{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.069 visninger | Oprettet:

Kulance vs. Garanti / Citroën {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har en Citroën Grand Picasso årg. 2013/10 (den nye model).

Jeg fik bilen da den havde kørt 1.500km, og koblingen har altid gået stramt & har knirket. Nogengange har den også siddet fast, og gået i ryk.

Citroën har fejlsøgt på den flere gange, med den er kun blevet til en omgang smøring med deres 'vidunder spray' (måske WD 40!!!), så har jeg som glad kunde hentet bilen, og troet problemet var løst ...

Nu til sagen kerne.

Da koblingscylinder nu drillede igen igen igen, så reklamerede jeg til Citroën, de godtog faktisk min reklamation og vil pr. kulance dække koblingscylinderen. HURRA!

Min glade var dog kort, da jeg læste hele e-mailen igennem, og kan se de så kræver over 1.600kr for arbejdsløn for udskiftning af delen, som de dækker pr. kulance smiley

Jeg undrer mig selvfølgelig over at da jeg flere gange indenfor den 2årige garanti har påberåbt mig fejl på kobling/koblingscylinder, at jeg skal betale arbejdsløn, nu de vil dække pr. kulance.!!!

Nu e-mailer Citroën så til i dag med følgende forklaring (bortforklaring)!! =

"Kobling hovedcylinderen var knækket i armen der går til pedal, dette havde vi set hvis det også var tilfældet i forbindelse med udskiftning af pedal.
Kulancen dækker følgende, vi dækker reservedel og du dækker selv arbejdsløn.

Du kan ikke have kørt med knækket koblingsarm længere end et par måneder, så ville pedalen ganske enkelt blive i bund og bilen ville ikke kunne koble ud. "

.....

Meget belejligt har jeg nu åbenbart kørt med knækket koblingscylinder i en periode ... !!!

Citroën fik også nævnt til mig, at udskiftning af koblingscylinderen (som er skiftet nu) desværre ikke løste problemet helt, de vil derfor anbefale at jeg udskifter hele koblingen.

Sjovt, for denne møgkobling har jo gået stramt fra dag 1. til nu ,,,, men først når bilen kommer udenfor garanti, så bryder helvede løs og diverse skal udskiftes!

smiley

Mit spørgsmål til jer kloge hoveder her på BG er så følgende:

1)
Har jeg krav på at få arbejdslønnen til koblingscylinder dækket under kulancen også, nu da der er reklameret indenfor garantien, men problemet ikke blev løst?

2)
Da jeg har påberåbt mig en mangel mht. stram kobling (indenfor garanti'en), kan jeg så kræve denne dækket også selvom bilen er udenfor garanti nu?

På forhånd tak for jeres tid & svar

God aften

Mvh
Joachim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kulance vs. Garanti / Citroën
  • #1   21. nov 2016 Hvis du ikke allerede er medlem af FDM så se at blive det... det er dem der bedst kan hjælpe dig..

  • #2   21. nov 2016 prøv og kontakt Citroën Danmark og forklar dem sagen. Nogen gange kan man være heldig at de ser anderledes på sagen. Evt læg det offentlig på Facebook, så sker der tit mere. smiley

    Men kulance er jo noget de tilbyder og ikke noget de skal. Så jeg vil nok bare være glad for det rabat man kan få. Det kan hurtig blive en lang sej kamp også de til sidst stiller sig på bagben og du skal betale fuld pris for alt.


  • #3   21. nov 2016 Lad os lige slå én ting fast først og fremmest: Du gør "kulance" til et begreb, som var det noget, der er fast definerede rammer for.

    "Kulance" er UDELUKKENDE et finere synonym for "af ren og skær venlighed" og er altså ikke et begreb, der skal kædes sammen med en fast praksis i bilverdenen.

    Du kan altså oversætte deres udmelding som:
    "Du skal have skiftet din koblingscylinder. Den vil vi gerne give dig, selv om vi ikke behøver det, men du skal selv betale for at få den skiftet."

    I øvrigt en meget udbredt misforståelse af et ellers helt simpelt ord i bilverdenen. Du er ikke den eneste. Men godt, så har vi fået det slået fast smiley


  • #4   21. nov 2016 Hej
    Skift den selv og vælg andre dytter end PSAer ( harkun haft dårlig erfaring med pergøjer
    MVH KP


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #5   22. nov 2016 #4
    En knægt på 20 år, det er nok begrænset hvor meget fransk du har kørt.

    Nu har jeg selv kørt Peugeot i 12 år uden problemer, en enkelt dyse er det blevet til udover almindlige sliddele, og den nuværende 407er har lige rundet den halve million.
    Så det er noget pis i kommer med jer der køre Tysk eller andre mærker end Fransk, de er ikke bedre end andre.
    Tråd starter har bare været uheldig, og har fået et køretøj med en defekt komponent.


  • #6   22. nov 2016 Fransk og tysk er noget man har i sengen smiley

  • #7   22. nov 2016 Bliv medlem af FDM, det lyder til at være en rimelig ligetil sag for dem...

    De benytter ordet kulance, men i virkeligheden kan de smide den"venlighed" af H til...

    De har fra starrt reklameret over kobling... altså skal den omfattes af bilfabrikken garanti, længere er den egentlig ikke, og FDM vil køre sagen ligedan..

    En anden mmulighed er du selv vælger en advokat, de skriver en A4 side, tager x antal kroner for det (mener jeg gav 8xx) for at en advokat fik skrevet til en bilforhandler for nogle år siden, og når citroén forhandleren læser brevet tænker de bøvl og besvær.. og betaler med alt sandsynlighed smiley

    God jagt:)


  • #8   22. nov 2016 Den koblingscylinder er da blevet ødelagt af at den kobling har gået så stramt!
    Hvad har bilen kørt nu?


  • #9   22. nov 2016 FDM FDM FDM bla bla bla
    NEJ FDM ER LIGEGLADE DA DU IKKE VAR KUNDE DA SAGEN STARTEDE
    Det bliver en.lang oh sej kamp. Mail med Citroën Danmark eller hyr en advokat og kør sagen


Kommentér på:
Kulance vs. Garanti / Citroën

Annonce