{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

Totaltskadet Starlet {{forumTopicSubject}}

Jeg er i den uheldige situation, at min nyindkøbte Toyota Starlet har været med i et færdselsuhel her til aften/nat smiley heldigvis skete der ikke noget alvorligt med dem i bilen, dog måtte de klippe taget på bilen der blev hurtigt erklæret død.
Mit spørgsmål er; hvad gør jeg med erstatning? (Modpart har taget hele skylden) tænker bare, at jeg havde købt bilen for to ugersiden da den var ret unik idet at det var en garage bil der kun havde kørt 48.500km siden 96, hvortil den var nysynet med nye bremser, udstødning og ny serviceret. Mener selv det var et super køb, men problemet er at jeg ikke kan finde nogle tilsvarende på markedet. Hvad tror i jeg kan forvente, for gider ikke nøjes med 10.000kr som en gammel Starlet med 300.000km på klokken koster.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Totaltskadet Starlet
  • #1   7. mar 2015 Du har sikkert gjort en go handel og fået den gamle Svend til en go pris... Brug din egen købskontrakt som argumentation... Find billeder der viser bilens stand frem fra salgsannoncen ( hvis der var en).. Tag de biler med laveste km og argumenter derudfra

  • #2   7. mar 2015 Du må forhandle med taksatoren, omkring det beløb du vil have.. Men du får jo næppe mere, end hvad du selv har givet for den.

    Går ikke ud fra du havde kasko på den gamle bil? Hvis ikke skal du nok forberede dig på en kamp, med modpartens forsikring, da du så ikke har nogen til at tage kampen for dig (egen forsikring ved kasko).

    Må man spørge, hvordan uheldet skete? Havde du lånt bilen ud?


  • #4   7. mar 2015 snak med taksatoren, de os mennesker og kan sagtens forhandles med ! mvh. pladesmeden.

  • #5   7. mar 2015 ALDRIG tak ja til det første eller for den sags skyld andet tilbud taksatoren kommer med! Bliv ved med at holde på dit krav, eventuel find noget tilsvarende i udlandet og argumenter for omkostningerne for at få den hjem og på plader.!

    Kender flere der har hentet på 10-20-30 tusinde kroner på blot at holde på deres ret og argumentere samt føre bevis for, hvorfor deres bil var mere værd end det taksatoren kunne finde frem på nettet!


  • #7   7. mar 2015 Jeg fik taksator fra 16.000 til 26.000 kr. igår, forhandle, snak sammen stille og roligt, ordentlig tone, det kan sagtens lade sig gøre hvis dine argumenter er okay.

  • #8   7. mar 2015 Du skal argumentere så meget som overhovedet muligt, og overbevise ham om markedsværdien på sådan en bil, kom evt. med nogle lignende biler til salg, da min corolla blev totalskadet gik jeg fra 45.000 til 55.000. blot ved at argumentere for den stand bilen var i, trods årgangen.

  • #9   7. mar 2015 Tak for hjælpen, jeg kan desværre ikke snakke med forsikringen før på mandag! men vil da også blive noget negativ hvis de ikke kan tilbyde mig en fornuftig pris for den. Ved godt jeg aldrig finder en Starlet der står som ny og kun har kørt 48tkm igen. Men så må de matche en pris så jeg kommer småttærendes på som muligt smiley

    Lidt fun fact: har ejet bilen i 13dage, og jeg har kun kørt i den i 2 dage hvor jeg sammenlagt nåede at køre 150km i den, i mellemtiden har min kæreste haft bilen og var så uheldig at der var en der kørte ind i hende i aftes/nat.


Kommentér på:
Totaltskadet Starlet

Annonce