{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.746 visninger | Oprettet:

Slut med betjente i fotofælder {{forumTopicSubject}}

Så er der blevet skruet en hel del op for pengemaskinen endnu engang.

Betjentene i fotofælder er nu blevet udskiftet med civile
Og de er vel provisions lønnet også!

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/slut-med-betjente-i-fotofaelderne-nu-bliver-du-knaldet-af-civile/6301070

Så hvis du har lyst til et job hvor du vil blive hadet mere end en P-Vagt, og en SKAT medarbejder så er her jobbet for dig!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slut med betjente i fotofælder
  • #1   20. sep 2016 Det er en lidt gammel nyhed. Er det et halvt års tid siden man så jobannoncerne?

    Men det er da fint nok. Det må frigive en del betjente til andre og vigtigere opgaver... Og om de er provisionslønnet eller ej, betyder vel ikke noget? De kan jo alligevel ikke fange nogen der ikke kører for stærkt.


  • #2   20. sep 2016 De brugte primært betjente som ikke kunne bruges i andet øjemed, tæt på pensions alderen osv.

    Men ja så kan de da få en fyrreseddel

    Skal jeg lige hente noget brasso til den glorie der?


  • #3   20. sep 2016 Man må sgu have en lille pik hvis man kan blive sur over at få en bøde i ATK når man selv vælger og kører for stærkt. Mage til tuderi skal man da lede længe efter. Hvis man ikke kan stå ved at man kører for stærkt så holder man sig fra vejen. Man vælger jo selv.

  • #4   20. sep 2016 Once

    Min piks størrelse behøver du ikke at beskæftige dig med.
    Men tak for interessen.

    ATK'er har intet med sikkerhed at gøre, de skal bare tjene penge, og når folk så ikke køre for stærkt længere og de ikke tjener penge nok, så sætter de bare hastighedsgrænsen ned.

    Vi har køretøjer der er mere end rigeligt sikre til at køre væsentligt stærkere end vi ligger og tuller rundt med her i DK.

    Det er en ren fornøjelse at komme på en Tysk hovedvej hvor man må køre 100km/t

    Men ikke i DK, hell no

    Og mener man ikke at man kan betjene en bil med den hastighed, så burde man nok holde sig fra vejen


  • #5   20. sep 2016 Arh Carsten... Så du mener at fotovognene skal være en slags varmestue for aldrende betjente?

    Mon ikke der findes tonsvis af andet administrativt arbejde som de kan varetage?

    Og du slæber bare alt det Brasso frem som du kan bære, men der bliver ikke brug for det.
    Jeg spiller hverken hellig eller frelst. Men jeg mener dog at man selv bør tage konsekvensen af hvad man nu laver. Og når det kommer til at blive snuppet af en fotovogn, kan det i mine øjne være fuldstændig ligegyldigt hvem der trykker på knappen.


  • #6   20. sep 2016 Ha ha og bare for at irriterer dig bliver der fremover sat 3 op så du får rigeligt med bøder smiley

    LilleDan nu er der ingen der trykker på knappen det er automatisk. De skal jo kun stille det op og så køre det af sig selv.


    profilbillede
  • #7   20. sep 2016 LilleDan

    Har jeg på noget tidspunkt ikke ville tage ansvaret for mine handlinger?
    Jeg har da betalt alle de bøder jeg har fået uden brok?

    Jeg mener ganske enkelt at fotofælderne blive brugt fuldstændigt forkert


  • #8   20. sep 2016 Once

    Er du sådan en af de der social kammarater der ikke har råd til andet end et buskort?


  • #9   20. sep 2016 Hvordan skal de så bruges? Næ har da bil smiley men har da også nosser nok til at følge reglerne eller betale bøden når jeg selv vælger at bryde dem. I stedet for at tude over det og beskylde det for at være pengemaskiner.

  • #10   20. sep 2016 Carsten mener vel at fotovogne KUN bør stå ved skoler, institutioner osv... Og så skal vi ellers have fripas til at køre for stærkt alle andre steder.

  • #12   20. sep 2016 haha wauw, jeg er er i chok hver gang over hvor mange selvhellige der sidder her på BG, til trods for det her er et BIL SITE

    I er da så meget anti-bil som i kan være smiley

    Jacob R
    Ingen biler oprettet

    Once
    Ingen biler oprettet

    Dan
    Ingen nuværende biler oprettet

    Hvad i alverden laver i her på sitet?
    Det er et BIL GALLERI.
    Hop over i nationen hvor i høre til


  • #15   20. sep 2016 Så fordi man er pro-færdselslov, så er man anti-bil??? smiley



  • #18   20. sep 2016 Jacob R

    Det er da ikke det jeg siger, men du virker bare ret amputeret i forhold til biler.
    Nu omtaler du dit eget køretøj som "neutrale vogn, uden styling eller en tilnærmelsesvis interessant motor"

    Så kan du da ikke gå synderligt op i biler?
    Sååå hvorfor BG? smiley


  • #20   20. sep 2016 Jacob R

    OK, let me get this straight...

    Jeg må ikke brokke mig over fotofælder eller den Danske færdselslov..
    Men du er ikke pro-dansk-færdselslov og syntes den Danske færdselslov er "Idiotisk og fordummende"

    Hvorfor må du brokke dig når jeg ikke må?


  • #22   20. sep 2016 Jacob R

    Jeg vil gerne citere din kommentar #13
    "Jeg er her kun for at spamme forum med ligegyldigt pis"

    Se DET tror jeg faktisk på

    Så du er MC mand, der vil skide på færdselsloven..
    og så vil du belære mig i hvordan jeg skal køre bil?

    Fantastisk


  • #23   20. sep 2016 Skal vi ikke lige prøve at dreje debatten lidt tilbage i den rigtige retning, inden der går for meget Christian i den... smiley

    Carsten... Du skrev at du mener fotovognene bliver brugt forkert. Kan du ikke uddybe det?


  • #26   20. sep 2016 Carsten selvhellig? wtf hvad selv hellig er det i at man selv vælger og kører for stærkt og betaler for det man har gjort? Hvad giver dig retten til at bryde en lov og så tude over du fik en bøde bagefter? Så overvej lige hvem der burde lade bilen stå fremover

    Ingen bil hmm har ikke brug for at frem vise min bil. Kan godt være du har det. Bilgalleri ja men der er intet i reglerne der siger man skal have oprettet en bil. Men igen det er jo dine regler der er de rigtige ikke NOT Det er tilladt at have en bruger her på siden, hvis man bare ønsker at få hjælp. Og intet krav til man kun må når man har oprettet en bil. Come on længere ud kan du ikke kører den eller hvad smiley


  • #27   20. sep 2016 Once

    Se hvis du nu lære at læse, så har jeg skam ingen ret over nogen andre.
    Jeg er bare træt af at billister i DK bliver brugt som en pengemaskine, og fotofælder er ingen undtagelse.

    Og jeg stiller bare spørgsmålstegn ved om Bil galleri overhovedet er stedet for dig.
    prøv Nationen på EB, det er lige din stil


  • #28   20. sep 2016 Hvor skulle de stå henne så? Det er slet ikke op til dig men BG om hvor jeg burde være. Så bryd du slet ikke din hjerne med det du smiley

  • #30   20. sep 2016 Once.

    Jamen du bryder da hovedet med størrelsen på min Penis?
    Så må jeg vel også høre til hvorfor du er HER?

    Eller det skal måske være under bæltesteddet før det interessere dig?


  • #31   20. sep 2016 Jacob R

    Jeg har nok desværre tolket dig lidt som Once og LilleDan's lakaj.
    og nej du har ikke gjort nogen af de ting.

    Når bølgerne går højt kan det være lidt svært at skelne hvem der er på hvad hold

    My bad smiley


  • #32   20. sep 2016 Tja du fik jo samme svar som du selv giver. Det er ikke noget der vedkommer dig. Men nu var det jo ment på alle og ikke dig smiley damn folk der brokker sig over de bryder reglerne og bliver straffet for det er da til grin. De har selv valgt det og skal da bare betale uden tuderi. Du mener jo åbenbart man godt må og så når man bliver taget så hyler man lidt og håber på en kommer og siger nårh hvor synd vi lader dig slippe smiley

  • #35   20. sep 2016 Vores lakaj...?

    Hehe... Det er lidt sjovt at når vi er uenige med dig, så går du selv i Nationen-mode og sviner til fra en side af. Du har så travlt med at gå i flæsket på os, at du stadig ikke har svaret på det spørgsmål vi har stillet dig tre gange?


  • #36   20. sep 2016 Once.

    Du giver ikke meget mening, og du burde lære at sætte et komma i ny og næ, man bliver sq da helt stakåndet af at læse dine posts.

    Ligesom dit navn


  • #37   20. sep 2016 Fotofælder er helt fine. De skal bare ikke have lov at holde skjult da det ikke er præventivt på nogen måde.

    De bør være skiltet og bemalet så de er tydelige, i såfald vil de virke præventive.

    Jeg arbejder med sikkerhed ombord i skibe, og jeg arbejder for at farlige situationer fjernes FØR noget går galt.

    At holde og tage billeder af folk der HAR brudt loven er ikke præventivt!!


  • #38   20. sep 2016 Dan

    Jeg sviner da ikke folk til? syntes nærmere at det går den anden vej?

    Og hvor jeg syntes fotovogne skal stå?
    Ja nær skoler og i tæt bebygget områder osv.

    Der skal ikke stå 3 fotofælder på en stor bred hovedvej hvor man kan se så langt som øjet rækker hvor folk liiiige siger sig op på 90km/t


  • #39   20. sep 2016 Carsten du giver heller ingen mening. Da du ikke siger hvor de skal stå, nu når du mener de står de forkerte steder. Hvor skal ATK stå henne?

    Og igen hvorfor blande mit navn ind i det kan du virkelig ikke andet når nogen modsiger dig? Come on du er langt ude nu. DU vælger selv at bryde reglerne og så tuder du over det ;D


  • #40   20. sep 2016 Søren

    Well said!


  • #41   20. sep 2016 Er det kun mig der ikke har problemer med at se dem når de holder og laver fart kontrol ?

    Er man opmærksom når man køre bil er de da ikke så svære at se, os selv om de bruger trefod.



  • #42   20. sep 2016 Once

    Kig op....


  • #43   20. sep 2016 Morten B

    aaarrrh, man kan sq være nok så opmærksom, men når den holder inde i en skov, og trefoden og bilen er gemt under kamuflagenet, det har jeg sq ikke falkeblik til at spotte


  • #44   20. sep 2016 Carsten Hvis man ikke kan se dem, så må folk jo lære at holde farten, og ikke kun sænke dem når de kan se en fotovogn. Så igen føreren lærer jo intet, hvis han ikke får en over fingrene. Får man tit bøder, må man jo sænke farten hele tiden wupti de ATK har en virkning selvom de står skjult. Men igen så havde folk intet at tude over.

  • #46   20. sep 2016 så køre penge maskine vrøvlet igen.... løsningen for jer stakler er at overholde landes love, og det gælder i det tilfælde færdsels loven. Og når i nu vælger at køre for stærkt så bliv lige gamle nok til at accepter at i kan få en bøde og betal den uden piveri på nettet, ingen tvinger jer til at køre for stærkt det vælger i selv, og ja jeg køre også for stærkt har bare ikke behov for at tude når det koster.
    Og for øvrigt er det old news......


  • #47   20. sep 2016 #46 Det har ikke noget med det at gøre. Man kan godt ubevidst køre 10 km for hurtigt.

    I de tilfælde er det ikke præventivt at udskrive en bøde


  • #48   20. sep 2016 Carsten

    Hvad nu hvis problemet med fartoverskridelser ved skoler, institutioner osv. er betydeligt mindre end ude på landevejene? Det er jo ikke fordi der aldrig bliver målt hastigheder de her steder og man kunne vel forestille sig, at størstedelen af de danske bilister har fornuft nok til at holde hastigheden nede på netop disse steder.
    Men ude på landevejene, indbyder vejene til at der køres for stærkt og så er det jo klart at der måles her. Det har politiet jo også altid sagt. Hvis du begrænser fotovognenes arbejdsområde til tæt bebyggelse, giver du jo et fripas til at der kan køres for stærkt ude på landet. Og uanset hvor sikre og bedre biler bliver, så er højere fart lig med større risiko for uheld, samt større skader ved uheld.
    Om fotovogne er præventive eller ej, ved jeg ikke? Men selvfølgelig er de pengemaskiner og jeg kan ærligt talt ikke se et problem i det? Jeg forstår at lov er lov, uanset hvad man selv synes og vil man undgå at bidrage til bødekassen, så må man holde sig indenfor lovens rammer.


  • #49   20. sep 2016 Bjørn

    Pak da det hellige lort der væk

    Som Søren siger, du skal ikke køre mere end 84km/t så får man et smæk på 1500kr.
    Før de indførte 3km/t fejlvisning som de trækker fra, blev jeg blitzet for at køre 51km/t i en 50! Come on!

    Og det kan sq være et speedo der viser en smule forkert.

    Jeg pendler 120km hver dag, og jeg køre nok omkring 60-70 hele vejen fordi alle i trafikken er så panisk angste for at få en bøde at de vil være på den sikre side! så man kan ingen steder komme

    Og når der så holder en fotovogn, så kommer farten ned på 40km/t i en 80 fordi folk vil i hvert fald IKKE blitses


  • #50   20. sep 2016 Carsten du skal køre 96 i en 80er zone før du få en bøde på 1500 kr Så godt i har så meget styr på reglerne smiley

  • #51   20. sep 2016 Ja så 1000kr. da undskyld ad helvede til

    Pointen er at man får en bøde


  • #52   20. sep 2016 ... og sjovt nok matcher den tilladte fejlvisning af speedometer med bagatelgrænserne for fartbøder. Og glem ikke at det er ejeren af bilen, som har ansvaret for at speedometeret viser korrekt.

  • #53   20. sep 2016 Wauw du må virkeligt været livet til festen...

  • #54   20. sep 2016 Tja... I hvert fald i forhold til ham den gnavne og indespiste, der sidder i hjørnet og brokker sig over fotofælder. smiley smiley

  • #55   20. sep 2016 Der er da overhovedet ikke noget helligt over det, men det barnlige argument med pengemaskinen fortæller om en noget udpræget offermentalitet....
    Hvis man ubevist køre 10km for hurtigt er focus det forkerte sted, brug dog en fartpilot eller speedlimiter hvis evnerne ikke rækker til mere.
    Det er altså noget hyleri at høre på, det er ikke så pokkers svært at finde ud af, betal bøden og livet fortsætter ubesværet, har man ikke råd til bøder må man sætte farten ned.


  • #56   20. sep 2016 Ok, jamen så kan jeg vende den om

    Hvis jeg ikke må brokke mig over fotofælder, så må du heller ikke brokke dig over mig.
    Det er den samme ret til at udtale sig vi begge bruger.
    Så hvis du ikke kan li' lugten i tråden kan du jo bare smutte ud og sænke trafikken din båt-nakke?


  • #58   20. sep 2016 He he så måtte man skrive igen. Carsten Der er ingen der har brokket sig over dig, det er dig der brokker dig over fotofælder, altså det er et åben forum, kan man ikke tåle hvad andre skriver så burde man nok holde det for sig selv. smiley og så sætter folk på filter når du ikke får din vilje tsk tsk Du kalder folk for hellig fordi de betaler deres bøde uden brok. Hvad helligt er det. Så er alle dem der begår kriminalitet hellig fordi de tager deres straf uden brok smiley damn

    Så nej du kan ikke vende den om. Da det er dig der brokker dig over noget for folk ville ikke brokke sig hvis ikke du havde brokket dig over noget du selv bestemmer.


  • #59   20. sep 2016 Carsten, det handler om argumenter... Det virker ærligt talt som om at du har oprettet emnet som en tudetråd, hvor man i fællesskab kan ytre sin utilfredshed.

    Hvis man ikke er enige med dig og kommer med et argument hvorfor, så svarer du at man bare kan skride, at man er hellig eller, som i mit tilfælde, at man pudser sin glorie eller antyder at man er kedelig.
    I det hele taget synes jeg du mangler lidt argumenter. Fint nok, hvis du bare skal af med brok, men så giv lige en heads up hvis du ikke er interesseret i at andre deltager med andre meninger.


  • #60   20. sep 2016 Once

    Nej nej, jeg kalder folk der sidder religiøst og stirre på sit speedo for hellige, folk som kalder mig uforsvarlig for at køre 84km/t ja det er en flok hellige idioter i min mening.


  • #61   20. sep 2016 LilleDan

    Heads up!
    Jeg er ligeglad med din generalle mening og holdning til ting

    Det var da nemt


  • #62   20. sep 2016 Carsten lær reglerne inden du vil belærer mig om det

    Hvornår får man en bøde?
    Man får en bøde, hvis man kører mere end 10% for hurtigt. Der bliver fratrukket 3 km/t. som en sikkerhedsmargin for udstyret. Hvis De får en bøde for at have kørt 56 km/t., er køretøjets hastighed målt til 59 km/t.

    Den side du henviser til er når de måler dig i bil og ikke ATK


  • #63   20. sep 2016 Carsten medhold i folk er begyndt at snegle sig afsted før de 2ugers kampange kørte fol her i Jylland nemt 90-95 halvdelen endda op til 100 kmt nu køre 90% ikke engang 80 på mit speedometer og det viser ca 3%for meget
    Og oven i det er der en vej der i forvejen ikke er til at overhale ret meget på, har de sku halveret den plads der må overhales på og jo der sker da nok et uheld Ca 1gang om årert men det er solo uheld


  • #64   20. sep 2016 Kjj

    Yep, der er ingen flow i trafikken overhovedet smiley


  • #65   20. sep 2016 Fint fint, jeg melder mig ud af denne diskussion... Men lige som et sidste sidestik: Ved du hvor på nettet man ellers kan komme af med sit brok?

    Nemlig... Nationen. smiley smiley


  • #66   20. sep 2016 Ditto?

  • #67   20. sep 2016 KJJ92DK - gætter på at du kører mellem Struer og Holstebro - sikke en fadæse der er lavet der...
    Nå men til emnet.
    Om fotofælder er pengemaskiner eller ej skal jeg ikke udtale mig om, men jeg synes det er fedt at der er indført en frivillig SKAT - man vælger helt selv om man til kassen smiley
    @ Bjørn, det vrøvl du skriver i #37 om at skjulte fotofælde ikke er præventive - det er de i høj grad. Jeg vil nærmest sige at synlige fotofælde ikke er præventive - de nedsætter jo kun farten lige hvor de holder, og kun i den tid de holder der - det er jo ikke "præventiv", det er kun regulerende i øjeblikket.
    Som Carsten skriver så er der efterhånden så mange der er "panisk angste" for at få en fartbøde at trafikken på alm. landevej snegler sig af sted med 70 km/t - det er jo netop på grund af den "præventive" virkning.

    Én ting er jeg enig med Carsten i - det er virkeligt et problem at så mange kører væsentlig under fartgrænserne for at være sikre på at de ikke får en bøde - MEN det kan man jo ikke laste fotovognene for - det er jo de "tåber" der sidder bag rattet og ikke har styr på deres fejlvisning på speedometeret.


  • #68   20. sep 2016 Jens B

    Jeg køre selv mellem Struer og Holstebro hver dag, og efter de har indsnævret vejen og har fotofælder stående næsten dagligt er trafikken gået totalt i stå, og man ser desperate selvmords overhalinger derude dagligt.
    Da folk er frustreret over at ligge bag ved en bil med 60km/t i en 80zone

    og da man ikke kan overhale derude mere, kan man godt opleve at køre bagved en traktor hele vejen med 40km/t


  • #69   20. sep 2016 Kommer en bøde i en "civil" fotovogn så til at hedde en afgift? Det er jo kun betjente der kan udstede bøder

  • #70   20. sep 2016 Jens nope Det er det ikke

    det mest frustrerende er faktisk at man ikke en gang kan sætte fartpiloten på 80 så man i det mindste kan køre i 6. Uden at sejtrække når der kommer en lille bakke


  • #71   20. sep 2016 Fuldstændig enig Carsten - altså om vejen mellem Struer og Holstebro.
    Den er blevet væsentlig mere farlig (efter min vurdering) da folk som du siger nu bliver fustrerede og laver langt farligere overhalinger. Den mest tåbelige "trafiksikring" jeg nogenside har oplevet.

    Kører også selv turen hver dag (har nu gjort det i 7 år) men kan ikke kende din oplevelse med "fotofælder næsten dagligt". I de 7 år jeg har pendlet denne vej har jeg nok set fotovogne et sted mellem 10 og 20 gange (nok nærmere de 10), så det er i gennemsnit et par gange om året.


  • #73   20. sep 2016 er fotofælder pengemaskiner, tja det er de vel nok men ser man på hvor konsekvent der bliver kørt for stærkt, så er det da logisk nok der bliver brugt fotofælder på de mest underlige steder.
    som sådan ville jeg da også selv udnytte det og sætte fotofælder op, hvis jeg var den lovgivende magt. der er trods alt penge i det.
    vil så også mene at mange af jer, har ret i at fartgrænserne burde ses efter og justeres. eftersom bilerne er blevet det mere sikre siden fartgrænserne blev sat i sin tid.


  • #74   20. sep 2016 Jeg er helt på linje med Jens B i forhold til diskussionen omkring, hvorvidt skjulte fotovogne er præventive. Det er jeg af den klare overbevisning, at de er. Jeg kan hverken bakke det op med statistikker eller andet, men det er efter min opfattelse indlysende, at hvis folk kører med en lille frygt for at blive blitzet ud af det blå, vil man i større grad overholde fartgrænsen. Bliver man blitzet, har man fået en lærestreg, som virker præventivt fremadrettet.

    Det er korrekt, at det ikke har en stor præventiv effekt i netop lige den pågældende situation, hvor de blev blitzet. Men det er ikke det samme, som at sige, at andre afledte effekter ikke er til stede.

    Skjulte fotovogne tjener ét formål; at sænke den generelle gennemsnitshastighed en smule af frygt for pludseligt at få en bøde, uden man havde regnet med et.

    Synlige fotovogne tjener et andet formål; at sænke farten markant på en specifik strækning, da man ved manglende overholdelse er sikker på at få en bøde.

    Hvad er bedst? Tja, det kommer an på, hvad formålet er. I virkeligheden tror jeg, det ville være bedst, hvis man indførte en blanding af begge dele.


  • #76   20. sep 2016 Jacob R

    Helt enig, afgiften på biler skal meget længere ned så folk har råd til andet end Microspande og gammelt lort.
    Og så skal skrot præmien sættes betydeligt op.

    Men hvis en bil kan gå igennem syn i DK burde den også kunne køre 90 på en 80 strækning


  • #77   20. sep 2016 De skjulte medfører dog også at man holder øje med diverse fotovogns apps hvilket fjerner fokus på trafikken sammen med at folk uden fartpilot (tænk at de stadig findes) sidder og holder ekstra meget øje med deres speedometer smiley

  • #78   20. sep 2016 @ niels a - hvorfor er det at folk ikke bare kan sænke hastigheden hvor der eks. er et 70km/t skilt - hvorfor skal der være en "trussel" om en bøde (læs sat en stærekasse op) for at få folk til at overholde fartgrænsen. Og nej, det er IKKE præventivt, der er blot regulerende præcist hvor "stærekasserne" står som du også selv skriver.
    Jeg er meget imod den indstilling de har i Sverige - de signalerer med at deres "stærekasser" at det kun er der hvor de er sat op at man skal overholde fartgrænserne (du skriver selv at det er sådan det forholder sig i praksis) - det er vel lidt dobbeltmoralsk?

    I min verden ville den rigtige løsning at have fornuftige fartgrænser - og så overholde dem altid. Det kunne eks. være 90km/t (eller mere) hvor forholdene tillader det, men også 60km/t hvor det er det rigtige. ved godt at dette kun vil kunne indføres i den "ideelle verden smiley )


  • #80   20. sep 2016 @ Kasper J - prøv at slå lyden til på din fotovogns app, så behøver du ikke holde øje med den smiley

  • #81   20. sep 2016 Da jeg bruger CarPlay når jeg kører siger fotovogns appen ikke noget... eller jeg kan ihvertfald ikke få den til så længe CarPlay er aktivt

  • #83   20. sep 2016 Jacob R

    Problemet for mig er at så skal jeg have adaptiv fartpilot og automatgear for farten ændre sig konstant fra 60-90 km/t .. man kan slet ikke bruge almindelig fartpilot på de veje jeg køre på smiley


  • #85   20. sep 2016 Ja mega... 60km uden nogen form for overhalings muligheder og trafikken snegler med 70....

    Det tærer sq på en smiley


  • #87   20. sep 2016 Niels a
    er ikke kun i Sverige hvor den slags skiltning har en positiv effekt, samme metode har de i Tyskland og så vidt jeg husker det også i Østrig.


  • #88   20. sep 2016 Så kan man bare lære at køre ordenligt og overholde fartgrænserne. Og ja jeg har selv kørt for stærkt og er næsten lige kørt galt..

  • #89   20. sep 2016 Så du er kørt galt efter du er stoppet med at køre for stærkt eller hvad?

  • #90   20. sep 2016 @ niels a - jeg har ikke påstået at det ikke virker med stærekasser, kun påpeget at du selv skriver at det kun virker lige hvor stærekasserne står (og det er jeg iøvrigt enig i). Så hvis nogen påstår at det ikke virker, så er det dig selv smiley
    Mener bare det må være smartere med en model hvor farten holdes på det tilladte alle steder - men det er nok bare mig smiley

    PS. landets størrelse i km2 er vel irrelevant i forhold til trafik? Det må være trafiktætheden der betyder noget og den er vel ofte omvendt proportional med landets størrelsen smiley


  • #92   20. sep 2016 Jens b
    det er da ønsketænkning og meget naivt og tænke at alle skulle overholder fartgrænserne.


  • #93   20. sep 2016 Jeg kører i København centrum hver dag, forfærdeligt, men det slår det offentlige, også selvom parkering koster mere end jeg har lyst til at tænke på.

    Jeg vil sige, at dén med at man da bare kan holde øje med man ikke kører for stærkt, den holder ikke i praksis. Før jeg begyndte at bruge min limiter konsekvent kom jeg altid til at glide lidt over, fordi man i min simpelthen ikke lægger mærke til det. Og ved 40 grænser skal der ikke meget til før det bliver dyrt. Så nu kører jeg altid med limiter på, så får jeg i hvert fald ikke bøder for dét.

    Det ændrer dog ikke på at betjente her i Københavnsområdet er nogle ærkerøvhuller, det har været tilfældet for samtlige jeg er rendt ind i, og det er desværre ofte.

    Jeg har eksempelvis fået kommentarer som, "ja nu kørte du desværre ikke stærkt nok til et klip denne gang, men sådan som du kører, skal det nok komme." Fuldstændig utilstedeligt. Har også fået en bøde og et klip for at trække udover en flad midterrabat, selvom årsagen var at jeg gjorde det for ikke at køre op i røven på en anden som ud af det blå trådte så hårdt på bremsen at der stod røg fra dækkene. Ham der breaktestede mig fik lov at køre videre, og jeg fandt aldrig årsagen til hans pludselige huggen med bremserne til at starte med.
    Dernæst kommer det faktum at jeg i snit bliver stoppet hver 6. uge, nogle gange med en bullshit undskyldning hvor de forsøger at få mig til at indrømme noget jeg ikke har gjort, andre helt uden forklaring. Når betjente kører forbi i patruljevogne eller på motorcykel skuler de altid til mig, og ofte vender rundt eller stopper for at se om jeg laver noget de kan tage mig for.
    Jeg aner ikke hvorfor, kan ikke forestille mig andet end det er bilen der gør det, but who knows.

    Og jeg har langt flere historier end hér; det jeg forsøger at sige med det er, at der var engang hvor Politiet var et serviceorgan; at de var til for at man skulle føle sig tryg. Den tid er vist forbi, i hvert fald i København. Der er det åbenbart en del af jobbeskrivelsen at man skal være et røvhul, det ville være rart hvis man udviste lidt konduite.

    Kan folk bruge dette indlæg til noget? Formentlig ikke, men det illustrerer i hvert fald at der er mere end én side af en sag.

    Afslutningsvis vil jeg sige, at de fotovogne der holder dér hvor jeg kører, der holder én HVER dag på Kongelundsvej; stort set uden undtagelse. Det mærkelige er at den næsten altid holder på præcis samme parkeringsplads, men skifter lidt farve mellem sort, kongeblå, hvid og grå; og de er nemt genkendelige. Men selvom jeg nemt spotter dem på at de, dels er forhøjet, dels at man tydeligt kan se kamerakassen gennem bagruden, så opdager jeg dem først når det er for sent alligevel; det til trods for at de står helt frit. Så dem der påstår man kan skilne dem på lang afstand, det forstår jeg simpelthen ikke.


  • #94   20. sep 2016 Synes betjentene generelt er flinke og til at tale med smiley
    Dog har jeg oplevet 2 "røvhuller" En der ikke fik en fartmåling men ville have mig til at indrømme jeg kørte forstærkt med trailer, og truede med det ene og andet selvom han intet bevis havde
    Og en anden der mente jeg kørte for aggressivt rundt i en rundkørsel, tiltrods for der ikke var andre biler, han stoppede mig på en tankstation 500 meter og begyndte at kontrollere bilen for fejl med lys, dæk osv selvom han havde slået den op og kunne se den kun var 3 mdr gammel... smiley Da jeg spurgte hvorfor svarede han at man tydeligt kunne se bilen ikke var velholdt, og godt nok var bilen beskidt af diverse grusveje/markveje jeg havde kørt på men ligefrem at kalde den misvilligeholdt var over stregen smiley


  • #95   20. sep 2016 @Kasper Kan se der står Sydsjælland og øer på din profil, så tænkte du primært kører uden for København?

    Jeg kunne i hvert fald godt forestille mig det var et storbyfænomen, uden dog rrelt at vide. Kommer sjældent i andre dele af landet.


  • #96   20. sep 2016 @ niels a - du skriver "du mener der findes en model hvor alle vejene kan 100% overvåges 24/7" - kan jeg godt nok ikke se at jeg har skrevet, eller endog hentydet til.
    Men jeg accepterer at jeg ikke kan nå ind til dit høje intellekt og din store viden.
    Så må du også acceptere at jeg ikke er enig med dig smiley


  • #97   20. sep 2016 Ja har boet i Nakskov en del år men bor i Ringsted nu og har gjort det et par år, er da af og til i Kbh men kun et par gange om mdr men er heldigvis ikke blevet stoppet derinde endnu smiley

  • #99   20. sep 2016 Leo P

    Jeg udtrykker min utilfredshed omkring hvordan jeg syntes fotofælder bliver misbrugt som en pengemaskine og ikke som en et sikkerhedsfremmede middel.

    Der er skam aldrig en betjent der har hørt en sur mine fra mig.

    Og hvis vi så siger at det vitterligt er "tuderi" at udtrykke sin holdning, så kan jeg da se at du tuder over over alt fra kontanthjælpsmodtagere, politikere, indvandrere og meget mere...


  • #100   20. sep 2016 Så sagt på en pæn måde



    profilbillede
  • #102   21. sep 2016 Der er et lille trick til at undgå fartbøder der er at lette lidt på højre fod så sker der sku ikke noget...

    noget helt andet havde over vejet at søge jobet da det var en skide god TIMELØN for at sidde der og tage idioter der ikke kan holde hastigheden..

    vil og mærke at jeg selv er idiot så ????


  • #103   21. sep 2016 Min holdning er ubetinget at de ikke er præventive idet de leger 'hide and seek', og stort set hver gang der er en ATK skaber det en farlig situation når forankørende hugger bremsen i ren refleks.

    I både England og Sverige skilter man de strækninger hvor de potentielt overvåger hastigheden, og i England benytter man desuden gennemsnitshastighed ifm hastighedskontrol, hvilket er den mest fair måde at gøre det på, da det derved ikke kun er ved stærekassen eller ATK'en folk sænker farten.

    Jeg bliver VIRKELIG træt af de hellige billister der sidder og synger gospel om at man bare kan overholde hastigheden. De der har kørt biler med fartpilot, adaptiv eller ej, ved at det i tæt kørsel ikke fungerer særlig godt.

    Kører ca 30.000 km om året, og min generelle oplevelse er at folk kører fornuftigt og overholder hastighedsgrænsen +/- 10%

    Personligt er jeg hverken blevet stoppet af politiet eller modtaget en bøde de sidste 10 år, men er stadig dybt uenig i at det er ok at ATK'er skal være anonyme og have lov at 'gemme' sig.


  • #104   21. sep 2016 Danni P

    Nu du er sådan en regelrytter selv

    Hvad skal du så bruge chiptuning til?
    Da det jo klart er ulovligt.
    Og desuden har du intet at bruge det til da du jo aldrig køre mere end det tilladte, og det er standard hk jo rigeligt til:
    http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/1187144-tunings_chip_ebay


  • #105   21. sep 2016 Selvfølgelig er de præventive da stort set alle bilister ved at de holder et sted der ude.

    Og jeg bliver VIRKELIG træt af folk der bliver ved med at tude over de får en bøde når de køre for stærkt.


  • #106   21. sep 2016 #105 tilsyneladende evner du ikke at læse, men det er fair. Det er ikke alle der opnår fuldt udbytte af deres skolepenge!

    Folk kører fuldstændigt som de altid har gjort. Det er utopi og naivt at tro at folk sænker hastigheden af 'frygt' for at få en bøde.

    Det er kun penge, og det kan man budgettere med såfremt man ikke kan styre højre fod.

    Personligt foretrækker jeg at køre efter forholdene og følge trafikken. Det betyder at jeg ind imellem kører en smule for hurtigt, men jeg generer ikke nogen ved at holde trafikken tilbage, og skulle jeg få en bøde betaler jeg den med et smil.

    Det er en kalkuleret risiko at køre for stærkt, og 100% selvforskyldt, men det berettiger fortsat ikke at kalde det præventivt at gemme en ATK bag en busk eller sidevej.


  • #107   21. sep 2016 Da fotovognene blev indført, skete det med målsætningen, at de skulle bruges på særligt udsatte steder og steder med mange uheld. Det har man IKKE overholdt i brugen af fotovogne. I stedet står de ofte steder, hvor det er oplagt at skovle penge ind (og uden betydning for trafiksikkerheden).

    Ok kære regelryttere. Fartgrænsen er IKKE altid korrekt og saglig. Flere steder er fartgrænsen direkte usaglig eller bare ikke tilpasset lokale forhold. Får man en bøde sådan et sted, er det sgu spild. Det har intet med færdselssikkerhed at gøre.

    Hvad med at bruge energien på at fange trafikanter, der ikke orienterer sig før en manøvre. Det er der mange som ikke gør på motorveje. Og folk som ikke placerer sig korrekt og er til ulempe for andre (samt ødelægger trafikkens flow). Der er masser at tage fat på, men det er nemmere og sjovere at skovle penge ind med automatisk teknik.


  • #108   21. sep 2016 det er altså noget af en underlig begrundelse flere kommer med at atk'ere skaber farlige situationer, dem der bremser op må jo uvilkårligt have "dårlig" samvittighed eller noget i den retning. kører man efter reglerne så skulle det ikke gerne give problemer.... rigtigt ikk?

  • #109   21. sep 2016 #108, sådan burde det være, men oplever ofte at folk i ren refleks hugger bremsen i når de ser en ATK, og så opstår der farlige situationer.

    Tror folk gør det pga de følger trafikken, og ikke har fokus på speedometer og hastighed.


  • #110   21. sep 2016 #109
    så er det jo ikke atk der har skylden, det er folks evne til at koncentrere sig der giver problemerne.


  • #111   21. sep 2016 #110, havde de været skiltet eller malet i en synlig farve, så er jeg temmelig overbevist om at folk blot i god tid kontrollerede deres hastighed og undlod at bremse.

    Så jo, den grundlæggende årsag er ATK'en.


  • #112   21. sep 2016 Carsten jeg sgu ikke en reglrytter køre sku som jeg har stjålet bilen når knægten ikke er med og tager de bøder der vil komme som en mand

  • #113   21. sep 2016 #111
    hvis man hører på hvad vlado siger i flere afsnit af politijagt eller hvad det hedder, så siger han ret ofte at de fleste har det med at være for skråsikker/kører efter en vane når de færdes på en bestemt strækning dagligt og dermed ikke tænker over deres fart, så bliver man måske overrasket over der står en fotovogn eller andet måle udstyr i vejkanten.
    så er det altså folks manglende koncentration der har skylden.


  • #114   21. sep 2016 Danni P

    sååå du køre som om du har stjålet bilen.. og du vil du søge job som fotofælde operatør? og "tage idioter der ikke kan holde hastigheden"

    Jeg kan ikke helt gennemskue om du laver gas eller om du vitterlig er verdens største hykler?


    profilbillede
  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #115   21. sep 2016 Carsten,en hykler er det en som der ikke laver andet end at fortælle hvor forkert det er at købe noget som helst andet end en elbil,endda gå så langt som at sige at der INGEN undskyldninger er for ikke at købe en elbil,for derefter at gå ud og selv købe en diesel bil ?
    Endda lige gå lidt videre og få den chippet så den kan forurene en smule mere og nå ja,lige montere nogen større hjul så den lige kan bruge lidt mere diesel ? smiley


  • #116   21. sep 2016 RSP 36

    Jeg har da på intet tidspunkt sagt til andre at de ikke skal købe andet end en Elbil?
    Jeg vil super gerne selv have en, men pga. de ny-indførte afgifter på Elbiler kunne jeg ikke få råd til en.
    Så jeg stod i en situation hvor jeg ikke havde noget reelt valg

    Kommer elbiler ned i en pris jeg kan få råd til, eller bliver min finansielle situation anderledes så jeg kan få råd til en ordenlig Elbil, vil jeg da skifte uden at blinke.

    Og chipningen af min Insignia har gjort at den går 3km længere på literen, og det går jeg ud fra er en god ting?

    Så hvad er din point?


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #117   21. sep 2016 Så bare i en tråd om rækkevidde at du sagde at der ikke længere var nogen undskyldninger for ikke at købe en elbil.
    Skrev ikke at din bil ikke ville gå længere på literen,men at chipningen får den til at forurene mere,det samme som de store tunge hjul smiley
    Bare rolig,kan sagtens forstå dit valg,ville gøre nøjagtigt det samme selv,forstår bare ikke hykleri udtalelsen...


  • #118   21. sep 2016 Du mener ikke at det Danni P skriver er hyklerisk?

  • #119   21. sep 2016 Carsten
    det Danni p skriver er dumt som bare fanden men er ikke hyklerisk.


  • #120   21. sep 2016 Hvis man selv køre for stærkt, og vil sidde i en stilling hvor man skal straffe folk der køre for stærkt er da en hykler?

    Eller har jeg totalt misforstået hvad ordet betyder?


  • #121   21. sep 2016 Jeg vil også vove at påstå det er en smule hyklerisk at sidde og dele bøder ud for de selv samme forseelser man selv begår.

  • #122   21. sep 2016 nej, det på det punkt har du skam ret.. mente det han skrev når han kørte alene og kører som en der har stjålet bilen men tager straffen som eb mand.

  • #123   21. sep 2016 RM, ja jeg tog mig også til hovedet da jeg læste det.

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #124   21. sep 2016 Både og,han kører selv for stærkt men har ikke noget imod at betale for det kontra fange fartbøller.
    Hvis han selv var imod at skulle betale bøder var den 100% hyklerisk.
    Men du mener ikke selv det er hyklerisk at være stor fortaler for elbiler for derefter selv at købe diesel bil og derefter få den til at forurene mere ?
    Det var mere det jeg synes var morsomt,du ved sten og glashus,feje for egen dør osv smiley


  • #125   21. sep 2016 RSP 36

    Du vender og drejer det også som du gerne vil have det.
    Jeg siger jo at jeg gerne VIL have en Elbil, og gør hvad jeg kan for at opnå det.

    Men jeg kan desværre ikke GÅ rundt indtil regeringen finder ud af at deres afgifter er totalt hen i vejret.

    Så efter din hypotese ville det her også være en hykler:
    "Nøøøj jeg ville gerne have en Bugatti Veyron, men den havde jeg sq ikke råd til så jeg købte en Seat Leon Cupra"

    Kan du se problemet?

    Og i forhold til forurening vil jeg lige slå fast at det IKKE er hovedgrunden til at jeg gerne vil have en Elbil, det er for det økonomiske aspekt da jeg selv kan lave strøm til den, og at jeg syntes teknikken er meget bedre og stabilt end en traditionel bil. at den sviner mindre er bare en bonus.

    Så NEJ jeg er ikke en hykler, så drop nu det pis der


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #126   21. sep 2016 Vender og drejer ingenting,det er dig selv der gør det,du har selv sagt at du ville have elbil fordi de forrener mindre og at vi allesammen skulle gøre mere for at svine vores dejlige planet til.
    At du derefter går ud og gør det stik modsatte er hykleri i min opfattelse af ordet.
    Og at sige drop nu det pis der,ligge billeder op af "go fuck yourself",hmm normalt kan du da godt diskutere på et normalt voksent niveau ?
    Det er gratis og faktisk rimeligt miljøvenligt at tale ordentligt til folk,også selvom de ikke har samme synspunkter som dig selv,dette er et åbent forum hvor folk har forskellige meninger .
    Kan du have en god dag smiley


  • #127   21. sep 2016 RSP 36

    Du giver jo ingen mening mand.
    Jeg taler til folk som de taler til mig, hvis jeg svare aggressivt er det pga. af måden jeg er blevet tiltalt.

    Og man når et punkt hvor man bare bliver træt af folks lukken lort ud, og er da ved at være nået det punkt med dig.
    Da din diskussion intet har med emnet at gøre, det er bare dig der har ondt i røven over mig af en eller anden grund.

    Og jeg syntes da ikke det er voksent af dig at lade det gå ud over min tråd?


  • #128   21. sep 2016 RSP 36
    det er altså ikke hyklerisk på nogen måder, det er røv dyrt at købe el biler som du nok selv ved. er først hyklerisk hvis Carsten havde de fornødne penge til at købe sig sin tesla eller anden elbil men gik ud og købte sig en insignia istedet.
    skal lige siges, kender ikke Carsten men går ud fra det er noget ala det han mener.


  • #129   21. sep 2016 R M

    Præcist!
    Men som du nok kan fornemme på RSP så ændre det ikke noget, han syntes jeg er en hykler så er fakta ligegyldigt


  • #130   21. sep 2016 jeg formulerede mig vist lidt forkert før ????

    jeg sagde at jeg overvejede det men hvad fanden tror i grunden er til at jeg ikke gjorde det jeg skal sku ikke arbejde for dem selv om lønnen er god og tro mig jeg er da fuldstændig ligeglad med hvordan folk køre bare der er respekt for andre i trafikken..

    ja jeg køre som om jeg har stjålet den når jeg ikke er til fare for andre mennesker og kun når jeg er alene i bilen og er da også uenig med nogle af hastighedsgrænser der er på vejene...


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #131   21. sep 2016 Ok,jeg har på intet tidspunkt nævnt pris,og har givet Carsten medhold i hans valg af bil.
    Som sagt var det jeg morer mig over bunder i at en stor fortaler for at være miljøbevidst,går ud og gør sin bil mindre miljøvenlig og sidder og kalder andre mennesker hyklere,det er det jeg sidder og trækker på smilebåndet over smiley
    Mht civile i foto bilerne vil jeg da give jer 100% ret,glimrende ide at få politi folkene ud og lave politi arbejde.
    Det kan vi da i det mindste ikke blive uenige over smiley


  • #132   21. sep 2016 RSP

    det ændre da ikke på at vi skal passe på vores planet og brændstofbiler skal på sigt erstattes.

    men det skal sq hænge sammen økonomisk, og min Insignia forurener meget mindre end mange alternativer i samme prisklasse

    men grin du bare over din egen lille hypotese, for du er da den eneste der fatter den


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #133   21. sep 2016 Ja og jeg tror så at der kun er en her der ikke fatter den smiley
    Jeg vil ikke gå så vidt at afgøre på andres vegne om alle eller ingen har fattet den uden at have noget grundlag for sådan en konklusion,det ville jo være hamrende arrogant smiley
    Mht at passe på vores planet,der kan vi heller ikke blive uenige,vil da håbe at vi alle kan køre elbiler om få år og gemme godt med benzin så vores efterkommere også kan have glæde af at lufte en fed weekend ræser en gang i mellem.


  • #134   21. sep 2016 el bil og hybrid er da fine nok men det forurener bare mere end vis min søn kørte en stor led amrikaner slæde resten af sit liv og den el der er de fleste steder i Danmark er ikke helt så miljø venlig som vi går og tror men ville da gerne havde en vis jeg havde råd

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #135   21. sep 2016 Danni,det her er bare IKKE den rigtige tråd at begynde at nævne elbil vs benzinbil... smiley
    Du får klø om et øjeblik...


  • #136   21. sep 2016 Nu ville jeg jo heller ikke gøre det jeg nævnte jo kun at de er ikke miljø venlige at lave ikke noget om hvor miljø venlige de er at køre i fordi det ved jeg godt hvad der så sker her inde ????

  • #137   21. sep 2016 Danni P

    En El bil er MEGET mere miljøvenlig end en brændstof bil.
    Læs op på det, for jeg magter ikke at give endnu en lektion i det


  • #138   21. sep 2016 Det er ikke det jeg snakker om der er produktionen af elbiler der er rigtig dårligt for miljøet som jeg snakker om

  • #139   21. sep 2016 den er ikke mere skadelig for miljøet at producere end en almindelig bil.
    slå det op


  • #140   21. sep 2016 har for nogle år siden lavet en report om det i fysik/kemi og der viste det sig at det var mere skadeligt men vi er helt enige om at selve brugen af dem altså køre i dem er bedre for miljøet

  • #141   21. sep 2016 Danni P

    Tesla har fremlagt at det sviner mere at producere 2 døre til en Audi end det gør at lave hele deres batteri pakke.
    og så kan stort set hele batteri pakken genbruges når den er død.

    der er så godt som intet skadeligt kemi i en elbil. tværtimod er der mere i en almindelig pga. olier osv


  • #145   21. sep 2016 jeg en stor fail her reporten vare også baseret på en prius den første model min fejl

  • #146   21. sep 2016 Prøv at hør her i Leo og BP
    jeg ved ikke hvad jeg har gjort for at i har så forbandet ondt i røven over mig, men hvis i ikke kan holde jer til emnet eller noget der ligner, så find dog noget andet at at spilde jeres tid på.

    og jeg gider ikke ind i jeres mudderkaste leg. Apropos små børn, så er i jo ret gode til det


  • #148   22. sep 2016 Super tiltag

  • #149   22. sep 2016 Niels, hvordan hænger det lige sammen? smiley

  • Jan N
    Jan N Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 17
    #150   23. sep 2016 smiley

  • #152   24. sep 2016 Det er da sikkert super ærgerligt at få en bøde for at køre lidt for stærkt fordi man havde travlt, var uopmærksom eller bare havde lyst til noget fart.
    Jeg mener dog ikke at det er vanskeligt at holde farten, og der er da både fartpilot og hastighedsadvarsel i rigtigt mange biler (hvis man altså aktiverer det).

    Jeg synes dog at debatten er sprængfyldt med antagelser om hvad andre mener. I debatoplægget læser jeg blot at en BG bruger deler en nyhed fra BG samt en holdning om, at fotovogne er pengemaskiner.

    Tak for delingen.

    I forhold til nyheden kunne jeg have en bekymring omkring at civile på den måde udfører politiarbejde. Det virker ganske harmløst i en fotovogn, og er det sikkert også - men hvad er det næste, og hvor går grænsen?

    Omvendt så sætter jeg da pris på, at dette kan give betjentene mere tid til at lave politiarbejde der bedrer udnytter de kompetencer de har opnået i politiuddannelsen, som er unikke i forhold til de kompetencer en almen civil dansker besidder.





  • #153   24. sep 2016 Henrik

    dejligt med en der faktisk har læst hvad der står og forholder sig til emnet det var da en hel fornøjelse, mange tak for det smiley


  • #154   24. sep 2016 Henrik, dit indlæg er sagligt, men trådstarter lader til ikke at have nogen som helst form for respekt for fotovogne, han stiller ikke spørgsmålstegn ved at civile udfører arbejdet, og der kommer oveni købet en spydig bemærkning til p vagterne, som jo blot passer deres arbejde og sørger for at folk ikke parkerer hensynsløst... trist attitude...

  • #155   24. sep 2016 Mirza A

    Det var da alligevel meget du kunne trække ud af det?
    Du har måske aldrig fået en bøde for at parkere 1min længere end du måtte? og er det virkeligt at parkere "hensynsløst"
    Der er mange Pvagter som går Above-and-beond the call of duty, og uddeler bøder til højre og venstre uden belæg for det

    Og ja jeg syntes det er problematisk at man sætter civile til at udføre Politiarbejde, da det jo er POLITIARBEJDE, og som Henrik rigtig nok siger, hvor går grænsen?

    Ro på
    At du er så dømmende syntes jeg da bestemt også der er trist?


  • #156   24. sep 2016 Det har også lige været oppe og vende at der springer flere og flere privatdetektiver op, som kan arbejde lovligt uden nogen form for licens.
    Og advokater bruger dem i stigende grad fordi Politiet ikke har tid til at gøre deres arbejde ordenligt.

    Jeg syntes ikke civile skal lave politiets arbejde da de ikke har den nødvendige træning og kompetence til at udføre det.


  • #157   24. sep 2016 Et godt eksempel er at jeg for nyligt blev taget i en fotofælde.
    og jeg så en bekendt stå ved siden af den.

    Han skrev til mig at jeg var blevet målt til 74 i en 60.

    Der ringede jeg og meldte føreren af fotofælden til politiet, da han ikke under nogen omstændigheder må udlevere den information til en tilfældig civil person.
    Og Politiet gav mig helt ret, og de ville tage sagen op med førren af vognen da det han havde gjort klart var i strid med loven.

    Og det er bare et enkelt eksempel på at en civil IKKE har den fornødne træning til at udføre sådan et job


  • #159   25. sep 2016 Usselt og usselt? Vedkommende må jo ikke snakke om hvad andre bliver taget med??
    Så ved ikke om det er usselt lige på det punkt..


  • #161   25. sep 2016 Mikkel A

    Og du tror simpelthen at ham i fotofælden er "large" overfor mig hvis jeg overtræder loven?
    Det tror jeg nok ikke du skal regne med.

    Politiet så på sagen ret alvorligt, da de har tavshedspligt om de informationer.

    Det har intet med små sko at gøre


  • #162   25. sep 2016 Det er da ligesom hvis en læge eller andet bryder deres tavhedspligt, det er da ikke, at gå i for små sko.. ??

  • #164   25. sep 2016 Mikkel

    jeg har betalt? men jeg vil da ikke finde mig i at jeg skal overholde loven, og de ikke behøver at overholde den.

    så nej det bliver vi ikke enige om


  • #165   25. sep 2016 I princippet skal vi jo alle overholde loven.. Og hvis man har tavshedspligt, så bryder man den ikke, uanset hvad man arbejder med..


  • #166   25. sep 2016 Carsten..

    jeg kunne ikke være mere rolig, du har heller ikke set mig deltage i debatten før nu..

    Det jeg synes der er lidt sørgeligt er at du per automatik definerer p vagter som nogen alle hader, det er jo folk der passer deres job, og finder sig i alt mulig crap fra folk, der "liiiige er kommet 1 minut for sent" og når de så får en både, så flipper de helt ud...

    Og så prøver du at vende det til at folk har misforstået dig og dine indlæg, jamen så læs #1 indlæg igen og fortæl mig hvad det er jeg har misforstået ?? smiley


  • #168   25. sep 2016 kender også til mange sager hvor folk har fået bøder der intet belæg havde hvor de måtte slæbe P selskaber i retten før de gav sig.

    her i byen var der sågar en butiks ejer der fik en bøde for at holde på sin egen reserverede plads, markeret med nummerplade skilt og det hele.
    og den skulle igennem retten også.

    Nej Mirza, ikke alle hader P vagter. men det er ikke det mest populære folkefærd, og det er de sq oftest selv skyld i


  • #169   26. sep 2016 Jeg kender også dumme folkeskolelærere, dumme butiksekspedienter, dumme edarbejdere i kommunen...

    Men når man bliver straffet økonomisk så er man sjovt nok tilbøjlig til at skære alle over en kam ...


  • #170   26. sep 2016 jeg har sku aldrig mødt en flink P vagt, nogensinde!
    og ja, man oplever, man danner sig et indtryk og forholder sig til det


  • #171   26. sep 2016 Ja det kan jeg høre på dit #1 indlæg, men jeg kan se at der er mange som ikke deler din opfattelse smiley

  • #172   26. sep 2016 Om P-vagter?
    Nææh det er kun dig der har kommenteret det?

    Hvad er din point med det her?

    Og hvis du tænker på dem der "liker" det du skrev er det 3/4 folk jeg har på filter, som sådan set ville "like" at jorden er flad, hvis jeg sagde at den var rund, bare for at være på tværs af mig.
    Så det ligger jeg ikke meget i smiley


  • #173   26. sep 2016 Nej Carsten, jeg deler blot ikke din negative holdning om at p vagter er nogen man hader, og at nu ansatte i fotovogne automatisk komme til at blive sat i bås med dem..

    vi lever i et samfund hvor der er brug for nogen til at varetage folks interesser i form af love og bøder... også selvom du måske hader dem...

    og hvis du synes det er en pengemaskine, så er det fint med mig smiley Du vælger dog selv om du bidrager til pengemaskinen eller ej, god dag smiley


  • #174   26. sep 2016 Mirza A

    Alt det der er jeg godt med på, og ligesom du må have din holdning, må jeg have min, den tror jeg vi har været henover op til flere gange smiley
    Men det ændre ikke det faktum at P-Vagter ikke er voldsomt populære.

    Det var sådan set derfor jeg spurgte hvad din point med det her egentligt var smiley


  • #177   26. sep 2016 Yep, ellers bliver der bare opsat bummer for at komme ind og ud, så er der ikke så meget at rafle om

  • #178   26. sep 2016 Nu er der en tankstation her i byen som har fået nye ejer og der er nu begyndt at holde en fotovogn som tager dem der kommer fra Viborg og køre ind mod Skive (ca2-300 efter by skilt) hvad tænker folk om det ?
    Kan det få jer til at tanke et andet sted nu hvor tankstationen har givet politiet lov til at holde der.


  • #179   26. sep 2016 Morten B.. Hvis jeg kommer der og virkelig skal have tanket min bil, så tanker jeg der.. Kan da ikke være mit problem, at politiet holder der, vi må jo bare lette foden fra speederen og så sætte farten ned.. Om det er penge maskine eller ej.

  • #180   27. sep 2016 Pia.
    For mig er det ikke et problem at de holder der og vil blive ved med at tanke der, men kom bare til at tænke på om det kan gøre folk så sure at det koster dem omsætning.


  • #182   27. sep 2016 FUCK AF MED JERES LUDER PIS, DER TROR DE ER PANSERE!!!

    FLYT JER FRA OS ANDRE OG LUK DEREFTER RØVEN!.
    FUCK JER. JEG KNEPPER JER.

    ohohohoohhuhuhuhuhuhhu man må kun køre 110.. LUK RØVEN DIN BØSSE!


  • #183   27. sep 2016 Dion, det er lidt gay, det der. smiley

  • #184   27. sep 2016 hvad fuck MENER DU!?

    det er KUN moDTAGEREN DER ER BØSSE


  • #185   27. sep 2016 tJA, Du vil kneppe us, men samtidig kalder du os for bøsser? Men har intet imod den slags. smiley
    z

    Bare fyr den af.


  • #186   27. sep 2016 det er KUN moDTAGEREN DER ER BØSSE

  • #187   27. sep 2016 Så er du også modtager? smiley

    Du ville jo kneppe dem.


  • #189   27. sep 2016 http://denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Etnologi/Seksualitet/homoseksualitet

    "tiltrækning til personer af samme køn"
    Jeg er fucking ikke tiltrukket hahaha...
    Jeg knepper dem bare hårdt så de skriger.. LIGESom i fængslet


  • #190   27. sep 2016 Ja, kan høre du har fået erfaring der fra? smiley

  • #191   27. sep 2016 JAJAJAJAJJAJAJA JEG ER SYG I HOVED AHAHAHH

  • #192   27. sep 2016 Ja, det er du god til. smiley Der røg jeg lige i fælden!

  • #193   27. sep 2016 hVAD FUCK DU snakker om!!? [i]

  • #194   27. sep 2016 HvOrDaN dU vIrkeLig ER eN gOd TroLLer! smiley

  • #195   27. sep 2016 Hvad sker der lige, det stikker da helt af for ham Dion der.
    Han kom sq lige på filter


  • #197   27. sep 2016 Og selvfølgelig en udstemme til Dion lad os ikke glemme det

  • #198   27. sep 2016 *Rendt tør for medicin*

    Lige hårdt nok med udstemme?
    smiley


  • #199   27. sep 2016 Nope

Kommentér på:
Slut med betjente i fotofælder

Annonce