{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.327 visninger | Oprettet:

Avyella W
Avyella W
Tilmeldt:
1. feb 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28

Fra 10, til 7 sæder? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg går med en drøm om at købe en VW Multivan, men den jeg har forelsket mig i, har 10 sæder, hvilket betyder buskørekort.
Mine overvejelser er så, hvad er omkostningerne ved at få den lavet om til 7 sæder?

De tre sæder, er bare en lang klap, man kan vippe ned bagerst i bilen, så den er ikke svær at afmontere, men den skal jo stadig synes uden, og være en 7-pers.

Derudover, skriver sælger (forhandler), at den sælges engros, og til CVR nr, men at den godt kan indregistreres som privatbil.
Jeg har selv et CVR nr, men bilen skal ikke være en firmabil.

Jeg prøvede at kontakte SKAT, men de kunne ikke rigtig hjælpe, med andet end at få ind og kigge på deres liste over nedvejet biler, men det er alle sammen kun med vægt, og ikke sæder.

Skal der betales moms for at få den på hvide plader a 25%, eller helt ny afgift på 150%? Den skal igennem syn - i know, men hvad ellers?

http://m.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/multivan/25-tdi-174-comfortline-10prs/2719879

Mange tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra 10, til 7 sæder?
  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #2   1. feb 2016 Satans

  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #6   1. feb 2016 Ja jeg er klar over hvad afgiften er på, men jeg har desværre brug for sådan et bæst, hvis den skal kunne dække mine behov.. En Fiat500 kan desværre ikke trække to heste, huse en Grand Danois og 2 børn samtidig smiley

  • #7   1. feb 2016 en Fiat 500? jo den kan da, men pladsen bliver sgu nok lidt smålig og vil se enormt kikset ud, med en hestetrailer på + den vil nok også få sin sag for med at slæbe det hele ;).

  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #8   1. feb 2016 Haha ja smiley

  • #9   1. feb 2016 Mondeo stationcar med automatgear? Må slæbe to tons

  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #10   1. feb 2016 Ja, men kan den indeholde en Grand Danios, og sovepladser samtidig? smiley

  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #11   1. feb 2016 Rune - jeg prøver ikke at finde en billig løsning, nu havde jeg bare forelsket mig i lige den smiley der er jo masser af multivans til 7 pers rundt omkring til salg smiley

    Jeg har altid haft en drøm om en Multivan. Elsker dem.


  • #12   1. feb 2016 Ok det var bare et forslag. Hvis du primært gik efter bussen pga mange kg på krogen. Ikke mange ved at en deo med tomat må slæbe to tons.

  • #13   1. feb 2016 Jeg ville være mere bekymret over at handle uden reklamationsret end over at skulle betale en smule reg.afgift.
    Hvad med at finde en decideret autocamper i stedet for?


  • #14   1. feb 2016 en seat alhambra er vejen frem ????

  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #15   1. feb 2016 Nej for satan, så skal der være køkken og shit i.. XD

  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #16   1. feb 2016 Danni - Jeg prøver ikke at finde et alternativ til en Multivan - jeg manglede bare svar på processen fra 7 - 10 sæder. Jeg skal have en VW Multivan, ikke en Seat, Ford eller en Fiat smiley

  • #17   1. feb 2016 Ja og det har jeg da der er 6 sæder med sove plads og må trække 1700kg og koster kun 4000 halve år

  • #19   1. feb 2016 Det ved jeg men en seat er jo en wv med andre mærker på ??????

  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #20   1. feb 2016 Hvis man køber en autocamper, som ikke er registreret som en autocamper, er det vel det samme som en Multivan?

  • #21   1. feb 2016 hvis man gerne vil have en stor bil med mange sæder så vil det dummeste være at tage en 10 personers og lave den om til 7 personers for guds skyld behold den som 10 personers for det første er vægt afgiften på ca 2000 kr og da afgiften er på 60 % og ikke 180% bare besparelsen på afgiften og vægtafgifte og eventuel forsikringen gør at hele familien kan tage det store kørekort det store kørekort koster 3-4000 kr så bare besparrelsen i vægtafgiften er på 3-5000 er det hele værd
    jeg har selv en astrovan den koster 900 kr i vægtafgift den er på benzin men med 190 hk og de fedeste sæder så er det ligesom at sidde hjemme i stuen


  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #22   1. feb 2016 Jeg læste ellers at et minibus kørekort kostede 14.000 smiley er det mig der er helt gal på den?

  • #24   1. feb 2016 er det fordi du har en stor familie eller ?


  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #25   1. feb 2016 Nej smiley jeg vil bare gerne have en Multivan smiley

  • #26   1. feb 2016 er det en du skal køre meget i eller er det en nr to bil


  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #27   1. feb 2016 Hvorfor?
    Man kan få dem op til 12-14 km/l, og det er fint til mig.
    Jeg har haft en 300c, den kostede mig langt mere end en Multivan kommer til. Jeg leder ikke efter et billigt alternativ til en Multivan, for det er sådan en jeg skal have.

    Mit spørgsmål var bare hvordan processen ville være, og hvor bekosteligt det ville blive, i henhold til om jeg skulle finde en anden, eller gå med denne smiley

    Jeg kører 120 km, 14 gange om måneden.
    Ligeledes kører jeg fast 60 km ca 10-12 gange om måneden, også er der det løse smiley

    Jeg har to heste der skal transporteres rundt i landet, måske til Tyskland og Sverige også til stævner. Derudover har jeg 2 Grand Danios' der skal i skoven og strække benene, 2 børn og en mand. Jeg har ikke brug for 7 sæder, slet ikke 10, men jeg har brug for trækkraften, højden til loftet, og muligheden for at sove i den til stævner. Ellers skal jeg købe en hestetrailer med living, eller en hestebus ved siden af min hverdagsbil, og det ligger ikke i mine planer.

    smiley


  • #29   1. feb 2016 Du skal betale fuld afgift af den, og med de nye regler kan man ikke bare betale differancen...
    Bilen kommer også til at stige VOLDSOMT i ejerafgift
    Så kort sagt er det LANGT billigere enten at finde en anden eller tage bus kørekort
    Ved AMU eller TUC kan sådan et erhverves for små 3000
    Kender eller en der har en til salg til normalt kørekort:
    Og den lyder til at være lige det du søger
    http://www.guloggratis.dk/camping/autocamper/annonce/30877489-vw-t4-camper


  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #30   1. feb 2016 Men afgift er da 150% oveni?

  • #31   1. feb 2016 en del af de her vans kan bagsæderne lægges ned til en stor dobbelseng
    de fås også i diesel så køre de lidt mere på literen og koster et par tusinde i vægtafgift


  • #32   1. feb 2016 Ikke på den jeg linkede til
    Men hvis du vil bygge en Bus om til 7 personers skal der betales samme afgift som hvis du importerede en
    På det gamle system kunne du betale forskellen på de 60% og 180%
    Men det kan man ikke i dag


  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #33   1. feb 2016 Opel Missen - den kører for lidt på literen, bruger benzin, og må kun trække 1700... Men jo.. Noget lign smiley

  • #34   1. feb 2016 Helt i orden, det var også kun et forslag smiley

  • #35   1. feb 2016 afgiften på en 10 personers er kun 60% fra ny
    jeg arbejde lidt i dem og kiggede på nogen af de nyere som den jeg gav dig link til og det lå på omkring 15-20000,00kr


  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #36   1. feb 2016 Hvad er afgiften på at lave en autocamper om til alm personbil?

  • #37   1. feb 2016 nu siger du at du skal køre med en hestetrailer
    når du kun køre med 2 hjuls træk så kan du meget hurtig køre fast og jeg ville helt klart vælge en 4x4 og så må du køre med meget størrer trailerer

    min drømme bus er den her så har du rigelig plads til to hunde kæmpe trailer og 5 personer på en gang

    dog ikke soveplads


  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #38   1. feb 2016 Nu skal jeg jo ikke ud og køre markræs med hestetrailer, der er anlagt rigeligt med vej sådan steder.. Og hvis der ikke er mulighed for at sove i den, Så skal jeg sove i telt.. Jeg har været på Roskilde Festival 10 år i træk - jeg har virkelig sovet nok i telt smiley

  • #39   1. feb 2016 afgift og ca 8000 eller mere i vægtafgift hvert år

    den billigste og bedste løsning er en 10 personers bus det er der ingen tvivl om


  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #40   1. feb 2016 Så skal man til at tage kørekort.. Jeg har lige generhvervet.. Gud hvor jeg ikke overskuer det smiley

  • #41   1. feb 2016 hvor meget vil du ofre på på en bil

  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #42   2. feb 2016 100-150.000

  • #43   2. feb 2016 hvis du lige har generhvervet det så er det da meget nemmere for dig

  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #44   2. feb 2016 Dan - er du 75 år? Du virker liiiidt for frisk til at være så ældet.. Haha!

  • #45   2. feb 2016 hvis du vil betale 120% mere for din bil og vil betale ca 5000 kr mere i vægtafgift hver år så er det jo bare at finde en til lille kørekort

  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #46   2. feb 2016 smiley

  • #47   2. feb 2016 njaa men er godt på vej til de 75


  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #48   2. feb 2016 Haha ja ok smiley

  • #49   2. feb 2016 jeg mener at du kan tage bus kort på en weekend og det er jo ikke meget tid at spilde for at spare 5000kr hvert år og spare 50-100,000,00 kr for den samme bil

  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #50   2. feb 2016 Hvordan skulle jeg kunne tage det på en weekend? Der står 30 dage i det link du gav mig..

  • #51   2. feb 2016 jeg mener at jeg har set det et eller andet sted, mener man nu kan få kort til privat bus under 3500kg

  • #52   2. feb 2016 hvad vejer din trailer totalvægt

  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #53   2. feb 2016 2000 kg

  • Henrik T
    Henrik T Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 43
    #54   2. feb 2016 Buskørekort må være vejen frem økonomisk, en transporter registreret som personbil med dieselmotor koster snart 15000kr. om året bare i vægtafgift..
    Men hvis den er registreret som bus må du jo ikke tage sæder ud eller bygge den om til camper..

    DK er et dyrt land at have bil i, specielt gamle store biler!


  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #55   2. feb 2016 Hvad koster det at lave en camper om til alm bil?

  • #56   2. feb 2016 Man skal lige huske på at en 10 personers bus må man ikke lige pille et par sæder ud, så har man ændret på indretningen der giver den billige afgift. Det er der nogle der har måttet erfare med bøder og betaling af afgift til følge.

  • #57   2. feb 2016 Jeg er blandt dem der engang har indkasseret en bøde for manglende sæder, så det er skam ikke en "urban legend", hvis nogen lige fik lyst til at tænke det...
    Desuden skal man lige huske på, at hvis man vil spænde en trailer efter en bus (M2 eller M3) så kræves der altså også et stort anhængerkort - uagtet at køretøjet (i dette tilfælde M2) er under 3500 Kg.
    Så for trådstarter er bus-vejen nok ikke den rigtige vej at gå (køre).

    Jeg vil stadig mene at autocamper-løsningen er den bedste. Men trådstarter vil ikke en autocamper, og det er så det! smiley

    Der må være masser af 9/7-personers Multivans (eller Transporter), prøv lda lige at søge på dem, og kig så priser.

    Sådan en er sg da dyr???

    Ja, den er dyr - og det bliver ikke billigere af at finde en 10-personers bus (eller en van) og så betale afgiften.
    For så havde folk nok gjort det i stor stil...


  • #58   2. feb 2016 Der er da kommet en til salg her inde i dag til 225000kr

  • #59   2. feb 2016 #55 (Trådstarter):
    En Camper er på 60% afgift lige som en bus - så det må i princippet koste det samme smiley

    Find dog en camper, og så bare behold køkkenet i - det fylder altså ikke ret meget.
    Til gengæld må du jo pille alle de sæder ud du ikke gider have med.
    Og så er sovepladserne jo allerede indbygget smiley


  • #60   2. feb 2016 Du skal havde bagsæder i en camper du må ikke pille dem ud og køre rundt har selv undersøgt det da jeg har en camper

  • #61   2. feb 2016 Danni P - Den er sg ny for mig, har du et link??

  • #63   2. feb 2016 Hej Avyella W
    Jeg kan godt forstå du har forelsket dig i en multivan, og hvis du har pengene så hold dig til en med fuld afgift, så behøver du ikke at være nervøs hver gang du ser en politibil. Der er vist også noget med at der skal være fart skriver i hvis du køre i udlandet, hvis den ikke er indregistreret som personbil.
    Men prøv at kigge ind på caravelle.dk der er helt sikkert nogle der kan svare på alle dine spørgsmål.
    Hvis det var mig der skulle ud og købe en multivan i dag, ville jeg finde en i Tyskland og importere den og betale fuld afgift.
    Held og lykke med at finde din drømme bil.
    Mvh Søren


  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #64   2. feb 2016 Jeg syntes det er meget forvirrende.

    Jeg er bare røvforelsket i KÆMPE biler til at starte med, men, jeg er ikke ung og smart i en fart længere. Jeg har børn, heste og hunde, og det hele skal kunne fungerer sammen, og det gør det altså ikke med en smart amerikaner der kører 5 på literen..

    Jeg skal kunne have store hunde bagerst i bilen, og der kommer køkkenet sku i vejen. Jeg overskuer egentlig ikke at have 10 sæder, når vi pt kun er 4 der skal sidde på dem. Jeg skal kunne have 2000 kg på krogen, også skal jeg have et trailerkort.

    Jeg giiiiiiider ikke have en fesen mormor stationcar - no way!

    Jeg kører rigtig meget, så den må virkelig ikke køre mindre end 12 på literen.

    Hvorfor er der ikke bare en der kan stille mit perfekte monster i indkørslen?


  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #65   2. feb 2016 Jeg skal nok lade være med at blive sur over farven, jeg får den bare malet.

    Så hvis jeg sover godt og trygt i nat, er der så ikke en af jer der er søde og stille en floooot bil smiley ?


  • #66   3. feb 2016 forskellen på en camper og en bus er at vægtafgiften er på et par tusinde for en bus og en 8-10 tusinde
    den absolut billigste køretøj i den størrelse er en bus hvis folk kan fremvise en der er billigere så vil jeg gerne se den
    hvis du drømmer om en bil der kan trække en trailer på 2 ton så skal du nok ikke regne med at den kan køre 12-14 km l men hvis du er meget heldig og er god til at køre økonomi kørsel så vil du sikkert kunne finde en der kan køre mellem 8-10 km l


  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #67   3. feb 2016 Der er masser af Caravelle's og Multivan's der kører 12-14 på literen..

  • #68   3. feb 2016 her er en caravelle 10 personers i din prisklasse det er en tdi den siger de at den kan køre 13 km l så et realistisk bud er 10 km l


    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/caravelle/19-tdi-105/2501397


  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #69   3. feb 2016 Men nu tænkte jeg 7 pers

  • #70   3. feb 2016 nu kender vi jo folkevogn og deres vurdering af hvad de kan køre på en liter diesel og hvis de siger 13km l så skal man nok forvente 10 hvis man køre pænt

  • #71   3. feb 2016 jamen så ligger du jo bare 50,000,00kr eller mere oven i prisen så har du en 7 personers

  • #74   3. feb 2016 #61

    Der intet nyt i det skat tillader ikke at du tager alle sæderne ud af bil jeg har snakket med dem om det


  • Avyella W
    Avyella W Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #75   3. feb 2016 Jeg ville nu heller ikke tage alle sæderne ud. Jeg ved godt det er billigere med en 10 pers, men jeg har bare ikke brug for alle de sæder.. Så jeg må jo ende ud i en 7'er smiley

  • #76   3. feb 2016 jeg Tror det er meget billing for dig bare og tag et bus køre kort alt det andet så kan du bare pille de sæder ud du ikke bruge og sig dem i efter syn vis det et et lovkrav

  • #77   3. feb 2016 Hva, john skriver du bare for at skrive noget?
    Man må IKKE pille sæderne udaf en 10 personers bus, det er også nævnt i tråden


  • #78   3. feb 2016 Det kostede mig 500,- pr sæde jeg manglede dengang - og det er da 10 år siden.

    Man må ikke fjerne sæder fra en bus - den skal ALTID have det antal sæder og den indretning den er synet og godkendt med.
    Derudover må man heller ikke overnatte i sådan en bus - medmindre man gider sidde i et sæde og sove!

    Hvis man vil have en VW Multivan, så må man jo betale det det koster - enten på anvendeligheden, eller på købsprisen og grøn ejerafgift.


  • #79   3. feb 2016 627 har ret

    Busser til privat anvendelse

    Busser til privat anvendelse er defineret som køretøjer, der utvivlsomt er konstrueret og indrettet til befordring af mere end 9 personer, føreren indbefattet, og har et til køretøjet svarende antal passagersæder og ikke er indrettet til andet formål end personbefordring (busser).

    Afgiften udgør 0 kr. af de første 12.100 kr. og 60 pct. af resten af afgiftsværdien. Se REGAL § 5a, stk. 1 og 3 om afgiften for busser, herunder tillæg til den afgiftspligtige værdi for manglende airbags.

    Bussen skal i original skikkelse fremtræde som "fuldt bestolet" og med mindst 10 siddepladser, føreren medregnet. Der stilles ikke særlige krav til sædernes anbringelse i passagerrummet, så længe bussen er "fuldt bestolet". Det betyder, at man foruden fremad- og bagudrettede sæder, også accepterer langsgående sæder i bussen. Klapsæder og sammenfoldelige sæder bliver også accepteret.

    Hvis en bus er indrettet til andre formål end personbefordring, kan der ikke ske afgiftsnedsættelse. Det gælder eksempelvis busser, hvis indretningen mere tager sigte på passagerernes ophold, og måske overnatning i bussen, end på befordring. Dette gælder også køretøjer, hvor placeringen af sæderne gør, at bussen ikke kan anses for at være "fuldt bestolet". Fx i tilfælde, hvor der er etableret store friarealer, der gør, at bussen kan anvendes til andre formål end personbefordring (eventuelt samtidig godsbefordring).

    For køretøjer, der er indrettet til beboelse, fx med opholds- og spiseplads, køkkenfaciliteter, toilet og bad mv., skal der uanset antallet af siddepladser betales afgift efter REGAL § 4.


Kommentér på:
Fra 10, til 7 sæder?

Annonce