{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.012 visninger | Oprettet:

Michael L
Michael L
Tilmeldt:
18. maj 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Kørsel i norsk-indregistreret bil {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have en norsk indregistreret Tesla model S med til Danmark en weekend over onsdag - mandag og tænker om det er prøvemærker som kan gøre dette lovligt for mig. bilen skal kører fra Fredrikshavn til hjemadressen og 5 dage senere den anden vej igen.

Jeg skal kører bilen frem og tilbage (dansk statsborger)
Bilens ejer er norsk (privat)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel i norsk-indregistreret bil
  • #1   18. maj 2015 Først .. Af hvilken grund køre du i bilen ? .. Arbejder du evt. i Norge så det er chefens/firma bil ?

    Der er ikke prøveplader e.l. du kan køre på .. Men i visse tilfælde kan du fuldtud lovligt køre den i DK

    Desuden er skat/politi ikke på jagt efter biler på norske plader


  • #2   18. maj 2015 Bilen skal være afmeldt for at få prøvemærker på (Jeg ved dog ikke om de kan tjekke udenlandske biler)

    Ellers er der bestemte regler for brug af prøvemærker. ("Joy ride" er ikke en af dem), men måske i forbindelse med et evt. køb ??


  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #3   18. maj 2015 ansat i norge og prøve/test kører bilen til Dk for fremtidig køb. jeg må ikke kører en udenlansk bil i dk når eieren ikke er med.


  • #4   18. maj 2015 Få en med norsk firma til at lave en arbejdskontrakt med dit navn

    Denne har du med i bilen hvis DK pølleti eller skvat stopper dig

    Med arbejde i Norge må du gerne køre fra og til Norge i en norsk regget bil


  • #5   18. maj 2015 Michael L .. Jo hvis du har job i Norge må du gerne bruge bilen frem og tilbage til job men ikke andet.. Altså ikke noget med at flashe den foran den lokale fakta for at hente dagligvare o.l.


  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   18. maj 2015 det er jo ikke en arbejdsbil, den er registreret privat i norge. samtidig er der ikke søgt om disp ved skat for Grænse til hjem kørsel for udenlanske arbejdere.. ( der er der heller ikke tid til smiley og hva sker der hvis jeg bliver stoppet ? skal jeg betale registreringsafgiften ?;)

  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   18. maj 2015 "Med en registreringsafgift på 6.389.887 kr. har prøvepladen ikke siddet på en BMW, men noget langt dyrere"

  • #9   18. maj 2015 Hvis jeg var dig ville jeg ringe til Skvat og høre ad, det er sku for risikabelt at tage chancen og blive afkrævet fuld afgift, det kan ruiner dig især når den er privat indregistret i norge.
    Der er mange ting som det hele afhænger af f.eks om du har adresse i DK, ved der er noget med tyske indregistret biler, men ved ikke om det samme gælder for norge de er trods alt ikke medlem af EU.


  • #10   18. maj 2015 Michael L ..De gange jeg er blevet stoppet har jeg bare afleveret arbejdskontrakt sammen med kørekortet.. De har aldrig spurt ind til noget
    Jeg boede så også i Norge der.. Men ingen spurte ind til det

    Man køber jo som dansker ikke en norsk bil for at spare penge derfor tjekker de ikke

    Men da jeg blev stoppet i en Polsk bil da brød helvede løs og det skulle tage 1½ time før jeg kom derfra igen trods orden i div papire


  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   18. maj 2015 den er jo afgiftdød i DK så den skal jeg nok betale smiley Skat ville ikke hjælpe den skulle afmeldes i norge og prøveplader på til dk og så baglæns hvis handlen ikke gik igennem. adresse i DK så kan være der den bliver lidt svær.

  • #12   18. maj 2015 Skulle nu mene at med job i Norge så turde jeg godt køre .. Husk arbejdskontrakt

  • Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.378
    #13   18. maj 2015 den kan nok godt snoes og drejes lidt hvis man vil smiley

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1949673
    Kørsel overvejende uden for landets grænser

    SKAT kan tillade, at en person med bopæl her i landet bruger et udenlandsk køretøj, der primært bruges uden for landets grænser, på færdselslovens område i en nærmere angiven periode. Tilladelsen kan gives til kørsel mellem grænsen og den pågældendes bopæl her i landet i forbindelse med fri- eller feriedage. Se registreringsbekendtgørelsen § 25.
    Tilladelsen kan kun gives til privat kørsel.


    og lidt mere her
    http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2091334&vId=0


  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #14   18. maj 2015 det er virkeligt godt det i har fundet smiley jeg skal jo bare leje bilen smiley sågår alt godt. et stk lejekontrakt på vej smiley

  • #16   18. maj 2015 Du skal da stadig have lov af Skat, få nu ringet til dem det er altså dumt bare at håbe den går i værste fald hedder det moms+afgift(afgift =0) og evt bøde. det tager måske en time at komme igennem til skat men så er du sikker.

    Og tror ikke en lejekontrakt fra en privat er gyldig......


  • Bo Victor D
    Bo Victor D Tilmeldt:
    jan 2012

    Svar: 1
    #17   1. aug 2019 Kunne I ikke bare oprette en lejeaftale af bilen??

Kommentér på:
Kørsel i norsk-indregistreret bil

Annonce