{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.744 visninger | Oprettet:

Pi
Pi
Tilmeldt:
24. apr 2015
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 9 Svar: 34

Kilometer årligt forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Vi skal til at tegne forsikring og er blevet i tvivl om konsekvensen hvis man køre ovre kilometertallet årligt?
Vi tænker at angive 20.000 km årligt da vi nogle gange tager til sverige(624 km frem og tilbage) og så selfølgeligt køre den dagligt. Derudover skal den køre vinduespudsning på deltid(senere fuldtid) smiley
Har i svaret? Og hvad kører i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kilometer årligt forsikring
  • #1   4. maj 2015 De kan i yderste tilfælde nægte at betale en skade hvis den har kørt forlangt.

    Jeg køre 45000om året og føler ikke jeg køre ret meget.

    Undersøg prisforskelle. På fri kilometer kostede 300kr mere end 20.000km for mig.


  • #2   4. maj 2015 De modregner jo bare det i erstatningen hvis i kører mere end det i opgiver.

    Kørselsforbrug

    Print
    Tip en ven

    Prisen på din bilforsikring afhænger af, hvor mange kilometer du kører om året. Hvis dit kørselsforbrug har ændret sig, men stadig ligger indenfor samme km-interval som tidligere, vil det ikke have nogen pris- eller dækningsmæssig konsekvens. Du kan læse mere om kørselsforbrug i betingelsernes afsnit 4 punkt 4.3.6. Hent betingelser for bilforsikring med overskud (pdf)

    4.3.6 I forbindelse med tegning af forsikringen og ved skade skal bilens kilometertæller aflæses og oplyses til GF Forsikring. Endvidere skal det forventede årlige kørselsforbrug oplyses. Kilometerstanden og det aftalte kørselsforbrug er noteret på policen.
    4.3.6.1 Prisen er fastsat ud fra forsikringstagerens oplysninger om det årlige kørselsforbrug.
    4.3.6.2 Hvis der sker ændringer i det årlige kørselsforbrug, skal forsikringstageren straks give GF Forsikring besked og samtidig oplyse ny kilometerstand.
    4.3.6.3 Æ ndringer i det årlige kørselsforbrug kan resultere i, at prisen stiger eller falder. Ændringen gælder fra det tidspunkt, hvor GF Forsikring har modtaget besked, medmindre ændringen har betydning for risikofastsættelsen for hele forsikringsåret*.
    4.3.6.4 Ved skade skal bilens kilometertæller aflæses. Hvis det årlige kørselsforbrug har været højere end det, der fremgår af policen/den seneste registrerede aflæsning, og den beregnede tilladte kilometerstand derfor er overskredet, bliver skaden på bilen erstattet forholdsmæssigt*. Dette bevirker, at erstatningen svarer til forholdet mellem den betalte pris og den pris, der skulle have været betalt. Sker der en ansvarsskade, har GF Forsikring på samme måde ret til at kræve udbetalte beløb tilbagebetalt.
    4.3.6.5 E rstattes skaden forholdsmæssigt*, kan erstatningen højst reduceres med 36.073 kr. (basisår* 2014) pr. skade


  • #3   4. maj 2015 Eforsikring har fri km smiley

  • #4   4. maj 2015 michael i ja men så har de andre regler du lige skal opfylde, som andre forsikringer ikke har bla.

    Bilforsikring - Forudsætninger
    Forsikrings Gruppe: Person- og Varebiler til privat brug (Papegøjeplader)
    Ved højere nyværdi, egenvægt over 1800 kg. eller mere end 175 hk:
    Kontakt os for personligt tilbud.
    Bemærk:
    Hvis under 25 år: Du skal have min. 3 års kørselserfaring (kørekort i min. 3 år).


  • #6   4. maj 2015 Og husk at oplys den skal kører erhverv også. Da det også kan betyde noget når man skal tegne forsikringen.

  • #7   4. maj 2015 Hos FDM forsikring er der ikke nogen km-begrænsning..

  • #8   4. maj 2015 Så hvis vi i september opdager at vi nærmer os de 20.000 km så kan vi kontakte forsikringen og få den hævet uden problemer? Har vi kørt 18.000 i september og får en skade efter 18.000 km, men ikke er gået over 20.000, så skal forsikringen vel stadig dække aftalen fuldt?
    Har jeg forstået det rigtigt? smiley Og tusind tak for hjælpen!


  • #9   4. maj 2015 Pi L ja rigtigt. Har selv været ude for at kørte 20.000 om året, og så skulle starte på ny job men det blev udsat i 9 måneder så kom jeg ned på 5000 km årligt. Og der ringede jeg bare ind i november måned og fik det sat ned. Og fik penge retur.

  • #11   5. maj 2015 Skønno, så har i redet vores bekymring ud! smiley

Kommentér på:
Kilometer årligt forsikring

Annonce