{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.930 visninger | Oprettet:

Svindlere på bilgalleri?? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Jeg har en mulig køber til min bil syntes i jeg skal slå til?
Her er hans mail:

;O)

I am not fluent in your language and i hope you don't mind me writing you in English .. I'm interested in buying your car and i'd like to ask some questions and have more information about the car :

why are you selling the car?

how would you describe your car’s condition?

where and when was this car bought?

how much money do you want for this car?

Are you the first owner?

has it been involved in any accident?

do you have maintenance or service records?

Also I won't be able to come see the car due to my line of work but can you give me a guarantee that the car is in perfect condition?

I'm really sorry about all the questions asked but I hope to hear from you soon, and i will also make all the necessary transportation preparations for it to be transported to my home in America if we can agree on a deal.

Thanks, Michael.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svindlere på bilgalleri??
  • #1   11. sep 2014 De er svindlere... ikke besvare deres beskeder

  • #2   11. sep 2014 smiley

  • #3   11. sep 2014 seriøsthar du ikke fulgt med i forum med alle de scam numre ? hvorfor skulle de købe en bil i danmark når de kan få den billigere i deres eget land`?

  • Martin G
    Martin G Online Tilmeldt:
    jul 2006

    Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.245
    #4   11. sep 2014 Hvis noget er for godt til at være sandt, er det det nok også...

  • #5   11. sep 2014 Der var et emne om det så sent som i går...

  • #7   11. sep 2014 der var en der skrev en mail til mig forleden, jeg havde fået 100000000000000 dollars forleden af en slægtning der var død i usa , jeg skulle bare sende et kontonummer og betale et transfer gebyr så ville jeg være MILLIONÆR inden ugen var omme JUHUUUUUUUU !!

  • #8   11. sep 2014 Har du overvejet hvad man kan få for samme penge i USA..?
    Fx: http://sfbay.craigslist.org/sfc/ctd/4627923351.html
    Hvorfor skulle han dog købe en dobbelt så gammel Renault som har kørt meget længere..? og bøvle med import osv..



  • #9   11. sep 2014 har osse lige fået samme besked fra en michael friedland med email mhfland@outlook.com

  • #10   11. sep 2014 Ved ikke hvad der er mest fucked up.. at man først nu er faldet over den slags svindlere, eller at folk ikke forstår ironien af sådan et indlæg..

  • #11   11. sep 2014 Mirza A
    smiley Præcissss


  • #12   11. sep 2014 Det er nok mest fucked up at man bliver ved med at lave det samme emne om sager der allerede ligger 1000 gange herinde.

  • #13   11. sep 2014 Du kan jo bare lade være at deltage i tråden hvis du er træt af den Lasse smiley

  • #14   11. sep 2014 Men hvad er formålet og idéen med at fylde forum med emner der ikke giver mening? For folk ved jo det er fusk, så er det for at få opmærksomhed på af folk interessere sig for køb af din bil? For den er de jo sådan set ligeglad med. Så hvad er formålet med at oprette e temne derer1000 vis af i forvejen`?

  • #15   11. sep 2014 Som en relativ blegfed nordeuropæisk mand, kan det blive ved med at undre mig, hvordan dælen alle de pludseligt afdøde afrikanske mangemillionære familiemedlemmer kommer ind i billedet?!? smiley

  • #16   11. sep 2014 Du skal ikke gøre det !

    Jeg har en ven der blev snydt! Kort fortalt:
    Han modtog en check på 10.000£ (skulle sælges for 10.000DKkr) og gik ned i banken for at indløse samt få den verificeret. Bank damen siger at den er god nok og at den er ægte, pengene går ind på kontoen (ca 100.000kr) - Efter endnu en gang at have kontakt med banken bliver der sagt god for checken og pengene.

    Han skal rejse til Kina i et år, derfor salg af bil. Han synes selvfølgelig at det lugter lidt, men vælger at stole på banken og svinderens ord. Så han sender de resterende 90.000kr retur inden han rejser.

    2 dage før afrejse ringer banken - der er ingen dækning på checken, men de 90.000kr er sendt afsted, og banken står ikke til ansvar.
    Da han går ned i banken, bliver bankdamen der verificerende checken hevet væk fra skrænken, og filial direktøren guider min ven ind på hans kontor og spørger meget provokerende - "hvad vil du?"

    Pas på jer selv smiley


  • #17   11. sep 2014 Fåk mand - din "ven" er satme da også en kegle så........ smiley

  • #19   11. sep 2014 Johnny J..
    De penge banken sendte, var jo fra den check de selv havde godkendt..?
    Jeg kan ikke forstå hvordan banken kan handle så uansvarligt, og stille din ven ansvarlig..?

    Den endte forhåbentlig i retten..?


  • #20   12. sep 2014 Det et selvfølgelig kort fortalt.
    Det var få dage inden han skulle rejse til Kina i et år, på et Shaolin tempel - næsten ingen forbindelse til omverdenen. Og manden er nærmest godheden selv, så efter at have verificeret det gentagne gange af banken valgte han at gøre "det rigtige". Han gjorde aldrig rigtig en sag ud af. Filial direktøren, sagde bare - du kan ikke bevise noget. Alle sagde at han skulle gå til pressen og i retten, men det krævede mere energi end han ville ofre for pengene.


  • #21   12. sep 2014 Hvorfor skulle han modtage 10 gange så mange penge i første omgang ??

  • #23   12. sep 2014 Det er Michael fra GTA V, helt sikkert en svindler.

  • #24   12. sep 2014 Mirza, det er sådan deres trick er, det er også set på paypal masser af gange, de overfører for meget ved en "fejl" og ber dig så om at sende det overskydende retur, når du gør det viser det sig deres check er værdiløs og de har nu dine penge ;))

  • #25   12. sep 2014 de første spørgsmål er jo relevante nok og virker jo seriøst, men efter det går klappen da helt ned, han har ikke mulighed for og se bilen pga, hans arbejde og alt det nødvendige transport hjem til Amerika...hehe han er svindler , helt klart.

  • #26   12. sep 2014 Beskeden ligner meget den min ven fik. Det var til hans søn der studerede i København, så han kunne ikke selv lige på den. Han kunne godt lugte lunten, men efter at banken havde sagt go for det flere gange, og pengene havde stået på kontoen i et par dage, var han godtroende og sendt de resterende retur.

  • Carsten W
    Carsten W Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #27   14. sep 2014 Har lige fået en SMS fra +1 8685431974830 med beskeden...... Hej jeg har lige set din bil annonce på guloggratis er det stadig til salg ? Giv mig et svar på mhfland@outlook.com

    Er det en jeg skal svare på ????


  • #28   14. sep 2014 Ja ja carsten - den er god nok!

  • #29   14. sep 2014 Carsten:0) det er helt sikkert svindel men derfor kan han jo godt være en flink fyr. Så svar du bare men undlad hellere at handle med ham smiley

  • #30   14. sep 2014 Vær frisk .. send en besked tilbage på tysk hvor du starter med at undskylde at du ikke kan hans sprog

    De kan være sjove nok at tage lidt pis på


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #31   14. sep 2014 Johnny, sku vi ikke lige have navnet på den lorte bank?

  • #32   14. sep 2014 # 20 Hvorfor sendte han penge retur? - det fatter jeg ikke - han kunne da sagtens have brugt de kr. 100.000,- på en rejse til Kina og så ville banken have haft et problem med at inddrive pengene

  • #33   14. sep 2014 Rasmus - det var såment bare Danske Bank smiley

  • #34   14. sep 2014 Ole - det skal ses i et større perspektiv.
    Han modtager check på 10.000£ (ca 100.000kr) - bilen skulle sælges for 10.000 kr

    Han går i banken og spørger ekspedienten DIREKTE flere gange om checken er ægte og udtrykker sin utryghed ved handlen, hun siger at den er ægte, og pengene går ind på hans konto.
    Pengene står der et par dage, og han får endnu engang thumbs up for at han kan tage det roligt af den samme person.
    2 dage inden afrejse vælger at han at sende de resterende penge tilbage pengene står på kontoen. Selvfølgelig lugter det af svindel, men banken har givet go', pengene har stået på kontoen i et par dage - og han vælger at gøre det der nu en gang ville være det rigtige hvis det var en ærlig sag.

    Jeg synes de største svindlere er bankpersonalet der fuldstændig fralægger sig ansvaret og nærmest behandlede min ven som om han var fjenden. Ikke et eneste medlidenhed - Ren og skær iskold business, "hvad vil du?", "Du kan ikke bevise noget" og "Du skal ikke sætte din ben her igen" og den slags udvekslinger blev tildelt.

    Mange ville nok afvente situationen, men han stod og skulle afsted på et ophold hvor der yderst sjælendt er internet, og by besøg - så for ikke at han evt skulle bruge en stor del af sin energi og tid på sit ophold valgte han at sende pengene retur - altså uden de 10.000 som han skulle have for bilen.


  • #35   15. sep 2014 #34 Ja, jeg forstår det godt, men forstår alligevel ikke, hvorfor han så ikke satte pengene ind på en spærret konto til han kom hjem igen - men det er som regel dem der er for flinke, der bliver snydt.

  • #37   15. sep 2014 kim p.. ja jeg kender godt scammet, men "normalt" sender de en check på fx 100.000kr hvor det "kun" er 10.000kr som er over, det andet er simpelthen for idiotisk at hoppe på

  • #38   15. sep 2014 Der er også et ungt kvindeligt par som kører rundt og beder om prøveture, og mens man sidder i bilen med dem, så stjæler de din pung mens de afleder din opmærksomhed ved at tilbyde oralsex.

    Jeg har selv fået stjålet min pung seks gange, så det er ikke en skrøne.


  • #39   15. sep 2014 Ole - Det tror jeg også jeg selv ville have gjort. Han skulle afsted i over et år på et Shaolin Tempel - dvs et sted med kampsport og spiritualitet i fokus, så det er ikke her man gider spekulere på de penge. Det skulle ud af verden inden han tog afsted.

    Jeg synes heller ikke at han handlede helt rigtig, men jeg forstår det nu godt smiley


  • #40   15. sep 2014 Johnny J:
    Vil aldrig kunne ske..
    har du modtaget pengene og de er på din konto kan de ikke trækkes ud som sådan..
    Det er jo hovedproblemet i at handle privat.. Hvilket også er årsagen til at jeg fx bruger paypal så meget så muligt..

    Så du må gerne komme med flere oplysninger om hvorfor pengene blev trukket ud..


    Den måde jeg har set dem forsøge at snyde en er at de sender en kopi af noget dokumentation omkring at de har lavet en bankoverførsel.. Og så er man sku da for dum hvis man gør noget INDEN penge kommer ind...

    Der er stadig en i afrika som "skylder" mig 900.000$ for min gamle Sony Ericsson X1 smiley haha smiley


  • #41   15. sep 2014 Johnny J:
    Så lidt at det handler om checks.. Så er det din vens egen skyld og ikke bankens..
    Pengene går ikke ind bare sådan med en check.. det tager tid.. og er man fail nok til at handle FØR pengene går ind er det ens eget problem..

    Men ja det er sku synd for ham.. kan godt se han gerne ville af med bilen hurtigt..
    Men er du gal, man skal sku da også være lidt mærkelig hvis man skal falde for sådan et nr..


  • #42   15. sep 2014 Emre - Læs hvad jeg skriver. Penge stod på kontoen. Det ses på netbank, på bankdamens PC, og i hæve automaten.
    Det bliver også verificeret efter foresprøgelse flere gange - da han jo sagtens kan se at det virker unormalt.
    Pengene STÅR på kontoen, hvorefter han sender 90k retur - nu står der de resterende 10k.
    EFTERFØLGENDE ringer banken og siger at der ingen dækning er på checken, men at pengene er sendt - Nu står der minus 90k


  • #43   15. sep 2014 100% paa det har vaeret et reserveret beloeb banken giver fordi checken ikke er fake.. altsaa dine penge er IKKE paa kontoen men banken laaner dig dem indtil din check verificeres..

    Er pengene inde kan de ikk tages ud bare saadan uden lige smiley
    Det er check systemet der fungere anderledes og derfor er forvirringen der..


  • #44   15. sep 2014 Emre - Banken lavede en lige så stor svinestreg som svindleren!

    Banken forsikre om at penge stod der permanent - ikke som et reserveret beløb! Det var Filial direktøren der stod for opfølgningen - altså fjernede 100.000kr fra kontoen.
    I det øjeblik han træder ned i banken, bliver damen der har ekspederet ham hevet væk fra skranken, og min ven hevet ind på kontoret - Og direktøren siger - Du kan ikke bevise at vi har garanteret at der er dækning på checken. Og generelt snakker han ud fra at det ER banken der har lavet fejlen, men at han ikke kan bevise det.
    Han remser en masse juridiske påstande op inden min ven dårligt har sat sig ned i de fine læder møbler.

    Du kan tro det eller ej Emre - det var en ren og skær svinestreg de lavede i banken !


  • #45   15. sep 2014 Johnny J
    Garanti eller ej.. Lyder som en fejl fra personalets side at love det..
    Der er nogle tider på hvor lang tid det tager for at sådan noget går igennem smiley At din ven desværre vælger at stole på nogle omkring det gør ikke at det er andres skyld..

    Som sagt forstår ham godt.. og han gjorde det jo kun fordi han er human.. Så ja 100% at dem der har været med til det er nogle små svin og håber da de brænder op.. Men stadig naivt.. Især når det drejer sig om så mange penge..
    Havde som et minimum krævet en bekræftelse på skrift..


  • #47   16. sep 2014 Selvfølgelig er det en fejl fra personalets side. Jeg snakkede faktisk med ham i går. Det var nået til at hans egen advokat rådede ham til ikke at gå videre med sagen. Damen der vildledte ham, har jo selvfølgelig fået mundkurv på, og kan ikke "huske" forløbet. Så det ville jo ende ud i påstand mod påstand.

  • #48   17. sep 2014 Johnny J

    Gad vide hvordan det ville have foregået, hvis din ven havde hævet alle de 100.000kr og skredet til Kina i et år.. Fed ferie jo tak, og efterfulgt fundet ud af: på bankens regning.

    Sådan. God kundeservice haha smiley *popcorn* smiley smiley


  • #49   17. sep 2014 Så havde du nok saaaagtens kunne "huske" forløbet smiley

  • #50   17. sep 2014 Lyder mærkeligt med en udenlandsk check bliver frigivet inden for et par dage.

    Jeg vandt nogle små beløb på nogle udenlandske bingosider og de 3 checks - som hver var på mellem 50-90$ stykket - skulle stå på min konto i 30 dage før pengene kunne hæves, netop på grund af de kom fra udlandet.
    Dette var gældende for både arbejdernes Landsbank og Nordea.


  • #51   17. sep 2014 Kim B:
    Netop derfor jeg synes det lyder underligt.. Banken tillader normalt ikk bare at man gør det ene og det andet..

    Så i teorien er der blevet sendt penge ud som man ikke har selv.. Det må enten betyde at beløbet har stået der i kontanter (altså uden det fra checken) ellers har man haft en stor kassekredit.. Fordi normalt kan man ikk bare gå i minus 90.000kr sådan uden lige.. smiley


  • #52   21. sep 2014 Så er den gal igen igen - svindler på spil igen

    Nu skriver en Friedl på sms at han har interesse i min bil annonce og at jeg skal svare tilbage på hans mail mhfland@outlook.com PAS PÅ JER SELV herinde !!!!


  • #54   22. sep 2014 mhfland@outlook.com har også skrevet til mig for 2 dage siden... Sikke en tosse !!!!!

  • Thomas
    Thomas Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #55   22. sep 2014 Jeg fik samme mail fra mhfland@outlook.com i dag

  • #56   23. sep 2014 Har også.modtaget den mail... kan vi ikke finde en måde at svindle ham på?

  • #57   24. sep 2014 Det er jo et helt netværk af folk der spammer fra den konto.. tror at det bliver svært at svindle ham/dem... Men det kunne være sjovt, hvis det kunne lade sig gøre.. smiley

Kommentér på:
Svindlere på bilgalleri??

Annonce