{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.672 visninger | Oprettet:

Nicolai M
Nicolai M
Tilmeldt:
29. maj 2015
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11

Hul i vejen 2x smadret fælge {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg er kommet i den uheldige situation at jeg kørte i et hul som er 90x80cm og 9cm dybt.

Har haft kontaktet kommunen som så sendte mig videre til Zacho Lind, som efter jeg havde rykket ham der er ansvarlig for forsikringer omkring 4 gange, anmeldte det til deres forsikring efter 3 uger. plus det har taget 20 dage for forsikringen at vurdere at at jeg ikke kan få erstatning.

Deres argumenter i følge min overbevisning er helt hen i vejret.

De skriver - Vi har fra vores forsikringstager Zacho Lind fået oplyst at de er i gang med et større anlægsprojekt (vejnavn) og der er foretaget trafik afspærring i henhold til godkendt skilteplan, der gælder nedsat hastighed gennem vejarbejdet på 40 km/t. Der føres dagligt tilsyn med både vejarbejdet og skiltningen, og der var intet at bemærke ved gennemgang (dato).

Af de modtagne billeder i sagen fremgår det at der er tale om et hul af ringe dybde som ikke sædvanligvis volder besvær for biler. (HOLD FAST NU) Dette skyldes at biler normalt er bygget til at håndtere endog meget store niveauforskelle; især når hastigheden ikke overstiger 40 km/t. Til sammenligning kan vi oplyse at en bil også skal kunne forcere en kantsten på 12cm ved denne hastighed 40 km/t.

Og så skriver de ellers at jeg skal bevise at Zacho Lind har forsømt at skilte med dårlig vej og diverse. jeg kørte 35 km/t da jeg kørte i det hul og har nu ødelagt en tandstang og 2 fælge, resten bliver tjekket når jeg får en taksator på.

Hvad kan man skrive i forhold til det de har skrevet til mig som lyder helt hen i vejret for vil virkelig gerne prøve at køre den person som har med sagen at gøre bil og se hvor glad hun bliver ved at køre med 40 km/t over 12cm kantsten.

//Nicolai


Kommentarer på:  Hul i vejen 2x smadret fælge
  • #1   29. maj 2015 Hullet skal være over 20 cm dybt...
    Eller var det 25?? Fik jeg at vide ihvertfald af kommunen....


  • Nicolai M
    Nicolai M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #2   29. maj 2015 Det er da rimelig overdrevet vil jeg sige.


  • #3   29. maj 2015 Ja.. Syntes jeg jo os...
    Fik at vide at jeg måtte jo lære at kigge mig for oveni....


  • Nicolai M
    Nicolai M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #4   29. maj 2015 Det er et okay hul vil jeg sige og det ligger i kørebanen

    profilbillede
  • #5   29. maj 2015 Det lyder godt nok ærgerligt. Det er desværre min erfaring at man ligeså godt kan give op imod så store selskaber (har netop fået samme dårlige behandling af TnT, som nægtede erstatning af en transportskade, som de havde forårsaget).

    Men hvor om alting er, kan jeg supplere med at jeg tidligere har fået erstattet dæk og fælg da jeg kørte ned i et hul. Jeg tog et billede hvor jeg havde stillet et alm. kreditkort på højkant i hullet - det kunne kun lige stå der (95mm). Jeg sendte billede, beskrivelse og regningen for dæk/reparation til kommunen. Så gik der 6 mdr. hvor jeg intet hørte (tænkte at alt var glemt) - men pludselig en dag lå der en check i posten... Sikkert mere held end noget andet?? smiley


  • Nicolai M
    Nicolai M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #6   29. maj 2015 Det er nok mere held smiley Men kommunen har frataget sig alt ansvar da de siger Zacho Lind står for det der bliver lavet der nede.

    Men jeg skal nok få erstattet det det er jeg sikker på, ellers tag jeg den bare i retten, for man skal satme ikke påstå at en bil skal kunne kører over en 12cm kansten med 40 km/t.


  • #7   29. maj 2015 "...ellers tager jeg den bare i retten". Held og lykke... du kan hurtigt få svært ved at argumentere for at du har kørt efter forholdene. Bemærk, at det er ikke fordi jeg forsøger at forsvare dem - men problemet er, det er ikke hvad du ved - det er hvad du kan bevise. Det ville nok være nemmere hvis I var mange der havde fået samme fejl... så du ikke stod alene (i retten).

    http://www.fdm.dk/nyheder/saadan-soeger-du-erstatning-skader-efter-frosthuller

    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-27546058:s%C3%A5dan-er-du-stillet-hvis-du-k%C3%B8rer-i-et-hul.html


  • Nicolai M
    Nicolai M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #9   29. maj 2015 Men kan vi blive enige om at hvis de har ført tilsyn lørdag og søndag som de påstår men ikke lige ser at hullet er i vejen og jeg skal kontakte vej og park som siger at det er fuldstændig uforsvarligt at ha sådan et hul på kørebanen. Så burde min sag da være ret go hvis deres tilsyns mænd ikke rigtig har kunne magte opgaven ? så har de vel også handlet forkert ?

  • #10   29. maj 2015 Så længe du er alene om det, så tror jeg altså at det bliver rigtig rigtig svært. Jeg ved slet ikke om det overhovedet kan komme for retten (tænker på om det falder under en bagatelgrænse) - og derudover er der jo risikoen for at du taber (og så skal du også dække deres sagsomkostninger). Men hvis du er medlem af FDM kan deres juridiske afdeling måske hjælpe dig...

  • #11   29. maj 2015 ...og hvis jeg skal være djævelens advokat ville jeg påstå at du ikke kørte efter forholdene (og derved har tabt på forhånd) - og jeg ville argumentere med at du er den eneste som har fået skadet din bil...

  • Nicolai M
    Nicolai M Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 11
    #12   29. maj 2015 Jeg er i dialog med en anden fra forsikringsselskabet så gir lige en update i løbet af næste uge smiley

  • #13   29. maj 2015 Fingers crossed smiley

  • #14   29. maj 2015 måske deres udregninger med de 40 kmt, og 12 cm kantsten, er beregnet efter en stor 4x4 bil, med forstærket stød dæmper smiley bliv ved med at klage, og forslå dem, at tage turen med 40 kmt op over kantsten, i deres personlige bil, da den jo sagtens skulle kunne klare det smiley hc

  • #15   29. maj 2015 Once...
    Hvor vil du hen med den artikel?


  • #16   29. maj 2015 Jimmi at der ikke er et krav til antal cm

  • #17   29. maj 2015 Kæft en gang sludder de har skrevet til dig.

    Det stå ingen steder et køretøj skal kunne køre op af noget som helst der er 12cm højt..

    Du køre bare videre med den der.


  • #18   29. maj 2015 Det fik jeg af vide af kommunen... Men du var der jo, så det ved du jo alt om..
    Du kan da få nummeret til dem, så kan du kontakte dem.?79946800....


  • #19   29. maj 2015 Øv hvor er det trist - og så i Danmark!

    Læs evt. hvordan min oplevelse af samme, forgik i Polen, i efteråret.

    http://www.bilgalleri.dk/forum/off-topic/1067803-som_det_boer_vaere___

    Sådan burde det også være herhjemme.


  • #21   30. maj 2015 Jimmi bare fordi de siger noget, så er det ikke sikkert det er sandt. De gør alt for at slippe. Og du hoppede på den.

  • #22   30. maj 2015 Nej, men sendte billeder ind, sammen med en beskrivelse, og billeder af fælgen, de var ude og kigge på vejen, og der blev efterfølgende sat skilte op, med ujævn vej.. Det tog kanten på min fælg, fordi jeg ramte kanten af hullet.. De påstod at det kunne være sket hvor som helst, som de jo ku ha ret i.. Du er altid så hånende i dine svar...
    Året forinden blev der kørt slagger på nabogården, lastbiler hele dagen, de ødelagde vejen, og her betalte de uden at blinke, for 2 fælg på fars bil. Men det var dog også selve firmaet, da kommunen ikke ville vide af det.. Det skete på vej ud for at skifte fra sommer til vinterhjul, og tænkte lidt "Javel, de skulle jo poleres alligevel"... Gider ikke rende og spilde al min fritid på at sende breve og mail osv, når jeg alligevel skulle igang, et par timer fra eller til på de fælge.. Rart man kan selv, og har pladsen og værktøjet... Skal da nok få min tørn med kommunen en anden gang, men har sgu andet at få tiden til at gå med lige nu..


  • #23   30. maj 2015 Jimmi igen de siger det for at slippe, og du lod dem slippe. Du skulle have gået videre med sagen. Hvad er det du ikke forstår i det? De kan ikke sige de ikke skal erstatte, men de fik dig til at tro på det og slap for erstatning. Længere er den ikke, der er ikke noget der hedder hullet SKAL være 25 cm dybt.

  • #24   30. maj 2015 Så find en paragraf eller noget der siger det...
    For det link du lagde op står der os bare, at man skal køre efter forholdene, og at kommunen KAN komme til at betale i HVIS SE tilfælde...


  • #25   30. maj 2015 Jimmi der findes sgu da ingen paragraf for det. Så find du da lige den paragraf der siger hullet skal være x antal cm dybt

  • #26   30. maj 2015 http://www.advodan.dk/nyheder/2014/5/erstatning-hvem-er-ansvarlig-for-bilskader-fra-huller-i-vejen/ så det har ikke en skid med at hullet skal være 25 cm dybt. så de har bare taget røven på dig og længere er den ikke. Da man har ret til erstatning hvis du har kørt efter forhold.

    ”Der findes ingen faste retningslinjer for, hvornår hullerne på vejene er uforsvarlige. Det er et skøn, som kommunerne selv foretager. Men i forbindelse med en retssag vil der blive set med skarpere øjne på sagen, hvis kommunen er blevet gjort opmærksom på et hul uden at reagere på det. Derfor gør du både dig selv og andre en tjeneste ved at melde det,” siger Nina Fuglholt Thomsen.


    Og mærkelig nok mener de altid, at hullet ikke er til fare.


  • #27   30. maj 2015 Onceuponihadalife..
    Wow, nu har jeg en sag!! Det er et skønt som kommunerne selv foretager... Så kan man jo se hvor langt man kommer med den..?
    Så har jeg jo gjort andre en tjeneste ved at melde det smiley
    Kan ikke forstå du mener de har taget røven på mig? Har vel bare afvist min sag? Jesus, du har god tid, og elsker at diskutere, og køre selv den mindste ting op...
    Så hvor langt vil man køre den ud, når det er kommunens eget skøn? Men jo, der er Hvisse folk der ikke har mere fornuftigt at lave end at ville diskutere med selv kommunen, over en kant hak i fælgen, som kan laves på en formiddag...

    Havde det nu taget bærearm, styrestang eller hva ved jeg, havde jeg da kørt den ud...

    (Bærearm, styrestang osv, er ting der sidder op under bilen som en del af hjulophænget)


  • #28   30. maj 2015 Jimmi du fatter da hat. Du starter med at skrive:

    #1
    i går kl. 15:22
    Hullet skal være over 20 cm dybt...
    Eller var det 25?? Fik jeg at vide ihvertfald af kommunen..


    Hullet skal ikke have en vis x antal cm i dybden, ergo har kommunen løjet overfor dig og taget røven på dig. Er det nu feset ind på lystavlen?


  • #29   30. maj 2015 Hold da op, du er god til at piske en stemning op ha ha...
    Det er lige vand på din mølle det her smiley
    Nej, er der jo ikke regler for, og som du selv finder i et ubrugeligt link, og endda et andet dårlig link, Så er det en vuderingssag for kommunen...
    Hold da op en spild af tid, at diskutere med en der ikke har for meget at lave.. Føler du dig lidt konge her på BG, fordi du ikke kan andre steder?

    Men har lagt et nummer til kommunen, så kan du da ringe og høre dem ad, og forklare dem en given situation, og hvordan de vil forholde sig til det, så har du os noget at lave mandag..
    De har sikkert masser af eksempler, og så er de også glade for at diskutere...


  • #30   30. maj 2015 Jimmi øh igen hvorfor skal jeg ringe til kommunen og spørge ind til noget de ikke ved reglerne omkring? Det giver jo ingen mening. Nok derfor de kunne slippe for erstatning over for dig. Da du er den naive type der tror på alt. Du gør dig da mere til grin ved at blive ved. Der findes ingen lov omkring det. At du så siger de links er ubrugelig viser igen du ikke ved en disse. Da de netop beskriver at der ikke findes en lov om hvor dybt hullet skal være. Så at kommunen påstår det skal være 25 cm dybt er løgn. Men godt for dig at du bare tror på det. så god weekend til dig. Og pas å¨huller i vejen de er dyre for dig da du ikke får erstatning ligesom os andre smiley .

  • #31   30. maj 2015 Det var hvad ham familiefaren fik ud af det...

    Har kopieret fra dit link Onceuponihadalife, #26

    Fordi sagen var af principiel karakter, blev den taget op i Østre Landsret, som slog fast, at Vejdirektoratet i den givne sag ikke var erstatningspligtig


  • #32   30. maj 2015 Tag dig nu sammen og læs rest for hulen da også

    Konkret afgørelse
    ”I afgørelsen lægger Landsretten tydeligt vægt på de konkrete forhold i sagen. At Vejdirektoratet har ført tilstrækkeligt tilsyn med hullet på vejen, og at de billeder, som bilisten efterfølgende tog af hullet, var af dårlig kvalitet og ikke kunne dokumentere hullets størrelse og dybde,” fortæller Nina Fuglholt Thomsen.



  • #33   30. maj 2015 Ja... For sidder nemlig på BG og tuder, og søger nettet tyndt, om hvem man nu kan få til at betale hver gang jeg kommer ud for det mindste..?

    Hvis der er nogen her der er til grin så er det da dig bums..
    Sidder på BG 24/7...

    Vil sgu ud og passe mit arbejde og kigge på olien vælter op af undergrunden... Så gik tiden også i den her pause smiley



  • #34   30. maj 2015 Har du set de billeder da? Man kan næsten forestille sig de egentlig var gode men, blev afvist af en eller anden grund vi ikke får at vide hvorfor... smiley

  • #35   30. maj 2015 Jimmi hvorfor skulle jeg ha set de billeder? fatter du overhovedet noget? Det er hvad de skriver i linket for fanden da også

    Kan du ikke læse hvad de skriver her eller hvad?
    http://www.advodan.dk/nyheder/2014/5/erstatning-hvem-er-ansvarlig-for-bilskader-fra-huller-i-vejen/ Så er du da godt nok spild af tid at hjælp jesus man.



    Som bilist kan du have ret til erstatning, hvis du får skader på din bil på grund af en offentlig vej, der er dårligt vedligeholdt. En dom fra Østre Landsret viser dog, at det i praksis kan være svært at få tilkendt erstatning. ADVODAN giver dig her nogle konkrete råd til, hvad du kan gøre for at sikre din sag.
    8 kommentarer

    Tidligere på året hev FDM Vejdirektoratet i retten, fordi forbrugerorganisationen mener, at Vejdirektoratet og kommunerne er forpligtede til at betale erstatning til de bilister, der får skader på deres biler på grund af dårligt vedligeholdte veje. Organisationen førte bl.a. sagen på vegne af en familiefar, som havde fået skader på sin bils dæk og fælge, da han kørte ned i et vejhul ved en frakørsel tilbage i 2010.

    Fordi sagen var af principiel karakter, blev den taget op i Østre Landsret, som slog fast, at Vejdirektoratet i den givne sag ikke var erstatningspligtig. På trods af dommens udfald mener advokat Nina Fuglholt Thomsen fra ADVODAN i Thisted ikke, alle bilister fremover skal betale regningen, hvis de får skader på bilen på grund af en dårligt vedligeholdt vej.

    Billederne skal kunne dokumentere hullets dybde, brede og placering i køresporet. Du kan eksempelvis stikke en tommestok ned i hullet og lægge den langs kanten af hullet for at vise, hvor dybt og bredt det er.

    Konkret afgørelse
    ”I afgørelsen lægger Landsretten tydeligt vægt på de konkrete forhold i sagen. At Vejdirektoratet har ført tilstrækkeligt tilsyn med hullet på vejen, og at de billeder, som bilisten efterfølgende tog af hullet, var af dårlig kvalitet og ikke kunne dokumentere hullets størrelse og dybde,” fortæller Nina Fuglholt Thomsen.

    Som bilist er du forpligtet til at køre efter forholdene og overholde fartgrænsen. Kører du i et hul på en vej, kan du have ret til erstatning for bilens skader fra vejens ejer, hvis det kan dokumenteres, at vedkommende har handlet ansvarspådragende. Under andre omstændigheder mener advokaten derfor godt, at en dom vil kunne falde anderledes ud.

    For at have en god sag er det vigtigt, at du som bilist kan dokumentere hullets karakter. Nina Fuglholt Thomsens bedste råd er derfor, at du sørger for at få taget nogle gode billeder af hullet og skaderne på bilen.

    Tag gode billeder
    ”Billederne skal kunne dokumentere hullets dybde, brede og placering i køresporet. Du kan eksempelvis stikke en tommestok ned i hullet og lægge den langs kanten af hullet for at vise, hvor dybt og bredt det er,” siger Nina Fuglholt Thomsen.

    ”Det har også betydning, hvor på vejen hullet er. Der vil blive set med større alvor på misligholdelse, hvis hullet er midt ude på vejbanen, hvor bilerne kører, end hvis det er ude i nødsporet. Derfor er det også vigtigt, at du tager nogle billeder af hullet på afstand, så man kan se, hvor på vejen, det er,” tilføjer hun.


    Meld hullerne til kommunen
    Derudover opfordrer Nina Fuglholt Thomsen alle bilister til at kontakte kommunen eller Vejdirektoratet, hvis de ser eller kører i store huller ude på de danske veje. Landets kommuner er ansvarlige for langt de fleste af landets veje, og ifølge vejloven er de forpligtede til at holde de offentlige veje i den stand, som trafikkens art og størrelse kræver.

    ”Der findes ingen faste retningslinjer for, hvornår hullerne på vejene er uforsvarlige. Det er et skøn, som kommunerne selv foretager. Men i forbindelse med en retssag vil der blive set med skarpere øjne på sagen, hvis kommunen er blevet gjort opmærksom på et hul uden at reagere på det. Derfor gør du både dig selv og andre en tjeneste ved at melde det,” siger Nina Fuglholt Thomsen.


  • #36   30. maj 2015 Du kalder simpelthen det her en hjælp?
    Har da læst den, du har lagt et link op, der er ingen grund til at kopiere hele teksten for at det skal se smart ud?
    Har til dags dato ikke set på noget tidspunkt i noget indlæg du har hjulpet nogen, du har kun villet diskutere..
    Ved ikke hvordan det foregår hjemme bag din skærm i dit et værelses lejlighed, men jeg taler om hvad jeg har fået at vide..
    Pisk en stemning op, over så lidt, vorherre bevares..
    Men det er jo det du gerne vil.. Du tager situationen som om jeg er blevet snydt for flere millioner i en årelang retssag!?
    Jimmi fatter du hat? Slap da af ha ha... Kender godt din type.. Hvad er det efterhånden du diskutere? Er det med mig, eller har du en indre dialog?
    Blive taget noget så grusomt i røven af kommune? He, slap da af, 1 times kant opretning af en fælg... Hvis det er så små ting du går op i, har man virkelig ikke noget liv...

    Sidde på BG hele dagen, og vente på en god diskussion er dit liv, og føler du at du har vundet, får dit lave selvværd en hak op af stigen... Men der er stadig langt.. Og når dagen er omme ligger du i sengen og overvejer hvad din dag skal gå med i morgen

    Det var dig der startet med at snakke grimt, og hverken jeg eller TS får da en skid ud af det du har gang i. Men diskussion på bilgalleri er dit liv, og ser folk gi op fordi de simpelthen ikke magter at køre diskussionen med dig, og få ødelagt en ellers god dag.. Lidt ligesom et barn der er total umulig at nå, og vil ha sin vilje smiley


    TS: håber du får hjælp til DIN situation..



    I må sgu ha en god weekend, har andet at gå op i..


  • #37   30. maj 2015 Jimmi indtil nu har du da været lige så meget på som jeg. Så du er da ikke selv en skid bedre. Så stik dine skide beskyldninger op over solen skinner. Fpr du er da en tegning at hører på lige nu.

    Du giver oplysninger til TS som slet ikke passer. Hvad kan han bruge det lort til? ikke en skid da du intet ved om hvad reglerne er for erstatning for misvedligeholdte veje er. Og det er der dokumenteret flere gange nu. Mine links giver da netop TS oplysninger om hvad hans ret er. Det er bare dig der ikke kan indse du er forkert på den. Fordi du er så naiv og tror på alt.


  • #38   30. maj 2015 Valgte trods alt at stoppe den her smiley

  • #39   30. maj 2015 Jimmi ja for din viden har ikke bidraget en skid til emnet kun forkerte oplysninger.

  • #40   30. maj 2015 smiley

Kommentér på:
Hul i vejen 2x smadret fælge

Annonce