{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.093 visninger | Oprettet:

Salg af bil på afbetaling??? {{forumTopicSubject}}


Står og er blevet tilbudt 50.000 i udbetaling på en bil til 150.000
og 5000 pr. måned i 21 måneder (de sidste 5000 er en slags rente)

Gør jeg noget ulovligt hvis jeg registrerer bilen med mig som ejer og køber som bruger, beholder en nøgle til bilen, og monterer en GPS tracker i bilen, dog uden købers (brugers) viden.

Hvis så et afdrag udebliver kører jeg bare ud hvor bilen står og henter den.

I lovens forstand er jeg jo bilens ejer (kan vel ikke blive dømt for selvtægt hvis det er ens egen bil)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af bil på afbetaling???
  • #2   27. aug 2016 lang køretur hvis bilen ender i udlandet, kan kun ende med bævl med sådan en ordning.

    hvis personen vil lave sådan en slags aftale burde han bare flexlease eller noget i den stil.


  • #3   27. aug 2016 Ja det ville jeg osse helst men han vil jo gerne ha bilen

    Men jeg tænker umiddelbart at hvis jeg får de 50.000 kontant og henter bilen om 1 måned fordi han ikke har betalt så burde bilen jo stadig vare næsten det samme værd,

    Spørgsmålet jeg stillede gik kun på om jeg gør noget ulovligt


  • #4   27. aug 2016 så skal der nok være en juridisk kontrakt af en art

  • #8   27. aug 2016 Jeg har prøvet at få den så langt op i numsen tilstrækkeligt nok gange til at jeg ville holde mig langt væk fra det.

    Hvem ved hvad han er for en, måske sælger han bilen 2 dage efter eller hvad ved jeg.

    Sidste gang jeg gik med på sådan noget endte den Opel Omega jeg "solgte" med at blive brugt til et bankrøveri. Så fandme om jeg ville gå med til sådan noget..


  • #9   27. aug 2016 Hold dig langt væk fra det der.

    Noget andet er. Hvis han nu stopper afdragene. og du vil have din bil tilbage. Jamen så skal han vel også ha de penge han har givet DIG, tilbage.
    Og det er du nok ikke villig til smiley .


  • #11   27. aug 2016 Enig med Morten. Din egen metode er ikke lovlig og holder ikke juridisk. Du vil kun være registreret ejer og ikke reel ejer - og hvis du ikke har tinglyst ejendomsforbehold, vil du derfor ikke have mulighed for at hente bilen lovligt.

    Tinglysning koster så 3-4.000 kr. + den advokat, du nok skal have til det, fordi du ikke selv har forstand på det. Herudover skal du have din egen "rente" i form af ekstra ydelse, som du selv skriver.

    Konklusionen er, at det bedre vil kunne svare sig at bede køber om at gå i banken. Det vil være billigere for ham og du slipper for bøvl. Og hvis han ikke kan låne pengene i banken, så ønsker du heller ikke at låne ham penge - tro mig!

    Sådanne ting går ALTID galt for uprofessionelle. Og når du skriver i forum om 3 måneder, at nu er det gået galt, og om der er noget, du kan gøre, så ville du ønske, du havde lyttet - for der er intet at gøre, når det først er gået galt.


  • #14   27. aug 2016 Vil også sige at det lyder meget mærkeligt ??
    Han vil give 50 i udbetaling og 5 i hver mdr han kan låne i banken til det halve ??


  • #16   27. aug 2016 Kan godt være jeg skulle afholde mig fra det. Der var nogle ting som talte for at han kunne overholde aftalen.

    Manden er 55 år, arbejder på 6 år, i en større medicinalvirksomhed, tjener 44.000 pr måned, for 3 år siden gik han på tvangsauktion med et hus han havde købt for ca 5 mill.
    Derfor kan han ikke låne i banken
    Han bor til leje nu, har kone og børn, han er ikke typen på at lave noget i
    den retning I skriver ,stjæle eller skrælle bilen

    Kunne jo også lade den stå i mit navn og sige du låner bare bilen til den er betalt og få ham til at betale 500 ekstra pr måned til forsikring og vægtafgift, problemet er jo så ved skader at det er min forsikring der belastes.


  • #17   27. aug 2016 Og hvad så hvis den bliver totalt skadet ugen efter, og han tænker: "Meh, gider ikke betale" Få ham til at gå i banken og lån pengene og så kan han afbetale dem i stedet, og hvis banken afviser ham, så er der jo muligvis en grund smiley

    Noget helt andet er, 5000kr er for mange mennesker ret mange penge at hive ud af budgettet hver måned. Så medmindre han har en jævnt fint indkomst, så er der nok en vis sandsynlighed for at en afbetaling ikke kan gennemføres.

    Medmindre det VIRKELIG er en jeg stoler på som familie eller virkelig langvarig og god ven ville jeg holde mig langt væk.

    MEN når det er sagt, så betaler vi selv af på en hest lige PT over en privat handel uden kontrakt. Og min kæreste og sælger var fremmede for hinanden inden handel. Så det kan lade sig gør, men det er risky business.


  • #18   27. aug 2016 Hold dig LANGT fra sådan en aftale!! Der er ikke noget i din historie, der taler for, at det skulle gå godt.

    Hvis du gransker dig selv, vil du også opdage, at du ikke gør det for at hjælpe ham, men simpelthen bare fordi han vil købe din bil - måske til en lidt bedre pris end andre. Men det er der en grund til, for han har ikke andre muligheder.


  • #19   27. aug 2016 Ved evt totalskade får jeg vel bare erstatning fra forsikringen har kasko på den
    godt nok har jeg en højere selvrisiko hvis den har været lånt ud


  • #20   27. aug 2016 Kan du ikke bare sende de 150.0000 til mig når du nu giver dem væk

  • #23   27. aug 2016 Hold dig langt væk fra sådanne aftaler og lad de professionelle om at tage dem
    det kan kun gå galt og det vil det gøre.

    Men det korte svar nej det er ikke ulovligt der skal bare skrives papir på det.


  • #25   27. aug 2016 Basse

    Det ved du intet om der kan være masser af grunde til at man ender der.


  • #32   27. aug 2016 Men Basse det aner du jo intet om ingen herind ved hvorfor og deror gætter i bare og jeg syntes ikke det er iorden bare at konkludere at der har været et overforbrug og man derfor er røget på tvang,der er rigtigt mange muligheder for at ryge på røven,hvad nu hvis konen har været selvstændig og er gået konkurs fordi en ikke har betalt en stor regning og det koster hus og det hele.

    Hold nu op med at gætte rundt


  • #33   27. aug 2016 Ligemeget hvor god folks forklaringer er, skal du forholde dig til risikoen. Kan du tåle kun at få 50k for bilen.
    Næste rimelig vigtige pointe, bøder. Som jeg forstår det ryger de til ejeren og ikke til brugeren. (fotofælder, pbøder etc).

    Som de andre, ville jeg ikke røre det med en ildtang.


  • #35   27. aug 2016 #34 Tror ikke han er rig - og jeg kan godt forstå han er røget på tvang, da han jo ikke ejer økonomisk sans. Med 44.000,- i månedsløn burde han jo hurtigt kunne spare 150.000,- sammen. OK han har så allerede sparet 50.000 op, men dem vil han så bruge på endnu en gang at sætte sig i gæld smiley

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #36   27. aug 2016 Come on guys,mon ikke vi allesammen inklusive traadstarter ved hvad dette svindelnummer gaar ud paa ?
    De sidder og finder folk der har haft biler til salg i maaske meget lang tid,maaske til en usaelgelig pris.
    Derefter tilbyder de fuld pris,hvem goer det ???,og hvis saelger er desperat nok,tja,nemme penge.
    Ikke foerste gang vi hoerer om dette nummer paa denne side.
    Men for daelen "koebers" historie er ringe,fair nok "koeber" ikke kan laane penge i banken eller andre steder,men hvis man har bare lidt oekonomisk sans og lige vaeret paa tvang styrter man ikke ud og stifter ny gaeld.Man koeber vel en bil til de 50.000kr man har i haanden ?


  • #37   29. aug 2016 Om du skal sælge den på den måde, kommer an på om du stoler nok på ham til at låne ham 100.000kr, for det er det som du gør..

    Og det er udelukkende dig selv der kan svare på det.. jeg har flere venner jeg godt kunne låne 100.000kr til... når det er sagt så er et bilkøb et dårligt argument hvis man ikke har penge, så må han købe en billigere bil...


  • Kurt M
    Kurt M Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 3
    #38   30. aug 2016 Jeg ved ikke om det er rigtig men har hørt at vi du gør som du nu beskriver at bilen regestering parpir der stå du som ejer og han som bruger
    så kan den låses fast i regeringer kontoret og ikke kan ændres og det vil sige at den ikke kan sælges eller omregistreres ved ikke om det er rigtig men har hørt det


Kommentér på:
Salg af bil på afbetaling???

Annonce