{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.640 visninger | Oprettet:

Per L
Per L
Tilmeldt:
11. mar 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17

selvrisiko ved hærværk på bil med kasko {{forumTopicSubject}}

hej jeg har været udsat for hærværk på min bil forleden nat i følge tryg skal jeg nu betale selvrisikoen på knap 13.000kr på trods af at bilen var parkeret og jeg altså sov da den blev smadret nu forstår jeg snart ikke noget mere


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  selvrisiko ved hærværk på bil med kasko
  • #1   25. okt 2014 Det skal du, derfor det er meget dumt med en så høj selvrisiko.

    Men har den holdt parkeret på din grund? Så kan du se om du ikke har en forsikring på huset du kan få den til at dække


  • #2   25. okt 2014 Når du ikke har en modpart skal du betale selvrisikoen og så betaler din forsikring resten. Men er det kun den rude så betal selv uden om forsikringen hvis du ikke har en anden forsikring der kan dække, f.eks indbo eller sådan noget, men kig dine forsikrings papire igennem

  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #3   25. okt 2014 ja den holdt på parkeringspladsen lige op af hoved døren og syntes jeg er for dårligt at jeg skal betale ekstra for hærværk

  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #4   25. okt 2014 det er a stolpe siderude og front rude og modparten er der men politiet vil ikke gøre noget i det da der ikke er fotobeviser på det

    profilbillede
  • #5   25. okt 2014 Ja undskyld, men den melding fra Tryg er der altså intet forkert i. Jeg forstår personligt ikke at folk ikke sætter sig ordentligt ind i hvordan de er forsikret.

    Hvis du synes det er urimeligt at du skal betale selvrisiko ved hærværk, så skal du fremover tilkøbe det der hedder friskade til din kaskoforsikring.


  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #6   25. okt 2014 meget muligt men da jeg i sin tid tegnede denne forsikring fik jeg at vide at jeg ikke havde nogen ved selvrisko ved hærværk og skader sket mens bilen er partkeret og tryg er det ikke første gang i den tid jeg har haft at de klokker i det


  • #7   25. okt 2014 du har da vidst kneppet den forkerte mands kæreste... smiley

  • #8   25. okt 2014 Derfor skal man altid læse policen igennem. Så opdager man hvis der er selvrisiko ved evt skader.

  • #9   25. okt 2014 Af hvem? Af assurandøren som tjener fedt på at sælge dig forsikringer, eller af den 22-årige praktikant hos kundeservice som er oplært på et én-dagskursus?

    Jeg synes stadig ikke det er at sætte sig ind i tingene.

    Forsikringsbetingelser kan gennemlæses på den halve tid af en krimiroman, og når de har betydning for nærmest alt hvad der har værdi i ens liv, inklusiv én selv, så forstår jeg ikke at så få ofrer de par timer på at læse hvordan, hvorfor og hvornår man er forsikret, og ikke mindst om der mangler den dækning der kan vise sig vital i sidste ende.

    Men hver sin holdning, bevares.


  • #10   25. okt 2014 Brian B
    Før friskaden dækker hærværk, så skal der være en kendt skadesvolder.


  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #11   25. okt 2014 skader volderen kender både jeg og politiet men politiet vil have fotobeviser før de vil gøre mere ved sagen udover at notere den som hærværk


  • #12   25. okt 2014 Ja uden beviser går den jo ikke.
    Ellers kan man jo få dækket alle skader uden selvrisiko med friskadedækning. Sådan hænger forsikringer jo ikke sammen.


  • #13   25. okt 2014 Per L du fik at vide? ja men du læste vel betingelserne da de kom med posten.

    3.
    Selvrisiko
    3.1
    Aftalt selvrisiko
    Den aftalte selvrisiko fremgår af policen.
    Selvrisikoen gælder for enhver skade.
    Hvis der ved den samme begivenhed forvoldes
    både ansvars- og kaskoskade, beregnes der selvrisiko som for én skade.
    Der er dog ingen selvrisiko ved:
    a)
    skader, der er indtruffet ved brand, eksplosion,
    lynnedslag eller tyveri
    b)
    skader som følge af, at genstande * falder ned
    på bilen
    c)
    skader, der er sket ved hærværk forvoldt af en
    kendt ansvarlig skadevolder

    *
    d)
    skader, der alene dækkes under Redningsfor
    -
    sikring i udlandet, Tryg Vejhjælp, Udvidet Tryg
    Vejhjælp eller Førerforsikring
    e)
    personskade på tredjemand jf. Færdselsloven §
    103, stk. 1, hvis føreren af den forsikrede bil er
    uden skyld i skaden


  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #14   25. okt 2014 ja det har jeg kunne læse på deres hjemmeside jeg har endnu ikke modtaget noget på skrift faktisk

    så svært at læse noget der ikke er modtaget


  • #15   25. okt 2014 Har de ikke sendt den i din E-boks.

    Ellers ligger alle Trygs betingelser på deres hjemmeside.


  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #16   25. okt 2014 nej intet fra tryg i min eboks


  • #17   25. okt 2014 _Hvis du nu tænker dig godt om. Så vil det da være en ren tabs forretning for forsikring. Hvis de skulle betale alt ved hærværk. Så ville folk jo smadre deres biler hele tiden, for at få nye dele på den, som de ikke selv skal betale.

  • Professoren
    Professoren Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Svar: 72
    #18   25. okt 2014 i med en ny forrude og siderude max 4500kr og så glem alt andet


  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #19   25. okt 2014 ja så der lige udskiftning af stykket på A stolpen det koster var nede ved syns hallen med billedet og det er en zone b så må gerne udskiftes men det er koster for det skal gøres efter nogle bestemte regler

    og bilen må ikke køre videre før det var lavet for det er ikke sikkerheds mæssigt iorden sagde han


  • Professoren
    Professoren Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Svar: 72
    #20   25. okt 2014 den lille bule har ikke så meget at sige varm den op og bank den ind og spartel den bagefter og man så er der ingen der ser det

  • #21   25. okt 2014 Der er kun et at gøre og det er at kigge på din police og se om du har friskade på
    så slipper du for selvrisiko


  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #22   25. okt 2014 kræver man har fået en police

  • #23   25. okt 2014 har du lige tegnet forsikringen ??

  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #24   25. okt 2014 ja det er ikke længe siden da

  • #25   25. okt 2014 ok,via tilbud eller bare valgt dem ifb med registrering af bil

  • Per L
    Per L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #26   25. okt 2014 ved indregistrering

  • #27   25. okt 2014 Henning p

    Nej han slipper ikke for selvrisiko, det kræver en kendt skadesvolder, og da han ikke kan bevise hvem der har gjort det, så hænger han på selvrisikoen.


  • #28   26. okt 2014 Lad os nu få slået fast en gang for alle hvad en friskade dækning er.

    I første omgang er det selskabs bestemt hvad den indeholder, samt at det ikke er alle selskaber der tilbyder denne dækning, f.eks. I Alm Brand, kan du ikke tegne friskade.

    Men det friskade dækning indeholde, er at den fritager forsikringstager fra at skulle betale selvrisiko ved skader forsaget af: Brand, Eksplotion, Lynnedslag, Tyveri, eller Nedfaldende genstand. I nogle selskaber f.eks. Codan eller Topdanmark dækker man også skader på glas uden selvrisiko, (ved udskiftning af forrude er 1.456kr i selvrisiko i Topdanmark) ind under friskade dækningen.
    I Tryg er friskade dækning ALTID inkluderet i kasko forsikringen.

    Men ens for ALLE forsikringsselskaber, er at forsikringstager ikke skal betale selvrisiko ved skader forvoldt af "Kendt ansvarlig skadevolder" og da man i denne sag ikke kan bevise at det er den mistænkte der har gjort det, vil du altid blive opkrævet selvrisiko uanset om du har friskade eller ej!


Kommentér på:
selvrisiko ved hærværk på bil med kasko

Annonce