1.247 visninger
|
Oprettet:
Godkendelse af Civic EK3 med B16a2 {{forumTopicSubject}}
Halløj
Jeg er den heldig ejer af en EK3 civic, original 1.5. dog har min bil en 1.6 B16A2, dette skift er dog ikke godkendt, men det vil jeg mægtigt gerne have, derfor søger jeg en der har fået sådan et skift godkendt før eller en der kender en der har fået det godkendt.
For jeg tænker der må være en der har lavet sådan et swap før og fået det godkendt.
Hvis ikke så søger jeg en der kan være behjælpelig med det papir arbejde der skal til for at få sådan en bil godkendt.
Håber der er en, som kan hjælpe. er virkelig blevet vild med denne bil.
På forhånd tak
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
For der skal betales ny afgift, og du kan lige så godt få bremserne på også, ellers giver de ikke godkendelse til det
De mener vidst ikke at trommebremser er stærke nok til 160hk..
I hvert fald hvad jeg har fået af vide, da jeg har haft overvejet samme motor i min
Og det er private, synsmand + F-styr som har sagt det.
okt 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
De synsmænd der snakkede bare i øst og vest om nogle papirer jeg skulle have fra den danske honda importør ang. forurening og sådan. men det kan jeg hører jeg ikke får brug for.
jun 2005
Følger: 42 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 298
Så er det bare at betale afgift differencen, smil og kør.
okt 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
Men bremserne er MEGET vigtige, da økomodellens bremser mildest talt er elendige..
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 58 Svar: 2.090
Hardcore statement alligevel..
Det er kun de bagerste bremser der er til forskel på ek3/4.
Når du skifter bremser så husk proportionsventilen. Og så har vti tykkere stabilisator foran og en lille stabilisator bagved, som ek3 ikke har
okt 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
Og nu har jeg jo Typegodkendelserne på begge biler, og den eneste forskel der er beskrevet der er motor og bremserne.
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
hvis der ikke skal mere til for at være hardcore i din verden, så må du hellere holde dig fra facebook
Men hvis det er om at bremserne er elendige, så har jeg snart kørt i en del af dem, og ingen af dem hvor jeg har tænkt wow den kan sgu bremse fornuftigt..
#7
hvis den allerede har bremserne, så skulle det jo ikke være noget problem. Det er bare at have typegodkendelserne med, så han ikke kan sige dig imod..
okt 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 58 Svar: 2.090
Jeg kender ikke de skriftlige differencer de to modeller imellem. Men en EK3 har 22mm stabilisator i front, ingen i bag, imens en EK4 har 26mm i front og 15mm i bag.
Udover bremserne skal du også bruge proportionsventilen fra en EK4 (Da bremsetrykket til tromler, ikke er det samme som til skiver) Du kan med garanti køre uden, men det er det "rigtige" at gøre
8#
Jaja easy nu, Hr pirat..
Du skriver at de mildest talt er elendige på 1.5 modellen.. Men bremserne er ens på forbenene, hvor størstedelen af bremsekraften kommer fra. Og nej 264mm skiver med en enkeltstempel kaliber er ikke noget at råbe hurra for
Min økogris har ihvertfald ingen problemer med at bremse (Det hjælper ikke at køre med Thansens det bedste)
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 58 Svar: 2.090
Har du ikke haft skilt det ad før, så held og lykke! Boltene ved Lca kan sidde uhjælpeligt fast, og knækker bare man tænker på at tage fat
okt 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
Har også andre lcas og bøsningerne skal skiftes ja
okt 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
Så tillykke, vi lever i et land hvor hvilket papir man skriver de forskellige modeller på sætter grænsen.
Har også ringet til trafikstyrelsen, de kom men en helt anden forklaring om at jeg skulle ringe til Honda Danmark og få dem til at sige god for det. det gjorde jeg og det vil de selvfølgelig ikke.
Den eneste mulighed jeg åbenbart har er at kører ned til TUV og få dem til at godkende den til den nette sum af 35.000kr.
jun 2005
Følger: 42 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 298
Der der burde være lige til.
okt 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
Så må jeg få smidt en 1.5 i og synet den eller finde en flink synsmand
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 58 Svar: 2.090
Det er sq gjort før! Du skal bare slippe fuld afgift af en vti.
Det andet der lyder helt åndssvagt..
Men ja, der er jo en grund til at de fleste ligger og skifter moTor hvert andet år
okt 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
Men ja jeg kan heller ikke forstår hvorfor det ikke kan lade sig gøre.
Godkendelse af Civic EK3 med B16a2