{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.778 visninger | Oprettet:

Fotovogn- Bødeforlæg uden billede {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået et bødeforlæg fra vores kære politi, for køre 11 km/t for stærkt. Den lyder på en 1000,-

Nu kommer mit spørgsmål så.
Normalt sender de da billedet med, men da jeg lagde ud til overhaling af en stor sprinter har det nok ikke været muligt.
Kan jeg på en eller anden måde kringle mig ud af den her da de ikke har et billede?

Og jeg gider ikke høre på jeres puds glorie snak med at jeg jo har kørt for stærkt så jeg skal bare betale....

På forhånd tak. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fotovogn- Bødeforlæg uden billede
  • #2   22. aug 2015 Hvis du søger i forum vil du se, at det har været oppe flere gange... Billedet kan fremsendes hvis ønskes..

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #3   22. aug 2015 Tror du de sidder og skriver din nummerplade ned på papir med en blyant. Ville da være dumt at have ofret så mange millioner på nye fotovogne så smiley
    Hvis ikke du har fået en kode med hvor du kan gå ind og se billedet så kan du helt sikkert få det hvis du spørger pænt.
    Medmindre du selvfølgeligt slet ikke har kørt på strækningen og det er en fejl. Men eftersom du skriver "normalt" er det nok ikke tilfælder hehe smiley


  • #5   22. aug 2015 De har et billede af dig, men da ejeren hæfter for bøden så sender de det ikke når bøden ikke udløser et klip. Billedet kan ses på nettet https://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/hastighedskontrol_ATK/Vedkendelse/

    Ejeren af bilen kan aldrig slippe for bøden når det er under de 30 %



    Vejledning ved modtagelse af fartbøde

    Fra den 1. februar 2015 indføres nye regler om betinget objektivt strafansvar for ejeren eller den registrerede bruger af et køretøj i mange af ATK-sagerne. Det betingede objektive strafansvar (ejeransvar) vil gælde i sager, hvor hastighedsoverskridelsen er på højst 30 pct. Ved hastighedsoverskridelser på over 30 pct. gælder de hidtidige regler. Du kan læse mere om behandlingen af sagerne nedenfor.

    • Er hastighedsoverskridelsen på højst 30 pct. (se pkt. 1)
    • Er hastighedsoverskridelsen på over 30 pct. (se pkt. 2)
    1. Er hastighedsoverskridelsen på højst 30 pct.
    Betinget objektivt ejeransvar betyder, at bøden sendes til den person, der ejer køretøjet, og at ejeren (brugeren) af køretøjet er ansvarlig for at betale bøden – uanset om han/hun selv førte køretøjet, da det blev målt til at køre for stærkt (dog ikke, hvis køretøjet fx var stjålet).
    Det betyder, at du som ejer (bruger) hæfter for en fartbøde, selvom du ikke selv førte køretøjet, da det blev målt. En ejer (bruger) kan både være en privatperson og et firma.
    Efter en hastighedsmåling vil du som ejer (bruger) få sendt et bødeforelæg fra politiet til din e-boks. Da bøden følger køretøjet (nummerpladen), vil du ikke få tilsendt et foto af føreren.
    Hvis du ønsker det, har du dog mulighed for at se fotoet. I afsnit 4 - Foto af hastighedsovertrædelsen - kan du læse nærmere om, hvordan du kan se det foto, der ligger til grund for bødeforelægget.
    Hvis du som ejer vil undgå at skulle betale bøden, skal du selv finde frem til føreren og få ham/hende til at erkende overtrædelsen. Hvis du ikke kan det, skal du selv betale bøden. Føreren skal i disse tilfælde henvende sig til politiet inden 30 dage fra du modtog bøden. I afsnit 3 - Oplysninger til politiet – kan du læse nærmere om, hvordan føreren kan erkende overtrædelsen.
    2. Er hastighedsoverskridelsen på over 30 pct.
    Efter en hastighedsmåling sender politiet et brev til ejerens (brugerens) e-boks vedlagt fotografiet af hastighedsoverskridelsen. I brevet bliver ejeren (brugeren) bedt om at oplyse, hvem der var fører af køretøjet på det pågældende tidspunkt. I afsnit 3 - Oplysninger til politiet – kan du læse mere om, hvordan du kan give oplysning om føreren. Når føreren er identificeret, sender politiet et bødeforelæg til førerens e-boks.
    2.1 Oplysning om føreren af køretøjet
    Hovedreglen er, at ejeren (brugeren) af et køretøj efter anmodning fra politiet skal oplyse, hvem der har ført køretøjet (færdselslovens § 65, stk. 1). Overtrædelse af oplysningspligten medfører en skærpet bøde (færdselslovens § 118, stk. 2)
    Du er dog som ejer (bruger) af køretøjet ikke forpligtet til at give oplysningen i følgende tilfælde:
    • Hvis du selv har ført køretøjet
    • Hvis du har overladt køretøjet til en person, der ikke lovligt kunne føre køretøjet, fx hvis pågældende ikke havde gyldigt kørekort.


  • #6   23. aug 2015 Mange tak for svar.... Hold kæft det er plat at må sende en bøde når billedet er så ringe at man bliver i tvivl om det er ens bil.... Det eneste man kan se er nummerpladen

  • #7   23. aug 2015 Det eneste de kan se er nummerpladen ??, lige netop, det eneste de har brug for

  • #8   24. aug 2015 Sjovt nok flytter nummerpladen sig i samme tempo som resten af bilen, så det er da slet ikke latterligt smiley din bil er målt til at køre 11 km/t for stærkt, så det er bare afregning ved kasse 1.

  • #9   28. aug 2015 Det er da for plat at man ikke engang skal kunne se at der sidder en i bilen ? Det kan da godt være svært og finde ud af hvem der har kørt bilen lige der!?

  • #10   28. aug 2015 Jeg er sikker på at du selv har styr på hvem der har kørt bilen på lige det tidspunkt.

    Og hvis du læser det Once har klippet til dig i #5, vil du kunne læse at det er op til ejer af bilen at sørge for at bøden bliver betalt, lige meget hvem der har kørt bilen.


  • #11   28. aug 2015 Så med andre ord skal man bare stjæle en andens mands plader og så kører 3 gange forbi en fotofælde med under 30% for hurtig og så står de bare med lorten.

  • #12   28. aug 2015 Danger Dane, så er det jo pludselig et helt andet scenario vi er ude i.


  • #14   28. aug 2015 Har da også selv gået og puslet lidt med ideen om at lave en under bordet aftale med en og så købe en bil magen til i tyskland, ikke indregistre den og så clone pladerne. Og så deles om udgifterne på de 2 biler. Ved godt det er pivende ulovligt, men chance for at blive opdaget er jo nærmest 0 da samtlige opslag på nummerpladen ville give den korrekte model, farve og årgang. Medmindre man så bliver stoppet og de kontrollerer stelnummer, men hvor tit sker det så lige smiley

    Bemærk dog at jeg aldrig personligt kunne finde på et stunt som det, men det er da tankevækkende at det kan lade sig gøre og at chancen for at blive snuppet for det er ret lille.


  • #16   28. aug 2015 Danger Dane læser du loven så står der at det ikke gælder ved tyveri af bilen eller pladerne.

Kommentér på:
Fotovogn- Bødeforlæg uden billede

Annonce