{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.247 visninger | Oprettet:

Jakob P
Jakob P
Tilmeldt:
13. okt 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17

Godkendelse af Civic EK3 med B16a2 {{forumTopicSubject}}

Halløj

Jeg er den heldig ejer af en EK3 civic, original 1.5. dog har min bil en 1.6 B16A2, dette skift er dog ikke godkendt, men det vil jeg mægtigt gerne have, derfor søger jeg en der har fået sådan et skift godkendt før eller en der kender en der har fået det godkendt.

For jeg tænker der må være en der har lavet sådan et swap før og fået det godkendt.
Hvis ikke så søger jeg en der kan være behjælpelig med det papir arbejde der skal til for at få sådan en bil godkendt.

Håber der er en, som kan hjælpe. er virkelig blevet vild med denne bil.

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godkendelse af Civic EK3 med B16a2
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   8. dec 2016 Har du også fået bremserne på?
    For der skal betales ny afgift, og du kan lige så godt få bremserne på også, ellers giver de ikke godkendelse til det smiley
    De mener vidst ikke at trommebremser er stærke nok til 160hk..


    I hvert fald hvad jeg har fået af vide, da jeg har haft overvejet samme motor i min smiley
    Og det er private, synsmand + F-styr som har sagt det.


  • Jakob P
    Jakob P Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #2   8. dec 2016 Bag bremser bliver smidt på så snart jeg har fundet nogle smiley men så er den også komplet overens med en EK4 typegodkendelse.

    De synsmænd der snakkede bare i øst og vest om nogle papirer jeg skulle have fra den danske honda importør ang. forurening og sådan. men det kan jeg hører jeg ikke får brug for.


  • #3   8. dec 2016 Har aldrig været noget problem, blot alle sammen dele er flyttet.
    Så er det bare at betale afgift differencen, smil og kør.


  • Jakob P
    Jakob P Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #4   8. dec 2016 Der er bare nogen som siger det er umuligt på denne model, men kan ikke lige se hvorfor.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #5   8. dec 2016 Det hele handler om karosseriet, og det er ens på alle modellerne, mener ikke at der er nogen forstærkninger på vti modellerne, hvilket betyder, at hvis den bare får de korrekte bremser, så skulle der ingen ko på isen være for at betale den fri som ek4/vti modellen på det karosseri.
    Men bremserne er MEGET vigtige, da økomodellens bremser mildest talt er elendige..


  • #6   8. dec 2016 5#
    Hardcore statement alligevel..
    Det er kun de bagerste bremser der er til forskel på ek3/4.

    Når du skifter bremser så husk proportionsventilen. Og så har vti tykkere stabilisator foran og en lille stabilisator bagved, som ek3 ikke har


  • Jakob P
    Jakob P Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #7   8. dec 2016 Ja Ja, Jeg ved godt der er mere end Bremserne tror mig, men nu ved du jo ikke hvad der er på min bil i forvejen.

    Og nu har jeg jo Typegodkendelserne på begge biler, og den eneste forskel der er beskrevet der er motor og bremserne.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #8   8. dec 2016 #6
    hvis der ikke skal mere til for at være hardcore i din verden, så må du hellere holde dig fra facebook smiley
    Men hvis det er om at bremserne er elendige, så har jeg snart kørt i en del af dem, og ingen af dem hvor jeg har tænkt wow den kan sgu bremse fornuftigt..

    #7
    hvis den allerede har bremserne, så skulle det jo ikke være noget problem. Det er bare at have typegodkendelserne med, så han ikke kan sige dig imod..


  • Jakob P
    Jakob P Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #9   8. dec 2016 Kæber bremser osv. så snart jeg finder en der vil sælge, skal først have det ordnet til februar så har ikke super travlt, men kunne være rart at få det ordnet.

  • #10   8. dec 2016 7#
    Jeg kender ikke de skriftlige differencer de to modeller imellem. Men en EK3 har 22mm stabilisator i front, ingen i bag, imens en EK4 har 26mm i front og 15mm i bag.

    Udover bremserne skal du også bruge proportionsventilen fra en EK4 (Da bremsetrykket til tromler, ikke er det samme som til skiver) Du kan med garanti køre uden, men det er det "rigtige" at gøre smiley

    8#
    Jaja easy nu, Hr pirat.. smiley
    Du skriver at de mildest talt er elendige på 1.5 modellen.. Men bremserne er ens på forbenene, hvor størstedelen af bremsekraften kommer fra. Og nej 264mm skiver med en enkeltstempel kaliber er ikke noget at råbe hurra for smiley

    Min økogris har ihvertfald ingen problemer med at bremse (Det hjælper ikke at køre med Thansens det bedste) smiley


  • #11   8. dec 2016 Og når du nu skal igang med at skifte RTA, så vil jeg anbefale dig at skifte alle bøsningerne i undervognen også smiley - Jeg har hardrace overalt i min, og det fjerner altså det sidste "morfar" der kan være over sådan en æske smiley

    Har du ikke haft skilt det ad før, så held og lykke! Boltene ved Lca kan sidde uhjælpeligt fast, og knækker bare man tænker på at tage fat smiley


  • Jakob P
    Jakob P Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #12   8. dec 2016 Jeg har allerede ikke original swaybar foran og har bestilt swaybar bag til, ved dog ikke hvor tykke de er.
    Har også andre lcas og bøsningerne skal skiftes ja smiley


  • Jakob P
    Jakob P Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #13   9. dec 2016 End til videre har der ikke været meget held, var nede ved A+ som jeg var blevet anbefalet, De mente at bilen ikke kan godkendes som en EK4 fordi det ikke står på samme typegodkendelse, så fordi det står på et andet papir kan den ikke godkendes selvom bilen stemmer overens med hvad der står på EK4 typegodkendelsen.
    Så tillykke, vi lever i et land hvor hvilket papir man skriver de forskellige modeller på sætter grænsen.
    Har også ringet til trafikstyrelsen, de kom men en helt anden forklaring om at jeg skulle ringe til Honda Danmark og få dem til at sige god for det. det gjorde jeg og det vil de selvfølgelig ikke.
    Den eneste mulighed jeg åbenbart har er at kører ned til TUV og få dem til at godkende den til den nette sum af 35.000kr.



  • #14   9. dec 2016 Sjovt sådan forskel der er vw godkender uden problemer 1.8 til 1.8T uden problemer, blot lille betaling for eet stykke A4 ark. smiley
    Der der burde være lige til.


  • Jakob P
    Jakob P Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #15   9. dec 2016 Der er det tilsyneladende ikke, og jeg bruger ikke 35.000kr på en køretest for at få godkendt en bil til 25.000kr smiley
    Så må jeg få smidt en 1.5 i og synet den eller finde en flink synsmand smiley


  • #16   9. dec 2016 Prøv lige at skrive på hkd på face...
    Det er sq gjort før! Du skal bare slippe fuld afgift af en vti.
    Det andet der lyder helt åndssvagt..

    Men ja, der er jo en grund til at de fleste ligger og skifter moTor hvert andet år smiley


  • Jakob P
    Jakob P Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #17   9. dec 2016 Har haft det slået op i JDM society DK og de siger det samme, eller dem der selv har prøvet det siger det samme.
    Men ja jeg kan heller ikke forstår hvorfor det ikke kan lade sig gøre.


Kommentér på:
Godkendelse af Civic EK3 med B16a2

Annonce