{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Nullermand
Nullermand
Tilmeldt:
30. maj 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 100

Registreringsafgift {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at importere en Volvo 240 fra Sverige. Jeg vil gerne have en veteran, dvs. over 35 år gammel. Nu har jeg så været inde på skat og se tidligere vurderinger, og det ser ud til at en 35 år gammel bil har 4-5 gange højere afgift end en 34 år gammel ikke-veteran. Det er jo sikkert på grund af den forskellighed der er i afgiftsberegningen på veteran kontra alm. men det virker bare mærkeligt. Der står uddybet hvordan man beregner afgiften på bilen, men jeg var ikke i skole den dag vi havde om de kryptiske beregninger. Jeg har prøvet at lave en beregning på skats hjemmeside, men på sidste side beder den om "Netto afgiftspligtig værdi nedskrevet til 40%" Spændende. Jeg har ligeledes ledt forgæves efter en evt. nypris på sådan en Volvo i f.eks. 1977. Er der en herinde som er skrap til de her beregninger, og som måske endda selv har prøvet at importere veteranbil efter de nye regler kom til?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Registreringsafgift
  • #1   13. jul 2016 Skat's jungle må du få andre end mig til at finde ud af! Men måske du kan finde nogle priser her http://bilmodel.dk/Biler/Volvo/240/

  • #2   13. jul 2016 Du skal finde ud af hvad nyprisen var på sådan en i 1977 uden dansk afgift og moms. Dvs hvis du kan finde ud af hvad den kostede fra ny i Sverige i 1977 og du kan slå valutakursen op på den svenske krone fra 1977 lander du forholdsvis tæt på det beløb den kostede fra ny uden afgift og moms.

    Det er den pris du skal betale de 40% af i afgift.

    http://www.klassiker.nu/kopguide/klassikerguiden-volvo-240-19751993

    Her står at nyprisen var 32.000 svenske kroner i 1975. Kursen for den svenske krone var dengang 134 (mod de 74 i dag) så bilen har kostet i omegnen 43.000.- dkkr dengang uden afgifter og moms.

    Din afgift vil umiddelbart lande på omkring de 17-18.000.- kroner.


  • Nullermand
    Nullermand Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 100
    #3   13. jul 2016 Det er ikke helt sådan jeg læser det. Jeg ser det som bilens afgiftspligtige værdi (43.000,-) nedskrevet til 40% (17.200,-) og af det beløb skal der så betales afgift 105%. Altså 17.200,- * 1,05 = 18.060,-
    Og så kommer der noget tillæg for de antal km/l der ligger under 16 km/l.
    Det var iøvrigt en smart idé det der med at finde nyprisen i Sverige smiley


Kommentér på:
Registreringsafgift

Annonce