{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.482 visninger | Oprettet:

bil i opmagasinering {{forumTopicSubject}}

davs,

jeg skriver lige for en kammerat der ikke er så it-teknisk

han har en bil til at holde i hans lade til opmagasinering, bilen har holdt der i 5 år nu. vi kender til ejers navn og hans facebook profil. vi har skrevet til ham, men har svare ikke på nogle af vores beskeder.

problemet ligger i at han ikke har betalt en øre i de fem år, han har arvet ejendommen efter hans far, og aftalen hvis der forligger nogen er selvfølgelig lavet med faren, faren døde pludseligt og derfor er der ikke videre givet nogle aftaler på nogen som helst måde.

hvordan ender man med at lovligt få fjernet bilen og hvem ejer bilen enlig, går sådan en bil under små ting? lige som vogne og svejsere og andre ting der stod på ejendommen fx. + kammeraten gerne vil have de penge han skyder for opmagasinering, (der er flere der opmagasinere deres ting ude hos ham) hvis bilen ikke er hans i følge loven


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bil i opmagasinering
  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #1   21. sep 2016 Du skriver vel bare pænt til ham at han bedes hente den inden 14 dage.
    Derefter kontakter du vel bare politiet og fortæller der holder en bil på hans grund du gerne ser fjernet da den holder i vejen.

    Og nej en bil er ikke småting og selvom det var så er det ikke hans.

    Angående betaling er den ikke nem at kræve hvis der ikke er aftalt noget på skrift og selvom der var ville det stadig ikke være kampen værd hvis manden ikke har i sinde at betale alligevel.


  • #2   21. sep 2016 I kan da sende et brev hvor at der står at han har 14 dage til at hente køretøjet, ellers så påløber der xx kr i opmagasineringsgebyr pr dag og hvis køretøjet har stået xx dage med gebyr forbeholder i jer retten til at sælge bilen for at inddrive gebyret?

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #3   21. sep 2016 Danger det ville da være dumt at følge dit råd. Det er ikke lovligt at videresælge en bil man ikke ejer. Det er tyveri og hæleri.

  • #4   21. sep 2016 tag motor og gear ud af bilen og sælg det, så har din kammerat hans penge hjemme, derefter skriv et anbefalet brev til ejer at han skal hente sit lort ellers bliver det sat ud til skrot... piver ejer så over motor og gear er væk, så er aftalen lavet med en død person, så du kan ikke holdes ansvarlig.

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #5   21. sep 2016 Endnu et dumt råd at gøre sig selv til tyv for småpenge.

  • #6   21. sep 2016 I skal have fat i manden personligt og høre hvad han vil, evt om han vil overdrage bilen til jer. At kontakte over Facebook er ikke helt nok.
    Ellers ring til politiet og hør hvad i kan/må gøre uden at komme i problemer.

    Og lad nu være med at gøre jer til tyv for små penge, det er sku for dumt.


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #8   21. sep 2016 RJ hvordan vil du få skrothandleren til at hente den uden registeringsattesten.
    Det da vildt som folk komme med det ene dumme råd efter det andet.


  • #10   21. sep 2016 FB og alt det lårt der.. Glem det..
    Kontakt manden personligt....
    Og hvis det har stået i 5 år uden indtægt så må det være din kammis/ hans afdøde fars problem .
    Da din kammi nu ejer gården så snak pænt til ejeren af tingene ved personligt fremmøde... Og sig at man ikke ønsker At have tingene stående mere. Osv..


  • #11   21. sep 2016 Jeg ville slæbe bilen ud af ladet og stille den i siden af vejen og så vente til dagen efter og ringe til politiet over at der henstår en bil uden nummerplader i vejkanten,

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #12   21. sep 2016 RJ du kan ikke skrotte en bil uden at være registreret ejer af den eller have registreringsattesten på den. Så jo det for det første et dumt forslag og igen ulovligt også.

    Nå Danger 2. forsøg så laver du lige et nyt svar som egentlig mere eller mindre bare er en gentagelse af hvad jeg skrev øverst oppe.


  • #15   21. sep 2016 #12
    Man skulle tro at det var din bil, sådan som du forsvarer det.

    Man kan sagtens skrotte en bil uden reg.attest, man får bare ikke skrotpræmie, men man får jernprisen.


  • Michel M
    Michel M Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #16   21. sep 2016 Det jo ikke nemt at finde personen når han har et godt dansk navn der er et par 100 der dukker op på krak. Så det Heller ikke nemt at sende ham et brev. Men en bil der på guloggratis står til 60-70 Tusind syntes jeg nu også er lige overdrevet at skrotte. Den eneste grund til at jeg kender til hans Facebook profil er at jeg efterlyste ejeren der inde. Ham han købte af tagede ham så ledes

  • Michel M
    Michel M Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #17   21. sep 2016 Min telefon kunne ikke lige finde ud af at logge ind med min bilgalleri bruger

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #18   21. sep 2016 Pind forsvare intet udover emnestarter som jeg ikke synes bør blive kriminel ved at følge folk idiotiske råd.
    Men at give råd som er ulovlige er da dumme. Ja selvfølgelig kan du altid sælge metalskrot. Det giver jo sig selv.
    Men du kan ikke lovligt skrotte en bil du ikke ejer.
    Det er tyveri. Hav dog for helvede bare lidt få hjerneceller at rykke rundt med.


  • #19   21. sep 2016 Vil tro politiet kan finde sidste ejer via stel nummer, ring til dem og hør ad. Lige meget hvad skal man nok være påpasselig med at skrotte den eller sælge den og hvad der ellers er af tåbelige råd.

  • #20   21. sep 2016 Michel M, men politiet burde da kunne få fat i ham og få ham i tale.

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #21   21. sep 2016 Ja dårlige råd er der nok af...
    Kontakt politiet og spørg dem hvordan du kan komme af med en bil der er efterladt på din grund.
    Selvfølgeligt er det ikke ok bare at lade sin bil stå,men på den anden side set kan det være en bil der har betydning for personen og der er måske en grund til han ikke har fået dine henvendelser.


  • #22   21. sep 2016 Send personen en venanmodning på facebook, Hvis man ikke o forvejen er venner så ryger beskederne i indbakken "andet" og der er rigtig mange mennesker som ikke ser de beskeder.

  • #23   21. sep 2016 Personligt havde jeg bare hevet den ud på offentlig vej, så ville den pludselig forsvinde af sig selv.

  • #24   21. sep 2016 Ja ja pind.. Nettet gør selv de mindste drenge store i munden... smiley
    Til TRåd opretter: gør som nævnt højere oppe venneanmodning eller skriv til hans venner....


  • #25   21. sep 2016 Hvis nogen sætter en cykel i din indkørsel bag din bil, hvor sætter du så cyklen hen?
    Det har intet med at være stor at gøre.


  • #26   21. sep 2016 Nej nemlig det du skriver har intet med realiteterne at gøre .og dette drejer sig ikke om en cykel " nogen har sat bag din bil"....
    Man bør som nogenlunde normalt tænkende person selvfølgelig, som trådstarter, forsøge at finde personen der ejer tingene..
    Alt det der internet ævl med " så forsvinder tingene pludselig " bla bla....


  • #27   21. sep 2016 Han har jo forsøgt, og fjolset ignorere ham.
    Kald det bare ævl, men det ER realiteterne. Bare fordi du selv er en tøsedreng betyder det ikke at vi andre også er det.


  • #28   21. sep 2016 Jamen du bekræfter blot hvad jeg sagde...
    Ingen grund til at vi bruger mere tid på dig.
    Trådstarter : få lige styr på det der FB..
    Det burde være muligt at kontakte hans venner den vej, ellers er det politiet...
    Glem alt det andet ævl


  • #29   21. sep 2016 Min stedfar havde en bil holdene i mange år hvor ejeren ikke hentede den efter mange forsøg på at kontakte ham det ende med at politiet kom ud da vi ringede til dem efter en lang snak med dem om hvem der ejede den og han ikke var til af finde (fra vores side) sagde de bare "jamen vis den har stået her i så mange år uden at i har set en øre og ejeren ikke svare jer så siger vi at det må blive jeres som betaling for gæld"

    så ville da klart anbefale at der bliver ringet til politiet i denne sag for at høre hvad i må gøre her


  • #30   27. sep 2016 Bilen har holdt i laden i 5 år, så det er ikke småpenge ejeren skylder ejeren af laden.
    Taksten for opbevaring her i Nordsjælland er kr. 200 pr. md. = 200*12*5 = 12.000.
    Hvis bilen holder i en lade i en anden egn, så forhør jer om prisen der hos andre med laden fuld af biler.
    Har bilejeren ikke pengene, må han overdrage ladeejeren papirerne på bilen samt erklæring om ejerskiftet.
    Vil bilejeren ikke dette, er det en sag for politiet eller domstolene.


Kommentér på:
bil i opmagasinering

Annonce