{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.772 visninger | Oprettet:

Bøde for manglende fastgørelse af nummerplade 1000 kr {{forumTopicSubject}}

Så er bødestørrelsen på plads for manglende fastgørelse af nummerplader, 1000kr kommer det til at koste, husk at nummerpladen nødvendigvis ikke behøves at skrues fast, men man kan søge om tilladelse til alternativ fastgørelse.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2134706&vId=0


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøde for manglende fastgørelse af nummerplade 1000 kr
  • #1   7. nov 2015 Nogen der så ved om det giver omsyn eller kun en "betinget godkendelse" i synshallen ?

  • #2   7. nov 2015 Du får en anmærkning for det går jeg ud fra, og som jeg forstod det da jeg snakkede med dem ude i synshallen. Så mon ikke det er betinget godkendt.

  • #3   7. nov 2015 Vil tro det giver anmærkningen "betinget godkendt", da det jo ikke har nogen sikkerhedsmæssig betydning.

  • #4   7. nov 2015 En af årsagerne til mit spørgsmål er, at jeg talte med en synsmand for ca 14 dage siden. Han sagde, de på daværende tidspunkt ikke havde fået informationer om det skal være betinget eller omsyn,


  • #5   7. nov 2015 Men det er ret nemt at undgå, det er bare at få lortet skruet fast.

  • #6   7. nov 2015 #5 Det er ikke det, der er mit spørgsmål (mine blev skruet på for 2 år siden), men jeg ser mange, der ikke er skruet fast, flere af mine bekendte er ikke klar over, det kan give bøder,

  • #7   7. nov 2015 godt at vide at en evt nummerplade tyv, ikke har en skrutrækker,

    så helt igemmen en god og virksom lov. eller noget .




    ps. hvis man vil noget der går imod nummerplade tyvei, så må det være den uk. model der skal bruges .

    mvh


  • #8   7. nov 2015 Hvis folk ikke er klar over det har de snork sovet, det er da info som de sidste 2 år har været bredt godt ud i nyheder og på nettet.
    Men kan ikke forstille mig at du ryger til opsyn kun på det.


  • #9   7. nov 2015 Bjørn, du har ret, men når jeg nævner det : Nåh ja, det har jeg hørt-- er det nu??

  • #10   7. nov 2015 det tror jeg heller ikke man kan kaldes til syn for,

    og den lov er vist kun lavet for at få nogle fler kr i bødekassen, for at hjælpe imod tyveri gør den vist ikke,

    for
    mon ikke lige netop en skruetrækker er en af sådan en lorte tyvs fortrukne værktøj.

    mvh


  • #11   7. nov 2015 Under alle omstændigheder vil det jo tage tyven et par x antal sekunder længere tid, så der er større chance for at blive opdaget, hvor det før tog max 5 sekunder at pille en nummerplade af. Man kan jo jo give hætterne på skruerne en klat lim, så kan de ikke bare skrue dem af. Synes da det er en fair lov. Men bødestørrelsen er en anden snak.

  • #12   7. nov 2015 jamen vi behøver jo ikke være enig.

    jeg syntes den er latterlig og mener at den kun lavet for at få penge i kassen, ellers var den engelske model nok taget i brug .
    den er jo alment kendt og virker .
    mvh


  • #13   7. nov 2015 Hvad går den e smiley ngelske model ud på da?

  • #14   7. nov 2015 det er en engangs plade,

    der flækker når den afmonteres .så den ikke kan sættes på igen.

    dette system har de brugt der i nogle år, og det fungerer faktisk så godt at der bliver lavet falske plader ( lige som dem der bla kan købes i sv ) i stedt for,

    men systemet virker siger de .

    mvh


  • #15   7. nov 2015 Enig i at den engelske model er bedre, med plader der går i stykker ved forsøg på tyveri. Men helt ærlig hvad er problemet, skru nu de f.... plader fast og problemet er løst, det er jo ikke en penge maskine hvis folk ellers retter ind. Forstår ikke man gider bruge energi på at kæmpe mod noget som er lige meget og som ikke står til at ændre

  • #16   7. nov 2015 det jeg reagerer på er, at der bliver lavet et tiltag,der kun og kun alene har det formål at få penge i kassen, og ikke modvirke et tyveri som det bliver påstået, for det gør de 2 skruer jo ikke er jeg temmelig overbevist om,

    men mine plader er da skruet fast, ikke fordi jeg så tror de er tyversikkert, men for ikke at få en bøde .

    mvh


  • #17   7. nov 2015 Nu er det jo heller ikke ligefrem penge i statskassen vel...

  • #18   7. nov 2015 Nogle værksteder skruer dem gratis fast smiley

  • #19   7. nov 2015 # 17 .

    hvem får så de indbetalte bøder . ?


    mvh


  • #20   7. nov 2015 Staten. Hvem ellers

  • #21   7. nov 2015 Fik dem monteret gratis idag i Rødovre. (Indtil kl 16) stillede bilen og gik op og trænende. Da jeg kom ned var de skruet fast. Noget Codan forsikring halløj som alle kunne benytte sig af..

  • #22   7. nov 2015 Mine bliver limet fast.

  • #23   7. nov 2015 # 22 Det er rigtig godt at lime dem fast, men det er ikke lovligt, der skal skruer i smiley

  • #24   7. nov 2015 Bare dét, at taberne skal sidde og bakse med 2 skruer på hver nummerplade og derfor forhøjer chancen for at blive opdaget, for at kunne bruge nummerpladerne til deres latterlige lovovertrædelser de skal begå og ikke længere bare kan hive dem af i et snuptag, gør at det jo så virker præventivt. Hvis man tilmed er så smart, at ødelægge kærven i skruerne eller fylde en god lim i når man smækker hætterne på, så vil jeg da gerne tage tid på taberne og drikke en kop kaffe imens. smiley

    Så det med, at tiltaget udelukkende er en pengemaskine (vrææl smiley smiley smiley smiley ), kan I stikke op hvor I er højest når I plukker jordbær eller har tabt sæben i fællesbadet i skyggen..


  • #26   7. nov 2015 smiley

  • #27   7. nov 2015 Den tager vi lige igen.. Det er sku ved at blive sent for mig... Læste dit indlæg som at det var policen der var nogle tabere.. smiley Godnat..

  • #28   7. nov 2015 Perfekt. Godnat

  • #29   8. nov 2015 # 24
    ja hvis 2 skruer er et problem for dig ( at det lige frem er at bakse ), så kan jeg godt se du ikke kan løse den opgave, men der kan de fleste tyve vist .

    så stik du selv både dine plader og skruer op der hvor du er højest når du plukker jordbær, eller er højest der hvor du selv fælles bader i skyggen .
    ( ikke at jeg forstå hvorfor du skriver sådan i dit indlæg omkring nummer plader , )
    smiley smiley
    mvh


  • Jacob H
    Jacob H Online Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 3 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 86
    #30   8. nov 2015 Nogen der har erfaring med de alternative godkendte metoder med nitter? Om hætten er til at få på eller hvor man køber de ral farver der passer? Tænker det er noget sikrere end en skrue..

  • #31   8. nov 2015 cl:
    *gab*


  • #32   8. nov 2015 Jacob, der skal ikke hætter på, når de er nittet fast.

  • #33   8. nov 2015 Jeg forstår sku ikke helt det her, i vrøvler om at tyven har en skruetrækker, at det ikke er max sikkert og alle mulige andre syge undskyldninger.
    Men vi er vel enige om at det ser noget mistænkeligt ud at ligge og rode med en skruetrækker, vi vel også enige om det er noget mere besværligt end der er nu.
    Det er så typisk dansk, en masse jammer og piveri for noget der er nemt, og gratis flere steder, og som ellers tager max 20min at lave. Og som ikke står til at ændre. Voksne mennesker der piver over 4 skruer og hætter.


  • #34   8. nov 2015 Det tager 10-20 sekunder at fjerne en nummerplade med skruer. Så det hjælper ikke ret meget at skrue dem fast.

  • Jacob H
    Jacob H Online Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 3 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 86
    #35   8. nov 2015 Mc: der er to godkendte løsninger en med lakerede nitter og en med farvede hætter på nitterne. Har masser af nitter, så ville gerne kende den ral farvekode der er brugt smiley

  • #36   8. nov 2015 # 34
    enig , længer er den bare ikke ,

    og det er der så åbenbart nogle der ikke har forstået.

    mvh


  • #37   8. nov 2015 Har set i video, kan ikke lige huske hvor. Men der afmonterer en person nummerpladerne fra en bil parkeret på en meget trafikeret vej, både kørende og gående. Han gør det flere gange. Og ikke en eneste person reagerer på det. Så om de sidder løst i en ramme, er skruet fast, limet på eller malet på. Så gør det vidst ikke nogen forskel.

  • #38   8. nov 2015 Tror ikke jeg ville skænke det en tanke, hvis jeg gik forbi en der sad og skruede i en plade. Ville nok bare tænke han enten lige havde hentet nye eller skulle til at afmelde bilen.

    Medmindre det var på en mørk p-plads en aften. Der ville jeg nok undre mig smiley


  • #39   8. nov 2015 Hans F, det er jeg så ligeglad med. Men de kan ikke sige at det er "manglende fastgørelse af nummerplade", for fast det sidder de ;). Og hvis jeg så lige limer 2 af de der tutter på nummerpladen så vil de aldrig vide at de ikke er skruet fast ;).

    Alternativt borer huller i nummerpladen og så et par bolte igennem som man så sikrer på bagsiden. Så kan de nemlig ikke skrues af ;P


  • #40   8. nov 2015 Jeg mener en af de dårligste måder at fastgøre nummerplader er de 2 bolte med hætter, men sådan er loven. Klippet fra SKAT:

    Krav til fastgørelse af nummerplader
    Reglerne betyder, at:

    Nummerplader skal være solidt monteret på dit køretøj. Nummerplader på person- og varebiler skal du fastgøre med mindst to skruer eller bolte. Det er valgfrit på andre køretøjer.
    Fastsætningen må ikke gå ud over nummerpladens læselighed. Skruer og bolte skal være dækket af en fastsiddende hætte i samme farve som det sted på nummerpladen, hvor du fastgør dem. Hætten skal sidde så godt fast, at den kun kan fjernes med værktøj.
    Se evt.: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2134706
    På mine tidligere biler havde jeg popnittet pladerne på, men det er i dag kun lovligt hvis man bruger hætter i pladens farve. Tricket med pålimede hætter kan sikkert snyde synshallen og Jens Betjent, men er stadig ikke lovlig ;
    smiley



  • Jacob H
    Jacob H Online Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 3 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 86
    #41   8. nov 2015 Hans F, du må godt nøjes med popnitter hvis de er samme farve som nummerpladen. Du kan enten købe nogle færdiglakerede eller selv lakere dem. Det er alternativ 4 hvis du tjekker skat hjemmeside.

  • #42   8. nov 2015 Ja, den er jeg bekendt med. Jeg har fulgt sagen siden loven blev vedtaget, men havde sat skruer i inden popnitteforslaget blev godkendt smiley

  • Jacob H
    Jacob H Online Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 3 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 86
    #43   8. nov 2015 Samme her, det var rent tilfælde jeg først fik det gjort efter. smiley

  • #44   8. nov 2015 Det er da klart at man brokker sig når der nu kommer en ting ekstra man kan få en stor bøde for, og bødetaksterne er steget meget de sidste år, med op til 300%, og man kan få en fatbøde allerede ved og kører 1 km for hurtigt. Hvis politikerne virkeligt gjorde det for sikkerhedens skyld, og for at mindske antallet af omkomne i trafikken, var der nok også andre steder de burde gribe ind, f.eks vores sygehuse hvor man hører gang på gang at kvaliteten ikke er den bedste, men hvor vi åbenbart bliver nød til og spare.







Kommentér på:
Bøde for manglende fastgørelse af nummerplade 1000 kr

Annonce