{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.319 visninger | Oprettet:

Lys virker ikke efter værkstedbesøg? {{forumTopicSubject}}

Hej. Min bil blev påkørt og skulle have skiftet bagkofanger og en forskærm, samt en liste på forkofangeren.

Men efter disse ting er blevet skiftet, virker mit sidemarkeringslys ikke mere, som sidder netop i kofangeren.
Jeg ringede derfor til mekanikeren, som sagde at de havde klippet nogle ledninger og loddet sammen igen osv. Men at de var så irrede at det nok ikke ville virke.
Derefter sagde han at det ville blive på egen regning hvis det skulle skiftes.

Kan dette være rigtigt? De virkede 100% før de skiftede kofanger!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lys virker ikke efter værkstedbesøg?
  • #1   19. dec 2014 Og det er en Volvo S40 bare til orientering. smiley

  • #2   19. dec 2014 Øhm, kør dog tilbage til værkstedet? Og tag snakken personligt!

  • #3   19. dec 2014 Har jo snakket med dem? Fik jo af vide at det ville være på egen regning. Men ved ikke hvordan jeg står som kunde, og om det bare er ærgerligt for mig, eller at det skal virke efter de har rodet med det.
    Det skal lige siges at de lygter koster 300 kr stykket.


  • #4   19. dec 2014 I og med de har rodet med det, så skal de også gøre arbejdet færdigt.


  • #5   19. dec 2014 Ring til forsikrings selvskabet og forklar dem sagen og sig du har snakket med værkstedet og fortæl hvad de har sagt og sig at nu er din bil stillet dårligere end tidligere , så skal de nok tage den derfra

  • #6   19. dec 2014 Tak. Ja synes fandeme det er for dårligt.
    Men det var ikke det eneste. Blinklyset var ikke skruet fast foran, og tågelyset virker heller ikke efter..


  • #7   19. dec 2014 Det er jo ikke værkstedets skyld at det du havde som før som virkede..

    Du har jo fået grunden af dem til hvorfor det ikke virker.... og derfor på egen regning...

    lidt ligesom at en mekker skal skifte noget på en bil, men for at komme ind til det, kan der knække bolte, og der er noget man som kunde bare må tage med.

    Men at de ikke har lavet det i første omgang, og snakket med din om hvad i gør inden de udleverer bilen til dig er da dårligt service...


  • #8   19. dec 2014 Jeg vil da klart mene at hvis en mekaniker knækker en bolt, skal han selv udbedre skaden? Lad os nu antage at mekanikeren skal spænde hjulboltene og han knækker bolten. Skal han så også bare sige ærgerligt, og sætte det på regningen?

  • #11   19. dec 2014 Det er denne her der er tale om: http://www.thansen.dk/bil/autoreservedele/n360195032/?regnr=XC47431&tid=6357&refloc=1&regnrrecid=2069097&group=1800&refloc=3#top

    Jeg pillede lige hurtigt lygten af og kiggede ind. Kan se at de efter de første 5 cm har klippet ledningerne over, og derfter sat dem sammen igen. I stedet for bare at skille den ad ved kontakten?


  • #12   19. dec 2014 Søren E at en bolt kan knække (alt efter hvad det er og sån selvfølgelig) kan sagtens komme på din regning-
    og hvis det ikk virker nu pga det er irret så er det jo ikk deres skyld og jo heller ikk pga skaden.


  • #13   19. dec 2014 Har du ringet til forsikringen og hvad siger de til det ?
    og tag endelig billeder af de har klippet ledningen og spørg om det er normalt man klipper ledningen istedet for at pille den af som beregnet ved kontakten


  • #14   19. dec 2014 Pølse så du mener mekanikeren skal erstatte og lave ting der er i så dårlig stand, at hvis han røre ved det falder det fra hinanden? nej skal han ikke. Det er ikke hans skyld hvis ledningsnettet er defekt. Det er ikke ham der skal skifte ledningerne hvis de er irret op inden i. Han skal erstatte hvis han ødelægger ting, men sgu ikke gamle irrede kableri bilen.

  • #15   19. dec 2014 Men de virkede jo før han skilte det ad? Derfor må man vel antage at lednigsnettet ikke har været defekt, da der stadig kom strøm frem til dem?
    Det er jo efter han har klippet ledninger over og sat dem sammen igen at de ikke virker. At han siger at ledningerne er irret, lyder bare som en dårlig undskyldning for ikke at påtage sig ansvaret for at de ikke virker.


  • #16   19. dec 2014 har du tjekket om der er sprunget en sikring?

  • #17   19. dec 2014 Der er stadig en i forkofangeren der virker. Men det er jo sjovt nok også den eneste de ikke har haft brug for at pille ved.

  • #18   19. dec 2014 altså nu er det jo ikke så meget de kan ødelægge ved en lygte, så mon ikke kablet er irret som han siger? har du selv tjekket om pæren virker?

  • #20   19. dec 2014 Pølse Hold nu op det skal han jo ikke. For så kan alle jo køre deres skrammelkasse på værksted. OG i det han løfter den oop på liften falder lortet fra hinanden. Så efter din holdning skal mekanikeren betale for en ny bil til kunden. Nej nej du. Det er ikke hans skyld at kablerne er irret inden i

  • #21   19. dec 2014 Det er som om du ikke rigtig forstår at lygterne virkede til at starte med? Så er det da pudsigt at de lige pludselig er irret i begge sider, og ikke kan lyse mere.

  • #22   19. dec 2014 søren E jeg forstår da ude mærket hvad du skriver. Bilen virkede da også inden den kom på liften. Men var i så ringe stand at man ikke kunne røre ved den uden den gik i stykker. Og det er da på ingen måden mekanikerens skyld at bilen er i dårlig stand.. Skal mekanikeren så også betale et nyt udstødning fordi det falder af men han laver bilen? pga det er så gennemrustet?

  • #23   19. dec 2014 Biler går altid istykker efter værkstedsbesøg... den har man hørt 1mia gange efterhånden, og folk fatter bare ikke at mekanikeren ikke kan gøre ved, det er noget gammelt lor* folk køre i.

    skal en tagdækker der lige skal skifte 2 tagsten også betale det hele når hele lortet ryger ned pga. det er i ringe stand? nej den hænger du sku selv på ( eller rettere, din forsikring )


  • #24   19. dec 2014 Det du skriver giver ingen mening. Selvfølgelig skal han ikke betale for en ny udstødning hvis han kun har skiftet olie. Men det er jo heller ikke det der er problemet. De har klippet mine ledninger over og loddet dem sammen (med nye ledninger ser det ud til) bagefter. Og faktum er at de ikke virker?

  • #25   19. dec 2014 søren E hvorfor skal han så erstatte ledninger der er i så dårlig stand at de ikke kan lede strømmen mere? Du startede jo ikke med at siger der var nye ledninger på vel. Du kommer jo så kun med halve oplysninger

  • #26   19. dec 2014 Jeg kan ikke se om de har skiftet ledninger? Jeg har ikke haft skilt det ad før i dag. Men de ledninger jeg kan se med det blotte øje, ser ikke dårlige ud?

  • #27   19. dec 2014 Søren E du skriver sgu da lige

    # 24 19 minutter siden

    Det du skriver giver ingen mening. Selvfølgelig skal han ikke betale for en ny udstødning hvis han kun har skiftet olie. Men det er jo heller ikke det der er problemet. De har klippet mine ledninger over og loddet dem sammen (med nye ledninger ser det ud til) bagefter. Og faktum er at de ikke virker? så hvad skal folk gå efter? så det er da det du skriver, som ikke hænger sammen. så er der skiftet ledninger eller ej?


  • #28   19. dec 2014 Selvfølgelig skal det virke efter skaden er udbedret, du som kunde skal holdes skadefri, så må de (værkstedet) tage snakken med forsikringen

  • #29   19. dec 2014 hvis han sige de er irrede så tro på det, eller så kør dog ned og sig du godt vil ha de viser dig hvor de er så irrede så de ikk virker! og meget muligt de virkede da du aflevere men det irre jo mere og mere med tiden og så ligepludselig er der jo ikk noget strøm til, sån er det jo bare og hvis de ikk virker pga ir så det jo hverken værkstedet eller forsikringen der skal dække det.

    du for intet udad at diskutere det her, tag dog hen på værkstedet skal du jo ligemeget hvad hvis der skal ske noget...


  • #30   19. dec 2014 Nogle gange når man klipper ledninger over kan kobberet blive sort indeni, og de er umulige at lodde, MEN strømmen kan sagtens gå igennem, og der jo andre måder at samle ledninger på end at lodde dem, hvis de har klippet dem er det kun fordi det skulle gå hurtigt, måske for hurtigt

  • Alexander A
    Alexander A Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 44
    #32   19. dec 2014 Jeg tror desværre selv du må til lommerne. Jeg havde min bil forbi Schmiedmann, der skulle lave en samling ved udstødningen før katalysatioren og vaske motoren. Da jeg havde betalt 3.XXX kr., kører jeg 50 meter hen af vejen og pludselig lyser motorlampen. Det viser sig at en lambdasonde før katalysatoren er gået, så det kostede mig yderligere 2.XXX kr., selvom det egentlig var en skade der skete under værkstedsbesøget.

  • #33   19. dec 2014 Pølse det er den da også blevet. Det er de samme kabler der er i. At kablerne er irret er vel ikke mekanikerens skyld. Så han skal da ikke skifte dele ud når den skal afleveres i samme stand. Hvis jeg nu har 100watt pære i mine lygter og stikket smelter og bliver porøs. Er det mekanikerens skyld? og er det ham der skal betale nytstik, hvis jeg skal have noget lavet, hvor stik går i stykker fordi lygterne skal af?

    For vi kender jo åbenbart ikke hele sagen, da der jo bliver påstået der er skiftet ledning, men senere er der ikke.


  • #35   19. dec 2014 jesus man sæt et nyt stykke kabel i og færdig. Kan sgu da ikke være så svært. Sikker et stort problem folk laver ud af en lygte der ikke virker. lod et nyt på og færdig tager da ikke en helveds tid. kom da videre

  • #36   19. dec 2014 Har ikke lige læstalle tråde, men hvis vi skal skifte f.eks tårnlejer på en bil, og stabilisatorboltene går til, og øverste bolte i fjederskålene knækker fordi de er gl og rustne, så skal kunden sku betale. Jeg reparerer bilerne, jeg bygger dem ikke.
    Der er rigtig mange biler hvor ledningerne er sågrønne af ir at man ikke kan lodde den, så må man ty til klemme kabelsko, ikke den rigtige løsning.

    Det nøjagtig den måde værksteder i autobutler kæden, samt andre kendte steder tjener kassen på,

    Kunde beder om pris på tandremsskift, fint. Tandrem. 400kr. Plus montering 3 timer eller lign. Bilen ind. Uhhhh din tandremsstrammer er slidt, og der er slør i vandpumpen, din ribrem er mør osv osv. Det en måde at tage røven på folk på, men de dår reppen ind, og folk kan jo sige nej til at få skiftet delene, men nu er set jo nemere når det nu skildt ad.


  • #38   19. dec 2014 Pølse forsikring Skal sgu da stadig kun betale det er er skadet ved uheld sgu da ikke normal slitage på lednings nettet.

  • #40   19. dec 2014 Hvis det ikke kan laves så kontakter man da kunden og forklare hvad der er galt og aftaler en pris for det,man aflevere da ikke bilen med defekte lygter.

    Jeg har for nylig fået lavet bremser på min ford varevogn og der ringede mekaniker squ da og fortalte at bremserør var tæret og burde skiftes,hvilket jeg godkendte uden bøvl,det er da god service


  • #41   19. dec 2014 Fejl opstået under reparation, dækkes af kunden, mekanikeren ødelægger jo intet for sjovs skyld eller med vilje.

  • #42   19. dec 2014 pølse det er dig der skal forstå forsikringen har for fanden da intet med denne sag at gøre. Det vil være præsis det samme hvis du efter en front ulykke køre din bil på værksted. Og mekkeren kommer til at smide en fast nøgle igennem bagruden. Og du så siger det skal på forsikrings sagen. NEJ den skal han selv betale altså mekkeren Forsikringen skal for helvede da kun dække de skader der er ved på ulykkes tidspunket. Du er da seriøst ude hvor du ikke kan bunde nu. Forsikringen skal sguda på igen måde dække andre skader der opstå senere på andre ting. Ja læs din betingelser. Må ikke være ringere stillet på den skide skade der er sket i ulykken for fanden sgu da ikke på ting der går i stykket på andet, som ikke har noget med den ulykke at gøre for fanden.

  • #43   19. dec 2014 Pølseværsgo at finde hvor det står http://www.tryg.dk/media/Betingelser-Bilforsikring_08N1_75-4860.pdf der står at den skade skal laves så bilen var som før SKADEN en rådden kabel har for fanden da intet med den skide skade at gøre så den har intet med den skide forsikrings sag at gøre. Smadre du en for kofanger så skal de for fanden da ikke dække din sprunget rude der var der før skaden og som slet intet har med den skide ulykke at gøre jesus hvor tungnem kan man da være

  • #44   19. dec 2014 42. Ingen grund til den tone.
    Men vil stdig mene kunden selv skal betale, det ikke mekkerens skyld hans vogn er irret op


  • #45   19. dec 2014 Eksempel:
    Kender en som har en autotrailer, hvis der var en som kørte ind i den, så havde de fået et problem, for alle kabler var ødelagt på den pga at den har været kørt under vand, skulle værkstedet så fixe dem også?


  • #46   19. dec 2014 johan jo ellers forstår pølsen det jo ikke. Det er da logisk at ledningen ikke dækkes af forsikringen når det intet har med ulykken at gøre.

  • #47   19. dec 2014 Nej dækkes ikke, men mekanikeren kan melde den videre til forikringen/taksator, som så måske. Måske godkender videre rep, men ellers er jeg vrundlæggende enig med dig, men kan også se det trælse fra kundens side.

  • #48   19. dec 2014 johan ja men det er vel bare så lille en ting at det er nemmer selv at lave det end at gøre det til så stort et problem. Med mindre det jo ikke kun er et kabel der er irret

  • #49   20. dec 2014 Enig, hvis man har bare lidt trknisk snilde, men der findes folk med 10 tommelfingre

  • #50   20. dec 2014 Pølse & Søren E

    Lygten er vel blevet sat over i den nye kofanger, eller er der noget jeg har misforstået.. ?

    Så er det jo sikkert ikke kun ledningerne den er galt med. ?

    Forsikringen bestemmer lidt hvad der skal laves på bilen, så du skal nok gå til dem, og hverken værkstedet eller folk på bilgalleri.

    Jeg har set folk der er blevet påkørt, og en skærmkant eller bagskærm skulle skiftes, men hvis der er rust i inderskærmen, ja så må folk selv betane for den reperation.
    For forsikringen skal ikke lave det bedre end det var.

    Din lygte kan jo være blevet defekt ved et skift. for ledningerne han har klippet er sikkert ikke så irret, som du måske tror, og måske har du misforstået noget..

    Hvis man selv efterfølgende piller roder og raget på diverse reperationer, ja så skal de jo slet ikke længere betale for dig. men det skal du selv.

    Det er utroligt så langt en tråd kan blive, og at folk altid skal puste sig op.

    Og nej en makanikker kommer IKKE til at knække en hjulbolt....

    Man mange andre bolte kan knække, især hvis de er rustne eller hovedet på en møtrik eller en bolt er helt væk.

    Hvis man skal have skiftet en lamdba sonde foreksempel, og udstødningen er i en meget dårlig forfatning, så man ikke bare kan skrue en ny i, må da ligge på kundens regning, da udstødningen er i dårlig stand.

    Mener nu også at jeg skrev at det ikke er god service... hvis jeg husker ret...



  • #51   20. dec 2014 Er der ikke noget med at Hyundai H1 har hjulbolte der er links i den ene side af bilen, der kan man jo så komme til at skrue dem over hvis man har for kraftig en luftnøgle?

  • #52   22. dec 2014 smiley

    Skal jeg ikke kunne sige.. men så bruger men jo nok også for kraftig værktøj...

    Vil jeg da tro....


Kommentér på:
Lys virker ikke efter værkstedbesøg?

Annonce