{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.418 visninger | Oprettet:

Flugtbilist. {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

En kammeret og jeg snakker om hvem der dækker skader hvis:

En flugtbilist påkøre ens bil, og ikke bliver fundet?

Tænker både ved bilen måske holder parkeret en nat og bliver påkørt uden vidner.

Eller generelt i trafikken hvor personen når at smutte inden man får reg nummer eller andet skrevet ned.

Er det så ens egen forsikring der dækker evt skader(kasko)

Læste nemlig engang en artikel om en hvis bil, blev stjålet og ikke fundet igen.
Hans kasko forsikring ville ikke dække det da bilen var stjålet fra et område den "normalt" ikke holdt i??? Læste det i et FDM blad hvor de så gik ind i sagen og ejeren endte med at vinde.
Men alligevel langt at trække den for sådan noget.

Så ville forsikringen mon prøve det samme i sådan en sag?

Vh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flugtbilist.
  • #2   29. sep 2016 Kan ikke anbefale at lave forsikring snyderrig. smiley

  • #3   29. sep 2016 Det havde jeg sku heller ikke tænkt mig haha. Gider ikke risikere kæmpe bøde fængsels straf og komme i bad standing fra alle forsikrings selvskaber i dk.

    Vi snakket bare om hvad man skulle gøre hvis det skete. Min kammeret er nemlig flyttet til et område hvor vejen er meget smal, og der holder biler på begge sider. Han siger flere gange om ugen ser han spejle og andre dele ligge på vejen. Så bilerne bliver ramt


  • #4   29. sep 2016 Har også læst min kasko forsikring igennem:

    Der står den kun dækker serie hærværk.

    Vil det sige hvis retard John leger træsko dans på taget af min Audi dækker de ikke? Medmindre han også har danset på naboernes? Eller hvordan skal det forståes? smiley


  • #5   29. sep 2016 Jeg har p skade dækning på min bil, den dækker skader op til 15000kr uden selvrisiko og tæller ikke som skade. Den ville dække den slags skader.
    Dog skal bilen være max 6 år ved tegning af p skade dækningen.


  • #6   29. sep 2016 Bagermesteren.

    Hvad så hvis skaden overstiger 15.000kr? Hvilket den hurtigt gør hvis bilen nu skal lakeres.


  • #9   29. sep 2016 Okay rart at vide. Er nu meget glad for mine biler holder garage. smiley

  • #10   29. sep 2016 Dr. Tarzan. En Bilka bule i en dør, bør ikke løbe over 15.000 kr selv om den skal lakeres..

    Du for jo ikke en parkerings skade som smadre hele din bil..



  • #12   29. sep 2016 Det er jo ikke hvad et forsikringsselskab kalder for en p skade.

    Faldet en tagsten ned over en bil, så er det sådan set bygnings forsikring der skal dække det..

    Når vi snakker p skade, så er det de små skader som folk laver på en p plads, og som de bare køre fra.


  • #13   29. sep 2016 Nej det er ikke bygningens forsikring der skal dække.
    Det gør friskadedækningen på bilen. Da kasko går forud for ansvar.


  • #14   29. sep 2016 Nu er det jo ikke alle der har kasko på en bil.

  • #15   29. sep 2016 Martinez.

    Har ikke snakket om P skader, da jeg nævnte de 15.000kr var det ang hærværk på ens bil. Det ikke en lille Bilka bule. Men en tosse der leger med brosten eller hvad fanden folk nu kan finde. Og så kan en skade hurtigt overgå de 15000kr ;-).

    Bilka buler har intet med mit forrum at gøre smiley


  • #16   29. sep 2016 Bagermesterne skrev bare at han havde p skade dækning på op til 15.000 og du spurgte så om hvad hvis det så oversteg 15.000

    Men hæreværk er jo ikke under p skade dækningen, så det må man jo nok betale en selv risiko hvis det skal dække skader over de 15.000



  • #17   29. sep 2016 Jamen i min forsikring (kasko) og har læst det på flere forsikrings hjemmesider. Så dækker de kun hvis der er tale om serie hærværk.
    Så er der en syg eks der får er flip og leger fastelavn med min bil som tønde. Og smutter uden vidner vil min kasko så dække det? Da det er den eneste der er blevet ødelagt? Eller skal der være skade på 2-3 biler før det er serie hærværk? smiley det var mere det jeg ville frem til.

    Og så blev der nævnt P skade dækning, ved ikke om den dækker hærværk uden gerningsmanden er fundet?


  • #18   29. sep 2016 Det kan jeg godt se. Det er lidt af en grå zone..

    Men hvis ikke der er er dækning, så må man nok heller tage bilen og køre den ind i et autoværn.


  • #19   29. sep 2016 Eller lige knalde naboens bil ruder også haha smiley

  • #20   29. sep 2016 Kaskoen vil dække hærværk. Dog skal du selv betale selvrisiko og evt bonustab og evt trin stigning
    Ikke alle selskaber har seriehærværksdækning Som standard. De fleste har.


  • #21   29. sep 2016 Bagermesteren

    Tak for svar smiley håber så der aldrig bliver brug for det smiley


  • #22   30. sep 2016 Ja Tarzan - så smadrer du sgu lige et par biler med oveni. Hvis de alle alligevel også har seriehærværksdækning lider de jo ingen nød, haha smiley

  • #24   30. sep 2016 Okay mange tak for svarene så tror jeg det hele er besvaret. smiley

  • #25   30. sep 2016 Jeg har fået kasko på min bil med selvrisiko dækning der dækker således:
    Ingen selvrisiko ved særlige kaskoskader. Særlige kaskoskader er:
    • Brand, eksplosion, lynnedslag og kortslutning
    • Tyveri og røveri
    • Hærværk: Skade forvoldt med forsæt og i ondsindet hensigt. Det er fx ikke hærværk, hvis en ukendt person har påkørt bilen uden at efterlade identifikation
    • Ting der ved frit fald rammer bilen
    • Skade på bilens glas.
    • Skader på spejl/lygteenheder, når der samtidig er sket skade på spejl- eller lygteglasset og det er nødvendigt at skifte hele enheden for at reparere glasset.
    Vi opkræver ikke selvrisiko ved skade på forruder, når glasset repareres i stedet for at blive skiftet ud. Dog er der
    en selvrisiko på 1.130 kr. ved udskiftning af forruden.

    Så det med hærværk i mit tilfælde tænker jeg også bare er nok hvis at der er lavet en politisag eller rapport på det.


Kommentér på:
Flugtbilist.

Annonce