{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.960 visninger | Oprettet:

Hvor køber man tyske prøveplader i DE? {{forumTopicSubject}}

God aften BG,

Jeg skal nok gøre det kort og præcist:

Jeg skal ned og kigge på en bil i Köln på fredag, og det er en privatperson der sælger. HVIS jeg nu ender op med at købe bilen skal jeg jo have nogle tyske prøveplader på, for at kunne fragte den til DK.

Mit SPØRGSMÅL til jer: HVOR køber jeg tyske prøveplader i tyskland?? Er der nogen der har erfaringer med dette? Husk på det er privatperson der sælger bilen, så jeg skal ud et sted og købe dem. Er det ADAC eller hvem skal jeg finde for at købe dem?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor køber man tyske prøveplader i DE?
  • #1   14. apr 2016 Gutenbergstraße 23,
    24941 Flensburg,
    Tyskland


  • #2   14. apr 2016 Det er altså noget nemmere og billigere bare at bestille nogle danske prøvemærker, hvis du kan få et billede af den tyske registreringsattest

    Dog skal du huske at du ikke må køre til Danmark med de danske for tysk politi
    Jeg har gjort det 40 gange og har endnu ikke fået en bøde

    Bare sig at du skal have bilen til Flensborg og ikke længere


  • #3   14. apr 2016 Tysk import:
    Det ved jeg godt.. Ville helst undgå det. Den går nok ikke når jeg kører helt fra Köln og så i nordgående retning? Den regner de nok lynhurtigt ud smiley Men havde det kun været fra Flensborg el. lign. så havde jeg sgu nok gjort det..


  • #4   14. apr 2016 Når du mener fredag - mener du så i morgen fredag???

  • #5   14. apr 2016 Nej Nej

    Jeg har en garage i Schleswig jeg siger altid at jeg bare skal til Schleswig
    og parkere bilen i garagen, for senere at køre den til Litauen

    De kan intet bevise, uanset hvad retning du kører
    kun gisninger, jeg har kørt mange gange både fra München, Stuttgart ja helt fra Napoli på danske prøvemærker


  • #6   14. apr 2016 Lucas: nej, næste fredag.. smiley

    tyskimport n: Okay.. men jeg skal have et billede af reg-test for at kunne bestille dem, korrekt?


  • #7   14. apr 2016 Tror ikke du kan få den uden at du kan dokumentere at du har købt bilen og kunne dokumentere stelnummer

    De koster også lidt mere end i Danmark mener mellem 80 og 100 euro for 5 dage incl forsikring

    De danske prøvemærker koster 100 kr pr dag

    Bøden for at krydse grænsen til danmark i nordgående retning er 30 Euro


  • #8   14. apr 2016 Jeg har hentet mange biler i Tyskland og synes det er for risikabelt at køre på danske prøveplader dernede. Gider ikke parlamentere med politiet dernede.

    Men generelt får man tyske prøveplader i de tyske motorkontorer. De har åbningstider der er lisså elendige som bankernes. De har desværre indført et nyt krav om, at bilen skal have gyldigt syn for at få en tysk prøveplade, dvs HU.

    Hvis jeg var dig ville jeg bede sælger købe prøveplader til dig og du lægger ud for dem med risiko for at du ikke køber bilen og pengene er spildt. Men hvis du vil have bilen fredag eftermiddag er det nærmest umuligt at skaffe de plader. De har ikke motorkontorer overalt som vi har her.


  • #9   14. apr 2016 Nu kom jeg til at tænke på ... hvis man fræser rundt i en TYSK bil der har fået klistret DANSKE prøveplader på og politiet slår stelnummeret op og ser at det IKKE er en dansk bil - så er fanden nok løs i laksegade. Jeg mener du kan lave tricket med at køre over græsen til DE på danske prøveplader hvis bilen er DANSK. Ellers kunne alle mulige tyskere fræse rundt i Tyskland i tyske biler på danske prøveplader - den tror jeg sq ikke går.

  • #10   14. apr 2016 Lucas J: Ja, jeg er hel enig.. Jeg vil sgu helst have ren mel i posen. Men fredag eftermiddag er for sent at skaffe prøveplader, eller hvad? De lukker vel kl. 16 el. lign, gør de ikk?

  • #11   15. apr 2016 Få aftalt med sælger at han skal hjælpe med at købe prøveplader. Se på bilen fra morgnen og så må sælger nok kunne nå at finde et sted at købe plader. Jeg skal nok også hente en bil i Tyskland på torsdag men alt er aftalt med sælger som oplyste at motor kontoret har åbent Torsdag så der henter vi bilen.

  • #12   15. apr 2016 Er der plader på så må du kører den hjem til dig selv.

Kommentér på:
Hvor køber man tyske prøveplader i DE?

Annonce