{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.393 visninger | Oprettet:

thomas s
thomas s
Tilmeldt:
12. aug 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7

Bil til hugger {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Jeg vil gerne vide, om det en bil skal være indregistreret og forsikret, når den skal sælges til en ophugger? Jeg har nemlig en ven, som hårdnakket påstår at, bilen skal være indregistreret og forsikret, ellers kan de ikke tage mod den. Grunden til jeg spørger, er da jeg ellers vil forsøge at sælge bilen, som reservedels bil, såfremt jeg ikke skal betale forsikring samt vægtafgift, i perioden hvor den forhåbentligt sælges. Vægtafgiften skal nemlig betales, inden 1/12.
Håber der sidder nogle, som kender svaret.
På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil til hugger
  • #1   22. nov 2015 Sludder lap ham et par

    Sådan bliver skrotpræmien udbetalt

    Du skal aflevere din bil til en registreret autoophugger og samtidig medbringe bilens registreringsattest. Hvis bilen er afmeldt, og nummerpladerne afleveret på motorkontoret, skal du medbringe dokumentation for det. Det koster 250 kr. at aflevere bilen hos en autoophugger.

    Autoophuggeren udsteder en skrotningsattest. Det er som hovedregel den sidst registrerede ejer af bilen, der skal underskrive skrotningsattesten.

    Attesten indsendes til Miljøordning for biler. Når ordningen har modtaget skrotningsattest og dokumentation for afmelding af bilen, overfører de præmien til din bankkonto.


  • thomas s
    thomas s Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #2   22. nov 2015 Tak skal du have, han får et par på kassen smiley

  • #3   22. nov 2015 Kan læses her https://www.borger.dk/Sider/Skrotpraemie-for-bil.aspx

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #4   22. nov 2015 det er så ikke sådan det sker i praksis der køre man hen til huggeren eller de afhenter din vogn ordner papir arbejdet på stedet og giver dig pengene i hånden har gjort det mange gange der er regler for hvornår din bil sidst har været registret men den frist er flere år

  • #6   23. nov 2015 Husk på

    At hvis du ikke er sidst registrerer ejer af bilen.

    Skal du have en skrotning attest med
    Underskrift fra tildlig registrerer ejer.

    For og skrotte bilen.


  • #7   23. nov 2015 Stk. 3. Miljøstyrelsen kan efter anmodning dispensere fra kravet i stk. 1 i helt særlige tilfælde, hvor bilen er solgt som brugtbil og ikke indregistreret af køberen. Køberen skal dokumentere, at der gør sig særlige forhold gældende, f.eks. at bilen var købt eller taget i bytte med henblik på istandsættelse, men hvor det efterfølgende måtte konstateres, at bilen var i for dårlig stand til, at det har kunnet betale sig at reparere denne.

  • #8   23. nov 2015 Bilen behøver ikke være indregistreret når den sælges til en ophugger, det er i hvert fald sjældent jeg får nogen til skrot med nummerplader på

Kommentér på:
Bil til hugger

Annonce