{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.602 visninger | Oprettet:

vedr købelov ved eksport af bil {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens.

Står lidt i et dilemma, da jeg ikke ved hvordan jeg står i situationen.

Mit bedstefar har i tidernes morgen restaureret en gammel ford T fra 1915. Den solgte vi til en tysker i sidste ugen en gang. Bilen bliver så smækket igennem TÜV og kommer igennem, hvilket jo er super.

Problemet er: Bilen blev komplet skildt af og malet op igen i start 90'erne og har lige efter fået sat et klistermærke på, dvs bilen er kosmetisk set fuldstændig urørt udover de normale vaske.
Manden piller så et mærke af da han kommer hjem og findet et rusthul på størrelse med klistermærket.

Dog har hverken jeg eller min bedstefar noget kendskab til det. Vi har naturligvis solgt bilen i den bedste tro om at bilen var i næsten perfekt stand.
Manden skriver så noget med at købeloven siger at han enten kan få sænket prisen da en reparation naturligvis ikke passer ind over beskrivelsen af den solgte vare.

Hvordan står vi, bilen er både kørt og undsøgt på lift inden køb. Dog står der i den "købekontrakt" hvis man kan kalde den det at bilen er uden rust og er i mekanisk og teknisk orden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vedr købelov ved eksport af bil
  • #1   30. nov 2015 Her er mailen

    Lieber Herr Schnefeldt!
    Ihnen und der Familie herzlichen Dank für den freundlichen Empfang bei Ihnen in Aaberg.
    Wir sind mit dem Ford gut in Hamburg angekommen. Jetzt steht den Wagen bei meinem Mechaniker in Dresden.
    Leider mußten wir feststellen, und das zu meiner großen Enttäuschung, daß Sie unsere Vereinbarung nicht eingehalten haben.
    Dies aus folgendem Grund:
    Sie schrieben mir in einer Mail zu Beginn unserer Verhandlungen, daß der Wagen ohne Rost sei. Leider mußten wir bei der Inspektion des Wagens am 23.11. feststellen, daß ein großes Rost-Loch (siehe Bild im Anhang) auf der linken Seite, der Fahrerseite, hinter der Motorhaube durch den gelben Aufkleber „Oldtimerfreunde Böel 1980“ abgedeckt war.
    Nach deutschem Recht ist dies Täuschung und damit Betrug. Nach deutschen und wohl auch nach dänischem Recht ist Betrug strafbar.
    Der Kaufpreis ist damit nicht mehr gerechtfertigt.
    Ich möchte dies nun mit Ihnen weiterhin freundschaftlich verhandeln, aber eine Preisreduktion ist erforderlich, da mir weitere Kosten für die Reparatur, die nicht eingeplant waren, entstehen.
    Was schlagen Sie vor?
    Außerdem habe ich leider versäumt, eine Original-Luftpumpe, die mir Ihr Großvater gab, einzupacken. Sie liegt noch in der Garage.
    Bitte schicken Sie mir diese, aber gut verpackt oder bringen sie die Pumpe zu einer Adresse, die ich Ihnen nennen würde.

    Mit besten Grüßen auch an Ihren Großvater
    Ihr H.Rocke



    profilbillede
  • #2   30. nov 2015 Du skriver efter dansk lov er det købt som beset. I vidste det ikke, så der er intet at komme efter. Og han skal da betale for du skal sende, nu når han brokker sig. Ellers må han selv hente den luftpumpe

  • #3   30. nov 2015 Det er ikke automatisk "købt som beset" ifølge dansk lov. Det skal man aktivt skrive i slutsedlen.

    Desværre har I en rigtigt dårlig sag. I har skrevet, at den er uden rust, hvilket den ikke er. Derfor vil han efter min vurdering uden tvivl kunne kræve nedslag i prisen svarende til "værdien" af den rust, han har fundet på bilen.


  • #4   30. nov 2015 Bay Ja du har ret. Det skal åbenbart aftales http://www.fdm.dk/biler/bilkoeb/brugt-bil-fra-privat-saelger

  • #5   30. nov 2015 Handel mellem private, er som udgangspunkt uden nogen former for garanti, med mindre andre aftaler er indgået. I som privat folk kan i ikke have nogen viden om hvordan en bil ser ud under lakken.
    I har skrevet rustfri, fordi der ikke var nogen rust at se.

    Min mening er i har handlet i go tro, og der ikke er noget at gøre.
    Tyskeren kan selvfølgelig vælge et privat søgsmål hvis han er overbevist om det det er det værd, men det ser jeg nu ikke rigtig ske over, 5-10.000 kr. eller hvor meget han nu mener det drejer sig om.


  • #6   30. nov 2015 MHH
    Sådan er reglerne ikke. Man hæfter som sælger for mangler ved levering af varen, med mindre man eksplicit har skrevet "købt som beset".

    Står der ikke "købt som beset" i slutsedlen, og har man lovet, at der ikke er rust i bilen, så er det i min optik ikke relevant, om man er i god tro eller ej.


  • #7   30. nov 2015 Du hæfter ikke for noget som helst.
    Hvis jeg møder dig på gaden og du spørger om du må købe mine sko, (lad os håbe det ikke er tilfældet), du spørger om der er noget galt med dem, og jeg siger nej, de er sku som nye. du betaler 500 kr og en pose haribo.
    Du træder i en vandpytte på vej hjem og finder ud af der er hul i skoen.
    Sur røv, du har haft alle muligheder for selv at tjekke dem, og man kan ikke forvente at en privat mand ved mere om sko, end at de skal sidde på fødderne.

    Det der kan blive et problem i sagen med rust, er at rusten sad inde bag et klistermærke, hvilket godt kunne tyde på at det var for at skjule det.
    Det kan rykke lidt i den gode tro.


  • #8   30. nov 2015 Du har simpelthen ikke ret i, hvad du skriver, MHH smiley

    Jeg vil anbefale trådstarter at konsultere sig med en jurist, så de sammen kan lægge en plan for, hvad der skal gøres.


  • #9   30. nov 2015 Tak for svarene, i kan da lige se en kopi af købs sedlen 2 sec

  • #10   30. nov 2015 Det er jeg ret sikker på jeg har. Dog ville det da være en fantastisk ide at vende den med en fagmand for trådstarter.
    Har desværre bare en ide om at så lille en sag ikke rigtig kan bære det.
    Hvis det drejer sig om mindre en 15.000 er det bare at smide gode penge efter dårlige.


  • #14   30. nov 2015 ¨Lieber Herr Schnefeldt!
    Im folgenden möchte ich Ihnen bestätigen, was wir telefonisch vereinbart hatten:
    1.
    Sie handeln und verhandeln im Auftrag und für Ihren Großvater.
    2.
    Sie verkaufen mir den Ford T, Ihres Großvaters, Baujahr 1915, zum Preis von € xxxxx. Als Anzahlung wurden Ihnen bereits xxxxxx auf das mir angegebene Konto überwiesen.
    3.
    Der Wagen befindet sich technisch und optisch in einwandfreiem Originalzustand, wobei der Lack Gebrauchsspuren aufweist. Moderne Rücklichter wurden montiert, die Originalen sind vorhanden. Der Wagen weist keinen Rost auf und ist fahrbereit.
    4.
    Der Wagen wird so übergeben, wie Sie ihn in Ihrer Mail vom 22.10.2015 abgebildet haben.
    Die Restzahlung von € xxxxxx erfolgt bei Übergabe des Wagens nebst den dazu gehörigen dänischen Zulassungsunterlagen.
    5.
    Sie sagten mir zu, eine Übersetzung der dänischen Betriebsanleitung erstellen.
    6.
    Ich beabsichtige, den Wagen am Freitag, dem 20.10.2015. abzuholen.

    Bis dahin bin ich mit besten Grüßen
    stets Ihr
    Henning Rocke


  • #15   30. nov 2015 Nu forstår jeg egentlig weist keinen rost auf som i at bilen ikke viser rust.

    Desværre kan jeg godt forstå problematikken i sagen her. Dog kunne vi umuligt have vidst der ville være noget bag et åndsvagt klistermærke...

    Ligeså lidt som man kunne vide hvis der var noget bag et plastikcover


  • #16   30. nov 2015 Den skrivelse du lige har sendt, det er nogen han skriver (påstår) som i har snakket om over telefonen. Hvor meget har du bekræftet på skrift?

  • #17   30. nov 2015 skal lige igennem en del samtaler, 2 sec

  • #18   30. nov 2015 Ifølge Google Translate betyder det, at bilen ikke har rust. Jeg er ikke skarp nok til tysk til at kunne vurdere, hvad der er korrekt.

    I skulle i stedet have skrevet, at der sælger bekendt ikke er rust. Så havde det i stedet været en diskussion omkring, hvorvidt I var i god eller ond tro. Men i pågældende tilfælde har I - så at sige - "lovet", at bilen er uden rust. Så hænger I på den, med mindre I har fraskrevet jer købelovens almindelige regler.

    MHH
    Det link, du ser længere oppe, viser, at jeg har ret; købelovens bestemmelser gælder, med mindre andet aftales. Kilden er FDM og burde derfor være pålidelig, skulle jeg mene. Det står i øvrigt også i selve købeloven smiley


  • #19   30. nov 2015 Efter hvad jeg kan se har vi på intet tidspunkt skrevet sammen om bilen er uden rust, per mail. Dog er det jo nævnt telefonisk.

  • #20   30. nov 2015 Mundtlige aftaler er juridisk lige så bindende som skriftlige. Desuden kan man diskutere, om I indirekte har accepteret vilkårene, med mindre I har svaret tilbage på den indkopierede mail, at I ikke er enige i aftalens indhold.

  • #21   30. nov 2015 Bay tror du der er mulighed for at argumentere i at bilen allerede blev presset af manden med 1200 euro?

  • #22   30. nov 2015 Vi har underskrevet sedlen fordi vi oprigtigt mente der ikke var noget at komme efter, jeg har ikke snakket med min bedstefar om det endnu, da jeg selv lige vil se om jeg kan få indhentet så mange info om sagen så muligt.

  • #23   30. nov 2015 Jeg mener ikke, det har nogen betydning, nej. Hvis han har budt pågældende pris under den forudsætning, at der ikke er rust, er det lige meget, hvad den oprindelige udbudspris var.

  • #24   30. nov 2015 Worth a try hehe

  • #25   30. nov 2015 Bay
    Ja hvis du har skrevet under på dansk slutseddel. men har er handlet på nogle aftaler som selv er fundet på.
    I det tilfælde her ville jeg uden tvivl holde på at der er handlet i god tro.
    Og hvis jeg ikke har skrevet nogen steder at bilen er 100% fri for rust, så ville jeg holde på at efter visuel gennemgang af bilen, fremstod den rustfri.


  • #26   30. nov 2015 Manden må jo have en grund til at presse prisen, og i at i accepterede.

  • #27   30. nov 2015 Det har intet at gøre med, om der er skrevet en dansk slutseddel eller ej. Det handler om, at købeloven gælder, hvis ikke man skriver andet i aftalen. Det gælder i udgangspunktet alle købsaftaler, man selv har indgået, både med og uden en slutseddel.

  • #28   30. nov 2015 Den "slutseddel" som i ser er den vi har skrevet under på, da vi selvfølgelig ikke vidste noget om det rust der var. Klistermærket har sidder der over 20 år......

  • #29   30. nov 2015 Ja men købeloven siger jo ikke at du skal tage en uddannelse rtil pladesmed før du må sælge en bil.
    Bilen har visuelt været fri for rust


  • #30   30. nov 2015 Er tilbage om 30 min, skal lige lufte hunden inden jeg skal på natarbejde på sygehuset

  • #31   30. nov 2015 Nej, men købeloven siger, at sælger i udgangspunktet hæfter for mangler ved levering af den solgte genstand. Og sælger har lovet ved underskrift af pågældende aftale, at der ikke er rust i bilen. Det skulle man så ikke have gjort.

    Jeg er ikke mekaniker, så jeg ville heller aldrig love i en købsaftale, at bilen er 100 % i orden mekanisk. For så ville jeg også hæfte for manglerne, uanset om jeg havde kendt til fejlene eller ej.


  • #32   30. nov 2015 Er dette ordlyden du har skrevet til køber?

    "Der Wagen weist keinen Rost auf und ist fahrbereit."


  • #33   30. nov 2015 Jeg tror nu også som jeg læser det du har lagt op, at han bare rasler med sablen.

    Lidt i samme med at han gerne vil have at du eftersender.

    I kunne ikke have nogen viden om rust bag et mærke, og hvis det skulle være i petitesser, så kunne han jo have gået bilen efter med en magnet eller lign.
    At det er noget hans mekaniker først finder ud af bagefter, viser jo at han er ligeså uvidende som jer.

    Hvis i åbner op for en dialog ang. yderligere afslag i bilen, kan han jo blive ved, så snart han finder noget mere.
    Ingen biler der har kørt på vejene er rustfri, og man skriver eller garanterer heller ikke at en bil er rustfri.
    Derfor man ej heller skal underskrive nogle slutsedler, man skal bare handle ved håndslag. smiley

    Men en anden sag er så at hvis din alder passer efter din profil, så kan du ikke have haft meget erfaring ved den renovering i start 90erne., så det han nok været dumt af dig at garantere noget som helst, da den jo så ikke har været totalrenoveret i start 90erne.


  • #34   30. nov 2015 BAY
    Det er både rigtig og forkert, den her sag kommer ikke videre end det her hvis man håndtere det rigtig.
    Jeg havde skrevet til ham at man selvfølgelig er ked af at høre at der er nogen problemer med bilen, men der er ikke noget jeg kan gøre ved det.
    Da den har fremstået visuelt rustfri, og det er en bil fra 1915.
    Der er jo ikke direkte givet rust garanti, han har bare sagt at der ingen rust var.
    Og det har han vurderet efter bedst overbevisning.


  • #35   30. nov 2015 Buggi Boy

    1. De har jo netop garanteret, at bilen er rustfri. Det er vi så enige om, at de ikke burde have gjort.

    2. Det er godt nok dumt ikke at skrive en slutseddel. Men man er da ikke forpligtet til det, så fortsæt du bare med at lade være, hvis du synes, det er sjovest smiley


  • #36   30. nov 2015 Hvis det er skrevet/oplyst ud fra denne formulering: "Der Wagen weist keinen Rost auf und ist fahrbereit."

    Så er det ikke en lovning på at bilen er rustfri, men kun at der ikke er noget synligt rust.


  • #37   30. nov 2015 MHH
    Der er givet en garanti i den forstand, at han netop - som du også selv skriver - har skrevet, at bilen ingen rust har. Derfor er det de forudsætninger, handlen er indgået under. Havde det slet ikke været nævnt i købsaftalen, at der var - eller ikke var - rust i bilen, var manglen muligvis gået under § 47 i købeloven, så kravet var bortfaldet efter besigtigelse.


  • #38   30. nov 2015 Bay

    Jeg sælger mine vare, og køber dem som beset.

    Det behøver jeg bestemt ingen slutseddel til, det har ikke noget med at gøre at jeg syntes det er sjovt, smiley
    Men dermed en nødvendighed., ingen brugte biler kan eller skal man garantere for, og man ser det jo ved spritnye biler, de kan jo også gå i stykker eller have fejl., så skulle brugte biler være bedre,, nej vel....


  • #39   30. nov 2015 Du sælger jo heller ikke som beset, hvis du ikke laver en aftale om det. Og det må siges at være utroligt svært for dig at bevise uden en slutseddel smiley

    Jeg er helt enig i, at der bør handles som beset mellem private. Men det skal aftales, før det er gældende.


  • #40   30. nov 2015 BAY
    Køber har ikke gidet at køre turen før han har fået noget detaljeret info omkring bilen.
    Han har så bedt sælger være hans øjne, og inspicere bilen.
    Det kan han kun gøre efter bedst overbevisning, da han ikke kan kigge gennem maling osv.
    Hvis sådan en sag her nogen sinde skulle komme i retten, så er det lige her at "in dubio pro reo" træder i kræft (rimeligt begrundet tvivl) man kan aldrig dømme imod en hvis der er det mindste mængde fornuftig tvivl indblandet.


  • #41   30. nov 2015 Bay..

    Det er fordi jeg ikke mener jeg har noget at bevise på noget tidspunkt.
    Hverken overfor mig selv, eller en sælger eller kæber.
    Når jeg handler, så får folk også klar besked., alt det andet med at trække andre i retten er ikke noget jeg bliver tilhænger af. hverken den ene eller den anden vej...

    Derfor kan jeg ikke se formålet, men for mange er det vel også prisen der er afgørende.


  • #42   30. nov 2015 MHH
    Du må lige have læst købeloven (og dele af aftaleloven), inden du udtaler dig yderligere smiley Start fra § 42.

    Buggi Boy
    Hvad kan du bruge din holdning til, hvis køber slæber dig i retten? Vil du bare lade være med at svare/møde op? Du vil i hvert fald have en dårlig sag smiley

    Det er ikke, fordi jeg ikke har sympati for din holdning. Du kan desværre bare risikere at komme galt af sted med den...


  • #43   30. nov 2015 Bay, der står i den tekst, at der ikke er nogen synlig rust.

    Det er derfor jeg spørger om det er den tekst der er handlet ud fra.


  • #44   30. nov 2015 Jeg er ikke ekspert i tysk, men det tror jeg nu heller ikke, du har ret i.

    Jeg mener, at hvis det skal forstås sådan, at den ikke "viser" rust, så må det skulle forstås på samme måde, som at den ikke "har" rust.

    Men jeg vil ikke begive mig ud i en diskussion omkring tysk tolkning. Der kommer jeg til kort.


  • #45   30. nov 2015 Har haft en del sager med købeloven, men jeg er bange for at du har forsøgt at læse dig klog via købeloven, og sårn fungere det ikke helt.

    Den sag her er der ingen hold i, vi har at gøre med en grisk tysker der vil true sig til lidt penge, fordi en naiv dansker har sagt til ham at hans ford fra 1915 er rustfri.
    Det er dumt ja, men der er ingen praktisk hold i det.
    Der er sikkert også rust på udstødningen, så man han hellere sende en udstødning ned til ham med det samme...


  • #46   30. nov 2015 ... Og gennem den erhvervsjura, jeg har læst på universitetet smiley

  • #47   30. nov 2015 Nu har jeg også under frivillig tvang gennemgået 2 års erhvervsjura på studiet, men de spilleregler gælder sku slet ikke her.

    Men så kan jeg vel også godt tale til din fornuft, og du kan vel godt se at det her i praksis er en tom sag?
    Du forventer vel heller ikke der kommer en bøde med posten hvis du går over for rødt foran en politistation selv om der ikke er nogen i nærheden?


  • #48   30. nov 2015 Jeg ved ikke, hvad det er for en slags erhvervsjura, du har været tvangsindlagt til. Det, vi har gennemgået på mit studie, passer ganske godt i nærværende eksempel smiley

    Jeg er helt overbevist om, at hvis køber er seriøs omkring sin trussel og indgiver en sag, så står sælger ret dårligt.


  • #49   30. nov 2015 Bay

    Tror du ikke at jeg sikrer mig...

    de skal jo først have en grund til at trække mig i retten, og dernæst bevise at jeg har solgt noget til dem, derefter kan vi jo snakke om alt det andet de skulle kunne dokumentere...
    Om det er mine holdninger eller andet, er jo lidt lige gyldigt, jeg har prøvet mit, og jeg har ikke i sinde at prøve noget lign igen.

    Jeg mener nu stadig at købeloven er helt hen i vejret på rigtig mange punkter.
    Men det var heller ikke for at debatere, for selvfølgelig kan tyskeren da trække ham i retten, jeg tvivler bar på det, når han skiver at han gene vil gøre det mand til mand, og ikke over retten, og det er nok fordi han sikkert ved at han ikke kommer så langt med det.

    Prisen på bilen har sikkert også stor betydning og om trådstarter jo egentlig har en faglig baggrund for at vurdere en bil, der er 100 år gammel, og stille garantier for noget som helst.

    Måske der så skulle have været en kyndig vurderingsmand inde over, men det er jo lidt lige gyldigt, når det ikke er tilfældet.
    Jeg tror bare ikke at tyskeren er en reel trussel, set i forhold til hvad prisen er på at få det lavet selv, frem for at trække en mand i retten efter lovgivningen, pga. et rusthul på den størrelse.
    Der må jo bestemt være andet der er rusten på så gammel en bil, og så vil det jo til sidst være total tab for sælger, hvis det kommer så langt.
    Køber har jo selv inspiceret køretøjet, og sagt ok.
    Og ind til nu har vi jo ikke set en reel slutseddel.


  • #50   30. nov 2015 Jeg tror først og fremmest ikke han er så seriøs, har handlet en del med tyskere, og synes de har en tendens til at være meget frembrusende.
    Hvis han så er så seriøs at han teknisk set ville lave en sag ud af det, så tror jeg det ville falde til jorden igen når han indser at det måske er 10.000 dkr han kan vinde ved det.
    Og hvis sagen endelig kom i retten, så er den så tynd, og der er forholdsvis meget tvivl at det højest sandsynlig ville ende med tabt sag eller forlig.


  • #51   30. nov 2015 Det er ikke sikkert, han vil nøjes med 10.000 kr., hvis det kommer til en retssag. Det kan være, at hvis der ikke kan indgås en mindelig aftale, så vil han i retten med henblik på at hæve købet og sende bilen retur, fordi han ikke vil have en bil med rust...

  • #52   30. nov 2015 Det kan meget vel være at det kunne blive hans krav, men finder det yderst usandsynligt.
    Han skal også køre retsagen gennem dansk ret.

    Han får svejst noget plade i bilen, får den malet, og så falder det hele til jorden.


  • #53   30. nov 2015 Man kan jo enegtlig også sige at når bilen har været igennem et TÜV så må man jo også som menig mand kunne trække en synshal igennem sølet, hvis bilen har dette rusthul, som godt nok ikke er synligt,
    Men de burde jo være fagligt i rettens forstand... smiley


  • #54   30. nov 2015 Måske. Men nu snakker jeg også om, hvad han juridisk har krav på. Og jeg er da tilhænger af, at man følger loven.

    Hvis man har i sinde at være ligeglad med loven, fordi man aldrig i praksis vil blive dømt, så er det en anden sag.

    For at bruge det tidligere eksempel, så bliver det jo heller ikke lovligt at gå over for rødt, bare fordi ingen ser det.


  • #55   30. nov 2015 Helt enig med dig på det punkt. Jeg tror trådstarter skrev her inde for at høre om han havde et smuthul eller om der var en chance for at han ikke behøver betale.
    Det tror jeg der er, jeg tror der er en rigtig god chance.

    Folk har sku krav på så meget, alle vores kære indvandre har også krav på det ene og det andet, (flygtninge eller hvad de nu kalder sig selv)
    Så tilhænger af man følger loven, ja til et punkt, men sku ikke hele vejen.
    Så ender vi sku med et nyt Danmarkistan...


  • #56   30. nov 2015 Har snakket med manden og har sagt han skal komme med et udspil om hvordan vi skal agere herfra og selvfølgelig undskyldt sagen.

    Hvis kravet virker urimeligt blev min farfar og jeg enige om at han så må komme med bilen og vi må betale for brændstof herop. Og derefter lade handlen gå tilbage.

    Man må også huske på bilen er 100 år gammel. Det er jo ikke en svane. Men en aftale er jo en aftale, dog vidste ingen af os noget af det.


  • #57   30. nov 2015 Det er for mig at se også en meget hæderlig måde at gøre det på. Så må man jo bare vente og se, hvad udspillet bliver.

  • #59   30. nov 2015 Det lyder som en fornuftig løsning. Har du tilbudt ham et afslag som passer til jeres udlæg af benzin + lidt mere?

  • #60   30. nov 2015 Jeg ville også vente og se hvad han eventuelt kræver.

  • #61   1. dec 2015 Undskyld jeg ikke lige har svaret tilbage havde så travlt på arbejde i går jeg knap nok havde tid til at sove i nattevagten.

    Jeg har skrevet det udspil der står længere oppe. Jeg har trukket mig fra sagen, da der er nogle andre i familien der bedre kan takle min farfar. Har givet ham både telefonnummer, og adresse til min farfar hvis han skulle sende en regulær mail istedet da han ingen email har.

    Jeg vil gerne ud af den her handel pronto, da jeg ikke brød mig om min farfar's reaktion da vi gennemgik detaljerne.
    Så i bund og grund må han selv tage skraldet nu eller be manden om at komme med bilen igen hvis han synes handlen er så skidt.

    Har desværre for mange løse ender samt problemer som jeg skal have løst og den her sag blev MEGET mere omfattende end jeg regnede med initialt.


  • #62   1. dec 2015 Hvilken reaktion fra din farfar brød du dig ikke om? Synes du skrev I blev enige?

  • #63   1. dec 2015 Ja i sidste ende blev vi. Men hans første reaktion var han fuldstændig slog hælene i og nærmest skældte ud.
    Citat: Hvad forventer manden, han har købt en bil der er 100 år gammel, selvfølgelig vil der være noget galt."
    Hvortil jeg så må svare at et rusthul jo så ikke lige hører ind under en normal forventning ved en istandsat bil.

    Vi sad 4 mand og konverserede frem og tilbage i en tid, hvor han så var faldet ned og vi så blev enige. Han kunne alligevel godt se det ikke var så fedt at købe en bil til prisen der så havde et rusthul på størelse med en marsbar hehe.

    Jeg skriver godt nok det er min farfar, men i princippet er det min kærestes. Min svigerfar rådede mig i hvertfald til at trække sig og lade ham og den anden søn tage sig af det. De mente jeg havde gjort mere end rigeligt allerede.

    Og for at være helt ærlig er jeg lettet over at det for mig mere eller mindre er overstået.


  • #64   1. dec 2015 Det er nok fordi det er frustrerende - I må endelig ikke blive uvenner over det smiley

  • #65   1. dec 2015 Det tror jeg heller ikke vi bliver, det er jo fordi vi begge 2 ikke har tænkt der var noget at komme efter det er gået så galt. Jeg var i min fulde overbevisning om at bilen var perfekt som den stod, altså hvad skal jeg forvente når bedste, han siger den er perfekt... Altså jeg har jo så fundet ud af at vi ikke er enige om hvordan en perfekt bil er, men sådan er det jo bare hehe.

    Desuden allesammen, MANGE tak for at i gad at komme med inputs, meninger og råd til det her. Det har faktisk betydet meget mere for mig end i nok regner med.

    Bare alene det at kunne tale om min situationen og få afløb for mine frustrationer har været alt tasteriet værd.

    Hvis nogen af jer der har skrevet herinde nogensinde kommer forbi assens så skriv, så giver jeg en øl eller en kold noget andet. Har et "lille" hobbyværksted med 2 porte hvor vi kan sidde og få det førnævnte smiley


Kommentér på:
vedr købelov ved eksport af bil

Annonce