{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Stenslag i forrude {{forumTopicSubject}}

Hej BG var ude for i dag at en særdeles utiltalende og tyk mand i en varevogn med trailer på fra entrepernør firmaet Scheller Hougaard og Petersen kørte ud foran med sin trailer som ved den forbindelse "tabte" et par sten og grus som desværre gav mig 2 stjerner i forruden men politiet kunne ikke vejlede mig så håber nogen her ved om der er nogen måde at kræve ham til ansvar eller om det er lovligt i DK at smadre ruder på bagved kommende


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stenslag i forrude
  • #1   25. jun 2015 Var det løst grus på en åben trailer?
    I så fald mener jeg godt at du kan høre med forsikringen om hvordan du skal forholde dig til det.. Der står vidst i loven at du skal fastgøre eller afdække løse materialer.


  • #2   25. jun 2015 Det var en del maskiner der stod der på ved ikke om stenene sad på maskinen eller lå løst på traileren men der var intet der var fastgjort men forsikringen siger at mine passagere ikker tæller som vidner så det vil nok være påstand mod påstand

  • #3   25. jun 2015 Ja så er det svært vil jeg mene smiley

  • #4   25. jun 2015 Det er hans forsikring der skal dække din skade, da det er "hans skyld"..
    Men han er nok lige så svær at overbevise om dette som hans forsikringsselskab.
    Du skal jo kunne bevise sten osv skammer fra hans trailer.

    Og i sådan en sag er dine venner jo inhabile smiley


  • #5   25. jun 2015 Kør ud til dem og giv dem valget mellem at erstatte den forrude deres inkompetente folk har ødelagt, eller erstatte en forrude i deres egen bil, de skylder en forrude.

  • #6   25. jun 2015 Check om han har skrevet firmanavn på stenene, eller om du på dit dashcam kan se de kom fra ham.

    Hvis ikke, så hænger du selv på den.


  • #7   5. jul 2015 jeg vil mene det er din egen kasko forsikring der skal dække det, da firmaet formentlig bare vil sige at det var din egen skyld fordi du har kørt for tæt på, detsværre... men det er stadig pisse irriterende når det sker smiley

  • #8   5. jul 2015 Christian N
    Det vil da være dumt at tage den på sin kasko forsikring med mindre man har fri glasskade..
    Det koster 300-350 kr at få repareret et stenslag. Tvivler på selvrisikoen på kaskoen er så lav


  • #9   5. jul 2015 det kan godt ske. det er bare det jeg har fået af vide smiley

Kommentér på:
Stenslag i forrude

Annonce