{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

mangler Fahrzeug brief teil 1 import {{forumTopicSubject}}

jeg ligger i sådan en lorte situation at jeg har købt en bil i Tyskland uden teil 1, det gør så at jeg ikke kan betale afgift og få plader på bilen
da dette var min første gang for import tænkte jeg teil 1 var et lille stykke papir ved siden af det store a4 papir som hed teil 2
det endte så med og være et papir til prøve pladerne på 5 dage smiley
jeg har gjort dette indtil videre,
prøvet og få fat i sælger men han bliver ved med og udskyde ved og sige om 2 dage om 5 dage osv, og sige at man ikke kan få den hvis bilen er afmeldt (men man skal altså have den for at afmelde bilen)
jeg har så idag ringet til politiet i Berlin og snakket med dem, de siger bilen står som eftersøgt, pågrund af manglende betaling af bøder,
de sagde så jeg skulle tag til dansk politi for at få dem til og skrive til det tyske politi om at bilen er i dk men mangler teil et osv, jeg tog så derover og de grinte af mig og sagde det har vi intet og gøre med snak med skat,
der ikke gæld i bilen dette har jeg snakket med zullasung stelle om

nogen der kan hjælpe mig med og komme videre nogen der har prøvet lignende når jeg endelig har fået min drømme bil så kan jeg ikke køre den pågrund af alle disse problemer,
føler mig snydt og forrådt derfor lære jeg af min fejl og aldrig stoler på en araber igen(jeg er selv anden etnisk baggrund end dansk)
men er der nogen der kan lede mig i den rigtige retning
Mvh Arnel valjevcic


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mangler Fahrzeug brief teil 1 import
  • #1   24. aug 2016 Lyder satme træls hvilken bil er det ?

  • #2   24. aug 2016 det er det også jeg kan ikke rigtig gøre så meget,
    en mercedes cls


  • #3   24. aug 2016 eller ville ønske jeg vidste hvordan jeg kom videre så jeg kunne gøre noget

  • #5   24. aug 2016 jeg har købs kontakt på bilen,
    jeg har ikke prøvet og snakke med en syns hal dernede, men har fået afvide at en bilen skal registreres i Tyskland igen og dette kan kun gøres hvis man er stats borger i Tyskland dernæst skal den afmeldes igen men dette kan kun gøres hvis du har teil 1 i forvejen
    det sagde syns manden i Danmark


  • #7   24. aug 2016 hmm har prøvet og skrive til ham tusind gange og sine enda, men manden er jo fuldkommen idiot, han svare kort og vil helst undgå og svare overhovedet,
    men hvor skulle jeg vide det fra når han virkede troværdig da jeg snakkede med ham personligt, da jeg skulle kigge på bilen,
    jeg må prøve og ringe imorgen og se hvad de siger,
    det bare lidt svært, er dette muligt hvis han har nogle udbetalte regninger, det bare så det ikke ender med at jeg er på røven i sidste ende pågrund af hans lort


  • #8   24. aug 2016 Når man handler bil i Tyskland skal man se papirerne inden man betaler og være 100% sikker på at de passer til bilen. Hvordan fik du prøveplader på den uden alle papir? De skal være med når du køber plader der nede ellers får du ikke pladerne af dem der laver dem.

  • #9   24. aug 2016 Ja det jeg troede det var i orden, for så det lille stykke papir som var til prøve pladerne og teil 1 ligner vidst den

  • #10   24. aug 2016 Han havde sat pladerne på inden jeg kom så tænkte det hele var i orden

  • #11   24. aug 2016 jeg har købs kontrakt, teil 2, det lille papir til 5 dages prøve plader,

  • #13   24. aug 2016 Ja har kigget i service bøgerne der er desværre intet der

  • #14   24. aug 2016 Du har købs kontrakten og teil 2 så må du ned på motor kontoret og se om de kan hjælpe dig og hvis de ikke kan må du nok gå rettens vej.

  • #15   24. aug 2016 har været en tur nede forbi berlin, ved deres zullasungstelle og jeg fik et brev hvor der stod på brevet at bilen er blev afmeldt den og den dato til export, og at teil 1 er gået bort,
    men når jeg tager til syns hallen siger de at jeg ikke kan bruge dette papir da de vidst skal bruge det papir til og sende ind til skat for at kunne se at bilen var afmeldt i Tyskland og derefter kunne jeg få plader


  • #16   24. aug 2016 Prøv at ringe til skat eller kør til et skatte center og få et møde og tag alle papirer med også det hvor det står at bilen er afmeldt.

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #17   24. aug 2016 At sige at du aldrig vil handle med en Araber og kalde ham fuldkommen idiot er maaske ikke det heldigste ordvalg for en situation du udelukkende kan bebrejde dig selv for.Du har kvajet dig ved at koebe en bil uden at vide hvordan det skal goeres,det kan aldrig blive hans fejl.
    Naar det er sagt,saa send ham et anbefalet brev hvor du skriver at dansk og tysk politi er blevet informeret om situationen og hvis han ikke fremskaffer de papirer du mangler vil du hive ham i retten i Danmark.
    Jeg er overhovedet ikke sikker paa at du kan goere det,men det kunne jo vaere at det fik ham til at lette roeven smiley


  • #18   24. aug 2016 det må jeg prøve, men det svært når han ikke svare,
    du har jeg din min fejl, jeg var bare ivrig


  • #19   24. aug 2016 Jeg ved godt hvor ligger teil 1. Den ligger i bankens depot!! Du har desværre købt en bil med gæld, og kommer til at aflevere den til banken.. det er træls.

    Når man låner pengene i banken så banken skal have teil 1. Du får den tilbage, når gælden er betalt. Jeg synes du skal kontakte tysk politi her og nu.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #20   24. aug 2016 SH,han har tjekket for gaeld,det havde ellers ogsaa vaeret mit foerste bud.
    Men ja,kunne godt lade til at der er en der maaske snart staar uden bil,satme trist...
    Tror ikke det hjaelper at kontakte tysk politi,kunne forestille mig at det intet har med dem at goere...Desvaerre...


Kommentér på:
mangler Fahrzeug brief teil 1 import

Annonce