{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.753 visninger | Oprettet:

Påkørelse på anhængere træk {{forumTopicSubject}}

Hey BG

Blev i sidste uge påkørt bagfra, hvor modparten ramte mit anhænger træk, og nu venter jeg så på taksatoren skal ringe for at vurdere skaden...

Men hvor stor vil i vurdere skaden og hvad tror i evt det vil koste...

Skal lige siges at modpartens bil ramte med ca 20-40 km/t, mens jeg holde helt stille...

takker på forhånd for eventuelle svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Påkørelse på anhængere træk
  • #1   20. jun 2016 Nok nyt træk og evt, om lakering af kofanger/ underlæbe hvis den er skadet/ridset af trækket


  • #2   20. jun 2016 Hvis du er uheldig har den vredet karosseriet og så er den totalskadet, men det tvivler jeg på. Men det er set før smiley

  • #3   20. jun 2016 Mit spørgsmål er bare lige hvem var skyldig her? Stod du et dumt sted? Eller overså modparten at du holdte stille?

  • #4   20. jun 2016 #3, hvis man bliver påkørt bagfra er det altid modpartens skyld

  • #5   20. jun 2016 Det vidste jeg faktisk ikke... Jeg troede også man kunne holde et uhensigtsmæssigt sted og få skylden...

  • #6   20. jun 2016 Tirador: holde stille i kø, så modparten skyld smiley

  • #7   20. jun 2016 Det tyder på du skal finde dig en ny bil Lange smiley
    Der er en "bagatelgrænse" på skader, op til 25.000 og hvis din bil er nysynet, så kan du være heldig at få de 25.000 (eller hvad bilen er værd før skaden) istedetfor at bilen bliver lavet og de så får bøvl med diverse reklamationer bagefter.
    Men 20-40km/t direkte på et anhængertræk, det kan meget nemt føre til at vangerne er vredet mere eller mindre i deformationszonerne og der begynder det hurtigt at koste penge at rette dette op.
    Det ser dog ikke særligt voldsomt ud på billedet, men kofangeren må vel have noget også, hvis bagfrakommendes front er boret sig ind i din krog?


  • #8   20. jun 2016 #3

    Haha, det var eddermame dagens kommentar. "Hvem mon har skylden".. smiley


  • #9   20. jun 2016 Er os ved at kigge efter ny, men kofangeren er blevet bøjet op af, men det er mere inde bagved jeg frygter... så nu må vi se hvad dommen bliver smiley

  • #11   20. jun 2016 Vi har tjekket bagagerummet og der var heldigvis ikke noget... hvad vi lige kunne se

  • #13   20. jun 2016 Håber ihvertfald på det men nu må tiden vise hvad der sker smiley

  • #14   20. jun 2016 Da jeg blev påkørt bagfra, ramte vedkommende mit anhænger træk, dog med lidt mere fart.. Det resulterede i, at der skulle skiftes anhænger træk, kofanger, bagklap og nogle ophæng til udstødningen.. Og det er nemlig modparten der har skylden i det der er sket..

  • #15   20. jun 2016 Det lyder sky dyrt Pia

  • #16   20. jun 2016 Det var det også.. ca pris for det hele var omkring 18.000 kr..

  • 300
    300 Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 64
    #18   20. jun 2016 #4 Forkert.
    Man kan sagtens blive tilkendt en del af skylden hvis man stopper/bremser sin bil uden gyldig grund.


  • #20   20. jun 2016 @ 19: Faktisk må du netop lige præcis ikke bremse for en kat - den kommer under kategorien "mindre dyr", hvor man først skal orientere sig bagud inden man bremser.
    M en du må altid bremse for en hund - også selv om det kun er en snoldet lille pomeranier..... smiley

    Angående trådens emne, så er der deformationszoner i bagenden af din bil, og en påkørsel af trækket kan ret nemt have krøllet deformationszonerne, evt kun en lille smule.
    Man skal vide hvad man skal se efter for at kunne opdage det, og det ved din taksator forhåbentlig.
    Som #2 skriver, så er det ikke umuligt at din bil har fået knækket.


  • #21   20. jun 2016 takker for alle svarene, nu ved jeg hvad jeg kan vente mig ??

  • #23   20. jun 2016 Morten - Altså "sikker" kan nok aldrig være, men jeg er helt sikker på at det har været sådan engang for ikke specielt mange år siden smiley
    Man SKAL bremse for "større" dyr (fordi det er for farligt at køre ind i dem/ køre dem over).
    Man MÅ IKKE bremse for "mindre" dyr (uden at orientere sig bagud) fordi det er farligere for trafiksikkerheden end at man bare kører dem ned....
    En ko, en hest, en elg eller en hund er "større" dyr.
    Et egern, en muldvarp, en kat eller en mus er "mindre" dyr.

    Egentlig logisk nok, men jeg er ikke overbevist sikker på at reglerne stadig er sådan. Katteelskere har jo nok deres egen lobbyismegruppe inde på Borgen.
    Og hvad med en Grævling? Eller en ræv??

    Måske nogen kan byde ind med noget opdateret viden?


  • #26   20. jun 2016 Næh - det er jo altid farligt at bremse op uden at være sikker på at man ikke får en bagfrakommende i nakken.
    En mus eller et egern kører man altså bare over.
    Men en kronhjort kræver det vist ikke en doktorgrad for at man med det samme kan beslutte sig for at man bare bremser...


  • #27   20. jun 2016 #8 Sorry for det men nu er jeg blevet klogere og sikke noget lort at det kan blive så dyrt at få lavet...

  • #29   21. jun 2016 Grunden til at man SKAL bremse for en hund er fordi at der er en ansvarsforsikring på hunden som dækker hvis at du fx får skader fordi at du bremsede for hunden.... forudsat at du kan finde ejeren. Personligt ville jeg ALDRIG bremse for en mindre hund når at man ikke skal bremse for en kat. Og så er jeg sq ligeglad om der er forsikring.

    Når det så er sagt så giver det et godt ryk i styrtøjet at splatte en grævling, og det er træls at gøre køleren rent efter at have fået en måge på grillen smiley


  • #30   21. jun 2016 Det er kun Chuck Norris' bil, som kan se så upåvirket ud, efter en påkørsel med 40 km/t...

Kommentér på:
Påkørelse på anhængere træk

Annonce