er ikk er på ens navn

  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #77   3. sep 2014 Haha folk får ondt i røven måske fordi de ikke. Selv tør

  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #78   3. sep 2014 Alle har dårlige handlinger men i behøver ikke at ødelægge tråden når jeg spørger for en ven

  • #79   3. sep 2014 det er da lige meget om du ejer begge biler, hver bil skal have sin egen plade. desuden, hvis dit navn ikke står på den ene, så er den, efter systemet, ikke din

  • #80   3. sep 2014 hahahaha ikk selv tør.
    hmmm eller så følger vi bare lovene i det land vi bor i.


  • #81   3. sep 2014 #77

    har da intet og gøre med om man tør eller ej, hvis der i værste fald skete noget, så har du ingen dækning og du står selv med skaden. nok derfor så mange er imod det.!!


  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #82   3. sep 2014 Dennis du helt væk , gå sig til politikerne de ikke ska bruge vores skatte på rejser vin og bolig sort arbejde

  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #83   3. sep 2014 Tak Chris

  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #84   3. sep 2014 Ja det han villig til at gør hva ska jeg gør ved det

  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #85   3. sep 2014 Selv staten bruger vores skattepenge på lort så hvorfor bruge energi på personer som bruger deres egen penge i stedet for staten bruger vores penge og ikke deres egen penge på shiit

  • #86   3. sep 2014 tror squ mere det er dig der er helt væk.
    men hvis du har et problem med både politiker eog lovene her i landet kan du jo bare flytte, tror squ ikk der er nogle der forbyder dig.


  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 82
    #87   3. sep 2014 Hallol - du er tilsyneladende for dum til at fatte, at et sæt nummerplader hører til ET køretøj, hvortil der også hører en lovpligtig forsikring. Uanset om du så selv ejer den bil, du tager pladerne fra, så dækker ansvarsforsikringen ikke. Prøv nu at fatte det din klaphat!


  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #88   3. sep 2014 Det lige så meget mig land end deres.

    De er de rigtig forbryder så snak negativt om dem end. Brug tid på enkelt person med nummerplader
    Du jo en kujon


  • #89   3. sep 2014 R M
    Domspraksis tyder på, at man bliver IKKE dømt for dokumentfalsk. Punktum.

    dennis

    Uha... Dum... Dit ordvalg er jo genialt... Og udover det, så har du lidt problemer med at læse... Jeg skrev, at det er en dårlig idé. Men du læser det som om jeg synes, at det er fint? Hvem er så lige "dum" her?
    Og om han så har ét sæt plader til 20 biler...? Det går ikke ud over dig, men kun ham, hvis han bliver taget/kører galt. Hvorfor generer det DIG så meget?


  • #90   3. sep 2014 kujon hva fanden snakker du om?

    ja det er det, men jo dig der har et stort problem, og så må man jo smutte hvis det er.
    hvis man ikk kan lide lugten i bageriet så må man jo skride.


  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #91   3. sep 2014 Forstår ikk folk der vil blande sig, gå væk hvis i ikk har andet at bruge jeres tid på

  • #92   3. sep 2014 438HK Biturbo Galant
    ved du at man i danmark ha noget der hedder love??
    men dem sidder du jo så og siger at alle kan være ligeglade med om andre bryder.

    og hvis han køre galt, hvor der er andre indblandede så går det jo ikk kun udover ham.


  • #93   3. sep 2014 TS

    god ide til dig, flyt til Østrig da har de den lovgivning der siger at et sæt nummerplader kan og må bruges på op til 3 biler.


  • #94   3. sep 2014 Hallol H
    hvor laver du en tråd hvis folk ikk må blande sig?
    men du kan jo køre ned på politi stationen og høre dem.


  • #95   3. sep 2014 dennis

    Der er lov om at det er forbudt at køre over for rødt. Hvis der er nogen, som bryder denne lov, går det ud over andre mennesker. Så nej, hvis det går ud over andres sikkerhed osv, så skal man ikke være ligeglad med det...

    Men nu snakker vi om at der er forkerte nummerplader på en bil. Det er satme hverken farligt, eller på nogen måde går udover andre end ham selv. Så ja, jeg er BEDØVENDE ligeglad. Det er hans problem.

    "og hvis han køre galt, hvor der er andre indblandede så går det jo ikk kun udover ham."
    Hahaha, ja, det er rigtigt. Du er sgu skarp... Haha... Så skal han bare lade være med at køre galt? For hvis han kører galt på de rigtige plader, så går det da stadig ligeså meget udover de andre, som hvis der stod andre tal på pladen?



  • #96   3. sep 2014 hold da kæft, læser du egentlig hva du selv skriver?
    wtf. jaja held og lykke du


  • #97   3. sep 2014 Og please, lad være med at begynde på det sædvanlige "jamen forsikringen dækker ikke" pis... Ja, han få ikke dækket noget som helst af sin egen bil / helbred.
    Men modparten bliver ALTID dækket. Han risikerer så at skulle betale de penge tilbage til forsikringen, ja. Men dem, som han kører i BLIVER dækket. Lige meget hvilke plader, han kører med.


  • Hallol H
    Hallol H Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #98   3. sep 2014 Dennis skrid nu væk du er som en kakerlak fis af få dig en ven

  • #99   3. sep 2014 438HK Biturbo Galant.

    forstår du ikke harmen i det eller??


  • #100   3. sep 2014 "og hvis han køre galt, hvor der er andre indblandede så går det jo ikk kun udover ham."

    Sådan er det jo altid? Når man kører galt, hvor der er andre indblandet, så... erhm... ja... det går ikke kun over en selv...

    No chit Sherlock...


  • #101   3. sep 2014 R M

    Uddyb da venligst...


  • #102   3. sep 2014 nej men hvis han så køre galt og smadre noget på en andens bil som bare holder parkeret så tvivler jeg meget på han står ved det er ham der har gjort det.
    men vi må jo håber det er dig eller din bil det går udover så efter som du synes det er fint han gør det.


  • #103   3. sep 2014 438HK Biturbo Galant

    gerne. harmen i det er klokke klar, har du en bil og der ikke er plader på eller forsikring, så lad for fanden lortet stå, er tydeligvis et tegn på vedkommende ikke har råd til det.
    sammenligner gerne folk der gør den slags med personer der f.eks kører med sprit i blodet, de har ingen grund til og køre i de biler og det eneste de er, er og være snot dumme (undskylder udtrykket) er bare for hjernedødt og gøre den slags.


  • #104   3. sep 2014 Ok... Og hvis han "smadre noget på en andens bil som bare holder parkeret" i en bil med de rigtige nummerplader, er det så helt utænkeligt, at han ville gøre præcis det samme?

    Og hvor intelligent er man lige, når man argumenterer for sin sag med "jeg håber at det er dig det går udover"?


  • #105   3. sep 2014 R M

    Så du sammenligner spritkørsel med kørsel med forkerte plader?
    Nu skal du lige høre... Der bliver dræbt RIGTIG mange i trafikken pga. spritkørsel. Der bliver dræbt INGEN pga. forkerte nummerplader.

    Hvordan fan kan du overhovedet sammenligne de to ting??


  • #106   3. sep 2014 det er ikk noget argument. det har noget at gøre med det er dig der synes det et fint han gør det. så ville du vel heller intet ha imod det gik udover din bil.

    og jo ku det sagtens men hvis man i dette tilfælde ser nummerpladen kan man ikk bruge det til en skid efter som de høre til en anden bil.

    og ligemeget om det går udover andre elelr ej. så er der jo nogle love i landet, og dem må man vel gå udfra at folk prøver at overholde elelr må de vel flyte til et anden land hvor deres love passer bedre til en.


  • #107   3. sep 2014 dennis

    Det er stadig hans plader? Så kan man da sagtens bruge dem, hvis man ser dem? Han har jo ikke stjålet dem? Og går det udover min bil, skal jeg da nok få erstatning - lige meget hvilke plader han bruger.

    Og jeg prøver igen - JEG SYNES IKKE AT DET ER FINT. Men at svine ham til osv. gider jeg ikke, for jeg er faktisk ligeglad med hvilke plader der sidder på hans bil. Bare det ikke er mine...


  • #108   3. sep 2014 jo ikk sikkert, for han kan jo bare sige at der ingen skader er på hans bil, (hvor pladerne høre til)

    nej det gider du ikk, og folk der bevidst skider på loven gider jeg ikk.


  • #109   3. sep 2014 men hvis du nu læser, så er det jo ikk hans plader.
    det er et familie medlems plader.


  • #110   3. sep 2014 438HK Biturbo Galant

    det skal åbenbart skæres ud i pap, er meget vel klar over forskellen er stor på de to ting men de har sku det til fælles, at mennesker kan komme til skade, så må du sige hvad du vil!!!
    det begge tilfælde har til fælles er sku at vedkommende er for dum til og tænke på andre end sig selv. kører du sprit kørsel har du intet og lave i en bil, og det samme er det sku da med kørsel med plader der ikke hører til bilen!!!!


  • #111   3. sep 2014 Hvordan kommer mennesker til skade ved at man kommer kørende i en 4 dørs Corolla på 2 dørs Corollas nummerplader?

  • #112   3. sep 2014 438HK Biturbo Galant

    hør lige her, det er sagens kerne bare ikke ok at man bare ta plader bare fordi bilen tilfældigvis er af samme mærke og model..det er sådan set meget logisk den bil bare skal holde stille, så er den jo ikke længere..
    du kan vel give mig ret i vedkommende sandsynligvis ikke har råd til og smide plader på bilen??


  • #113   3. sep 2014 vi kan kun blive enige om at det er dumt at lave det nummer, men her er lidt om bødetakster.
    Jeg er også ret sikker på at forsikringen kommer til at dække de skader som pågældende bil forvolder uanset om pladerne er fra et andet køretøj, men forsikringen vil så gøre regres mod forvolderen.
    https://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2041796&vId=0


  • #114   8. sep 2014 Hvorfor alt det banden og nedgøren i en tråd?? Er det svært for jer at udtrykke jer uden?? Så lad være! Hallo-manden får jo ingen opbakning, og så er den vel ikke meget længere. Falske nummerplader ses tit hos samfundets tabere, og desværre giver det ikke så meget mere til de domme, de som regel får sig opsummeret. Skader forvoldt af disse betales af os alle via forsikringen, hvor "ærlige" skader kun er et spørgsmål mellem "ærlige" og "ærliges" forsikring ", så det vedkommer os da alle. Iøvrigt synes jeg ikke, at det er et dumt spørgsmål - det er ikke et sjældent fænomen; der er stor kreativitet omkring anskaffelse af biler (ikke mindst i "Whisky-bæltet"!!!!


  • #115   8. sep 2014 Kør dog i lortet og bed til i ikke smadre noget eller slår nogen ihjel.. God tur...


Kommentér på:
Nummerplade brugt til to biler

Annonce