{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.769 visninger | Oprettet:

fartbøde {{forumTopicSubject}}

Hej bg.

Jeg blev i går aftes stoppet af en civil betjent, han skrev med ned til at have kørt 96 i en 50 zone.

Han målte mig i alt i 921 meter, de første 200 meter, var 50 zone og de sidste 721 var 60 zone.

Hvis de tager det som 50 zone mister jeg kortet, hvis de tager det som 60 zone får jeg bare et klip.

Men hvordan beviser jeg at det er i 60 zone, og er det når målingen starter eller slutter?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fartbøde
  • #1   17. okt 2014 At du har kørt 96 i en 50 eller 60 zone er lige tosset... Kør ordentligt og UNDGÅ på den måde bøder!

  • #2   17. okt 2014 tja du får jo en bøde for hver ny zone du kommer ind i. Så du får for begge zoner

  • #3   17. okt 2014 De bruger trip track/policepilot måling og naturligvis medregner de ikke hele distancen som værende en 50 eller 60 km/t. zone. Systemet kan sagtens skelne forskel, der hvor fartgrænsen skifter, især hvis der er tale om en provida vogn (Civil politibil)

    Det er kun i yderst sjældne tilfælde, at du vil få en bøde for forseelser i begge zoner. Bl.a. hvis du prøver at køre fra dem.


  • #4   17. okt 2014 Betjent sagde at jeg ville få en bøde for at køre for stærkt i en 50 zone, Men jeg er 100 procent sikker på at det først var i 60 zonen jeg kørte for stærkt.

    Jeg ved godt det er utrolig dumt, og respektere også hele episoden.


  • #5   17. okt 2014 hvor var det henne og hvor blev du stoppet.

  • #7   17. okt 2014 Du kan altid vælge og tage den i retten, det er gratis. Det kaldes fri process.

    Men husk på, at hvis det er en providavogn, så disker han bare op med en video, for uden en kalibreringstest af hans trip track/policepilot og så hænger du på den.


  • #8   17. okt 2014 Han må lave et nyt bøde forlæg for hver hastigheds zone. Dvs du kan risikere hvis han er grov at du får 2 altså 1 for hver zone

  • #9   17. okt 2014 Principielt så ja. Systemet kræver i dag kun en min. distance på 200 meter, for at få en godkendt måling. Men hvis betjenten ikke præsenterede dig for 2 bødeforlæg, så får du naturligvis heller ikke det.

    Under normale omstændigheder, vil du i din situation kun få udstedt 1 bøde. Der er dog visse omstændigheder der kan føre til, at man kan få én for hver hastighedszone man overskrider på den aktuelle distance.


  • #10   17. okt 2014 Du kan ikke få 2 bøder for at køre for stærkt i to zoner, du vil bare få for den der rammer dig hårdest eller den de kan bevise... Hvis de prøver at give 2, så bare sig du ikke vil erkende og tag den i retten, for de må kun give en og det er deres pligt at stoppe dig med det samme når de har den første... Ellers kunne de jo bare ligge sig bag dig og køre rundt og skrive dig en bøde når du er kørt igennem 5-6 zoner bare for sjov... Nej den går ikke - har selv taget den i retten med en der prøvede med at jeg skulle have en bøde for 13km/t for stært og 3km/t den vandt jeg...

  • #12   17. okt 2014 Henrik F jo det kan du da godt. Det var da flere sager om det i tv. Bla ham tumpen der fik bøde for snart 50.000 mener jeg det var. Og ham de målte uden for byen og så inde i byen og så ud af byen igen.

  • #13   17. okt 2014 Henrik F
    Hvis du nægter at stoppe og de eftersætter dig med udrykning, så får du en bøde for samtlige zoner du måtte overskride, før du bliver bragt til standsning.

    https://www.youtube.com/watch?v=K_bhyNRKJeE

    https://www.youtube.com/watch?v=YAB8Lt_n6no



  • #14   17. okt 2014 Min påstand er at jeg kørte 70-75 i 50 zonen og 90-95 i 60 zonen.

    Jeg fik ingen bøde eller noget på stedet, og han filmede mig ikke.

    Det skete i Kolding.


  • #16   17. okt 2014 Ok 12 + 13.

    Husk lige det i snakker om er om en der prøver at stikke af, ja så får du hele bødeforlægget - det er der ingen tvivl om. Men det kan heller ikke helt sammenlignes...

    Tager de en måling på dig og du køre for stært og du krydser 2 zoner... så kommer her reglen, enten skal du have får den hårdest zone eller den de har taget målingen på... For ligger betjenten bag dig og han vælger ikke at stoppe dig efter bøden i første og først gøre det efter 10 zoner, så må han stadig kun give dig for den han stopper dig for. For det er hans pligt at stoppe dig, og vælger han ikke at gøre dette så kan han ikke bagefter komme og sige det... For han har ikke prøvet at stoppe dig og det skal han gøre efter den første bøde...

    Men ja vælger du at stikke af, ja så kommer hæftet frem på alle bøder de kan hive frem, for der har de jo prøvet at stoppe dig, dog uden held.


  • #17   17. okt 2014 Som udgangspunkt får man vel en bøde for hver forseelse man begår, hvis betjenten stopper dig i en fartsag og tilfældigvis ser dine dæk er nedslidte får man jo også en bøde for det, og selen, og telefonen, og den manglende pære

    Ja du kan få for alt det de ønsker, dog kun en for fart, ellers skulle de have stoppet dig... du kan også få en for at overhæle indenom under målingen eller en for at køre for tæt, eller køre over for rødt, men stadig kun en for fart...


  • #18   17. okt 2014 Henrik F Ham de målte uden for byen og så inde i byen stak ikke af. Målingen startede uden for en by zone men de gik så ind i byzone Så de er i deres ret til at give for 2 zoner Hvor ser du den regel henne? lovgivningen siger intet om du kun kan få en bøde for 2 zoner.

  • #20   17. okt 2014 Lasse P - hvis betjenten ikke har haft en fuld måling på ham eller vælger at lade den første slippe fordi han mener han vil får en større bøde inde i byen så må han godt det... men så får du ikke for den første. Kan ikke andet sige end at jeg tog den i retten og jeg fik at vide af dommeren af hvis han har, som i mit tilfælde havde ligget bag mig længe, så var det hans pligt til at stoppe mig efter den første, hvilket han ikke gjorde, nej for den bummert jeg lavde efterfølgende var på 13 i stedet for 3, ja så fik jeg for den på de 13 og ikke den på de 3. For ellers var det hans pligt at stoppe ham mig der...

    Du står jo heller ikke som betjent og siger når de begår hærvælk på den butik, ahhh vi venter lige til de har smadret 3 mere, så får de en højere dom/bøde...

    Deutsche_ - helt rigtigt, og hvis du samtidig snakker i telefon og køre for tæt og bliver sur og overhæler indenom... Men nu er det jo ikke lige det vi snakker om... men du får stadig kun en fart bøde, dog for du for en masse andet lort...


  • #21   17. okt 2014 Henrik Længe ja men når det er under 1 km så er det ikke længe Ligger de bag dig flere km så skal de standse dig. Dette var jo ikke længe. Så det er da ikke det samme som dig.


    Manden overhalede politiet uden for byen. Han starter måling lidt efter 200-300 m kommer de ind i en byzone


  • #24   17. okt 2014 Jeg giver op... For hvis har en måling inden byzonen, så skal have have bøden der, har han den ikke målingen så må han vente til han har, og skrive bøden der... Har han målingen og vælger at se du laver en der er værre frafalder den første...

    Deutsche_ Læs hvad du linker til, den ene dejer sig om sammenlægning af flere overtrædelser men ikke flere fart overtrædelers, her snakker vi om du køre meget for stært eller du ikke har sele på eller noget.

    Den anden du linker til er om en der er kørt for stært og har kørt spiritus...

    Og bemærk har aldrig benægtet at du ikke kan få for flere overtrædelser, bare ikke flere fart overtrædelser på en gang, medmindre du prøver at stikke af..

    Og den sidste du linker til er et forslag til en lov og ikke en lov...

    Men jeg giver op at prøve at forklare jer det...


  • #26   17. okt 2014 Henrik F hvor får du det fra at den første skal frafalde? det står der intet om i loven. Har han en måling på 500m og du starter i en 80er zone på 200 meter og så de sidste 300 i en 50er zone, så siger loven ikke at de kun må give for en. Du er jo så klog find det lige i loven så kom med et link.

  • #27   17. okt 2014 Hey jeg har aldrig sat jeg var klog på loven, sagde bare det dommeren sagde til mig, da jeg ankede min sag og fik medhold for 2 år siden...

    Men igen så kan jeg jo sige det sammen den anden vej rundt. Men det stopper her for mig.


  • #29   17. okt 2014 TS hvis du er så sikker på du ikke har kørt væsentlig for stærkt i 50 zonen, så er det bare om at kræve videoen bliver sendt ind til udmåling - så bliver videoen gennemgået "billede-for-billede" og på den måde op målt præcist ud fra kendetegn på vejen så som kantpæle m.m.
    Men når / hvis den så kommer tilbage og du er opmålt til over 65 km/t i 50 zonen, så er der et ekstra klip med i regnskabet sammen med det klip (Lige 1 km/t under frakendelse) du får for de 96 i 60 zonen.


  • #30   17. okt 2014 Henrik du fik medhold da det var på en længere strækning. Hvor lang var den strækning, det oplyser du jo mærkelig ikke. snakker vi om 2 eller 10 km? Vi har da bevist du kan få flere bøder. loven siger ikke det kun er ved flugt forsøg. ser da lige om jeg kan finde det klip smiley så burde du jo svare på hvor længe de har fulgt dig smiley

  • #31   17. okt 2014 Der blev ikke optaget nogen video på mig.

    Jeg fik bare at vide han havde målt mig til 96 i 50 zone hvilket udløser betinget frakendelse.


  • #32   17. okt 2014 se hvad han sender til dig når han får gjort sig færdig - er du ikke enig i resultatet så er det jo bare at gå i retten med den.

  • #33   17. okt 2014 ud fra hvad du skriver i start tråden, så kan du jo vente dig en frakendelse og yderligere have et klip i kortet når du har generhvervet det.

  • #34   17. okt 2014 De vil jo kun kunne give mig 1 bøde for farten.
    Det jeg er i tvivl om, er bare om jeg kan hive betjenten i rette i troen om at jeg kan slippe for en frakendelse da hele forløbet er sket i en 60 zone og ikke 50.


  • #36   17. okt 2014 argh det er vidst en ommer Deutsche_ smiley
    You do the crime, You do the time smiley

    Eller helt original:
    "don't do the crime if you can't do the time"


  • #38   17. okt 2014 Nej, den er efter bogen smiley

  • #39   17. okt 2014 Mark j hvis det er sket i en 60er zone så er det jo ingen tvivl om det, men det lyder jo lidt mærkeligt det du selv skriver.
    Det jeg er i tvivl om, er bare om jeg kan hive betjenten i rette i troen om at jeg kan slippe for en frakendelse da hele forløbet er sket i en 60 zone og ikke 50

    Du kan vel bevise det ikke er sket i en 50er zone. Hvor skete det siden du ikke vil oplyse det?


  • #40   17. okt 2014 Det er vel et gennemsnit på de målte 921 meter der er 96 kmt

  • #41   17. okt 2014 Jeg er lige kørt samme strækning, og ca. På midten af det stykke hvor han måler mig, skifter det fra 50 til 60.
    Så jeg undrer mig om, om han kan tillade sig at tage det som 50 zone, selv om han stopper mig i en 60 zone.


  • #42   17. okt 2014 Mark J hvem siger det skal gå efter hvad zone han stopper dig i? Der er da ingen lov der siger at køre du ind en en 60 zone fra en 50 zone at målingen så skal gælde fra 60 zone hvor har du den idé fra?

  • #43   17. okt 2014 Det siger jeg heller ikke.
    Men i det jeg er sikker på jeg ikke kører mere end 75 kmt i 50 zonen.
    Så vil jeg gerne vide om der er nogle regler for måling i forskellige fart zoner.

    Det ville jo være yderst mærkeligt, hvis en betjent starter en måling i en 50 zone. Og dømmer mig for at kører 88 selvom det er skiftet til en 80 zone.


  • #44   17. okt 2014 Hallo du har stadig kørt for stærkt i 50 zone selvom du kommer over i en 80 zone så regner de din fart ud i den 50 zone. Det bliver da ikke en lavere bøde fordi du går fra 50 til 80 når du køre for stærkt i en 50 zone. bøden gælder jo kun for en zone for hulen da også

  • #45   17. okt 2014 Jeg tror vi misforstår hinanden.

    De starter jo målingen i en 50 zone, og der kører jeg 75 hvilket vil give mig en bøde, men de måler det jo over i en anden zone. hvor jeg må kører 60. Og der måler de mig til 96.
    Men de tager det jo som om det hele er en 50 zone hvilket det ikke er.

    Det lyder måske meget umuligt, men hvis de tager det som en 60 mister jeg ikke kortet, hvis 50 så gør jeg.


  • #46   17. okt 2014 Hvor var det henne

  • #47   17. okt 2014 I Kolding, ved munkensdam gymnasium, en vej der fører ud af byen.

  • #48   17. okt 2014 Så tag den i retten hvis du kan bevise det ikke passer

  • #49   17. okt 2014 Det vil jeg sagtens kunne.

    Men hvordan tager de det så?
    Regner du ud til hvad jeg ca. Kørte i 50 zonen og 60 zonen?


  • #50   17. okt 2014 Hvordan kan du bevise det?
    vi kan ikke sige hvad de gør tag den i retten


  • #51   17. okt 2014 Han sagde han havde målt mig i 921 meter, hvilket jeg så på hans scanner i hans bil, og fra det lyskryds hvor jeg starter og de sætter efter mig, er det 50 zone, Men efter ca. 300 meter skifter det til 60 zone, da der jo er vej skilte.

    Jeg vil jo altid kunne sige jeg ikke nedsatte farten yderlige da det var skiftet til en 60 zone?


  • #53   17. okt 2014 Hvis det ikke passer så har du jo et problem hvis scanneren har gemt målingen Så at lyve er en dårlig idé

  • #54   17. okt 2014 var det på hylkedalvej efter 7-eleven?

  • #55   17. okt 2014 Deter noget der ikke passer for hvis det er ud af byen ud forbi 7elleven så er det 60 km zone fra gym og hele vejen ud

  • #56   17. okt 2014 Jeg blev stoppet lige ud foran 7 eleven.
    Så 921 meter ind mod byen derfra startede målingen.


  • #57   17. okt 2014 hvorfor er det lige du vil gå igennem retten med det, betal dog bøden når du har dummet dig.

  • #59   18. okt 2014 Jeg vil gå igennem rette, da jeg enten får en bøde og et klip, eller mister mit kørekort.

  • #60   18. okt 2014 Så tag den endelig i retten, men husk at skrive sagens udfald i dette indlæg. For chancen for at vinde en retssag over politiet, er lige så lav, som at få 7 rigtige i Lotto. Specielt når du reelt har dummet dig og det ikke bare er opdigtede sigtelser de har på dig.

  • #61   18. okt 2014 Han skal lave en ny måling på min. 200m for hver bøde du får smiley

  • #62   18. okt 2014 det udstyr politiet bruger er afbalanceret ret ofte, så chancen for at du får ret er lille som mange andre skriver til dig. kalibreret hedder det jo egentlig.

  • #63   18. okt 2014 Tag det "som en mand" og æd bøden og straffen...er du som kun 19 årig ude og lave den slags syntes jeg sgu det er fortjent at du mister kortet (undskyld men sådan er det)

    Har selv en kammerat på samme alder der lige har lavet lidt "ala det samme" dog på motorvej, han æder bøden og straffen og må op igen...og han fik også min mening, og indrømmede bare at det var dumt...

    tror ikke du får noget som helst ud af at hive ham i retten...


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Svar: 3
    #64   21. okt 2014 Hvis målingen er en gennemsnitsmåling i en blandet 50 kmt og 60 kmt zone, og den kommer frem til 96 kmt, så kan du da ikke slippe for en betinget frakendelse af kørekortet? Du kan jo ikke argumentere for at du både har kørt max 80 kmt i 50'er zonen og max 96 i 60'er zonen, når snittet har været 96 kmt smiley
    Excel fortæller mig, at hvis du har kørt 200 m med 80 kmt, og på et splitsekund har fået raketten op til 101,64 kmt og kørt 721 m mere, så giver det et snit på 96 kmt.
    Selv hvis man tager de 3 kmt "rabat" med som de ofte giver, så redder det dig ikke. Samme regnestykke, men 83 kmt, ender med 100,3 kmt i 60'er zonen, og det er stadig mere end 60 kmt + 60 % + 3 kmt.


  • #65   21. okt 2014 Betjenten som stoppede mig, sagde at han havde målt mig til at kører 96 i en zone hvor 50 er Max, han sagde derefter at hastigheden var målt over 921 meter.

    Den kvindelige betjent der var med, som lavede sprit test osv, kiggede forbavsede op pp skiltet da hun så det, så jeg er ikke helt sikker på om de har tænkt over det.

    De fortalte mig at de faktisk var på vej tilbage til Vejle hvor de var fra, og at jeg var uheldig at jeg var den sidste de tog.


  • Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Svar: 38
    #66   22. okt 2014 Hvis du har "nøjedes" med 75 km/h over 300 m i 50 km/h-zone, har du kørt 103,9 km/h i 60 km/h-zonen i gennemsnit. Det har i hvert fald taget dig tre sekunder at nå op på din sluthastighed, så højeste hastighed har været en del over de ca. 104.
    Du kan vende og dreje dig, som du vil, og røven vender altid bagud!
    Du må tage det, som den dreng du er og erkende, at dumhed nogle gange straffes.


  • Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Svar: 38
    #68   22. okt 2014 Undskyld, jeg mente ikke dumhed men derimod overmod. Vi andre har bare været heldige. Du har bare matematikken imod dig.

  • #69   27. okt 2014 Hej alle sammen.
    Sagen er afsluttet nu, jeg fik et opkald fra betjenten tidligere idag, som sagde at han havde regnet min straf ud, og havde fundet ud af at jeg blev stoppet i en 60 zone.
    Derfor får jeg 1 klip og en bøde på 3500. Hvis jeg havde kørt 97 i stedet for 96 ville jeg have mistet det.

    Tak for godt feedback alle sammen!


  • #70   27. okt 2014 Så bliver det ikke tættere,vær glad for det smiley

Kommentér på:
fartbøde

Annonce