{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  p-bøde
  • #1   10. feb 2016 Jeg ville nægte, og på ingen måde sende penge afsted, den må retten afgøre.

  • #2   10. feb 2016 Der står jo alle hverdage og lørdag er jo ikke en hverdag så jeg ville heller ikke betale den

  • #3   10. feb 2016 ja men også pænt træls hvis jeg taber den sag det bliver det ikke billigere af

  • #4   10. feb 2016 der er åbenbart delte meninger om lørdag er en hverdag

  • #5   10. feb 2016 Lørdag er ikke en hverdag.
    tjek op på teorien.


  • #6   10. feb 2016 Lørdage skrives i parentes
    Søndage i rødt.
    Det kan et p selskab ikke ændre på.


  • #7   10. feb 2016 sidst jeg tjekkede var lørdag med i weekend

  • #8   10. feb 2016 altså det kan jo også være du har fået en P-Bøde for at lave dobbeltparkering.. eller andet uregelmæssigt...? smiley

  • #9   10. feb 2016 Det fremgår af skiltning ved indkørsel til parkeringsanlægget, at parkering ved p-skive er tilladt i max 2 timer. Det er brugers ansvar, at parkeringsbestemmelserne overholdes. Tilsidesættes parkeringsbestemmelserne kan der pålægges en kontrolafgift, hvilket ligeledes fremgår af skiltningen.

    Motorkøretøjet er observeret i tidsrummet 11:01-11:07. P-skiven var indstillet til kl. 9. Tiden, der kunne parkeres i henhold til p-skiven, var således overskredet, og kontrolafgiften er pålagt med rette.


  • #10   10. feb 2016 de var hvad de skrev til mig

  • #11   10. feb 2016 så skal den sag da bare køres.. men tag nogle ordenlige billeder af skiltet

  • #12   10. feb 2016 Som andre skriver, så er hverdage mandag til fredag og hvis det er en helligdag om torsdagen gælder deres skilt ikke denne dag.


    på det billede jeg har sat ind har jeg også vundet en sag - ja faktisk været med til at vinde 14-16 stykker ud over min - fordi deres skiltning ikke var god nok.
    som man kan se på det øverste billede, så er der ikke noget skilt ved indkørslen der fortæller at NU!!!!!! træder der p-regler i kraft, det kan først ses på nr. 2 billede at FRA SKILTET træder der p--regler i kraft.

    de uddelte gladeligt p-afgifter til dem der holdt foran skiltet, men DER virker deres p-ordning bare ikke smiley den gælder først EFTER skiltet er placeret.
    Så de 6 pladser foran skiltet kunne de ikke uddele afgifter på...... det fandt de så ud af på den hårde måde efter de havde tabt flere sager i fogedretten ROLF

    men nu har de desværre fundet ud af at der manglede et skilt og har derfor opsat et ved indkørslen til gårdene om at der er opsat skilt med reglerne på området, så nu er det slut med parkering i gårdene smiley


    profilbillede
  • #14   10. feb 2016 Lørdag er faktisk en søgnedag (hverdag). Så jeg er bange for at den gælder. Havde det været en offentlig parkering havde hvid skrift betydet "Hverdage undtagen lørdag" eller "Mandag til fredag". Men det kommer lidt an på hvordan man tolker det jo. Men traditionelt set er en hverdag alle ugens dage på nær søn- og helligdage.

    Omvendt kan man jo argumentere for den mere moderne forståelse af hverdage, som værende mandag til fredag og henvise til den offentlige skiltning, som jo er inddelt i mandag til fredag, lørdag og søndag.


  • #16   10. feb 2016 Dennis, det er en del af weekenden, det er korrekt, idét weekend blot betyder den sidste del af ugen. Men hvis man snakker hverdage, så er lørdag traditionelt en hverdag. Lørdag er ikke en arbejdsdag på grund af femdagesugen - derfor opfattes den ikke som en hverdag. Men.. Hvis lørdag ikke gjaldt, skulle der på skiltet stå "Alle hverdage undtagen lørdag", eller "Mandag til fredag". Det er et totalt fusket skilt, for jeg tror 99% af os vil mene at hverdage er mandag til fredag. Jeg var nok også selv hoppet i den fælde der..

  • #17   10. feb 2016 Den er tricky, og tror faktisk at du får svært ved at vinde den i retten.

    Der står at det er okay at du smider bilen i 2 timer alle hverdage 8-17 - ergo må man pr. fornuft gå ud fra der ingen biler må holde der på andre tidspunkter.. Det er en rigtig lorte-lorte-sag, men jeg ville ikke turde lade den køre videre til retten.

    Prøv med en saglig klage, vinder du - Jubii - ellers er det bare penge.

    https://dk.trustpilot.com/review/green-park.dk

    Deres trustpilot er ikke god - men igen, så er det nok ikke mange der skirver p-afgifter ud der får god omtale..:D



  • #18   10. feb 2016 smiley Når du nu kan se dette:

    "har fået en p-bøde her på en lørdag"

    Kan vi så ikke også få tipskuponen og de 7 lottotal smiley smiley


  • #19   10. feb 2016 Jeg ville kontakte FDM de har garanteret haft lignende sager. Er der precedens sag som kommer dig til gode er det bare at tage den i retten, du kan få beskikket en advokat, og er du medlem af FDM har de advokater der gerne flår P selskaberne.

    Ifølge den store danske er det korrekt at en lørdag oprindeligt ER en hverdag. Men samtidig står der også at det siden 1953 har været normal forståelse at hverdage ikke inkluderer lørdage.

    Så den er lidt tricky og det vil være op til en dommer at bestemme. Det gør også at sagen kan være interessant for FDM f.eks at føre hvis ikke der har været sager omkring dette før!

    http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=hverdag


  • #20   10. feb 2016 Hold nu for satan

    Vi har en færdselslov i DK, og den er gældende, og nu gælder skiltet efter privatretslige regler, men derimod kan og må de ikke ændre på måden reglerne for tidsrum og datoer gælder.

    Der står højt og tydeligt på skiltet følgende.: Alle Hverdage 8.00-17.00

    Så menes der sgu og gælder KUN alle hverdage...

    Ellers skulle der stå Hver dag

    Så det er sgu da ikke så sært at der er så mange der enten får p bøder eller p afgifter, når de ikke kan læse et skilt, eller bare forstå det, og der mener jeg dem der parkerer og dem der udsteder diverse regninger.

    Jeg havde taget den i retten, og sagsøgt firmaet for at spilde min dyrebare tid, og den koster.

    Sætter gerne et skilt ind herunder, så i kan se hvilke regler man bruger når man skal forholde sig til parkering, skiltene som parkering og standsning forbudt, ovenover er fuldstændig lige gyldigt.

    Og lige for at slå det fast, så kan en hellig dag, sagtens falde på en af ugens øvrige dage, og så parkerer man efter den røde tekst.
    Lørdage er der kun en af i hver uge, og der skal man rette sig efter den i parrantes.
    Hverdage er den øverste, og disse kan kun overtrumfes at helligdage.

    Og det har P selskaberne sgu at rette sig efter. smiley


    profilbillede
  • #21   11. feb 2016 Det er efter de offentlige regler Buggi. Her står blot "Hverdage". Og da lørdag faktisk er en hverdag oprindeligt, men kun af almen forståelse ikke er, er den som RUH nævner meget tricky. De offentlige regler er nok mere retvisende hvis man siger at den sorte eller hvide tekst kun gælder fra mandag til fredag, og ikke hverdage, da der netop er en undtagelse - om lørdagen.

    FDM vil male meget gerne køre sagen af princip, da der mig bekendt ikke har været sager som denne. Det kunne være rart med en klar lovgivning på området.


  • #22   11. feb 2016 Denne sag kan "green park" IKKE vinde. Deres skiltning skal være tydeligt og indholdet må ikke være tvetydigt. Og at betragte lørdag som en hverdag, er ikke noget, man normalt gør anno 2016. Selv på Wiki står der: "Første brug af "hverdage" i betydningen mandag til fredag stammer fra 1955, men det blev almindeligt fra 1980'erne."

  • #23   11. feb 2016 438 - men problemet kan jo være hvis der blot er en almen forståelse for hvilke dage, som er hverdage. For hvis man definerer en hverdag i Retskrivning- og betydningssordbogen er det alle ugens dage på nær søn- og helligdage. Men det kunne være spændende at køre en sag mod parkeringsselskabet, da det kunne blive en principiel sag og der derved kan komme en dommers ord på hvad der forstås ved "Alle hverdage" smiley

  • #24   11. feb 2016 Men skiltet siger jo inddirekte at der kun være biler fra 8-17 på hverdage. Altså som om at der i weekenden ingen biler må holde. Det er et lorte skilt, det er helt sikkert. Men der står intet sted om at du MÅ holde der i weekenden.

  • #25   11. feb 2016 Thomas M

    Nej, når der ikke står noget, så er der ingen regler.... tjek gerne det billede jeg har lagt op, der er der heller ingen regler for tidsparkering, ud over de tidspunkter der er skrevet.

    Phillip701

    Den P Plads tråden handler om, er også offentlig, uanset om der er privatretslige regler.
    Hvis man mener man kan fravige sig reglerne, så kan man jo også i et boligbyggeri, jo også bare have folk ansat i weekenderne til helt normal løn, når de arbejder på en lørdag.
    Private og offentlige virksomheder giver jo netop også højere løn i weekenden, til både lørdag og søndag, så kan ikke se hvorfor man ikke skal oplyse, klart og tydeligt at en hverdag ikke er en lørdag eller søndag...

    Hvorfor pokker er det så at alt her i landet bygger alt på at når vi kommer til en fredag, så går vi på weekend..., for så skal 6 dages ugen da indføres øjeblikkeligt, så nej det tror jeg bestemt ikke en dommer vil forvride den gængse opfattelse af hvad en hverdag og hvad en weekend er.

    Men vi skal alle overholde færdselsloven, og så er det egentlig lige gyldigt om det er nat, dag, hverdag, lørdag eller søndag, og det kan og må et p selskab ikke ændre på og ej heller en boligforening eller en butik der har en p plads.


  • #27   11. feb 2016 Når jeg siger offentlig P plads, så mener jeg en P plads som ikke kontrolleres af et privat p selskab. Men der gælder vel stadig de private regler, uanset om der er offentlig adgang på pladsen eller ej. Der er vel ikke en definition af hverdage i færdselsloven? Jf. Retskrivning- og betydningssordbogen findes der derimod definitionen "Alle ugens dage undtagen søn- og helligdage".

    Der findes det offentlige P skilt hvor hvid eller sort skrift betyder "Mandag - fredag" eller "Hverdage undtagen lørdag"?

    Men jeg er enig - det er et lorteskilt, men jeg tror desværre de vil få ret i en eventuel sag, medmindre man drager de offentlige P skilte med ind i sagen så man kan argumentere for at der er en bred forståelse for at hverdage ikke er mandag - lørdag, men følger arbejdsdagene mandag - fredag.


  • #28   11. feb 2016 Jo der er netop en definitation af hverdage i færdslesloven.

    For de skriver jo netop at når det er i parantes så er det en lørdag. så derigennem, så har du en definitation på hverdage, lørdag og søndage...
    smiley

    Så længe det er et offentlig område, så gælder færdselsloven jo også, og de har jo ikke spærret området af for offentligheden.


  • #29   11. feb 2016 For lige at barbere geden.

    Så bruger det offentlige Danmark (Bekendtgørelse om vejafmærkning https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=139507 ) betegnelsen:

    "hverdage undtagen lørdage"

    for at beskrive dagene mandag til fredag.


    Så ud fra dette, også sammenholdt med dansk retskrivning, så er lørdag også en hverdag.


  • #30   11. feb 2016 Tak Per - kunne ikke selv finde det. Var ret sikker på man stadig betegnede lørdag som en hverdag.

    Med den bekendtgørelse får du nok ingen sag.

    Buggi - hvis færdselsloven modsiger sig Bekendtgørelsen om vejafmærkning, kan du så ikke linke til hvor den præcist siger at hverdage er mandag til fredag?


  • #31   11. feb 2016 men har TS kontaktet FDM eller anden og hørt om der er noget at gå videre med i denne sag??

    For uanset hvordan vi på BG drejer den, så er det jo en formulering af skiltet som gør at man kan hoppe i fælden - og det er ikke i orden.

    Kunne være fedt om det nye tiltag snart blev til noget hvor det er et uvildigt nævn der skulle tage stilling til de private p-afgifter og ikke dem selv der skal se på egne afgifter smiley


  • #32   11. feb 2016 Kim, jeg er enig - der bør stå "mandag - lørdag" eller blot "søn- og helligdage undtaget". Men, omvendt er det jo korrekt skrevet, for lørdag er en hverdag jf. Retskrivning- og betydningssordbogen samt Bekendtgørelsen om vejafmærkning.

  • #33   11. feb 2016 Phillip
    Tjek FDM link og da gerne billedet jeg lå op længere oppe.
    Det er jo en del af teori undervisning.
    Så er det ikke nok, for ellers skal færdselsloven da laves om øjeblikkeligt hvis der falder en dom som gør at færdselsloven er forkert.


  • #34   11. feb 2016 Philip det er det samme du siger igen og igen..... men i almindelig tale, så er lørdag IKKE en hverdag for 99% af nutidens mennesker.

    Kan godt være det står i diverse opslag i ordbøger, men som der også er skrevet længere oppe, så er lørdag ikke set som en hverdag siden ruder konge var knægt - og derfor er det en upræcis måde at udforme et skilt på og kun for at få folk til at hoppe i med begge ben.


    herude hvor jeg bor der har vi europark til at holde øje med vores p-pladser og et sted må man hverken standse eller parkere, men deres skilt modsiger sig selv i det teksten siger standsning forbudt, men skiltet viser at standsning er tilladt - det kan de heller ikke forstå at vi ikke vil have siddende når nu det ikke passer hvad der står/er vist på skiltet smiley


    men igen så kan du ikke bare overføre færdselsloven direkte til de private p-selskaber.
    der var en tråd for ikke så længe siden hvor et privat p-selskab havde tabt en sag omkring p-skiven.... mener det var fordi der var 2 skiver i og det må man ikke iflg. loven og derfor pålagde de en afgift. Denne sag tabte de da de ikke måtte bruge loven på deres område, men skulle skrive det selv at der kun måtte være en skive i bilen.


  • #35   11. feb 2016 Buggi: Jeg er uenig med dig. HVOR i færdselsloven defineres "hverdag" som værende mandag - fredag? Bekendtgørelsen om vejafmærkning, som Onkel Per har henvist til, definerer mandag til fredag som "hverdage undtagen lørdag". Det vil altså sige at det Per definition i Bekendtgørelsen om vejafmærkning er en hverdag. Hvor i færdselsloven er der en anden definition af "hverdag"? Har du evt. en henvisning.

    Kim: At sige at 99% af danskerne BETEGNER hverdage som værende mandag - fredag ændrer jo ikke på hvad der er beskrevet i Bekendtgørelsen om vejafmærkning samt Retskrivning- og betydningssordbogen. Beklager jeg bliver ved med at henvise til den bog, men det understøtter det blot. Lørdag er sådan set en hverdag, så det er forkert hvad du siger. Det er sig korrekt at lørdag ikke er en ARBEJDSDAG.

    Mvh


  • #36   11. feb 2016 Nu gad jeg ikke sidder her og gætte mere, så greb knoglen og ringede til FDM´s juridiske afdeling. Der er af den helt klare holdning at lørdag IKKE kan betragtes som en hverdag. De skal have en jurist til at kigge det ordentligt igennem, men hende jeg talte med mente bestemt der er en sag der er værd at køre.

    Så hen og hav fat i FDM.


  • #38   11. feb 2016 Phillip

    ( )
    Hvorfor er det nævnt i teori undervisning og teorier.



  • #39   11. feb 2016 Philip du lyder mere og mere som once.............. smiley

  • #40   11. feb 2016 Philip701 jeg tror ikke det er så meget det. Det er mere det at skiltningen skal være tydelig jeg hæfter mig ved. Hvis den offentlige skiltning tydeligt viser lørdage særskilt i parantes, og der ikke er en almen opfattelse i befolkningen om at lørdage faktisk også er hverdage, så mener jeg der er en god sag for at påstå at skiltningen kan forstå´s på mere end 1 måde hvilket ikke må være en mulighed!

  • #41   11. feb 2016 Så kunne det jo være fint hvis nogen som f.eks. FDM kunne komme på banen og fortælle hvordan en egen defineret privat "holdning" er mere rigtig end retskrivningsordbog og og bestemmelser fra offentligheden som bruger samme definition.

  • #42   11. feb 2016 Mig bekendt Buggi, så lærer man blot at mandag til fredag er alm. tekst, men jeg skal jo ikke kunne sige hvad kørelærererne fortæller eleverne. Dog har jeg erfaret at de ikke altid har ret.

    Jeg står og tænker fuldkommen det samme Per. Hvordan kan en almen forståelse "overrule" disse to kilder.

    Men jeg venter meget gerne på den kilde fra færdselsloven som siger det modsatte af Retskrivning- og betydningssordbogen og bekendtgørelsen.


  • #43   11. feb 2016 Sider nu.med tlf.
    Så magter ikke at. søge.

    Men du kan jo forklare mig hvor mange der faktisk jævnligt sider og tjekker op på en ordbog.
    Ja jeg gør ikke, det var kun i folkeskolen jeg skulle bruge sådan en.
    For Ca. 45 år siden.

    Skilte ser jeg jævnligt, ligesom jeg ind imellem ser og tjekker op på skilte.
    Men forholder mig stadig til at det bliver brugt i færdselsloven og i skilteskoven.
    Og der er vel ikke behov for at gentage.
    Men ok.
    Så må loven jo laves om hurtigst muligt.
    Når vi skal forholde os til teoretiske ting.


  • #44   11. feb 2016 Bare fordi du ikke holder dig "opdateret" betyder det vel ikke at det ikke længere er gyldigt?

    Du henviser hele tiden til færdselsloven, jeg har nu spurgt om et link hvortil eller en præcis henvisning, den har du endnu ikke givet - kan du ikke komme med den?


  • #45   11. feb 2016 Se på skiltene, jeg er stadig på job.

  • #46   11. feb 2016 Jamen læser du slet ikke hvad jeg skriver? Alm tekst på skiltet betyder jf. Bekendtgørelsen om vejafmærkning "hverdage undtagen lørdag".

  • #47   11. feb 2016 Buggi Boy. Din personlige holdning kan aldrig danne grundlag for gældende lovgivning. Hvis lørdag pr. officiel deffinition er en hverdag, er det bare sådan, uanset hvor uviddende danskere generelt er.
    Nok mener FDM at der er en sag at køre, men så er det fordi parkeringsselskaberne er forpligtet til at gøre deres skilte EKSTREMT tydelige. Men sort på hvidt, så er lørdag en hverdag, og skiltet der vises her er korrekt nok.


  • #48   11. feb 2016 Jeg er totalt uenig, det er netop den generelle opfattelse man er nødt til at forholde sig til. Der er enormt mange ting her i DK der overhovedet ikke er som de lyder, og måske oprindeligt betyder noget andet.

    Igen, hvis FDM vil køre sagen, så ville jeg fandme lade dem tage den!


  • #49   11. feb 2016 RUH. Gælder det så også hvis folk har en generel opfattelse af at det er OK at køre 140 på motorvejen? Så er det ligemeget med hvad færdselsloven siger?

    Her er der jo ikke tale om at det oprindeligt betyder noget, og senere hen er ændret til noget andet - for det kunne netop give anledning til forvirring. Men her er der tale om at lørdag oprindeligt er en hverdag og stadig er det. At folk ikke ved det ændrer da ikke på det? smiley

    Mandag - fredag kaldes arbejdsdage.
    Mandag - lørdag kaldes hverdage - eller søgnedage om man vil.
    Søn- og helligdage er ja, søn- og helligdage.

    Har du overhoved læst Bekendtgørelsen om vejafmærkning, hvor hverdage præciseres som "Hverdage undtagen lørdag"?

    Vi kommer ikke længere. Jeg har længe forsøgt at få en henvisning til færdselsloven, som Buggi nævner. Men det virker ikke som om han er interesseret i at komme med det bevis. Indtil det er faldet kan jeg kun forholde mig til hvad Bekendtgørelsen om vejafmærkning samt Retskrivnings- og betydningssordbogen siger omkring det.


  • #50   11. feb 2016 Philip701 nej du kan ikke sammenligne færdselsloven eller straffeloven på de privatretslige områder. Så lad være med at sammenlign de 140 med noget.

    Men omvendt et eller andet sted så har du jo ret. Altså hash er jo ulovligt, men sælges helt åben i christiania.. Folk opfatter også hagekorset som noget der udelukkende har med nazisme at gøre, men den oprindelige betydning er faktisk et tegn på lykke i stil med firkløveret.

    Men hvad du og jeg synes og mener om det er fuldstændig ubrugeligt, og ligegyldigt for det er i sidste ende en dommer der skal træffe den beslutning.



  • #51   13. feb 2016 Skrev til dem at jeg gerne ville prøve sagen i retten... en time senere modtag jeg en mail at bøden var annulleret

  • #52   13. feb 2016 Super Thomas. Kunne ellers have været spændende at få en dommers ord på hvad en hverdag er smiley Men dejligt!

  • #53   13. feb 2016 Sådan, kæmpe tillykke smiley

  • #54   13. feb 2016 hvis det er et sted du kommer jævnligt så kunne det være sjovt at holde øje med om de udskifter teksten på skiltet.

  • #55   14. feb 2016 Hej
    Hvis skiltet står i dit forbryderområde kan du klage til selskabet. Husk at få behørig kvittering (rekommanderet). Du må ikke lade stå til!

    Du vil med sikkerhed få medhold hvis selskabet trækket dig i retten.

    Hverdage er mandag til og med fredag!!!
    Go kamp
    MVH KP


  • #56   14. feb 2016 Karsten. Hverdage er stadig mandag til og med lørdag smiley

  • #57   14. feb 2016 Hej
    Kig i erhvervslivets tolkninger af hverdage
    Jeg sagde hunden arbejder 5 hverdage om ugen. resten sort
    MVH KP


  • #58   14. feb 2016 I erhvervslivet er der jo tale om ugens fem arbejdsdage ? smiley

  • #59   14. feb 2016 Hej
    Tag denne argumentation med retten
    Husk Gogel er din ven:

    Helligdage og overenskomstmæssige fridage - DI



    di.dk › ... › PERSONALEJURA › FERIE OG FRIDAGE






    30. okt. 2012 - I de tilfælde hvor arbejdstiden ikke er fordelt ligeligt på ugens fem første hverdage (7,4 time pr. dag ved fuldtidsbeskæftigelse), bliver man derfor ...


    Fire af ugens fem hverdage står 19-årige... - Frederiksborg ...



    https://da-dk.facebook.com/frederiksborgamtsavis/.../940512272646369



    Fire af ugens fem hverdage står 19-årige Anders Thor Lundberg op klokken 05.30. Klokken 06.00 mødes han med tre andre unge mænd i Kajakklubben Esrum ...


    Madplan - 7 nye opskrifter hver uge - Karolines Køkken - Arla



    www.arla.dk/opskrifter/madplaner/






    Få inspiration til aftensmaden, alle ugens 7 dage. På ugens 5 hverdage får du sunde retter, som indeholder godt med grøntsager, max. 30% energi fra fedt, og ...


    Kalender for 2015 med helligdage og ugenumre - Ugenr.dk



    ugenr.dk/kalender/2015



    Oversigtskalender for 2015 med ugenumre og danske helligdage.


    Grow - Together In Faith | BZ-Uge



    www.growtogether.dk/#!bz---uge/c1pa8



    BZ-Uge. BZ ugen i GROW er årets brag af en ungdomsuge, hvor vi afholder ungdomslejr i Grow i Grindsted. Du tager i skole eller på job i ugens fem hverdage, ...


    KOKKENS hverdagsmad - Sund aftensmad til hverdag



    www.kokkenshverdagsmad.dk/






    Du vælger ugens madplan til 4 dage. Hvis der er 1 eller 2 dage, hvor du vil lave en udskiftning, så vælger du nemt blandt de 2 ekstra retter med tilbehør. Step 3.


    Sagsakt - Gladsaxe Kommune



    www2.gladsaxe.dk/.../28C83A26996402D3C12574D8000015ED?...1



    Der vil stadig være åbent fem hverdage om ugen i tidsrummet kl. 10-15. Der vil kunne forekomme lukkedage ved ferier og sygdom, da det ikke har været muligt ...


    [PDF]Bilag 3.0



    https://www.kk.dk/sites/default/files/edoc.../Bilag%203.0.PDF



    12, 15, 17, og 19 alle ugens syv (7) dage. ... fem (5) dage om ugen, fire (4) hverdage plus søndag. Kategori B: Der fejes en (1) gang om dagen, fem (5) dage,.
    MVH KP


  • #60   14. feb 2016 Så fordi Arla og diverse journalister modsiger Retskrivning- og betydningssordbogen samt Bekendtgørelsen om Vejafmærkning, så er det korrekt? Eller??

  • #61   14. feb 2016 Hej
    Mod t.... må selv guderne kæmpe forgæves smiley
    MVH KP


  • #62   14. feb 2016 Så du er en af t....ne ? smiley

  • #63   14. feb 2016 snakkede lige med en af mine kunder som er p vagt og hun sagde det var fra mandag til fredag vis hun skulle tyde det men hun mente at det skilt var for utydeligt i hendes øjne

  • #64   14. feb 2016 Karsten P: http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=hverdag&tab=for
    Som du kan se, gælder ordets oprindelige betydning stadig. Også selv om ordet senere også er brugt på anden måde.


  • #65   14. feb 2016 Sølvpapirshatten kommer lige på....... smiley

    Tænk hvis der er forskellige ordbøger der siger noget forskelligt om hverdage smiley smiley smiley

    eller hvis de har glemt at ændre i bogen på et tidspunkt
    smiley smiley smiley


  • #66   14. feb 2016 Jeg tvivler på de har "glemt" at opdatere bogen smiley Den er netop opdateret med at lørdag stadig er en hverdag, selvom det senere er brugt på en anden måde, spm Onkel Per nævner smiley

  • #67   14. feb 2016 Jeg tror i overfortolker det skilt og den betydning. Parkerer man der skærtorsdag, eller langfredag så garanterer jeg at man stadig får en p-bøde selvom de to dage ikke er hverdage men helligdage smiley

  • #68   14. feb 2016 Hvis man får en bøde på det tidspunkt, RUH, så kan man med rette klage, for disse to dage er netop ikke hverdage smiley Så skulle der have stået at skiltet gælder "Mandag - fredag".

  • #69   14. feb 2016 Philip701 så med rette mener du så at manden her som har fået annuleret bøden stadig er forkert på den ?

    Det eneste jeg prøver at sige er at P selskaberne i deres griskhed forsøger at skumle penge ud ved at montere skilte der er misvisende.

    Ærlig talt, hvor meget koster det lige at få lavet et skilt hvor der står mandag-lørdag fremfor "hverdage". Jeg mener hvad er prisen pr bogstav egentlig ?

    Det er et skilt med en retorik der gør at de kan skrive p-bøder ud næste som de har lyst, og det er også tydeligt at det er netop det de gør..


  • #70   14. feb 2016 Ikke nødvendigvis RUH. Jeg pointerer blot at lørdag officielt er en hverdag. Det er det eneste jeg har villet frem til under hele denne diskussion. Jf. Bekendtgørelsen om vejafmærkning samt retskrivnings -og betydningssordbogen, så er lørdag en hverdag/søgnedag. Det har siden 1955 været almen forståelse at hverdagen er mandag - fredag, men det ændrer desværre ikke på hvad definitionen af en hverdag er: alle ugens dage på nær søn- og helligdage.

    Det er da super at han har fået annulleret bøden. I retten ville den måske kune gå på grund af den almene forståelse - men det ændrer som sagt intet ved definitionen af en hverdag, som er det eneste jeg prøver at nå frem til jer med smiley Jeg ville nok selv være hoppet i med dette skilt, som jeg er enig i er tricky og bør ændres til mandag - lørdag. Der er vi helt enige. Intet der. Men endnu en gang er det ikke hvad jeg prøver at nå frem til smiley


  • #71   14. feb 2016 Philip701 og på det punkt er vi helt enige, jeg er også enig i at lørdage er en hverdag hvis man kigger i "bøgerne", hvilket helt sikkert også er grunden til at de har sådan et skilt, netop fordi langt de fleste slet ikke er klar over det.. smiley

  • #72   14. feb 2016 Klart - det er da kun for at få penge i kassen. Jeg tror ikke de ville kunne dømmes til at trække den tilbage på det punkt hvis modparten siger lørdag ikke er en hverdag, for det et den. Men jeg tror helt klart de ville kunne pålægges at trække den tilbage fordi skiltet kan være lige på grænsen, specielt fordi ordbøgerne også siger det er en almen forståelse (dog ikke officielt) at lørdag ikke er en hverdag. Og det tror jeg ikke de tør - sagsomkostninger osv. Den er svær - kunne have været sjovt at få en dommers ord for det.

  • #73   15. feb 2016 Da jeg skrev første gang, var det jo blot for at rette Buggi Boy's fejl-beskrivelse/fortolkning af undertavlen.

    Og det I nu er kommet frem til, og blevet ret enige om, er også korrekt.
    Problemet er jo netop at ordet kan fejlfortolkes.
    Sikkert også derfor det offentlige meget fornuftig bruger udtrykket: "Hverdage undtagen lørdag".


    Parkeringsselskabet kunne jo blot skrive sådan:
    https://www.google.dk/maps/@57.43743,10.5321231,3a,89.9y,177.99h,78.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6UAApovKktAihxP5kAhhYw!2e0!7i13312!8i6656


Kommentér på:
p-bøde

Annonce